Şirket, stratejik düşünen ve şirket kültürüne uygun adayları işe alır. Yaz ve lise staj programları ile yeni mezunlara iş imkanı sağlanır. Borusan Kocabıyık Vakfı aracılığıyla eğitim desteği verilmektedir
Teachermoods sisteminde iki haftadır koçluk dersi alınamıyor. Kunduz platformunda koç değişikliği sonrası destek sağlanmıyor. Teachermoods'da 20 bin liralık ödeme yapılmasına rağmen hizmet alınamıyor
Bu video, bir konuşmacının değişim ve hedef belirleme konusunda izleyicilere hitap ettiği bir eğitim içeriğidir. Konuşmacı, mentörlük grubu deneyimlerinden örnekler vererek konuşmaktadır.. Video, değişim sürecinin nasıl gerçekleştiğini ve bunun için gerekli olan odaklanma ve reçete uygulamasını anlatmaktadır. Konuşmacı, "pembe gözlük" olarak adlandırdığı, gerçek hayattan uzaklaştıran hikayelerden uzak durmanın ve gerçek hayata odaklanarak hedefe ulaşmanın önemini vurgulamaktadır. Ayrıca, mentorluk grubu deneyimlerinden örnekler vererek, bir hafta sonra konseptten çıkma ihtimalinin yüksek olduğunu ve bu nedenle programın sonuna kadar devam etmenin gerekliliğini belirtmektedir.
Bu video, bir konuşmacının gerçek başarılı değişim ve kalıcı değişim konularını anlattığı eğitici bir içeriktir. Konuşmacı, Avrupa'da yaşayan Müslümanlara yönelik bir program sunmaktadır.. Video, insanların neden başladığı işi yarım bırakıp arzuladığı hedefe ulaşamadığını ele alarak başlıyor ve gerçek değişim için gerekli olan plan ve çalışma reçetesini açıklıyor. Daha sonra kalıcı değişim için mentör eşliğinde çalışma prensibini vurguluyor ve sadece bilgi edinmenin yeterli olmadığını, uygulamalı olarak planların uygulanması gerektiğini anlatıyor.. Konuşmacı, değişim sürecinde kişinin sürekli gözetim altında tutulması, her hafta tekrar oturtulması ve planın uygulanması gerektiği örneklerle açıklıyor. Kendi kilo verme deneyiminden de bahsederek, kalıcı değişim için sürekli uygulamanın önemini vurgulamaktadır.
Bu videoda Eren Can, İsparta Uygulamalı Bilimler Üniversitesi Teknoloji Fakültesi Elektrik-Elektronik Mühendisliği 1. sınıf öğrencisi olarak mentörlük programına başvuru sürecini anlatıyor.. Eren Can, beş soruya cevap vererek mentörlük yapma amacını, liderlik tarzını, grup çalışmaları yönetme yöntemlerini ve milli teknoloji hamlesini geliştirmeye yönelik planlarını paylaşıyor. Ayrıca, Teknofest gibi projelere katılma, arkadaşlık ilişkilerini geliştirme ve eğitim hayatında burs almak gibi hedeflerini de belirtiyor. Video, Eren Can'ın bilimsel gelişmelerin takım ruhu ve paylaşımla yapılacağını düşündüğü ve yeniliklerde yer almak istediğini vurguluyor.
İlk ay sonra koç değişikliği yaşandı, yeni koç ilgisiz davrandı. Mentör görüşmeleri genellikle 7-15 dakika sürüyor. İletişim kanallarına yanıt verilmiyor, WhatsApp'ta 5 gündür cevap yok
Bu video, bir eğitim kongresinde Prof. Dr. Hakan Sarı ve Necmettin Erbakan Üniversitesi Özel Eğitim Bölümü'nden Abdullah Hoca tarafından sunulan, üstün yeteneklerin eğitiminde kullanılan YOGEM (Üstün Yeteneklerin Eğitiminde Destek Eğitim Odaları) modelini tanıtan bir eğitim sunumudur.. Sunumda YOGEM modelinin üç temel basamağı olan yoğunlaştırılmış öğretim, geri bildirim ve etkileşim detaylı olarak ele alınmaktadır. Konuşmacılar, bu modelin Türkiye için türdeş yetenek grup modeli olarak daha uygun olduğunu, bireyselleştirilmiş eğitim planları (EBEB ve BEP) hakkında bilgi vererek ve mentörlük modelinin üstün yeteneklerin eğitiminde nasıl uygulanabileceğini açıklamaktadır.. Sunumda ayrıca Konya'da Eylül itibariyle uygulamaya başlanacak olan bu modelin, Ankara'da daha önce iki aşamalı olarak uygulandığı ve öğretmen eğitimi açısından önemine vurgu yapılmaktadır. Sunum sonrası katılımcıların soruları yanıtlanmaktadır.
