Bu video, sakız ağacı üretimi ve koruma konusunda bilgi veren bir belgesel formatındadır. Videoda sakız ağacı üretimi hakkında bilgi veren bir uzman ve Anadolu Lisesi öğrencileri yer almaktadır.. Video, sakız ağacının üretim sürecini, özellikleri ve ekonomik önemini anlatmaktadır. Sakız ağacının Yunanlılardan kalma tekniklerle yetiştirildiği, 25 yıllık ağaçlardan ortalama 1 kilo damla sakız alınabildiği ve kilosunun 700-1000 TL civarında olduğu belirtilmektedir. Ayrıca, Anadolu Lisesi öğrencilerinin Demircili Köyü'nde sakız ağacı yetiştirme projesi ve "İşi kendine değil, toruna bir miras bırak" sloganıyla sakız ağacının Türkiye'de yeniden kazandırılması çalışmaları gösterilmektedir. Video, Yunanistan'ın sakız üretimi konusundaki ekonomik avantajlarından ve Türkiye'nin bu konudaki eksikliklerinden bahsederek, yerli kaynakların değerlendirilmesi gerektiğini vurgulamaktadır.
Kıraç Borsa İstanbul MTAL'de 5 alan bulunmaktadır. Halkalı Borsa İstanbul MTAL'de 5 alan mevcuttur. Esenyurt Anadolu Lisesi 2013/2014'te Anadolu Lisesi olmuştur
Bu video, bir kişinin ilkokul dördüncü sınıf teknoloji tasarım ödevini tamamladığı bir proje tanıtımıdır. Proje, kızının ödevi olarak yapılmış ve konuşmacı tarafından sunulmuştur.. Videoda, tamamen akıllı bir çalışma masası tasarımı gösterilmektedir. Masa, oturduğunuzda otomatik olarak lambayı yakıp kalktığınızda otomatik olarak söndüren bir sistemle çalışmaktadır. Proje, kalın straforla yapılmış olup, sandalye ve masanın altındaki switch ile pil sistemi üzerinden çalışmaktadır. Konuşmacı, projenin nasıl yapıldığını adım adım anlatmakta ve gelecekte zemin halı ile kaplanabileceği veya kitaplık eklenebileceği gibi geliştirme önerilerini de paylaşılmaktadır.
Equipped with ATmega328P and ATMega16U2 processors running up to 20 MHz. Features 32KB Flash, 2KB SRAM, 1KB EEPROM memory. Includes 14 digital I/O pins and 6 analog inputs. Operates between 2.7-5.5V power supply
1988'de turizm profesyonelleri tarafından kurulmuştur. Türkiye'nin ikinci büyük Skal kulübüdür. 1998'de Young Skål Antalya'yı, 2002'de Skål Alanya Kulübü'nü kurmuştur
Bu video, Uğur Okullarının katkılarıyla gerçekleşen ve Kuyumcukent'in ev sahipliğinde düzenlenen satranç turnuvasının finalini belgeleyen bir haber kaydıdır. Bahçelievler Gençlik Hizmetleri ve Spor İlçe Müdürlüğü temsilcisi konuşmaktadır.. Videoda, üçbin sporcunun katıldığı turnuvanın tüm ilçelerde devam ettiği ve final müsabakalarının Kuyumcukent AVM'de gerçekleştiği anlatılmaktadır. Turnuvada veliler, çocuklar, anneler, babalar ve teyzeler hem alışveriş merkezinde vakit geçirirken hem de çocuklarının müsabakalarını takip etmektedir. Ayrıca, Guinness Rekorlar Kitabı'na girecek bin kişinin bir arada satranç oynadığı ve eğitim aldığı çalışmalar da planlanmaktadır.
Bu video, Ege Üniversitesi Su Ürünleri Fakültesi Yetiştiricilik Bölümü öğretim üyesi Doçent Dr. Mustafa Tolga Tolo'nun koordinatörlüğünde gerçekleştirilen "Su Ürünleri Kaşifleri" projesini tanıtan bir belgesel formatındadır. Videoda ayrıca Ege Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Necdet Budak Sa da konuşmaktadır.. Video, TÜBİTAK destekleme programı kapsamında seçilen 85 proje arasında yer alan bu eğitim projesinin amacını ve uygulamasını anlatmaktadır. Projenin amacı, deniz ve su canlılarının ekosistemdeki önemini, çocukların geleceğini temsil eden çocukları öğretmek ve onları sucul ekosistem bilimiyle tanıştırmaktır. Güzelbahçe ilçesindeki yedi devlet okulundan yaklaşık 30 öğrenci, suyun içinde neler olup bittiğini anlayarak ve görerek keşfetmeye çalışmaktadır.
