Okumak ve Düşünmek İlişkisi
İnsan düşünmek için okur ve kitap okumak kendini tanımayı sağlar. Kitap okumak insanın ihtiyaçlarını karşılar ve kurtuluş yoludur. Düşünmek ve okumak birbirinden ayrılmaz iki parçadır
- derskitabicevaplarim.com
İnsan düşünmek için okur ve kitap okumak kendini tanımayı sağlar. Kitap okumak insanın ihtiyaçlarını karşılar ve kurtuluş yoludur. Düşünmek ve okumak birbirinden ayrılmaz iki parçadır
MEB Yayınları'nın felsefe kitabı 4 ünite ve 163 sayfadan oluşmaktadır. Kitap dört ana üniteden oluşmaktadır: Felsefeyi Tanıma, Düşünme, Temel Konular ve Okuma
Felsefe, net cevaplar üretmeyen, İlk Çağ'dan beri var olan bir disiplindir. Görüş, insanların olaylara ve düşüncelere dair anlayışıdır. Önerme, doğru veya yanlış yargı bildiren cümlelerdir. Tümdengelim ve tümevarım, akıl yürütme biçimleridir
Bu video, Martin Heidegger'in "Düşünmek Ne Demektir?" adlı eserinin tanıtımını içeren bir kitap tanıtımıdır. Dergah Yayınları tarafından yayınlanan bu eser, Heidegger'in 1951 ve 1952 yıllarında Freiburg Üniversitesi'nde sunduğu takdirleri derlemektedir.. Video, Heidegger'in düşünmenin ne anlama geldiği ve düşünmenin insanı tarihsel olarak neye nereye çağırdığı konusundaki temel varlık tarihsel düşüncelerini ele almaktadır. Eser, Nietzsche'nin temel felsefesinin tartışmasını, Hölderlin gibi şairlerin şiirlerinin okunmasını ve Parmenides ile görüşmeyi içermektedir. Bu eser, Gassamd Oscabe bünyesinde sekiz cilt olarak yayınlanan ve ilk defa bu çeviri ile tam metin olarak Türkçe'ye kazandırılmış bir eserdir.
Okuma, başkasının yardımıyla düşünme ve yargı yeteneğini geliştirme sürecidir. İnsan belirli sayıda eserle sınırlıdır, tüm kitapları okuyamaz. Klasik eserler geçmiş düşünceleri, çağdaş eserler yenilikleri sunar. Her yazar her okuyucuya hitap edemez, herkes her yazarın sesini duyamaz
Düşünülen kişide karşı tarafta da aynı duygular hissedilir. Kuantum teorisine göre zihinler sürekli enerji alışverişi içindedir. Sürekli aynı kişiyi düşünmek karşılıklı olabilir
Bu video, 11. sınıf felsefe ders kitabının sayfa 76'daki soruların cevaplarını içeren eğitim materyalidir.. Video, Descartes'in "düşünüyorum, o halde varım" felsefesini ele almaktadır. İçerikte kuşku ve düşünme kavramları açıklanmakta, metindeki kırmızı ile yazılmış kavramların anlamları verilmekte ve Descartes'in var olmanın kanıtı olarak ileri sürdüğü fikirlerin nasıl temellendirildiği açıklanmaktadır. Video, öğrencilere ders kitabındaki soruların cevaplarını sunarak felsefe dersinin bu bölümünü anlamalarına yardımcı olmayı amaçlamaktadır.
Tanıdık ve yolları kesişen kişileri düşünmek karşılıklı olabilir. Tanımadık ve sosyal medyadan görülen kişileri düşünmek karşılıklı değildir
Bu video, bir sunucunun Mecidiyeköy'deki Plevne Sanat Merkezi'nde bulunan "Düşünmeyen İnsan" sergisini ziyaret ettiği bir belgesel formatındadır.. Videoda sunucu, sergideki eserleri inceleyerek düşünmeyen insanın davranışlarını ve davranışlarını nasıl yansıttığını anlatmaktadır. Sergide insanların birbirlerine zarar verme güdüsü, farklı canlılara bürünme eğilimi ve bağlanma isteği gibi konular işlenmektedir. Sunucu, sergideki eserlerin insanın aklını kullanma ve düşünme becerisini nasıl yansıttığını yorumlayarak, düşünmeyen insanın bir müddet sonra düşünmeye ve aklını kullanamadığını vurgulamaktadır.
