Osmanlı Devleti 1700-1792 yılları arasında gerileme dönemi yaşadı. Karlofça yenilgisi sonrası kaybedilen toprakları geri alma çabaları başarısız oldu. Rusya, Avusturya, Venedik ve İran ile savaşlar yaşandı
"Türkiye'nin Geleceği" adlı programda, Eğitim Sen Genel Başkanı Feray Aytekin Aydoğan, Eğitim Birsen 4. Şube ve Memur Sen İstanbul İl Başkanı Talat Yavuz, ilahiyatçı Cemil Kılıç ve psikiyatrist Cemal Dindar gibi konuklar yer almaktadır.. Program, Türkiye'de yaşanan gösteriş eğilimi, eğitim sistemindeki dinselleştirme ve gericileştirme hareketleri, İslam'da zenginlik ve sosyal adalet, kültürel dönüşüm ve İslamcı ideoloji gibi konuları ele almaktadır. Video, eğitim sistemindeki değişimler, imam hatip okullarının artması, zorunlu din dersi, vakıflarla yapılan protokoller ve bunların toplumsal etkileri üzerine kapsamlı bir tartışma sunmaktadır.. Programda ayrıca kadınların toplumsal konumundaki değişimler, taciz ve tecavüz gibi toplumsal sorunlar, laik eğitim, meslek liselerinin önemi ve Milli Eğitim Bakanlığı ile Din Öğretim Genel Müdürlüğü'nün rolü gibi konular da tartışılmaktadır. Konuşmacılar, Türkiye'deki ideolojik dönüşüm ve eğitim sistemindeki değişikliklerin toplumsal etkileri hakkında tarihsel bir perspektiften değerlendirmeler yapmaktadır.
Popular culture encompasses dominant practices, beliefs, and objects in society. Term "popular culture" emerged in 19th century or earlier. Industrial Revolution in 18th-19th centuries increased literacy rates. Penny serials became popular literature in 1830s
Public holidays fall on Sundays, with Monday following becoming public holiday. Election days have been declared ad hoc public holidays since 1994. Christmas Day falls on Sunday, leading to 27 December holiday in 2011. 27 December 2022 declared holiday by Ramaphosa to honor 2022 calendar. 15 December 2023 declared holiday for Rugby World Cup victory
Term comes from English "geek" meaning "fool" or "freak". Originally referred to circus performers in 19th century North America. Term gained pejorative connotations in 1970s
Bu video, İstanbul'un fethini anlatan tarihsel bir belgesel formatındadır. Videoda Fatih Sultan Mehmet'in 21 yaşında İstanbul'u fethetmesi ve bu olayın dünya tarihindeki önemi ele alınmaktadır.. Video, İstanbul'un fethinin tarihsel arka planını, Fatih Sultan Mehmet'in hazırlıklarını ve 53 günlük kuşatmayı kronolojik olarak anlatmaktadır. İstanbul'un fethinin sadece askeri bir başarı değil, aynı zamanda kültürel ve dini bir dönüşümün başlangıcı olduğu vurgulanmaktadır. Ayasofya'nın camiye çevrilmesi, İstanbul'un Osmanlı'nın başkenti olması ve bu süreçte çok kültürlü bir şehir kimliği kazanması gibi önemli sonuçlar da videoda açıklanmaktadır.
Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan akademik bir ders formatındadır. Konuşmacı, mitoloji ve kültürel dönüşümler hakkında detaylı bilgiler paylaşmaktadır.. Video, ataerkil dönüşümün kültürel mirasa etkilerini ele alarak başlıyor ve gökteki av mitlerinin kökenlerini inceliyor. Daha sonra burçların sembolik anlamları, dört elementin (ateş, hava, toprak, su) temsil ettiği anlamları ve burçların mitolojik kökenleri detaylı şekilde açıklanıyor. Özellikle güneş ve ay arasındaki rekabet, ana tanrıçanın göksel ve maddi versiyonları arasındaki dönüşüm ve bu dönüşümün astroloji üzerindeki etkileri üzerinde duruluyor.. Videoda ayrıca yengeç, akrep ve balık burçlarının özellikleri, Tiamat ve Marduk arasındaki savaşla ilişkisi ve modern popüler kültürdeki stereotipik temsilleri ele alınmaktadır. Konuşmacı, burçların ideolojik bir yontma geçirdiğini ve günümüzde hala etkili olduğunu vurgulayarak, bu sistemin kalıp yargı ve önyargı oluşturmaya yönelik çalıştığını belirtmektedir.