Bilişim Teknolojileri dersi 2. dönem tamamen kodlamaya ayrılmıştır. Scratch, özellikle ilk ve ortaokul öğrencileri için popüler bir kodlama platformudur. Program akıllı tahta üzerinden de kullanılabilir
Proje için köpük top veya kağıt top kullanılabilir. Köpük top paketi 4,5 TL civarında kırtasiyelerde bulunur
Lesson focuses on food types, allergies, and their effects on mood. Dr Paul Clayton claims foods affect brain function and mood. Carbohydrates make people happy, protein helps focus. British chess champions experiment shows protein affects performance
Bu video, Uğur adlı bir kişinin Yunus Emre adlı arkadaşının yaptığı Rutherford atom modelini tanıttığı bir eğitim içeriğidir.. Videoda Rutherford atom modelinin nasıl yapıldığı adım adım gösterilmektedir. Model için strafor köpük kullanılarak çekirdek oluşturulmuş, silikon yardımıyla teller şekillendirilmiş ve bu tellere elektron olarak küçük toplar yerleştirilmiştir. Büyük toplar çekirdeği, küçük toplar ise elektronları temsil etmektedir. Video, bu tür bir model yapmanın öğretmenlerden yüksek notlar almak için faydalı olabileceğini belirtmektedir.
Bu video, Avni Hoca'nın yönettiği DB (Belgeli Ağaçlar) atölyesindeki deneyimlerini anlatan bir röportaj formatındadır. Konuşmacılar arasında Avni Hoca, eski mezunlar ve mevcut öğrenciler bulunmaktadır.. Video, DB atölyesinin çevre bilinçlendirme ve ağaç yetiştirme projesi etrafında şekillenmektedir. Konuşmacılar, atölyede defne fideleri toplama, meşe palamudu ve çam fıstığı yetiştirme gibi aktivitelerden bahsederek, bu projenin felsefi ve politik arka planını ele alıyorlar. Ayrıca, bir akademik birliğin geleceğine dair öneriler ve bu birliğin daha geniş bir kitleye ulaşması için farklı senaryolar tartışılmaktadır.. Konuşmacılar, çevre bilinçlendirme projesinin bir bellek oluşturma çabası olduğunu vurgulayarak, gelecekte nasıl genişletilebileceği, mezunların projeye nasıl katkıda bulunabileceği ve İstanbul genelinde çevre projeleri üretme gibi fikirler paylaşıyorlar. Ayrıca, bu birliğin sivil toplum örgütüne dönüşmesi, okul içinde kulüp faaliyeti olarak devam etmesi veya bölgesel bir yapıya dönüşmesi gibi farklı senaryolar da tartışılmaktadır.
Bu video, Tokat'ta gerçekleştirilen mülteci annelere yönelik Türkçe kursu hakkında bir belgesel formatındadır. Videoda Tokat İletişim Derneği, Tokat İl Milli Eğitim Müdürlüğü ve Tokat Belediyesi'nin paydaşlığı ile Hanımeli Kültür ve Sanat Merkezi'nde gerçekleştirilen kurs anlatılmaktadır.. Video, Avrupa Birliği projeleri kapsamında geliştirilen "Ensar Kardeşliği" projesinin bir parçası olarak mülteci annelere yönelik Türkçe kursunu konu almaktadır. Kurs, günlük hayatta Türkçe bilmediği için zorluklar yaşayan annelerin dil öğrenmelerini ve çocuklarının kreşte eğitim almasını sağlamaktadır. Toplam 24 kişilik bir kursiyer grubu, 160 saatlik A1 seviyesindeki kurs almakta ve sonrasında A2 seviyesine geçiş yapılacaktır. Videoda kurs katılımcıları, öğretmenler ve yetkililerin görüşleri yer almaktadır.
Bu video, bir öğretmenin kendi okul deneyimlerini anlattığı bir röportaj formatındadır. Konuşmacı, zorlu koşullarda görev yapan ve bir müdür, öğretmen ve hizmetli olarak görev yapan bir eğitimcidir.. Videoda öğretmen, okulun içini güzelleştirmeye başladığı, öğrencilerle konuşarak iyi insan olmanın önemini vurguladığı ve "Yedi'den Yetmiş'e Herkes İçin Eğitim, Kültür ve Sanat" adlı bir proje yazdığı anlatılmaktadır. Ayrıca, kış aylarında yaşanan zorluklar, birleştirilmiş sınıfta (birinci, ikinci ve dördüncü sınıf) görev yapma deneyimi ve öğrencilerin ukulele çalma gibi çeşitli aktivitelerde yer alması da videoda yer almaktadır.
