Yapılandırılmış ve istatistiksel verilerdir. Test, deney ve anketlerle elde edilir. Kapalı uçlu soruları yanıtlar. Hipotez doğrulama ve genel anketlerde kullanılır. Kesikli ve sürekli veri türlerini içerir
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan eğitim dersi formatında hazırlanmıştır.. Videoda kavramsallaştırma ve işletimselleştirme kavramları detaylı olarak ele alınmaktadır. İlk bölümde kavramların tanımı, özellikleri ve günlük dilde kullanımı anlatılırken, ikinci bölümde bu kavramların toplumsal bilimlerde araştırma yaparken nasıl kullanıldığı gösterilmektedir. Örnek olarak yardımseverlik, önyargılılık, şefkat, demokrasi ve maddi refah gibi kavramlar üzerinden kavramsallaştırma ve işletimselleştirme süreçleri incelenmektedir.. Sunum, önce kuramsal düzeyde kavramları kurma ve ardından bu kavramları nasıl ölçülebilir hale getireceğimizi gösteren bir yapıya sahiptir. Özellikle "maddi refah" kavramının kişi başına düşen milli gelir mi yoksa banka hesabındaki para mı olduğu gibi sorularla konu derinleştirilmektedir.
Kitap üç ana araştırma yaklaşımını (postpozitivist, yapılandırmacı, dönüştürücü) ele alır. Literatür taraması ve araştırma tasarımı teknikleri detaylı şekilde açıklanır. Araştırmalarda teori kullanımı ve yazma stratejileri incelenir
Bu video, bir akademik ders formatında olup, bir eğitmen tarafından sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri konusu anlatılmaktadır. Eğitmen, kendi araştırma deneyimlerinden örnekler vererek konuyu açıklamaktadır.. Video, nitel ve nicel araştırma yöntemlerini kapsamlı bir şekilde ele almaktadır. İçerikte araştırma tasarımında dikkate alınması gereken faktörler, farklı araştırma tasarımları (deneysel, kesitsel, boylamsal, vaka ve karşılaştırmalı), araştırma türleri (pratik-teorik, keşfedici-açıklayıcı-betimleyici) ve araştırma yöntemleri (nicel, nitel, karma) detaylı olarak anlatılmaktadır. Ayrıca tarama araştırmaları, deneysel araştırmalar, etnografya, fenomenoloji gibi nitel araştırma türleri ve geçerlilik kriterleri de açıklanmaktadır.. Ders içeriğinde anket oluşturma süreci, örneklem seçimi, veri analizi teknikleri, deney grubu ve kontrol grubu kavramları, bağımsız ve bağımlı değişkenler, içerik çözümlemesi gibi pratik uygulamalar da ele alınmaktadır. Eğitmen, İstanbul'daki kentsel dönüşüm, öğretmenlerin beklentilerinin öğrencilerin akademik performansına etkisi gibi çeşitli örnekler üzerinden araştırma yöntemlerini somutlaştırmaktadır.
Book covers qualitative, quantitative and mixed methods research approaches. Divided into two parts: proposal development and report writing. Each chapter includes summary, writing exercises and suggested readings
Araştırma sorunu, bireyi rahatsız eden ve çözüm yolları görünen durumdur. Değişkenler ölçülebilen, yapılar ise doğrudan ölçülemeyen kavramlardır. Denence, gözlemlenen olaylar arasındaki olası ilişkileri anlatan önermedir
Karma yöntem, hem nitel hem nicel verilerin bütünleştirildiği araştırma yaklaşımıdır. Sağlık, sosyal ve davranış bilimlerinde kullanılan özel bir yöntemdir. Nicel ve nitel yöntemlerin güçlü yanlarını kullanır
Bu video, bilimsel araştırma teknikleri dersinin üçüncü ünitesinde araştırma tasarımlarını anlatan bir eğitim içeriğidir. Konuşmacı, araştırma tasarımının ne olduğunu ve türlerini detaylı şekilde açıklamaktadır.. Video, araştırma tasarımının tanımı ve kapsamıyla başlayıp, araştırma tasarımının formüle edilmesi için adımları anlatmaktadır. Ardından araştırma tasarımlarının sınıflandırılması yapılarak keşfedici ve sonuçlandırıcı araştırma türleri, bunların alt kategorileri (tanımlayıcı ve nedensel araştırmalar) detaylı olarak açıklanmaktadır. Her araştırma türünün özellikleri, kullanım amaçları ve arasındaki farklar karşılaştırmalı olarak sunulmakta, ayrıca araştırma tasarımı belirlenirken dikkat edilmesi gereken dört yol da belirtilmektedir.
