Bu videoda iki öğrenci, Yıldız Teknik Üniversitesi hakkında Ekşi Sözlük'te yazılan yorumları okuyup yorumluyorlar. Konuşmacılar, üniversite seçiminde bilgi kirliliği yaşadıklarını ve bu videoyu yeni başlayanlar için bilgilendirici bir seri olarak hazırladıklarını belirtiyorlar.. Video, Ekşi Sözlük'te Yıldız Teknik Üniversitesi hakkında yazılan çeşitli yorumları ele alıyor. Konuşmacılar, üniversitenin eğitim kalitesi, kütüphane durumu, cami sayısı, vize-final sistemi ve kampüs konumu gibi konularda yorumları değerlendiriyor. Ayrıca, Yıldız Teknik Üniversitesi'nin Davutpaşa'ya taşınması, kampüs kültürü ve diğer teknik üniversitelerle (ITU, ODTÜ, Kocaeli Üniversitesi) karşılaştırması da videoda yer alıyor. Konuşmacılar, üniversite seçiminde dikkatli olunması gerektiğini ve Yıldız Teknik Üniversitesi'nin her bölüm için farklı olduğunu vurguluyorlar.
Tez kontrol işlemleri 14 Temmuz'a kadar tamamlanmalıdır. Tez savunmaları onlinekampus.yildiz.edu.tr üzerinden çevrimiçi yapılır. Jüri önerisi enstitü kurulunca belirlenir ve davetiyeler gönderilir
Bu videoda Berş Buldu, sanat yönetimi 2. sınıf öğrencisi olarak BEST Kulübü'nü tanıtıyor. BEST Kulübü, Avrupa Teknoloji Öğrencileri Topluluğu olarak 97 üniversitede 33 ülkede faaliyet gösteren bir kulüp.. Video, BEST Kulübü'nün sunduğu imkanları anlatıyor. Kulüp, akademik ve sosyal bir ortam sunuyor, 4 mevsim boyunca çeşitli kurslar (makarna yapımı, nükleer enerji gibi) düzenliyor ve kurumsal bir şirket yapısına sahip. Ayrıca, kulüp üyeleri Avrupa'da arkadaş edinebiliyor ve mezuniyet sonrası iş hayatına geçişte de destek alabiliyor. Video, kulübün Davutpaşa standında bulunabileceğini ve 15 Şubat Cuma günü saat 18:00'da Yıldız Kampüsü'nde tanışma toplantısı düzenleyeceğini belirtiyor.
Bu video, Yıldız Teknik Üniversitesi İktisat Bölümü'nde üçüncü sınıf öğrencisi olan Doruk Demir ile yapılan bir röportajdır. Doruk, bölümün özelliklerini ve kendi deneyimlerini paylaşıyor.. Videoda iktisat bölümünün tanımı, mezunların çalışma alanları, işletme ile iktisat arasındaki farklar, matematikle ilişkisi, ders içerikleri, kampüs ortamı ve üniversite isminin çalışma hayatındaki etkisi gibi konular ele alınıyor. Doruk, iktisat bölümünün matematikle yoğun olduğunu, mezunların bankacılık, muhasebe, finans, satış, pazarlama ve kamu kuruluşlarında çalışabileceğini belirtiyor. Ayrıca Yıldız Teknik Üniversitesi'nin Davutpaşa kampüsünün avantajlarını ve üniversite isminin mezunlara sağladığı avantajları vurguluyor.
Bu video, Yıldız Teknik Üniversitesi Medikal Teknolojiler Kulübü tarafından düzenlenen bir kampüs turu formatındadır. Tur sırasında kulüp üyeleri Davutpaşa kampüsünü tanıtmaktadır.. Video, Yıldız Teknik Üniversitesi'nin genel bilgileriyle başlayıp, üniversitenin fakültelerini (Elektrik-Elektronik, Fen Edebiyat, Bilimler, İnşaat Mühendisliği, Kimya ve Meteoroloji, Eğitim, Sanat ve Tasarım) ve yüksekokullarını (Yabancılar Yüksekokulu) detaylı olarak tanıtmaktadır. Ayrıca kampüs içindeki önemli yapılar (kütüphane, teknopark, kulüpler vadisi), ulaşım imkanları ve kampüs yaşamı hakkında bilgiler verilmektedir. Video, kulübün tanıtımıyla sona ermektedir.
