Bu video, bir televizyon programında sunucu, Ayşe Hanım ve Arşan Hoca adlı konuklarla birlikte gerçekleşen bir röportajdır. Ayşe Hanım, eğitim teknolojileri profesörü olarak tanıtılırken, Arşan Hoca da programın ilerleyen bölümlerinde eğitim reformu konusunda konuşacaklarını belirtir.. Programda, "antibilite" kavramı Kur'an'daki "muksit" kavramıyla karşılaştırılmaktadır. Ayşe Hanım, Kur'an'da "key" (ölçüyü tam tutma) kavramının adil olma ve adaletli olma değerini ifade ettiğini, bu kavramın hesap verilebilirlik ve yanıt verilebilirlik ile ilişkisini açıklamaktadır. Ayrıca, Kur'an'ın insan davranışına bakış açısını ve eğitim reformu konusundaki görüşlerini de ele almaktadır. Program sonunda, Arşan Hoca'nın önümüzdeki hafta eğitim reformu konusunda programda yer alacağı belirtilmektedir.
Bu video, Türkiye tarihinin önemli devrimcilerinden biri olan Hasan Ali Yücel'in hayatını ve eğitim reformlarını anlatan bir belgesel formatındadır. Hasan Ali Yücel, felsefe hocası olarak tüm hayatını eğitime adamış ve ikinci Celal Bayar hükümetinde Milli Eğitim Bakanlığı görevini üstlenmiştir.. Video, Hasan Ali Yücel'in eğitim reformlarını kronolojik olarak anlatmaktadır. Üniversiteler Kanunu'nun çıkması, ilköğretim ve üniversite reformu, dünya klasiklerinin Türkçeye çevrilmesi ve özellikle köy enstitüleri projesi detaylı olarak ele alınmaktadır. Ayrıca Yücel'in sanatçı kimliği, şiirleri ve 1961'de vefatına kadar olan hayatı da videoda yer almaktadır.
TBMM tarafından 3 Mart 1924'te kabul edilen eğitim birleştirme yasasıdır. Tüm eğitim kurumları Maarif Vekâleti'ne bağlandı. 1982 anayasasında koruma altına alınmış inkılap kanunlarından biridir
Bu video, "Güne Merhaba" programında sunucu ve Eğitim Reformu Girişimi Koordinatörü Batuhan Aydagül arasında geçen bir röportajdır. Batuhan Aydagül, Türkiye'de kaynaştırma uygulamalarını iyileştirmek amacıyla başlatılan bir projenin koordinatörüdür.. Videoda, Tohum Otizm Erken Tanı ve Eğitim Vakfı ile Eğitim Reformu Girişimi tarafından Sabancı Vakfı'nın desteğiyle başlatılan "Kaynaştırma Bütünleştirmenin Etkinliğini Artırmak ve Politika ve Uygulamaları Önerileri" projesi ele alınmaktadır. Proje kapsamında hazırlanan "Türkiye'de Kaynaştırma Bütünleştirme Yoluyla Eğitimin Durumu" adlı rapor incelenmekte ve kaynaştırma eğitiminin Türkiye'deki durumu, mevcut zorluklar ve öneriler tartışılmaktadır. Konuşmada, kaynaştırmanın sadece özel gereksinimli çocukların diğer öğrencilerle birlikte okuması değil, okul ve aile içindeki kabullenme süreci olduğu vurgulanmaktadır.
Atatürk, Osmanlı'nın son döneminde yaygın bilgisizlik olduğunu gözlemlemiştir. Eğitim yöntemleri geleneksel ve pasif-etkin arasında dengesizdi. Aileler çocuklarını susturarak yanlış tutum sergiliyordu. Eğitim milli değildi ve yüzeysel bilgi veriyordu
Mondros sonrası vatanın tehlikede olduğunu ilk fark eden lider oldu. Amasya ve Erzurum Kongrelerinde vatanın bölünmez bütünlüğünü ilan etti. Sakarya Savaşı'nda vatanın her karış toprağının kanla ıslanacağını söyledi. Çanakkale'de şarapnel parçasından kurtuldu, Sakarya'da kaburga kırığı yaşadı
29 Ekim 1923'te Cumhuriyet ilan edildi. 3 Mart 1924'te halifelik kaldırıldı. 1926'da kadınlara seçme ve seçilme hakkı verildi
Bu video, Eğitim Reformu Girişiminde çalışan Burcu Meltearık'ın sunduğu bir konuşmadır. Burcu, ERG (Eğitim İzleme Raporu) kurumunun eğitim politikaları ve uygulamalarında kararların veriye dayanması hedefiyle nitelikli veri kaynağı olmaya çalıştığını belirtiyor.. Konuşma, iklim değişikliği ve eğitim arasındaki ilişkiyi ele alıyor ve eğitim sisteminde radikal bir değişime ihtiyaç olduğunu vurguluyor. Burcu, 1992'den beri artan iklim değişikliği farkındalığına rağmen eğitim sisteminde bu krizin henüz bir acil durum olarak görülmediğini belirterek, finansman, yönetişim, öğretmen politikaları, içerik ve ortam gibi tüm alanlarda baştan kurgulanması gerektiğini savunuyor.. Konuşmacı, eğitim sisteminin nitelikli eğitime erişim, toplumsal cinsiyet eşitliği, sosyal adalet, iklim adaleti, matematik, fen ve anlama becerileri gibi konuları içermesi gerektiğini, bilimsel temellere dayanması, eleştirel düşünmeyi ve medya okuryazarlığını güçlendirmesi gerektiğini vurguluyor. Ayrıca, "yeni normal" kavramının sorgulanmasını ve iklim krizi gibi eğitim krizinin de içinde bulunduğumuzu ifade ederek, iklim adaleti ve eğitim adaleti için dayanışmamız gerektiğini belirtiyor.