Bu video, bir konuşmacının Türkiye'nin köylerinin tarihsel dönüşümünü anlattığı bir konuşmadır. Konuşmacı, 1940'lı yıllardan itibaren Anadolu'daki köylerin nasıl değiştiğini ve 12 Eylül sonrası yaşanan değişimleri ele almaktadır.. Konuşmacı, 1940'lı yıllarda Anadolu'daki köylerin bataklık ve hastalıklarla dolu olduğunu, 1970'li yıllardan sonra ise su temizliği ve hıfzılık çalışmaları sayesinde köylerin nasıl güzelleştiğini anlatmaktadır. Türk dil devrimi, kılık kıyafet devrimi ve hıfzılık devrimi olarak adlandırdığı bu süreçte, köylerin kartpostal manzarası haline geldiği ve köylülerin daha iyi yaşam koşullarına sahip olduğu vurgulanmaktadır. Konuşmacı, 12 Eylül sonrası köylerin nasıl hortlak haline geldiğini ve şehirlerin nasıl geliştiğini karşılaştırmalı olarak ele almaktadır.
29 Ekim 1923'te Cumhuriyet ilan edildi. 3 Mart 1924'te halifelik kaldırıldı. 1926'da kadınlara seçme ve seçilme hakkı verildi
2525 sayılı Soyadı Kanunu 2 Ocak 1935'te yürürlüğe girdi. Her Türk vatandaşına soyadı taşıma zorunluluğu getirildi. Ön ad önde, soyadı sonda kullanılmalıdır. Soyadı seçme görevi 2003'e kadar kocaya aitti
Bu video, bir konuşmacının kentsel dönüşüm konusunda bilgilendirme yaptığı bir sunum formatındadır.. Konuşmacı, kentsel dönüşümün sadece mekansal dönüşüm olarak algılanmasının yanı sıra üç temel ayağı olduğunu vurguluyor: sosyal dönüşüm, kültürel dönüşüm ve mekansal dönüşüm. Konuşmacı, bu üç temel ayağın doğru kurgulanmasının önemini anlatarak, sosyal ve kültürel dönüşümün mekansal dönüşümü mümkün kıldığını belirtiyor. Ayrıca, bu süreçleri toplumsal talep haline getirdiklerini ifade ediyor.
Bu video, 1970'lerde Türkiye'nin toplumsal ve kültürel yapısını anlatan bir eğitim içeriğidir.. Video, 1970'lerde Türkiye'de yaşanan köklü dönüşümleri, sanayileşme sürecini, köyden kente göçü ve teknolojinin gelişimini ele alıyor. İçerikte dönemin ideolojik kutuplaşması, gençlik hareketi, kadınların toplumsal konumunun değişimi, arabesk kültürünün oluşumu ve televizyonun toplumsal yaşam üzerindeki etkileri detaylı olarak anlatılıyor. Ayrıca dönemin müzik kültürü, Anadolu pop, halk müziği ve popüler müzik türleri hakkında bilgiler veriliyor.
Bu video, 68 doğumlu bir eğitimcinin Nietzsche felsefesi, Almanya'nın tarihsel ve kültürel yapısı ve modern dünyadaki kültürel dönüşüm konularını ele aldığı akademik bir ders formatındadır.. Video, Nietzsche'nin hayatı ve felsefi görüşleriyle başlayıp, Almanya'nın tarihsel yapısı, Hegel idealizmi ve Schopenhauer'ın bu idealizme karşı duruşu gibi temel felsefi kavramları incelemektedir. Daha sonra Nietzsche'nin tragedya anlayışı, "Tanrı'nın ölümü", "üst insan" fikri ve tarihin döngüsel görüşü ele alınmaktadır. Son bölümde ise modernizm ve postmodernizm dönemlerindeki kültürel değişimler, Apollonik ve Dionysiac unsurların edebiyat üzerindeki yansımaları ve Türk edebiyatındaki örnekler incelenmektedir.. Konuşmacı, Nietzsche'nin düşüncelerinin 19. yüzyıl sonu kültür krizinin bir ürünü olduğunu, modern dünyada manevi değerlerin kaybolmasıyla ortaya çıkan kültürel kaosu ve bu durumun edebiyat üzerindeki etkilerini detaylı şekilde açıklamaktadır. Ayrıca, Türk edebiyatındaki "Araba Sevdası", "Kürk Mantolu Madonna" ve "Huzur" gibi eserler üzerinden Nietzsche'nin etkileri örneklerle gösterilmektedir.