Yeni öğrenciler USIS'e kullanıcı adı ve şifreyi ogris.yildiz.edu.tr/epostabilgisi adresinden alır. E-posta adresi kullanıcı adıyla başlar ve @std.yildiz.edu.tr uzantısına sahiptir. USIS şifresi e-posta ile aynıdır ve değiştirilemez
Bu videoda Şeyma Karamanlı ve Gökçen, Yıldız Teknik Üniversitesi'nde Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik (PDR) bölümünde okuyan öğrenciler, üniversitenin ve bölümün özelliklerini anlatıyor.. Video, Yıldız Teknik Üniversitesi'ndeki PDR bölümünün dört yıllık Türkçe eğitim programı, nitelikli akademik kadrosu ve sınıf ortamında eğitim verildiği bilgisini içeriyor. Ayrıca Davutpaşa kampüsünün özellikleri, kampüs hayatı, ulaşım imkanları ve öğrenci barınma seçenekleri detaylı şekilde anlatılıyor.. Öğrenciler, 2003 yılında eğitim fakültesi açıldığını ve 2011'de PDR öğrenci almaya başladığını, okulun kendi kursları, etkinlikleri ve kulüpleri sayesinde kendilerini geliştirebildiklerini vurguluyorlar. İstanbul'un öğrenci şehri olarak özellikleri ve üniversitenin sunduğu imkanlar nedeniyle memnun olduklarını belirtiyorlar.
Bu video, Yıldız Teknik Üniversitesi'nde yapılan bir yetenek sınavına katılan öğrencilerle yapılan kısa röportajları içeriyor. Röportajlarda öğrenciler kendi okullarını, okudukları bölümleri ve yeteneklerini anlatıyorlar.. Videoda öğrenciler kendi yeteneklerini ve hayallerini paylaşıyorlar. Bir öğrenci anarşi ve barış sembollerini birleştirerek silahsız bir dünya hayal ettiğini anlatıyor. Diğer öğrenciler de kendi yeteneklerini ve hayallerini dile getiriyorlar. Video, öğrencilerin günlük hayattan ve kişisel deneyimlerinden bahseden kısa diyaloglarla ilerliyor.
Yeni EBYS sistemi 21.10.2024'te kullanıma açıldı. Eski EBYS sistemine arsinebys.yildiz.edu.tr adresinden erişilebilir
Bu videoda Enes Gazi Korkmaz, Gemi İnşaatı ve Gemi Makineleri Mühendisliği 2. sınıf öğrencisi olarak kendi bölümünü tanıtmaktadır.. Video, gemi mühendisliği bölümünün içeriği, çalışma alanları ve mezuniyet sonrası kariyer imkanları hakkında bilgiler sunmaktadır. Enes, bölümün gemi tasarımı, üretimi ve işletmesi üzerine odaklandığını, gemi inşaatı ve gemi makineleri mühendisliği ile gemi makineleri işletme mühendisliği arasındaki farkları açıklamaktadır. Ayrıca, bölümün avantajları, ilk senedeki servis derslerinin önemi, Yıldız Teknik Üniversitesi'nin seçilme nedenleri ve mezuniyet sonrası kariyer fırsatları hakkında tavsiyelerde bulunmaktadır.
Founded in 1911 as Kondüktör Mekteb-i Âlisi for municipal technical officers. Name changed to Nafia Fen Mektebi in 1922. Became İstanbul Teknik Okulu in 1937. Established as autonomous institution in 1969. Final name changed to Yıldız Technical University in 1992
Yıldız Teknik Üniversitesi Davutpaşa Kampüsü'ne yakın konumdadır. 3 kişilik odalar mevcuttur
Bu video, bir röportaj formatında olup, Yıldız Teknik Üniversitesi İnşaat Mühendisliği Bölümü öğretim üyesi Prof. Dr. Ali Koçak ve Anka Arama Kurtarma Derneği Başkanı Murat Altun Orak ile yapılan bir sohbeti içeriyor.. Videoda, sabah saatlerinde yıkılan bir binanın durumu ve nedenleri ele alınıyor. Prof. Dr. Koçak, binanın 12 yıllık olduğunu belirterek, oturma (yapının bir köşesinden başlaması) durumunda yapılması gerekenleri açıklıyor. Binanın yıkılmasının sadece kolonlarda hasar olmadığı, zemin oturması gibi diğer faktörlerin de dikkate alınması gerektiği vurgulanıyor. Ayrıca, deprem sonrası alınan derslerin günlük hayatta uygulanması gerektiği ve yapısal tasarımların yönetmeliklere uygun şekilde yapılması gerektiği üzerinde duruluyor.