I. Dünya Savaşı'nda Doğu Anadolu'da 16 binden fazla kimsesiz çocuk vardı. Milli Mücadele'de 14 binden fazla şehit çocuğu bulunuyordu. Atatürk savaş sırasında kimsesiz çocukları himaye etti
17. yüzyıl sonunda Osmanlı'da toplumsal bozulma ve çözülme hızlandı. Viyana yenilgisi ve mali bunalım devleti derinden etkiledi. Tımar sisteminin bozulması ve toprak kayıpları köylü isyanlarına yol açtı
Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan tarih dersi formatındadır. Konuşmacı, Osmanlı Devleti'nin dağılma dönemi ve özellikle II. Mahmut dönemindeki önemli reformları anlatmaktadır.. Video, II. Mahmut dönemindeki askeri, idari, eğitim ve kültür alanındaki ıslahatları kapsamlı şekilde ele almaktadır. İlk olarak askeri alandaki değişiklikler (Sekbanı Cedid Ocağı, Asakir-i Muhammediye, Vaka-i Hayriye), ardından idari reformlar (Divan-ı Hümayun'un kaldırılması, Nazırlıklar, Bakanlıklar, Heyet-i Vükela'nın kurulması), eğitim alanındaki yenilikler (resmi gazete, nüfus sayımı, pasaport uygulaması) ve ekonomik gelişmeler detaylı olarak açıklanmaktadır.. Video, II. Mahmut dönemini kapsayan tek bir video olarak sunulmuş olup, bir sonraki videoda Abdülmecid ve Abdülaziz dönemlerine geçileceği belirtilmiştir.
Bu video, bir haber programında sunucu ve Serap Belet adlı bir konuk arasında geçen bir röportajdır. Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin'in yeni müfredat açıklaması hakkında bilgi verilmektedir.. Videoda, Milli Eğitim Bakanlığı'nın "Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli" olarak adlandırdığı yeni müfredatın taslağının kamuoyuna açıldığı duyurulmaktadır. Müfredat, bir hafta boyunca askıda kalacak ve bu süre boyunca kamuoyundan her türlü değerlendirmelere açık olacak. Bakan Tekin, müfredat hazırlık sürecinin on yıllık uzun soluklu bir çalışmanın sonucu olduğunu ve akademisyen, öğretmen ve diğer eğitim paydaşlarıyla yirmi çalıştay düzenlediklerini belirtmiştir.
Bu video, Haber Artı programında sunulan, Türkiye'nin eğitim sistemi ve PISA sonuçları hakkında yapılan bir röportajdır. Programda New York Üniversitesi öğretim üyesi Prof. Dr. Selçuk Şirin ve Eğitim Reformu Girişimi'nin direktörü Batuhan Aydagül konuk olarak yer almaktadır.. Video, Türkiye'nin 2015 PISA sonuçlarındaki performansı, eğitim sistemindeki kriz ve çözüm önerileri üzerine odaklanmaktadır. Konuşmacılar, Türkiye'nin matematik, fen ve okuma puanlarının düştüğünü, ilk 50 ülke arasında yer almadığını belirterek, eğitim reformları için siyasi partilerin bir araya gelmesi gerektiğini vurgulamaktadır.. Röportajda ayrıca öğretmen eğitiminin güçlendirilmesi, öğretmen strateji belgesinin hazırlanmasına rağmen uygulamaya geçmemesi, seçici akademik okulların sayısını sınırlama, erken çocukluk eğitiminin önemi, güçlü okulların sosyal sorunlara duyarlı olması ve velilerin eğitim sürecine daha aktif katılımının gerekliliği gibi konular ele alınmaktadır. Türkiye'nin genç nüfusu ve bu demografik fırsat penceresinin önemi de vurgulanmaktadır.
