Kişisel Gelişim Rehberi
İnsanlar doğası gereği sürekli gelişim sürecindedir. Kişisel gelişim doğduğunuz andan ölüme kadar devam eder. Değişeceğine önce kendiniz inanmalısınız
- medium.com
İnsanlar doğası gereği sürekli gelişim sürecindedir. Kişisel gelişim doğduğunuz andan ölüme kadar devam eder. Değişeceğine önce kendiniz inanmalısınız
Manifest, kişinin inandığı şeylerin gerçekleşmesine yönelik çekim yasasına dayalı bir süreçtir. Manifest, evrene pozitif mesaj gönderme ve hedeflere ulaşma yöntemidir. Hem olumlu hem olumsuz sonuçlar doğurabilir
Bu video, Saadet Şen tarafından sunulan motivasyonel bir konuşmadır. Konuşmacı, milli takım sporcularıyla çalışmış bir uzman olarak deneyimlerini paylaşmaktadır.. Video, öz disiplinin önemi ve başarıya ulaşmanın dört sırrını anlatmaktadır. İlk olarak, motivasyondan farklı olarak öz disiplinin ne olduğunu açıklar, ardından başarıya ulaşmanın dört sırrını detaylı şekilde ele alır: hedef için kontrolü ele alma, düzenli harekete devam etme, ödüllendirme ve olumlu kelimeler kullanma. Konuşmacı, öz disiplinin irade gücünü güçlendirdiğini ve kişinin kendini dönüştürmesine yardımcı olduğunu vurgulamaktadır.
Bu video, bir anlatıcının 2024 yılı için 13 aylı takvim fikrini ve hedef belirleme stratejilerini anlattığı bilgilendirici bir içeriktir.. Video, 13 aylı takvim fikrinin tarihsel gelişimini ve mantıksal avantajlarını açıklayarak başlıyor, ardından 2024 yılında kendimize 13 farklı hedef belirlememizi öneriyor. Anlatıcı, bu hedefleri "zincir kırma takvimi" olarak adlandırdığı bir yöntemle takip etmeyi ve her ay için farklı bir hedef belirleyerek (uyku, yetenek, yürüyüş, anti-sosyal medya, anti-sigara gibi) her gün çaba sarf etmeyi anlatıyor.. Videoda ayrıca 2024 yılının artık yıl olması nedeniyle takvimdeki değişiklikler ve anlatıcının kendi tasarladığı "Astro Takvim" adlı astronomi takvimi hakkında bilgiler de paylaşılıyor. Anlatıcı, yeni bir yıla girerken eski alışkanlıkları değiştirmek ve yeni perspektifler edinmek için bu stratejileri öneriyor.
There are valid reasons to start a new life, but running away isn't always best. Major life events like death or moving should be approached with caution. Values are the core beliefs about yourself and others
Bu video, bir konuşmacının gençlere yönelik yaptığı kısa bir konuşmayı içermektedir. Konuşmacı, "hocam" olarak hitap edilen bir kişiye de atıfta bulunmaktadır.. Konuşmanın ana konusu, gençlerin gelecek hedefleri ve kariyer planlamalarıdır. Konuşmacı, kısa bir süre geçirmenin uzun gelecek için anahtar olduğunu vurgulayarak, hedef belirleme ve disiplin gerektirdiğini belirtir. Video, izleyicilere on yıl sonra kendilerini nasıl görmek istediklerini sormakla devam eder ve doktor, mühendis, mimar veya avukat gibi farklı meslek seçeneklerini örnek olarak sunar.
Bu video, bir grup arkadaşın bayram sohbetini içermektedir. Talha, Muhammed, Ömer, Beyza, Onur, İbrahim, Azra, Cemil ve Aksu gibi isimler sohbette yer almaktadır.. Videoda konuşmacılar bayram selamları vererek başlıyor ve ardından hedef belirleme konusuna geçiyorlar. Konuşmacı, hedef belirlemenin önemini vurguluyor ve subaylık için güzel bir hedef belirlemenin faydalı olabileceğini belirtiyor. Ayrıca bir fermanla ilgili bir oyun oynadıklarını ve cerrah olma konusunda umutlarını paylaşıyorlar.
Bu eğitim videosunda Buse, izleyicilere para tasarrufu ve birikim konusunda pratik ipuçları sunuyor. Kendisi de bu ipuçlarını uygulayarak daha iyi bir birikim sahibi olduğunu belirtiyor.. Video, para tasarrufu ve birikim yapmanın yollarını iki ana bölüme ayırarak anlatıyor. İlk bölümde hedef belirleme, birikim hesabı açma, eşyaları organize etme ve kullanmadığınız eşyaları satma gibi temel ipuçları verilirken, ikinci bölümde alışveriş yaparken dikkat edilmesi gereken beş temel madde (gereksiz eşyaları satın almamak, almadan önce beklemek, ihtiyacın olanı almak, indirim haberlerinden faydalanmak ve online alışverişlerde indirim kodlarını kullanmak) açıklanıyor.. Buse her bir ipucunu kendi deneyimleriyle destekleyerek, bu yöntemlerin nasıl uygulanabileceğini ve sonuçlarını izleyicilere aktarıyor.