Bu video, bir eğitim içeriği olup, konuşmacı faktör analizi (factor analysis) konusunda ikinci bölümünü sunmaktadır.. Videoda, faktör analizinde karşılaşılan iç içe geçmiş faktör yükleri sorunu ele alınmaktadır. Konuşmacı, merak (curiosity) ve eğlence (enjoyment) boyutlarının iç içe geçmiş olduğunu belirterek, bu sorunu çözmek için ifade çıkarma yöntemlerini açıklamaktadır. Özellikle enjoyment 3 ve enjoyment 6 ifadelerinin analizden çıkarılması önerilmekte ve bu durumun makale veya tez yazımında nasıl ifade edileceği anlatılmaktadır. Ayrıca, literatürden destek alarak farklı kültürlerde bu boyutların farklı faktörlere dönüşebileceği de belirtilmektedir.
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan akademik bir eğitim içeriğidir ve araştırma tasarımı konusunu kapsamlı şekilde ele almaktadır.. Video, araştırma türleri (keşifsel, tanımlayıcı, açıklayıcı ve meta çalışmalar) ile başlayıp, ölçek türleri (sınıflandırma, sıralama, aralık ve oran ölçekleri) hakkında detaylı bilgiler sunmaktadır. Ardından ölçek geliştirme süreci üç aşamada anlatılmakta, son bölümde ise geçerlilik-güvenilirlik analizleri (iç güvenilirlik, test-tekrar güvenilirliği, paralel form güvenilirliği, örtüşme geçerliliği ve ayrışma geçerliliği) açıklanmaktadır.. Video, sosyal bilimler alanında araştırma yapmak isteyenler için temel bilgiler sunmakta ve SPSS, LISREL ve AMOS gibi yazılımların kullanımını da kısaca anlatmaktadır. Eğitmen, haftaya örnekleme tasarımı ve veri analizi konularının işleneceğini belirtmektedir.
Karma yöntem, nicel ve nitel araştırma tekniklerinin birlikte kullanılmasıdır. 1980'lerin sonlarında Campbell ve Fiske'in üçgenleme yöntemiyle başlamıştır. 2003'te Tashakkori ve Teddlie'ın çalışmasıyla yaygınlaşmıştır
Bu video, bilimsel araştırma teknikleri dersinin ünite üç konusunu anlatan bir eğitim içeriğidir. Konuşmacı, araştırma tasarımları hakkında detaylı bilgiler sunmaktadır.. Video, araştırma tasarımının ne olduğunu açıklayarak başlıyor ve ardından araştırma tasarımının adımlarını sıralıyor. Daha sonra araştırma tasarımlarını keşfedici, tanımlayıcı ve nedensel araştırmalar olarak üç ana kategoride inceliyor. Her bir araştırma türünün özellikleri, amaçları ve kullanım alanları detaylı olarak anlatılıyor. Son olarak, keşfedici ve sonuçlandırıcı araştırmalar arasındaki farklar ve araştırma tasarımı belirlerken izlenebilecek yollar açıklanıyor.