Bu video, Eğitim-Sen tarafından düzenlenen bir protesto etkinliğinin kaydıdır. Konuşmacılar, Mustafa Şimşek İlköğretim Okulu'nun (Yenidoğan bölgesinde) kapatılma planını eleştirmektedir.. Videoda, okulun iki ayrı binası olması gerektiği ancak kapatılma planının bu durumu bozacağı belirtilmektedir. Konuşmacılar, "4+4+4" formülünün pilot bölge uygulaması yapılmadan yürürlüğe konulmasının sorunlara yol açacağını, okullaşma yaşının düşürülmesinin çocukların ve öğretmenlerin ruhsal yapılarına olumsuz etkileri olacağı konusunda uyarıda bulunmaktadır. Ayrıca, işçi ailesinin bu duruma karşı imza kampanyası düzenledikleri ve cuma günü saat 13:00'da muhtarlığın önünde toplanarak Milli Eğitim Müdürlüğü'ne dilekçe teslim etmeyi planladıkları belirtilmektedir.
Bu video, Atatürk'ün hayatındaki önemli anları ve ideallerini gösteren bir eğitim içeriğidir. Videoda Mustafa Kemal Atatürk'ün Çanakkale, Sivas, Cumhuriyet'in ilanı, harf devrimi ve çocuklara yönelik konuşmaları gibi önemli anları yer almaktadır.. Video, Atatürk'ün savaş liderliği, cumhuriyetin ilanı, harf devrimi ve eğitim reformu gibi önemli tarihsel olayları kronolojik olarak göstermektedir. Ayrıca Atatürk'ün doğa sevgisi, çocuklara yönelik konuşmaları ve "beni görmek demek mutlaka yüzümü görmek değildir" gibi ünlü sözleri de içermektedir. Video, Atatürk'ün Türkiye'nin modernleşmesindeki rolünü ve ideallerini vurgulamaktadır.
Bu video, Güney Kore tarihinin önemli şahsiyetlerinden Kim Busik'in derin ve anlamlı sözlerini içeren bir içeriktir. Video, Sol National University'de doktora yapan Von Hocho'nun yardımıyla İngilizce metinlerin Türkçe'ye çevrilmesiyle hazırlanmıştır.. Video öncelikle Kim Busik'in derin sözlerini okuyarak başlıyor, ardından onun hayatı ve felsefesi hakkında bilgiler sunuluyor. Kim Busik, 1070-1151 yılları arasında yaşamış Koreli bir devlet adamı, tarihçi ve filozof olarak tanıtılıyor. Samguk Sagi adlı eseri, Kore'nin üç krallık dönemini kapsamlı şekilde ele alırken, eğitim reformları, kadın hakları ve barışçıl diplomatik yaklaşımı da Kore toplumunun gelişimine önemli katkılar sağlamıştır.
Bu video, bir eğitimci tarafından öğrencilere sunulan, Atatürk dönemi inkılaplarını ve eğitim reformlarını anlatan bir eğitim dersidir. Eğitimci, ÖSYM sınavlarına hazırlık amacıyla konuları detaylı şekilde ele almaktadır.. Video, Atatürk inkılaplarının hukuk alanında gerçekleşen yönlerinden başlayarak, kadın hakları, medeni kanun, laiklik ve diğer Atatürk ilkeleriyle ilişkilerini anlatmaktadır. Ardından eğitim alanındaki inkılaplar (şapka kanunu, tekke ve zaviye kapatılması, medeni kanun, tevhid-i tedrisat kanunu, medreselerin kapatılması, imam hatip okullarının açılması), harf inkılapı, Türk Tarih Kurumu, Türk Dil Kurumu, Halkevleri ve köy enstitüleri gibi konular kronolojik olarak açıklanmaktadır.. Eğitimci, konuları ÖSYM sınavlarında çıkabilecek soru tipleri ve çözüm stratejileriyle birlikte sunmakta, "BMW 34" gibi tarihleri hatırlamak için kodlama yöntemleri paylaşmakta ve önemli tarihleri, kurucuları ve kuruluş amaçlarını detaylı şekilde anlatmaktadır. Ayrıca Jacinda Ardern'in Müslümanlar için aldığı önlemler, Latin harflerinin kabulü, millet mektepleri ve 1933'te yapılan üniversite reformu gibi konular da videoda ele alınmaktadır.
Bu video, bir konuşmacının Cumhuriyet Bayramı'nı kutlayarak eğitim sistemi hakkındaki görüşlerini paylaştığı bir monolog formatındadır. Konuşmacı, 29 Ekim 2018 Pazartesi günü havaalanında yaptığı konuşmayı devam ettirmektedir.. Konuşmacı öncelikle Cumhuriyet Bayramı'nın önemini vurgulayarak başlıyor, ardından eğitim sisteminin durumunu eleştiriyor. Son 16 yıldır eğitim sisteminin çöktüğünü, çocukların zekalarına göre eğitilmediğini ve sadece sınavlara odaklandığını belirtiyor. Howard Gardner'ın sekiz zeka türünü anlatarak, çocukların kendi yeteneklerine göre eğitilmesinin yapay zeka ile mücadele için gerekli olduğunu vurguluyor. Konuşmacı, Milli Eğitim Bakanı'na yönelik eleştirilerde bulunarak, eğitim sisteminin yeniden yapılandırılmasının gerekliliğini dile getiriyor.