13 Aralık 1949'da İstanbul'da doğdu. Yıldız Teknik Üniversitesi'nde makine mühendisliği okudu. 1970'te Ses dergisinin yarışmasında birinci oldu
Bu video, Yılkomer firmasının kurucusu ve elektrik mühendisi Serdar Aksoy tarafından sunulan teknik bir eğitim içeriğidir. Serdar Aksoy, Yıldız Teknik Üniversitesi mezunu olup yaklaşık on yıldır yıldırım'dan korunma konusunda çalışmalar yürütmektedir.. Video, izoleli yıldırım'dan korunma sistemlerini kapsamlı şekilde ele almaktadır. İçerikte yıldırım darbelerinin tesislere verdiği zararlar, yıldırım korunma sisteminin dört temel bileşeni (iç yıldırımlık, dış yıldırımlık, eş potansiyel ve topraklama), ASI 62305 standartı kapsamında dış yıldırımdan korunma sistemlerinin tasarım yöntemleri ve çatılarda yıldırım korunma sistemlerinin montajı detaylı olarak anlatılmaktadır.. Eğitimde ayrıca izoleli iniş iletkenleri, izoleli yakalama uçları, parafdurlar, topraklama teknikleri ve farklı markaların (Erico Invent, Grom, Ingessco, Ahhad) ürünlerinin kullanımı hakkında bilgiler verilmektedir. Video, yıldırım düşme videoları ve örnek uygulamalar göstererek konuyu somutlaştırmaktadır.
Bu video, bir okul tarafından hazırlanan eğitim içeriğidir. Konuşmacı, okulun içerisinde bulunan tarihi binaların önemini anlatmaktadır.. Video, Osmanlı İmparatorluğu'nun II. Mahmud döneminde kurulan Asakir-i Muhammediye ordusu için inşa edilen kışlaların biri olan Davutpaşa Kışlası'nın tarihini, mimarisi ve kullanım amaçlarını detaylı şekilde anlatmaktadır. Kışlanın yapım süreci, maliyeti, mimari özellikleri, farklı dönemlerdeki kullanım amaçları (askeri kışla, hastane, muhacirlerin barındırıldığı yer) ve son olarak 1998 yılında Yıldız Teknik Üniversitesi'ne devredilmesi hakkında bilgiler sunulmaktadır.
Bu video, Yıldız Teknik Üniversitesi İnşaat Fakültesi öğretim üyesi Prof. Dr. Şükrü Ersoy ile yapılan bir röportajdır. Röportajda, 10 Ağustos'tan itibaren Sındırgı ve Balıkesir bölgesinde yaşanan deprem fırtınası ele alınmaktadır.. Prof. Dr. Ersoy, bu depremlerin tektonik değil, magma kökenli olduğunu açıklamaktadır. Magma kökenli depremlerin yıkıcı olmayan, aylarca veya bir yıl boyunca hissedilebilir ve rastgele saçılmış geniş bir alanda yayılan depremler olduğu belirtilmektedir. Ersoy, bu tür depremlerin daha önce de Ege bölgesinde yaşandığını, ancak bu kez daha fazla deprem olduğunu vurgulamaktadır. Ayrıca, bu durumu daha iyi anlamak için MTA, AFAD ve üniversitelerin radon ölçümleri, sıcak sulardaki değişimler, yeni kaynakların çıkması ve yer kabuğundaki deformasyonlar gibi verileri ölçmesi gerektiğini ifade etmektedir.
Bu video, Yıldız Teknik Üniversitesi Matematik Mühendisliği 2. sınıf öğrencisi Gizem Dağdeviren ile yapılan bir röportajdır. Gizem, bölümün özelliklerini ve kendi deneyimlerini paylaşmaktadır.. Videoda matematik mühendisliği bölümünün ne olduğu, hangi üniversitelerde bulunabildiği, eğitim programı ve mezuniyet sonrası kariyer imkanları detaylı olarak anlatılmaktadır. Ayrıca bölümün ders içerikleri, mezunların iş bulabileceği sektörler ve üniversite yaşamı hakkında bilgiler verilmektedir.. Röportajda ayrıca İngilizce becerilerinin önemi, üniversitenin sosyal yapısı, kulüp faaliyetleri ve öğrencilere yönelik tavsiyeler de yer almaktadır. Gizem, matematik mühendisliği bölümüne girmek isteyenlere yazılım kurslarına katılmayı ve İngilizce becerilerini geliştirmeyi tavsiye etmektedir.