Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan akademik bir ders formatındadır. Eğitimci, slaytlar kullanarak nicel araştırma yöntemlerini ve desenlerini anlatmaktadır.. Video, nicel ve nitel araştırma yöntemlerinin temel farklarını açıklayarak başlıyor ve ardından nicel araştırma yöntemlerinin dört temel desenini (tarama, ilişkisel/korelasyonel, nedensel karşılaştırma ve deneysel) detaylı şekilde inceliyor. Her bir araştırma deseninin anahtar kelimeleri, araştırma sorularının nasıl belirleneceği ve hangi durumlarda hangi desenin kullanılacağı örneklerle anlatılmaktadır.. Eğitimci, Niyazi Karasar ve Frankl gibi akademisyenlerin kitaplarından da yararlanarak konuyu pekiştirmekte ve Türkiye'de yarı deneysel desenlerin daha çok kullanıldığı bilgisini paylaşmaktadır. Video, bir sonraki derste araştırma soruları ve örneklemleme konularının ele alınacağı bilgisiyle sonlanmaktadır.
Araştırma, bilimsel ve sistematik bilgi edinme sürecidir. Araştırma yöntemleri, araştırma yapmak için kullanılan tekniklerdir. Bilimsel yöntem, araştırmanın temel felsefesidir ve tekrarlanabilirliği gerektirir
Karma yöntem, nicel ve nitel araştırma tekniklerinin birlikte kullanılmasıdır. 1980'lerin sonlarında Campbell ve Fiske'in üçgenleme yöntemiyle başlamıştır. 2003'te Tashakkori ve Teddlie'ın çalışmasıyla yaygınlaşmıştır
Bilgi, düzenli ve elverişli duruma getirilmiş veridir. Bilim, kanıtlanmış, geçerliği kabul edilmiş, nesnel ve sistemli bilgiler bütünüdür. Araştırma, bilimsel yöntem çerçevesinde planlı ve sistemli veri toplama sürecidir
Bu video, tez veya makale yazarken bilimsel araştırma yöntemlerinin önemini anlatan bir eğitim içeriğidir. Konuşmacı, araştırma yöntemlerinin doğru seçilmesinin tezin başarısını nasıl etkilediğini açıklamaktadır.. Video, bilimsel araştırma yöntemlerinin üç ana kategorisini (nicel, nitel ve karma yöntemler) tanıtmaktadır. Nicel araştırmalar için tarama, korelasyonel, nedensel karşılaştırma, deneysel, tek denekli, tasarım ve geliştirme ve meta analiz yöntemleri; nitel araştırmalar için ise etnografik, tarihi, eylem, olgubilim, kur'an oluşturma, durum çalışması ve anlatı araştırmaları ele alınmaktadır. Konuşmacı, bir sonraki videoda bu yöntemleri daha detaylı inceleyeceğini belirterek, yöntem seçiminin tezlerdeki önemini vurgulamaktadır.
Bu video, sosyolojide araştırma yöntemleri hakkında eğitim içeriği sunan bir ders anlatımıdır.. Video, nicel ve nitel araştırma yöntemlerinin temel farklarını, güçlü ve zayıf yönlerini ve kullanılan araştırma tekniklerini detaylı şekilde açıklamaktadır. Nicel araştırmaların pozitivist yaklaşıma dayandığı, geniş örneklemlerden sayısal veriler topladığı ve hipotez sınaması yaptığı; nitel araştırmaların ise yorumlayıcı yaklaşıma dayandığı, genelleme ve tahmin amacı taşımadığı, daha küçük örneklem gruplarıyla çalıştığı ve derinlemesine bilgi elde etmeye yönelik teknikler kullandığı anlatılmaktadır. Video, her iki araştırma türünün de kullanılan tekniklerini (deney, yarı deney, anket, derinlemesine görüşme, odak grup görüşmesi, yapılandırılmamış gözlem, katılımcı gözlem, örnek olay incelemesi, yaşam öyküsü görüşmesi, sözlü tarih ve gömülü teori) detaylı olarak açıklamaktadır.
Nicel araştırma, istatistiksel tekniklerle fenomenleri sistematik olarak inceler. Araştırma sonuçları mantıklı, istatistiksel ve tarafsızdır. Veri toplama yapılandırılmış yöntemlerle ve büyük örneklemlerle yapılır
Bu video, İletişim Bilimleri Fakültesi'nde görev yapan bir akademisyenin "Halkla İlişkiler Araştırmaları" dersinin nicel araştırmalar bölümünü anlattığı bir eğitim içeriğidir.. Video, nicel araştırma yöntemlerini, değişken türlerini ve nicel araştırma modellerini detaylı şekilde ele almaktadır. Öncelikle nicel araştırma yönteminin tanımı ve özellikleri açıklanmakta, ardından değişken kavramı ve değişken türleri (sürekli-süreksiz, nitel-nicel, bağımlı-bağımsız) anlatılmaktadır. Daha sonra nicel araştırma modelleri (tarama ve deneme modelleri) ve deneme modellerinin türleri (deneme öncesi, gerçek deneme, yarı deneme) açıklanmaktadır. Son olarak örneklem kavramı, evren, örneklem hatası ve örneklem seçimi yöntemleri (olasılıklı ve olasılıksız örnekleme) detaylı şekilde ele alınmaktadır.
