Bu video, bir konuşmacının ülkücülük ve toplumsal sorunlar hakkında düşüncelerini paylaştığı bir konuşmadır.. Konuşmacı, topluma karşı gönül seferberliği ilan etmenin önemini vurgulayarak, ülkücülük anlamında kırığı döküğü belli olmayan insanları liderlik pozisyonlarına getirmenin sorunlarını ele alıyor. Konuşmacı, şu anda yaşadığı üzüntü ve sıkıntı nedeniyle doğru kararlar veremeyeceğimizi örneklerle açıklıyor ve önce neyi, nerede, nasıl yanlış yaptığımızı sorgulamamız gerektiğini belirtiyor.
Sokrates'in düşünceli sorgulama yaklaşımı, öğrencilerin mantıklı düşünmesini sağlar. Öğretmen konuyu umursamadığını itiraf ederek öğrencilerle konuşmaya başlar. Tüm seviyelerde kullanılabilen ve bağımsız düşünmeyi geliştiren bir araçtır
Bu video, Ahmet Kaya Yılmaz ve Eren Yıldırım adlı iki öğrencinin kendi YouTube kanallarını tanıttıkları bir tanıtım videosu. Her ikisi de Kaşgarlı Mahmut Anadolu Lisesi 9. sınıf öğrencileridir.. Videoda, yeni açılan "Kritik Kitap Analiz" kanalının misyonu ve yapısı anlatılmaktadır. Kanalın amacı, objektif bir kitap analizi sunmak olup, kitapların artı ve eksi yönlerini hiçbir kayırmaca yapmadan değerlendirmektedir. İlerleyen videolarda okudukları ve tavsiye ettikleri kitapları analiz edecekleri ve kitap okuyan konuklarla sohbet tadında videolar çekecekleri belirtilmektedir.
Ad hominem, kişinin kişiliğine saldırarak iddiayı çürütmeye çalışır. StrawMan, iddiayı farklı şekilde sunarak saldırır. Burden of Proof, aksini kanıtlamanın zor olduğunu iddia eder. Argument from ignorance, yetersiz kanıttan iddiada bulunur
Eleştirel okuma, metni olduğu gibi kabul etmeyen, derinlemesine inceleme sürecidir. Metindeki iddiaların ve karşı argümanların derinlemesine analiz edilmesini içerir. Akademik yazı gibi kanıtsal noktaların argümanlara bağlanmasını gerektirir
Bu video, bir podcast formatında sunulan, konuşmacının "Bilim olmadan felsefe olur mu?" konusunu ele aldığı bir içeriktir.. Konuşmacı, bilimin felsefeden doğduğunu ve günümüzde bile felsefenin bilime ihtiyacı olduğunu vurgulayarak başlıyor. Ardından toplumda yaygın olan bazı yanılgıları ele alıyor: evrim teorisinin kanıtlanmamış bir teori olduğu iddiası, kitap okuyan herkesin zeki olduğu düşüncesi ve kültürel faaliyetlerin moda haline gelmesi. Video, insanların sadece hazır fikirleri ezberlemek yerine kendi fikirlerini üretmeleri gerektiğini vurgulayarak sona eriyor.
Bu video, bir konuşmacının düşünce tarzını değiştirmenin zorluğunu anlattığı bir monolog formatındadır.. Konuşmacı, fizikçilerin "bir ön yargıyı değiştirmek, atomu parçalamaktan daha zordur" sözünü aktararak düşünce tarzını değiştirmenin ne kadar zor olduğunu vurguluyor. Video, "siyah mı beyaz mı?" sorusuyla başlayıp, insanların kendi sorularını bulmaları ve sorunların nasıl formüle edildiğini anlamaları gerektiğini savunuyor.
İstanbul'daki bir devlet üniversitesindeki 142 öğrenci üzerinde ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Öğrencilerin beslenme ve medya okuryazarlık düzeyleri ölçülmüştür
Bu video, bir konuşmacı ve İsmet Özel adlı bir kişi arasında geçen bir sohbet programıdır. Programda anında görüntülerle zenginleştirilmiş bir format kullanılmaktadır.. Video, okuma ve düşünce arasındaki ilişkiyi ele almaktadır. Konuşmacı, insanın okuma ve düşünme işlevlerinin aynı anda gerçekleşebildiğini, ancak bunları sadece kabul etmek yerine kendi düşünceleriyle ilişkilendirerek kullanması gerektiğini vurgulamaktadır. Okuma sırasında disiplinle yaklaşılması, okuduğumuz her şeyi kabul etmek yerine seçerek hafızamıza katmamız gerektiği ve önceki okuduklarımızla yeni okuduklarımız arasında ilişki kurmamız gerektiği anlatılmaktadır. Ayrıca, ruh dünyasında da yabancı fikirlerin dışlanabileceği ve insanın seçme yeteneğine sahip olduğu örneklerle açıklanmaktadır.