Bu video, bir konuşmacı ve İsmet Özel adlı bir kişi arasında geçen bir sohbet programıdır. Programda anında görüntülerle zenginleştirilmiş bir format kullanılmaktadır.. Video, okuma ve düşünce arasındaki ilişkiyi ele almaktadır. Konuşmacı, insanın okuma ve düşünme işlevlerinin aynı anda gerçekleşebildiğini, ancak bunları sadece kabul etmek yerine kendi düşünceleriyle ilişkilendirerek kullanması gerektiğini vurgulamaktadır. Okuma sırasında disiplinle yaklaşılması, okuduğumuz her şeyi kabul etmek yerine seçerek hafızamıza katmamız gerektiği ve önceki okuduklarımızla yeni okuduklarımız arasında ilişki kurmamız gerektiği anlatılmaktadır. Ayrıca, ruh dünyasında da yabancı fikirlerin dışlanabileceği ve insanın seçme yeteneğine sahip olduğu örneklerle açıklanmaktadır.
Bu video, bir eğitim dersi formatında sunulmuş olup, bir eğitmen tarafından bellek ve düşünme konuları anlatılmaktadır.. Video, önceki derste belleğin temel işlevleri (kodlama, depolama ve geri çağırma) hatırlatılarak başlıyor ve bu hafta unutmaya sebep olan faktörler üzerine odaklanıyor. Unutmanın sebepleri arasında bilgilerin kullanılmaması ve tekrar edilmemesi, bilinçaltına atma, güdülenmiş unutma ve ket vurma (bozucu etki) gibi konular detaylı örneklerle açıklanıyor. Ayrıca bellek geliştirme teknikleri, çağrışım ilkeleri ve dilin düşünmedeki rolü gibi konular da ele alınıyor. Video, düşünmenin tanımı ve dilin üst düzey bir bilişsel süreç olduğu vurgusuyla sonlanıyor.
Bu video, bir konuşmacının düşünmenin önemi ve insanın Allah'a karşı sorumluluğu hakkında yaptığı bir sohbeti içermektedir.. Konuşmacı, insanın Allah tarafından özel olarak yaratılmış bir varlık olduğunu ve düşünme yeteneğinin bu özelliğin bir parçası olduğunu vurguluyor. Video, düşünmenin hayatın amacını bulmada, Allah'ın varlığını anlamakta ve dünyada verilen süreyi değerlendirmekte önemini anlatıyor. Ayrıca Kur'an-ı Kerim'in Allah'ın insanlara gönderdiği bir rehber olduğu ve insanların bu rehberin ışığında hayatlarını yönlendirmeleri gerektiği belirtiliyor. Konuşmacı, insanların Allah'ın huzurunda hesap vereceklerini ve Allah'ın onlara verdiği akıl ve şuurun yerinde olup olmadığını soracağını hatırlatıyor.
Bu video, "kovalar" olarak hitap edilen izleyicilere yönelik kısa bir bilgilendirme içeriğidir.. Video, izleyicilere kafalarında dolaşan konuları düşünmeleri ve netleştirmeleri konusunda tavsiye vermektedir. Ancak bu konularla ilgili herhangi bir hareket planı yapmayı biraz ertelemeleri gerektiği belirtilmektedir. Video, izleyicilere sakin bir köşeye çekilip düşünme fırsatı sunmayı amaçlamaktadır.
Bu video, "Kısaca Özetlerine" serisinin bir parçası olup, mantık kavramını açıklayan eğitici bir içeriktir.. Video, mantık kavramının ne olduğunu açıklayarak başlıyor ve mantıkın düşünme faaliyetini, akıl yürütme veya kıyas olarak adlandırıyor. Mantık sözcüğünün etimolojik kökeni, mantıkın doğru düşünmenin ilke ve kurallarını araştıran bir disiplin olduğu ve dil aracılığıyla ifade edilen fikirlerin akıl ilkelerine uygun olması gerektiği anlatılıyor. Video, mantığın kural koyucu (normatif) bir bilim olduğunu vurgulayarak sonlanıyor.
Bu video, bir konuşmacının insan sorumluluğu ve düşünme konusunda düşüncelerini paylaştığı bir monolog formatındadır.. Video, insanların daha iyi bir yaşam sürmek, başarılı olmak ve herkesin beğenisini kazanmak istemesiyle başlar. Konuşmacı, duyma, yargılama ve eleştirme yeteneğinin insanlara sorumluluk yüklediğini, bu sorumluluğun insanı düşünmeye ve düşüncelerini paylaşmaya zorladığını anlatır. Video, insanın toplumun veya dünyanın durumundan sorumlu hissetmesinin düşünme sürecini nasıl etkilediğini ele alır.
Bu video, bir şiir okumasını içermektedir. Şiir, "seni düşünürken" ifadesiyle başlayan ve tekrarlanan bir yapıya sahiptir.. Şiirde, konuşmacının düşünüldüğü kişiye dair duygusal bir anlatım bulunmaktadır. Şiirde çakıl taşı, kuş, gelincik, erik ağacı gibi doğal nesneler kullanılarak duygusal durumlar metaforik olarak ifade edilmektedir. Her bir anlatım, konuşmacının düşünüldüğü kişiye olan duygularını farklı simgelerle yansıtmaktadır.