Bu video, Auezef Çocuk Gelişimi Bölümü'nde bir eğitmen tarafından sunulan bilimsel araştırma teknikleri dersinin onbirinci ünitesini içermektedir.. Video, geçerliliğin tanımı ve önemi ile başlayıp, geçerlilik türlerini (görünüş geçerliliği, kapsam geçerliliği, ölçütsel geçerlilik, yapı geçerliliği, uyum geçerliliği) detaylı şekilde açıklamaktadır. İçerik, geçerlilik ve güvenilirlik arasındaki ilişkiyi ele almakta ve araştırmayı geçersiz kılan beş faktörü (geçmişin etkisi, olgunlaşma etkisi, test etkisi, araç etkisi, seçim etkisi) incelemektedir.. Video, konu anlatımının ardından soru-cevap şeklinde ilerlemekte ve testlerin çözüleceği bilgisiyle sonlanmaktadır.
Bu video, Akdeniz Üniversitesi İstatistik Danışmanlık Uygulama ve Araştırma Merkezi tarafından düzenlenen, Merve Ayvalı tarafından sunulan ve Ebru ile Deniz moderatörlerinin yer aldığı bir webinar sunumudur.. Webinar, araştırma tasarımlarını kapsamlı bir şekilde ele almaktadır. İlk olarak araştırma tasarımlarının sınıflandırılması, nicel araştırma türleri (deneysel, korelasyonel, nedensel karşılaştırma, tarama) detaylı olarak incelenmekte, ardından nitel araştırma türleri (etnografik, gömülü teori, durum çalışması, fenomenoloji, anlatı çalışması, eylem araştırması) açıklanmaktadır. Son bölümde ise karma araştırma yöntemlerinin altı farklı deseni (yakınsak paralel, açıklayıcı sıralı, keşfedici sıralı, gömülü, dönüşümsel ve çok aşamalı) anlatılmakta ve soru-cevap oturumu yapılmaktadır.. Sunumda her araştırma türünün özellikleri, uygulama alanları, avantaj ve dezavantajları örneklerle açıklanmakta, ayrıca araştırmacıların sık karşılaştığı yanılgılar ve karma araştırma desenlerinin doğru kullanımı gibi konular ele alınmaktadır. Webinar sonunda katılımcıların soruları yanıtlanmakta ve kitap önerileri sunulmaktadır.
Bu video, bir eğitimci tarafından uluslararası ticaret öğrencilerine yönelik hazırlanmış araştırma metodolojisi dersi sınav hazırlığı içeriğidir. Eğitimci, slaytları kullanarak konuyu anlatmaktadır.. Video, araştırma metodolojisinin temel kavramlarını ve genel framework'ünü kapsamlı şekilde ele almaktadır. İçerikte araştırma tanımı, temel araştırma ve uygulamalı araştırma kavramları, bilimsel yaklaşım, problem tanımlama, literatür incelemesi, teorik çerçeve, hipotez geliştirme, araştırma tasarımı, veri toplama yöntemleri, deneysel tasarım, anket tasarımı, değişken yönetimi ve ölçekler gibi konular detaylı olarak anlatılmaktadır.. Video ayrıca hipotetik dictive research'ün aşamaları, deductive ve inductive reasoning kavramları, pozitivizm, constructionizm, pragmatizm ve critical realizm gibi araştırma felsefi boyutlarını da içermektedir. Research proposal, critical literature review, teorik çerçeve oluşturma süreci, araştırma tasarımı modelleri, zaman çerçevesi kavramları, ölçüm ölçekleri ve soru tasarımı gibi konular örneklerle açıklanmaktadır.
Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan akademik araştırma konulu eğitim içeriğidir. Konuşmacı, bilimsel araştırmalarda sayıltıların (varsayımların) nasıl belirleneceğini ve kullanılacağını anlatmaktadır.. Video, sayıltıların tanımı ve önemi ile başlayıp, tezlerde sayıltıların belirlenmesi için üç kriter sunmaktadır. Daha sonra bilimsel araştırmalarda varsayımların evren ve örneklem, ölçme araçları, veri çözümleme teknikleri, araştırma yöntemi, araştırma konusu, uzmanlar ve araştırmacı davranışları gibi alanlarda nasıl kullanılması gerektiği açıklanmaktadır.. Konuşmacı, her şeyi varsayımlara dayandırmanın araştırmanın iç tutarlılığını ve güvenilirliğini nasıl olumsuz etkileyebileceğini vurgulamakta ve bir sonraki bölümde araştırmanın sınırları konusunun ele alınacağını belirtmektedir. Video, tezlerde sayıltıların doğru belirlenmesinin önemini ve bu konudaki hataların akademik çalışmaların başarısını nasıl etkileyebileceğini anlatmaktadır.
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan eğitim dersi formatında olup, araştırma süreci ve yöntemleri konularını ele almaktadır.. Ders, araştırma sürecinin temel aşamalarını hatırlatarak başlıyor ve araştırma tasarımı konusuna odaklanıyor. Ardından dünya görüşleri (paradigmalar) ve araştırma stratejileri (nicel ve nitel) detaylı olarak açıklanıyor. Video, nitel yöntemlerin örnek olaylar, alan araştırmaları, etnografik araştırmalar ve anlatıma dayalı araştırmalarla ilgili olduğu, nicel yöntemlerin ise deneysel yöntem, betimleme araştırmaları ve içerik analizi gibi yöntemlerle ilgili olduğu bilgisiyle devam ediyor.. Ders içeriğinde pozitivizm, yapısal işlevselcilik, feminist teori, post-pozitivizm, katılımcılık ve pragmatizm gibi dünya görüşleri ile bunların araştırma stratejilerine etkisi üzerinde duruluyor. Ayrıca, bazı durumlarda hem nitel hem nicel yöntemlerin birlikte kullanılabileceği, ancak bazı durumlarda sadece nitel yöntemlerin yeterli olabileceği örneklerle açıklanmaktadır.
Bu video, bir eğitim içeriği olup, konuşmacı faktör analizi yapma sürecini adım adım göstermektedir.. Videoda, 10 test içeren bir veri seti üzerinde faktör analizi uygulanmaktadır. Konuşmacı, faktör analizi menüsünden gerekli ayarları yaparak (prensible komponans, varimax döndürme yöntemi seçimi gibi) analizi gerçekleştirir ve sonuçları yorumlar. Analiz sonucunda iki faktör grubu belirlenir ve bu faktörlerin maddelerle olan ilişkileri komponent matrix üzerinden incelenir. Son olarak, elde edilen faktörlerin içeriklerine göre isimlendirilmesi gerektiği vurgulanır.
Bu video, İstanbul Üniversitesi Açık ve Uzaktan Eğitim Fakültesi'nde okuyan öğrenciler için hazırlanmış bir eğitim dersidir. Bir eğitmen tarafından bilimsel araştırma teknikleri dersinin üçüncü bölümünde araştırma tasarımları konusu anlatılmaktadır.. Video, araştırma tasarımının ne olduğunu açıklayarak başlıyor ve ardından araştırma tasarımlarının iki ana kategorisine (keşfedici ve sonuçlandırıcı) ayrılıyor. Her bir araştırma türünün özellikleri, kullanım amaçları ve yöntemleri detaylı olarak anlatılıyor. Ayrıca tanımlayıcı ve nedensel araştırma türleri, bağımlı ve bağımsız değişken kavramları örneklerle açıklanmaktadır.. Videoda keşfedici araştırmaların niteliksel yöntemleri, sonuçlandırıcı araştırmaların ise kantitatif yöntemleri kullandığı vurgulanmakta ve konuyla ilgili örnek sorularla pekiştirilmektedir. Soru-cevap formatında sunulan ders, araştırma tasarımı adımlarını da içermektedir.