Schopenhauer'un 'Tartışma Sanatının İncelikleri' kitabından 19 taktik derlenmiştir. Karşınızdakinin argümanını doğal sınırlarının dışına çıkararak genelleştirin. Kelimelerin mecazi anlamlarını kullanarak karşı argümanları çürütün
Bu video, bir anlatıcının Bermuda Şeytan Üçgeni efsanesinin kökenlerini ve gerçeklerini eleştirel bir bakış açısıyla incelediği bilgilendirici bir içeriktir.. Video, Bermuda Şeytan Üçgeni'nin tarihsel kökenlerini, isminin 1964'te Vincent Gads adlı bir gazeteci tarafından uydurulduğunu ve gerçek olayların bu efsaneye nasıl bağlandığını analiz ediyor. Anlatıcı, bu bölgenin gerçek bir gizem olmadığını iddia ederek, Karadeniz'de benzer bir "şeytan beşgeni" oluşturduğunu ve bu bölgede kaybolan gemi ve uçak sayısının Bermuda'dan çok daha fazla olduğunu belirtiyor.. Video ayrıca, 1945'te kaybolan beş uçak olayının bu efsanenin doğuşuna nasıl katkıda bulunduğu, belgesellerin gerçek olayları nasıl yorumladığı ve okyanusların hala keşfedilmemiş olduğu için bu bilinmezliğin insanları korkutmak için uydurulan hikayelere yol açtığı konularını ele alıyor. Anlatıcı, kritik düşünme ve teknolojiyi kullanarak analitik sonuçlar elde etmenin önemini vurguluyor.
Bilgi okuryazarlığı, 21. yüzyılda öğrenmeyi ve bilgiyi etkili kullanmayı sağlayan temel beceridir. UNESCO 1946'dan beri evrensel okuryazarlık çabalarının ön saflarında yer almaktadır. Bilgi okuryazarlığı sadece eğitim değil, yaşamın tüm alanlarını kapsar
Bu eğitim videosunda İngiltere'de doktora araştırmacısı olarak çalışan uzman fizyoterapist Beyza Tayfur, akademik yazım sürecinde dikkat edilmesi gereken temel prensipleri paylaşıyor.. Video, iyi bir makale yazmak için bilinmesi gereken on maddeyi ele alıyor. Beyza Tayfur, tez yazım kılavuzunu okumak, erken planlama yapmak, akıcı ve doğru sıralama yapmak, basit ve anlaşılır yazmak, tablo ve şekiller kullanmak, tutarlı görüntü oluşturmak ve kritik düşünme yeteneğini geliştirmek gibi konuları kendi deneyimlerine dayanarak anlatıyor.. Ayrıca videoda eleştirel düşünme yeteneğinin önemi, limitasyonların açıkça belirtilmesi, ilk yazılan versiyonun mükemmel olmaması ve tekrar yazılması gerektiği, gereksiz bilgilerin silinmesi ve proofreading teknikleri gibi pratik öneriler de sunuluyor.
Bu video, bir üniversite rektörü tarafından düzenlenen etkinlikte Stanford Üniversitesi'nde öğretim üyesi olarak çalışmış ve Koç Üniversitesi'nde "Curious" adlı bir sayfa başlatmış bir konuşmacının yaptığı konuşmayı içermektedir.. Konuşmanın ana teması, üniversite eğitiminde doğru öğrenme yaklaşımı ve merak duygusunun önemi üzerine odaklanmaktadır. Konuşmacı, geleneksel "benden öğrenme" yaklaşımını eleştirerek, "birlikte birbirimizi öğrenme" prensibini vurgulamakta ve merak etmeyi, sorgulamayı ve yaratıcılığı teşvik etmenin gerekliliğini anlatmaktadır.. Konuşmacı ayrıca "serendipity" (beklenmedik keşif) kavramını örnek göstererek, merak duygusuyla bir şeyleri ararken başka şeyleri bulmanın önemini vurgulamakta ve çok bilenlerin merak duygusunu kaybetmesi ile az bilenlerin soru sorma yeteneğinin yaratıcılıkta rol oynadığı görüşünü paylaşmaktadır. Üniversite eğitimini nesiller arası bir randevu olarak gören konuşmacı, her bireyin doğuştan gelen heves ve heyecanını doğru yönlendirmenin, insan ruhunu serbest bırakmanın ve kritik düşünme becerisini geliştirmenin önemini vurgulamaktadır.