Deneyim, görüş birliği ve uzman görüşü temel bilgi edinme yollarıdır. Mantıksal çözümleme tehlikeli olabilir ancak kesin sonuçlar vermez
Araştırma, toplumu tanımak ve sorunlara çözüm bulmak için yapılan sistematik çabadır. Bilimsel araştırmalar belgesel ve tecrübi olmak üzere ikiye ayrılır. Araştırmalar nicel ve nitel olmak üzere iki ana gruba ayrılır
Bu video, İletişim Bilimleri Fakültesi Halkla İlişkiler Reklamcılık Bölümü'nde görev yapan Bill Ga Espri tarafından sunulan bir ders tanıtımıdır.. Videoda Halkla İlişkiler Araştırmaları dersinin sekiz ünitesi detaylı olarak anlatılmaktadır. Her ünite için konu özeti, dersin amacı ve öğrencilerin kazanacağı yeterlilikler açıklanmaktadır. Ders içeriğinde bilimsel araştırma, araştırma sorunu ve yöntemi, nicel ve nitel araştırmalar, web analitik araştırmaları, nicel veri analizi, araştırma raporunun yazılması ve sunulması ile halkla ilişkiler araştırmalarında etik konuları ele alınmaktadır. Video, dersin temel yöntemlerini, araçlarını tanımlayabilecek, açıklayabilecek ve kullanabilecek yeterliliğe sahip olunacağını belirterek sonlanmaktadır.
Bu video, Akdeniz Üniversitesi İstatistik Danışmanlık Uygulama ve Araştırma Merkezi tarafından düzenlenen, Merve Ayvalı tarafından sunulan ve Ebru ile Deniz moderatörlerinin yer aldığı bir webinar sunumudur.. Webinar, araştırma tasarımlarını kapsamlı bir şekilde ele almaktadır. İlk olarak araştırma tasarımlarının sınıflandırılması, nicel araştırma türleri (deneysel, korelasyonel, nedensel karşılaştırma, tarama) detaylı olarak incelenmekte, ardından nitel araştırma türleri (etnografik, gömülü teori, durum çalışması, fenomenoloji, anlatı çalışması, eylem araştırması) açıklanmaktadır. Son bölümde ise karma araştırma yöntemlerinin altı farklı deseni (yakınsak paralel, açıklayıcı sıralı, keşfedici sıralı, gömülü, dönüşümsel ve çok aşamalı) anlatılmakta ve soru-cevap oturumu yapılmaktadır.. Sunumda her araştırma türünün özellikleri, uygulama alanları, avantaj ve dezavantajları örneklerle açıklanmakta, ayrıca araştırmacıların sık karşılaştığı yanılgılar ve karma araştırma desenlerinin doğru kullanımı gibi konular ele alınmaktadır. Webinar sonunda katılımcıların soruları yanıtlanmakta ve kitap önerileri sunulmaktadır.
Bu video, bilimsel araştırma yöntemlerini anlatan bir eğitim dersidir. Konuşmacı, veri analizi konusunu detaylı bir şekilde ele almaktadır.. Video, nicel verilerin analizi ile başlayıp temel kavramları (dağılım, mod, medyan, aritmetik ortalama, normal dağılım) açıklamaktadır. Ardından merkezi dağılım ölçüleri, süreksiz ve sürekli değişkenlerin analizinde kullanılan teknikler anlatılmaktadır. İkinci bölümde ise sürekli değişkenler için korelasyon analizi ve nitel verilerin analizinde betimsel analiz ile içerik analizi türleri detaylı olarak ele alınmaktadır.. Her bir teknik için örnekler ve hesaplamalar gösterilmekte, korelasyonun nasıl yorumlanacağı ve r değerinin artı-eksi değerleri açıklanmaktadır. Video, bir sonraki üniteye geçişle sonlanmaktadır.
Bu video, İletişim Bilimleri Fakültesi Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü'nde görev yapan Bill Gates tarafından sunulan bir ders anlatımıdır.. Video, halkla ilişkiler araştırmaları dersinin ilk ünitesinin özetini içermektedir. İçerikte bilgi ve bilginin kaynağı, bilgi türleri, bilim ve bilimsel araştırma, bilimsel araştırma sürecinin aşamaları (araştırma konusunun belirlenmesi, problemin belirlenmesi, literatür taraması, araştırma amacının belirlenmesi, yöntemin belirlenmesi, bulguların yorumlanması ve raporlaştırılması) detaylı olarak anlatılmaktadır. Ayrıca nicel ve nitel araştırma yöntemleri de kısaca tanıtılmaktadır.