Bu video, bir eğitim dersi formatında olup, bir eğitmen tarafından işletmelerde kullanılan geliştirme yöntemleri hakkında bilgi verilmektedir.. Video, geliştirme yöntemlerinin tanımı ve türleri üzerine odaklanmaktadır. İçerikte kişisel, mesleki ve kurumsal gelişim türleri açıklanmakta, ardından sistemli geliştirme yöntemleri (koçluk, mentörlük ve danışmanlık) detaylı olarak ele alınmaktadır. Son olarak serbest geliştirme yöntemleri (okuma izleme programları, araştırma yapma, sunuşlar, rol model olma, iş planları hazırlama, gönüllü çalışmalar, sosyal medya katılımı ve mesleki toplantılar) anlatılmaktadır. Video, öğrencilerin geliştirme yöntemleri konusundaki yeni eğilimleri tartışabilecekleri bilgisiyle sonlanmaktadır.
TÜBİTAK BİGG, girişimcilere 900.000 TL'ye kadar %3 hisse karşılığında yatırım sağlar. Program, teknoloji odaklı iş fikirlerini nitelikli iş planlarına dönüştürmeyi amaçlar. Başvurular TÜBİTAK'ın seçtiği uygulayıcı kuruluşlar aracılığıyla yapılır
Bu videoda Gizem Polat, Anadolu Gençlik Federasyonu Derneği adına "İşte Gençler" adlı projesini tanıtmaktadır.. Video, 15 aylık süren ve 15-29 yaş arasındaki engelli bireylere yönelik bir projenin tanıtımını içeriyor. Projenin ortağı Mateistan'daki Compass Derneği'dir. Hedef, sivil toplum diyaloğu sayesinde engelli gençlerin istihdamını artırmak ve Türkiye'nin Avrupa Birliği'ne katılım sürecini desteklemek. Proje kapsamında anketler, SWOT analizleri, teknik ve çalışma ziyaretleri yapılmış, engelli gençlere mentörlük ve rehberlik hizmeti verilerek kariyer planlama çalışmaları gerçekleştirilmiştir.
Bu video, New York'tan Türkiye'nin en büyük online yaratıcılık platformu Design Ghost'un tanıtımını yapan bir reklam filmidir. Video, tasarımcı sanat yönetmeni mezuniyeti yaklaşan bir kişinin yaşadığı sorunlarla başlayıp, platformun amacını anlatmaktadır.. Video, yaratıcılığın önemi ve Design Ghost'un profesyoneller ve amatörler arasında köprü kurma amacını vurgulamaktadır. Platform, Türkiye'deki yaratıcı disiplinlerin eğitim anlayışındaki sorunları çözmek için sınav, yarışma, mülakat ve portfolyo gibi detayları ortadan kaldırarak, meraklı ve istekli yaratıcılara mentörlerin yardımıyla eğitim imkanı sunmaktadır. Video, "tasarlayan bireyler geleceği yaratır" mesajıyla sonlanmaktadır.
Bu video, bir konuşmacının insanların harekete geçme yöntemleri hakkında bilgi verdiği bir eğitim içeriğidir. Konuşmacı, mentörlük programları sunan bir uzman olarak görünmektedir.. Video, insanların harekete geçebilmek için iki temel yol olduğunu anlatmaktadır: problem yaşamak veya hedefe odaklanmak. Konuşmacı, problem yaşamak istemeyenlerin hedefe odaklanması gerektiğini ve bu hedefe ulaşmak için mentörlük programları, seminerler ve teknik yöntemler kullanmanın önemini vurgulamaktadır. Ayrıca, hedefe ulaştıktan sonra yeni hedefler koymak gerektiğini ve hedefe giden yolculuğun insanı mutlu ettiğini belirtmektedir.
Mentörlük, deneyimli ve daha az deneyimli kişiler arasında tamamlayıcı bir ilişkidir. Løw'a göre mentörlük amaca yönelik bir etkinliktir ve danışanın öğrenme sürecini destekler. Mentörlük danışmanlık, denetim ve koçluk içeren ortak bir terimdir
Bu video, bir konuşmacının kendi deneyimlerini ve hayallerini anlattığı bir sunum formatındadır. Konuşmacı, çocukluğundan itibaren bilgi ve öğrenme konusunda merakını beslediğini ve bu konuda bir hayal kurduğunu paylaşıyor.. Konuşmacı, "Hobilog" adlı bir proje geliştirdiğini ve bu projede çeşitli donanımlarda insanları bir araya getirdiğini anlatıyor. Bu projenin amacı, insanların hobilerini, yeteneklerini ve deneyimlerini paylaşmaları, birbirlerine öğretmek için can atmaları ve yaşça büyüklerle mentörlük ilişkileri kurmaları. Konuşmacı, bilgiyi aç çocuklar olarak kendilerini tanımlıyor ve bu hayali birlikte gerçekleştirmek için izleyicileri davet ediyor.