Bu video, bir eğitimci tarafından öğretmenlere yönelik hazırlanmış, ETİ (Eğitim Teknolojileri ve İnovasyon) platformunun kullanımını ve proje tanımlama formunun nasıl doldurulacağını anlatan bir eğitim içeriğidir.. Video iki ana bölümden oluşmaktadır: İlk bölümde ETİ platformuna üye olma, projelere katılma ve kendi projelerin oluşturulması süreci adım adım gösterilmektedir. İkinci bölümde ise proje tanımlama formunun doldurulması detaylı şekilde anlatılmaktadır. Formun eğitim hedefleri, pedagojik yaklaşımlar, öğretim programı entegrasyonu, anahtar yeterlilikler, işbirliği, iletişim, ürünler ve koruma-telif hakkı gibi bölümlerinin nasıl doldurulacağı açıklanmaktadır.. Özellikle 7-15 yaş grubu öğrencileriyle çalışacak projeler için gerekli bilgiler, formun önizlenmesi, belgelerin yüklenmesi ve teslim edildikten sonra düzenleme yapma imkanları hakkında da bilgiler verilmektedir.
Bu video, bir proje sunumu formatında olup, bir öğrenci tarafından yağmur suyu ile çalışan bir müzik projesi gösterilmektedir.. Videoda, annelerin elbiselerini astığında yağmurun yağdığını fark etmedikleri için geliştirilen bir proje anlatılmaktadır. Proje, yağmur suyunun oluklardan boşalması ve elektrik iletmesiyle çalışan bir müzik aletini içerir. Öğrenci, projenin nasıl çalıştığını göstererek, yağmur suyunun elektrik iletmesiyle müzik aletinin çaldığını ve bu sayede annelerin elbiselerini topladığını açıklar.
Bu video, bir Türk dizisinin bölümünden alınan sahneleri içermektedir. Dizide Nevzat, Zeynep, Ayşe, Nazlı, Cemal, Hristo, Yunus ve diğer karakterler yer almaktadır.. Video, savaş sırasında bir köyde geçen olayları konu almaktadır. İlk bölümde askerlik cephaneliğinin soygunu ve Nevzat'ın suya düşüp kaybolması anlatılır. İkinci bölümde Nevzat'ın kurtarılması ve tedavi süreci gösterilir. Son bölümde ise karakterler arasındaki duygusal ilişkiler ve Zeynep'in savaş sonrası çocuklara yardım etmek için hazırladığı eğitim projesi ele alınır.. Dizide ayrıca bir eşkıya çetesinin varlığı, Nevzat'ın idamdan kurtulup 20 yıl ceza aldığı bilgisi ve karakterler arasındaki karmaşık ilişkiler de işlenmektedir. Zeynep'in ailesiyle yaşadığı çatışma ve evden ayrılma kararı da bölümün önemli olaylarından biridir.
Bu video, bir eğitim projesi hakkında bilgi veren bir tanıtım içeriğidir. Videoda Alperen Hoca ve öğrencilerin katıldığı bir proje anlatılmaktadır.. Video, Fide Garaj ve Araba Atölyesi projesinin nasıl tasarlandığını ve hayata geçirildiğini anlatmaktadır. Proje, uzaktan simülasyonla başlayıp yüz yüze ortamda öğrencilerin parçaları boyayıp inşa etmesiyle devam etmiştir. Bu proje, öğrencilerin somutlaştırma becerilerini geliştirmelerine, matematik ve geometri kavramlarını anlamalarına ve ergonomi hakkında bilgi edinmelerine yardımcı olmuştur. Ayrıca öğrencilerin araba yapım sürecini öğrenmeleri ve sokakta gördükleri araçlara farklı bir bakış açısıyla bakmaları sağlanmıştır.
Bu video, Ahmet Şahan tarafından sunulan bir eğitim içeriğidir. Video, öğrencilere yönelik teknoloji ve tasarım dersi için hazırlanmış bir proje ödevidir.. Videoda güneş enerjisi ile çalışan bir saat yapımı adım adım gösterilmektedir. Gerekli malzemeler (güneş paneli, mukavva karton, dondurma çubukları, su kapağı, saat mekanizması, akrep, yelkovan ve saniye) tanıtıldıktan sonra, kartondan daire kesimi, delik açma, numaralandırma, akrep ve yelkovan takma ve test aşamaları detaylı olarak anlatılmaktadır. Saatin güneş enerjisi ile çalıştığı ve ışık kaynağı ile test edildiği gösterilmektedir.