Bu video, nicel araştırma yöntemlerini açıklayan bir eğitim içeriğidir. Konuşmacı, nicel araştırma kavramını ve temel unsurlarını detaylı şekilde anlatmaktadır.. Video, nicel araştırma kavramının tanımıyla başlayıp, araştırma amacının açıklanmasıyla devam ediyor. Ardından değişkenler (sürekli, süreksiz, nicel ve nitel) ve özellikle bağımlı-bağımsız değişkenler detaylı olarak ele alınıyor. Son olarak nicel araştırma aşamaları (problem belirleme, hipotez oluşturma, veri toplama ve analiz, bulguların raporlanması) anlatılıyor. Video, bir sonraki bölümde nicel araştırma modelleri ve örneklem yöntemlerinin ele alınacağını belirterek sona eriyor.
Bu video, bir eğitim dersi formatında sunulmuş olup, konuşmacı sosyoloji ünitesinin üçüncü konusu olan "Sosyolojik Araştırma Yöntemleri" hakkında bilgi vermektedir.. Video, sosyolojik araştırma yöntemlerini detaylı şekilde ele almaktadır. İlk olarak bilgi türleri (deneyim, kültürel gelenek, otorite, bilim) ve araştırma amaçları (keşif, betimleme, açıklama) anlatılmaktadır. Ardından sosyolojinin özellikleri, araştırma süreci ve hipotez kavramı açıklanmaktadır. Son bölümde ise nicel (kantitatif) ve nitel (kalitatif) araştırma yöntemleri (anket, deney, karşılaştırmalı araştırma, tarihsel analiz, etnografik mülakat, katılımcı gözlem, örnek olay, yaşam öyküsü) detaylı olarak incelenmektedir.
Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan bilimsel araştırma teknikleri hakkında kapsamlı bir eğitim dersidir. Eğitimci, tahtada notlar alarak konuyu anlatmaktadır.. Video, araştırma aşamalarını (problem belirleme, veri toplama, hipotez kurma, test etme, sonuçlandırma) açıklayarak başlıyor ve ardından araştırma türlerini (nicel ve nitel araştırmalar) detaylı şekilde inceliyor. Özellikle deneysel araştırma yöntemleri, araştırma değişkenleri (deney değişkeni, kontrol değişkeni, karıştırıcı değişken, ara değişken) ve deneysel ile ilişkisel araştırmaların temel farkları örneklerle açıklanmaktadır.. Videoda fen bilgisi dersinde performans değerleme yaklaşımının öğrencilerin fen başarısına etkisi, tutumun başarıya etkisi gibi pratik örnekler üzerinden kavramlar somutlaştırılmakta ve örnek sorular üzerinden araştırma türlerinin nasıl ayırt edileceği gösterilmektedir.
Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan Lemis Neomi'nin "Toplumsal Araştırma Yöntemleri" kitabının kapsamlı bir özet dersidir.. Video, toplumsal araştırma kavramının tanımı ve önemi ile başlayıp, bilimsel yaklaşım, araştırma türleri (vaka analizi, kesitsel araştırma, boyutsal araştırma), veri toplama teknikleri, kuramların bileşenleri ve toplumsal araştırma kuramlarının boyutları gibi konuları ele almaktadır. Son bölümde ise sosyal bilimlerde beş temel soru ve üç büyük toplumsal araştırma yaklaşımı (pozitivist, yorumlayıcı ve eleştirel sosyal bilim) incelenmektedir.. Video ayrıca nitel ve nicel araştırma arasındaki farklar, araştırma amaçları, nedensellik kavramı, yapısal açıklamalar, kurumsallaşma ve feminist araştırma gibi alternatif yaklaşımları da kapsamaktadır. Bu içerik, toplumsal araştırma yapmak isteyenler için kapsamlı bir kaynak niteliğindedir.
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan çocuk gelişimi bölümü istatistik dersinin ikinci ünitesini içeren eğitim dersi formatındadır.. Video, istatistikte kullanılan temel kavramları detaylı şekilde ele almaktadır. İlk bölümde birim kavramı (maddi-maddi olmayan, tek-grup, sayılabilir-ölçülebilir, devamlı-ani, homojen-homojen olmayan) açıklanırken, ikinci bölümde vasıf ve şık kavramları, vasıf türleri (az şıklı-çok şıklı, nicel-nitel, süreksiz-sürekli, sıralı-sırasız, zaman-mekan) anlatılmaktadır. Son bölümde ise verilerin ölçüm düzeyi konusu (sınıflama, sıralama, aralık, oran) örneklerle açıklanmaktadır.. Eğitmen, konuları sınav soruları üzerinden pekiştirmekte ve sıfır noktasının varlığı veya yokluğu, aralık ölçümü, oran ölçümü gibi önemli noktaları vurgulamaktadır.