Write down dreams as attainable goals with specific steps. Create detailed action plan with time frames. Break down main goals into smaller, manageable steps. Track progress regularly, even if not moving quickly
Bu videoda Gülçin Bedi, 42 yaşında İzmir Özdere'de yaşayan ve yaklaşık bir buçuk yıldır öğrenci koçluğu yapan bir eğitimci kendini tanıtıyor. Gedik Üniversitesi'nden sertifika almış olan Gülçin, aynı zamanda açıköğretim sosyoloji bölümünde üçüncü sınıf öğrencisi ve üniversite sınavlarına hazırlanıyor.. Video, öğrenci koçluğunun ne olduğunu, psikolojik danışmanlıkla karıştırılmaması gerektiğini ve bir öğrenci koçunun görevlerini açıklıyor. Gülçin, öğrencilerle çalışırken uyguladığı testlerden, öğrencilerin potansiyellerini nasıl belirlediğini ve kendi deneyimlerini paylaşarak öğrencilere tavsiyelerde bulunuyor.. Videoda ayrıca öğrenci koçluğunun faydaları, hedef belirleme süreci ve öğrenci koçu olmak için gerekli özellikler hakkında bilgiler veriliyor. Gülçin, öğrencilere kendi hedeflerine odaklanmaları, başkalarının eleştirilerine kulak asılmaması ve eyleme geçmeleri konusunda tavsiyelerde bulunuyor.
Tembellik genellikle zayıflık ve işten kaçma göstergesidir. Çevredeki dağınıklık motivasyonu olumsuz etkiler. Büyük hedefler küçük parçalara bölünmelidir
SMART, hedef belirleme ve ulaşma sürecini optimize eden bir yöntemdir. Metod spesifik, ölçülebilir, ulaşılabilir, ilgili ve zamana bağlı kriterlerden oluşur
Bu video, bir şan eğitmeni tarafından sunulan bilgilendirici bir içeriktir. Konuşmacı, şan eğitimi hakkında bilgi vermektedir.. Video, şan eğitimi için atılması gereken ilk üç adımı detaylı şekilde anlatmaktadır. İlk adım olarak amaç ve hedef belirleme, ikinci adım olarak doğru bir eğitmen bulma ve üçüncü adım olarak programlı olmak vurgulanmaktadır. Konuşmacı, şan eğitiminin sadece müzik eğitimi değil, daha çok bir spor faaliyeti olduğunu ve kasları çalıştırıp organize etmeyi öğrettiğini belirtmektedir. Ayrıca, Türkiye'de şan eğitimi konusunda yaşanan sorunlar ve doğru eğitmeni bulmanın önemi de ele alınmaktadır.
Bu video, 50 yaşında, İstanbul Teknik Üniversitesi Gemi İnşaatı mezunu ve eğitim danışmanı olarak çalışan Polat adlı bir konuşmacının yaptığı bir sunum veya konuşmayı içermektedir. Konuşmacı, Doğan Cüceloğlu'nun öğrencisi olan Mümtaz Turhan'ın öğrencisi olarak kendini tanıtmaktadır.. Konuşmanın ana teması, meslek seçiminin önemi ve kendini tanımak için gerekli olan becerilerdir. Polat, kendi hayat hikayesini paylaşarak meslek seçiminin uzun vadeli bir karar olduğunu vurgulamakta, kendini tanımak için "Ben kimim?" ve "Kim olmak istiyorum?" sorularının cevaplanması gerektiğini anlatmaktadır. Ayrıca, kariyer yolculuğunda heyecan, motivasyon, enerji ve disiplinin rolünü açıklamaktadır.. Konuşmacı, izleyicilere harflerle başlayan ülkeler, şehirler ve hayvanlar hakkında sorular sorularak zaman kısıtlaması altında doğru cevapları seçme becerisi test etmekte ve hedef belirleme konusunda düşüncelerini paylaşmaktadır. Kendini tanımak için okuma, sinemaya gitme, tiyatroya gitme ve aklı başında arkadaşlarla muhabbet etme gibi aktivitelerin önemi üzerinde durulmaktadır.
Bu eğitim videosunda Melih Hoca, Partikül Matematik kanalında LGS sınavına hazırlanan öğrencilere yönelik çalışma isteği artırma konusunda bilgiler paylaşıyor.. Video, beş ana maddeye ayrılmış olup, çalışma isteğini artıracak teknikleri detaylı olarak anlatıyor. Bu teknikler arasında ödül mekanizması, partikülle çalışma, kendi çalışma sistemini keşfetme, "tek küpten" uzak durma ve ters motivasyon bulunmaktadır. Her bir teknik, öğrencilerin çalışma verimliliğini ve motivasyonunu nasıl artıracaklarını örneklerle açıklıyor.. Öğretmen, öğrencilerin genel hedeflerden ziyade somut ve küçük parçalara ayrılmış hedefler belirlemelerini, olumsuz durumlardan kaçınma isteğiyle olumluya yaklaşmalarını ve sınav başarısızlığı durumunda "elimden geleni yaptım" diyebilmelerini tavsiye ediyor. Video, öğretmenin öğrencilere güvenmesi ve onların başarılarını görmek istemesiyle sona eriyor.
Bu video, öğrencilerin verimli çalışma yöntemlerini anlatan eğitici bir içeriktir. Konuşmacı, öğrencilerin farklı çalışma sürelerine rağmen aynı konuyu nasıl öğrenebileceklerini açıklamaktadır.. Video, beş verimli ders çalışma yöntemini detaylı olarak incelemektedir: çalışma ortamını düzenleme, hedef belirleme, günlük/haftalık plan yapma, hazırlık yapma ve günlük/haftalık tekrar yapma. Ayrıca, ders çalışma hakkında yaygın yanlış inanışlar da ele alınmaktadır. Video, verimli çalışma ile sadece çalışmanın değil, başarıya ulaşmanın önemli olduğunu vurgulayarak sonlanmaktadır.