Tonguç Akademi'de bir öğretmen ve Tonguç adlı öğrencisi arasında geçen eğitim videosu. Öğretmen, İstanbul'un fethinin sonuçlarını detaylı şekilde anlatıyor.. Video, İstanbul'un fethinin Türk tarihi açısından, siyasi, ekonomik, sosyal ve kültürel sonuçlarını inceliyor. İstanbul'un Osmanlı'nın başkenti olması, Karadeniz ve Akdeniz ticaret yollarının Osmanlı denetimine girmesi, Hristiyan dünyasının bölünmesi, Orta Çağ'ın sonu ve Yeni Çağ'ın başlangıcı olarak kabul edilmesi, coğrafi keşiflerin başlaması ve Rönesans hareketinin İtalya'da başlaması gibi önemli sonuçlar ele alınıyor. Video, sınavlarda çıkabilecek önemli noktaları vurgulayarak sona eriyor.
Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan tarih dersi formatındadır. Konuşmacı, batıcılık akımını anlatmaktadır.. Video, ikinci Abdülhamit'in tahttan indirilmesiyle başlayan ve günümüze kadar devam eden batıcılık akımını ele almaktadır. Konuşmacı, bu akımın amacı olarak Osmanlı Devleti'nin geri kalmasının sebebinin anlayışlar ve zihniyetler olduğunu, kalkınmak ve Osmanlı Devleti'nin yıkılmasını engellemek için kendi değerlerimizden soyutlanıp Batı'nın değerlerini benimsememiz gerektiğini açıklamaktadır.
Bu video, bir şirketin Baltaş ile olan işbirliğini anlatan bir tanıtım veya tanıtım videosu formatındadır. Konuşmacı, 2012 yılından beri Baltaş ile olan işbirliğini ve bu süreçte yaşanan gelişmeleri anlatmaktadır.. Video, Baltaş ile yapılan ilk gelişim merkezi oturumundan başlayarak, KDH (Kültürel Dönüşüm Aracı) çalışmaları, "Potansiyelini Keşfet" adlı özel gelişim merkezi ve Hogan kişilik envanterinin işe alımlarda kullanımı gibi konuları ele almaktadır. Konuşmacı, Baltaş'ın müşteri odaklı yaklaşımı, birebir iletişim kurma becerisi ve kuruma özel çözümler üretme konusundaki istekliliğini vurgulamaktadır. Ayrıca, Baltaş'ın danışmanlarının ve eğitmenlerinin şirketin değerlerini ve ihtiyaçlarını iyi anladıkları için "aileden biri gibi" hissettikleri belirtilmektedir.
Bu video, BT Türkiye, Bulgaristan ve Kuzey Kıbrıs'ın çeşitli direktörlerinin sunduğu bir liderlik okulu sunumudur. Sunumda Alper Yüce (Genel Müdür), Özge Temiztür (Markalar ve Marka Uygulamaları Direktörü), Kadri Kamçı (Ticari Direktör), Bluz Dalaman Yakmacı (İnsan Kaynakları Direktörü) ve İlker Öğretir (Operasyon Direktörü) yer almaktadır.. Video, farklı modüllerde sunulan konuları içermektedir. İlk bölümde zihinsel çeviklik ve problem çözme konuları ele alınırken, ikinci bölümde belirsiz zamanlarda değişimi yönetme ve zorlu kararlar alma konuları işlenmektedir. Üçüncü bölümde çeşitlilik ve kapsayıcılık kavramları incelenmekte, son bölümde ise IWS'in sıfır kayıp ve yüzde yüz sahiplenme ile kültürel dönüşümü nasıl sağladığı anlatılmaktadır.