Bu video, iki kişi arasında geçen bir diyalog formatındadır. Konuşmada Ünal Bey adında bir kişi ve onu eğiten kişiler yer almaktadır.. Videoda, bir masada oturmanın aile veya eğitenlerin onayı olmadan mümkün olup olmadığı tartışılıyor. Konuşmacı, kendi kararını verdiğini ve bu masada dost, düşman, yeğen, amca veya dayı olmadığını belirtiyor. Ayrıca, oturduğu koltuğun devletin değil, suçun koltuğu olduğunu ve bu koltuğa uygun davranmazsa boğulmaktan kimse kurtaramayacağını vurguluyor.
Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan bilgi okuryazarlığı konulu bir ders formatındadır. Konuşmacı, bilgi okuryazarlığının ne olduğunu ve önemini anlatmaktadır.. Videoda bilgi okuryazarlığının tanımı yapılarak, bilgi ihtiyacını fark etme, bulma, değerlendirme ve etkin kullanma gibi yetkinlikler açıklanmaktadır. Amerikan Kütüphaneciler Derneği'ne göre bilgi okuryazarı insanın özellikleri detaylı olarak anlatılmakta ve bir web kaynağından yararlanırken dikkat edilmesi gereken altı soru (kaynak ne, doğru mu, yetkin mi, objektif mi, birincil kaynak mı, metin mi) paylaşılmaktadır. Video, geleceğin cahillerinin bilgiye nasıl erişileceğini bilmeyenler olacağı ve kasıtlı cehalet ile bilinçli aptallığın tehlikeli olduğu mesajıyla sonlanmaktadır.
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan İngilizce metin okuma ve gramer tahlili atölyesinin beşinci çalışmasını içermektedir. Eğitmen, Natalia Maxler ve Forbes tarafından yazılan, hafızanın önemi ve etkisi hakkında bir metni analiz etmektedir.. Videoda, "Memorising stuff can be good for you?" başlıklı metin detaylı olarak incelenmekte ve ezber ile kritik düşünce arasındaki bağlantı ele alınmaktadır. Eğitmen, metindeki kelime ve gramer yapılarını açıklamakta, present perfect simple ve present simple tense kullanımı gibi dilbilgisi konularını da ele almaktadır.. Videoda ayrıca, insanların bilgileri sadece bir kez gördüklerinde %70-80 oranında unuttuğu, ancak bilgileri tekrar edip hatırlamaya çalıştıklarında daha kolay ezberleyip hatırlayabildikleri belirtilmektedir. Harlow adlı bilim kurulu başkan yardımcısı ve Cold Carrera adlı şirketin sunduğu online platform üzerinden bu bilginin kanıtları da paylaşılmaktadır. Video, uzun bir metnin ilk bölümünü içermekte ve geri kalanının gelecek hafta anlatılacağı belirtilmektedir.
Bu video, bir konuşmacının düz dünya inancı ve beyin yıkama kavramları hakkında yaptığı bir sohbeti içermektedir. Konuşmacı, Skype üzerinden yapılan bir görüşmenin ardından izleyicilere hitap etmektedir.. Videoda konuşmacı, düz dünya inancının bir "beyin yıkama" olarak görülmesi gerektiğini savunmaktadır. Konuşmacı, 500 yıl önce Kopernik ile başlayan güneş sistemi teorisinin insan zihnini kirlettiğini ve bu kirliliğin finansal, siyasal, iktisadi ve eğitim alanlarında devam ettiğini iddia etmektedir. Konuşmacı, kendi beynini temizlediğini ve diğer insanların da beynlerini temizlemeleri gerektiğini vurgulayarak, bu temizliğin "beyin yıkama" olarak adlandırılmasının aslında olumlu bir süreç olduğunu savunmaktadır.