Bu video, bir AR-GE mentörlük projesinin tanıtımını içeren bir sunum veya röportaj formatındadır. Konuşmacı, projenin hedeflerini ve sonuçlarını anlatmaktadır.. Video, Kobi şirketinin AR-GE ve yenilik kapasitesinin artırılması amacıyla gerçekleştirilen AR-GE mentörlük projesini konu almaktadır. Proje kapsamında öncelikle şirketin ölçümleri yapılmış, hangi alanlarda gelişebileceği belirlenmiş ve bilişim teknolojileri altyapısı gibi alanlarda çalışmalar yapılmıştır. Sonuç olarak, şirket TÜBİTAK'a AR-GE ve yenilik projesi için başvuru yapmış ve KOSGEB'ten destek projesi için başvuruda bulunmuştur.
Bu video, uzun yıllardır bu mesleklerde faaliyet gösteren ve Almanya'da eğitmenlik, mentörlük ve keynote speakerlık için iki buçuk yıllık yoğun bir program tamamlamış bir konuşmacının eğitim içeriğidir.. Video, koçluk, eğitmenlik, keynote speaker, mentor ve girişimcilik gibi mesleklerin arasındaki farkları detaylı şekilde ele alıyor. Her bir mesleğin genel amacını, çalışma şekillerini ve aralarındaki temel farkları açıklıyor. Koçluk, danışanın kendi yolunu bulmasını sağlayan güvene dayalı bir süreç; eğitmenlik, katılımcıların davranışlarının değişmesi için yapılan eğitimler; keynote speakerlık, üst yönetim tarafından talep edilen konuşmalar; mentörlük ise birebir veya geniş kitlelere yönelik tavsiyeler içeren bir süreç olarak tanımlanıyor.. Ayrıca, bu mesleklerde başarılı olmak için gerekli olan yetkinlikler, eğitim ve karakter özellikleri hakkında bilgiler veriliyor. Konuşmacı, her bir mesleğin kazanç seviyeleri ve içerik yapısı hakkında da bilgiler paylaşarak, izleyicilere bu meslekler arasındaki farkları daha iyi anlamaları için kapsamlı bir bakış açısı sunuyor.
İş başında eğitimler şirket içinde verilir ve daha ekonomiktir. Mentörlük ve koçluk, yöneticiler aracılığıyla çalışan gelişimine katkı sağlar. İş rotasyonu, çalışanların farklı departmanlarda tecrübe kazanmasını sağlar. Oryantasyon eğitimi, yeni çalışanların şirket kültürüne uyumunu kolaylaştırır
Bu video, "Mesafe Tanımayan Eğitim" projesi hakkında çeşitli kişilerin deneyimlerini paylaştığı bir anlatım formatındadır. Videoda Muhammed adında bir mülteci öğrenci ve projeye katılan gönüllüler yer almaktadır.. Video, mesafe tanımayan eğitim projesinin farklı kişilerin hayatlarına nasıl etki ettiği üzerine odaklanmaktadır. Katılımcılar, mülteci öğrencilerin eğitimine destek olmanın, onlara mentörlük yapmanın ve eğitim haklarını elde etmelerine yardımcı olmanın önemini vurgulamaktadır. Proje, kolektif çalışma, farklı perspektifler ve yeni aile kurma imkanı sunarak, bir çocuğun değişmesinin dünyayı değiştirebileceği mesajını vermektedir.
Bu video, Yeşim Tekstil'in lider gelişim ve mentörlük programı hakkında bir sunum formatındadır. Sunumda Cevdet Bey (İnsan Kaynakları), Hende Kurtar (İnsan Kaynakları Müdürü), Nevin Topçu (Modernizasyon ve Teknik Mühendislik Yöneticisi) ve Nevin Hande yer almaktadır.. Video, Yeşim Tekstil'in 1983 yılında Bursa'da kurulduğu bilgisiyle başlayıp, 2018 yılında Yalın Enstitü ile başlatılan "Hat Yönetimi ve Lider Gelişimi" projesinin detaylarını anlatmaktadır. Sunum, proje aşamaları, pilot bölge seçimi, takım lideri adaylarının seçimi, eğitim süreçleri ve mentorluk çalışmaları gibi konuları kapsamaktadır.. Sunumda ayrıca mentörlük sürecinin dört aşaması (ön hazırlık, standardizasyon, iyileştirme ve geliştirme) detaylı olarak anlatılmakta ve programın üç lokasyonda, yedi departmanda, onbeş bölümde, yirmi beş grup lideriyle, elli dört takım lideriyle, dokuz ekip lideri, on beş iç mentör ve sekiz sürekli geliştirme uzmanıyla nasıl uygulandığı paylaşılmaktadır. Proje sonucunda elde edilen kazanımlar arasında %146-257, çoklu beceride %172, 17%, %19 gibi değerler bulunmaktadır.