Bu video, birkaç karakter arasında geçen bir diyalog formatındadır. Konuşmacılar arasında "Mahsun", "Deniz" ve diğer isimler bulunmaktadır.. Video, siyasi devrim ve işçi hareketi üzerine bir tartışma içermektedir. Konuşmacılar, emek eksenini düşünerek işçi olarak tanımlanma, direne direne kazanma çabaları ve artık başka bir çözüm olmadığı görüşünü paylaşmaktadır. Ayrıca TIGOLA bağlamında anti-emperyalist, sosyalist ve komünist politikalar ele alınmaktadır. Video, "bunca zaman bu sistemi devireceğiz diye uğraştık, uğraştık biz kendimiz devrildik ya" sözleriyle sonlanmaktadır.
Bu video, İstanbul'da yaşayan fabrika işçilerinin hayatını konu alan bir Türk filmi veya dizisidir. Ana karakterler arasında Mustafa, Hacer, Yunus Ağa, Hasan, Bilal Usta, Selim Bey (fabrika sahibi) ve diğer işçiler bulunmaktadır.. Video, Mustafa'nın fabrikadaki bir kazaya uğraması ve bunun ardından işçilerin sendika kurma hareketini başlatması etrafında dönmektedir. İşçiler, daha iyi ücret ve çalışma koşulları için fabrika sahibiyle mücadele ederken, bazı işçilerin sendika kurma girişimine karşı çıkması da gösterilmektedir.. Videoda ayrıca gurbetçi ailelerin İstanbul'da karşılaştığı ekonomik zorluklar, işçilerin geceleri çalışmak için fazla mesai ücretleri talep etmeleri ve fabrika sahibiyle yapılan müzakereler de anlatılmaktadır. Hasan ve Hacer'in ilişkisi, işçilerin yeni evleri için para biriktirmeleri gibi yan hikayeler de filmde yer almaktadır.
Sosyal demokrasi, sosyalizm ve demokrasinin uyumlu bileşimini kuran siyasal düşünce biçimidir. Emekçilerin çıkarlarını savunurken diğer sınıfların yaşam hakkını yok saymaz. Özgürlükçü, sosyal adalet ve fırsat eşitliğini savunur
Bu video, Eğitim-Sen tarafından düzenlenen bir protesto etkinliğinin kaydıdır. Konuşmacılar, Mustafa Şimşek İlköğretim Okulu'nun (Yenidoğan bölgesinde) kapatılma planını eleştirmektedir.. Videoda, okulun iki ayrı binası olması gerektiği ancak kapatılma planının bu durumu bozacağı belirtilmektedir. Konuşmacılar, "4+4+4" formülünün pilot bölge uygulaması yapılmadan yürürlüğe konulmasının sorunlara yol açacağını, okullaşma yaşının düşürülmesinin çocukların ve öğretmenlerin ruhsal yapılarına olumsuz etkileri olacağı konusunda uyarıda bulunmaktadır. Ayrıca, işçi ailesinin bu duruma karşı imza kampanyası düzenledikleri ve cuma günü saat 13:00'da muhtarlığın önünde toplanarak Milli Eğitim Müdürlüğü'ne dilekçe teslim etmeyi planladıkları belirtilmektedir.
Bu video, İzmir'de 1980 darbesinden önce gerçekleşen Tariş işçi direnişini konu alan "Bir Makas Değişimiydi Tariş" adlı belgeselin fragmanı ve belgeselin yönetmeni Hülya Akarcı ile yapılan bir röportajı içermektedir. Hülya Akarcı, Berlin'de yaşayan ancak Türkiye'de de tiyatro çalışmaları yapan bir sanatçıdır.. Video, belgeselin fragmanıyla başlayıp, Hülya Akarcı'nın Tariş olayları hakkındaki anılarını ve düşüncelerini paylaşmasıyla devam etmektedir. Belgesel, 1970'lerden 1980'lere kadar Tariş'in yönetim değişikliklerini, MHP ve CHP dönemlerindeki farklı yönetim politikalarını ve 22 Ocak 1980'de başlayan işçi direnişini kronolojik olarak ele almaktadır.. Belgeselde yaklaşık 19 kişiyle görüşmeler yapılmış, ancak yurt dışında yaşayan kişilerle iletişim kurulamamıştır. Belgesel, işçi direnişinin nedenleri, fabrika işgalleri, askeri operasyonlar ve işten atılma olayları gibi önemli olayları detaylı olarak anlatmaktadır. Ayrıca, belgeselin müziklerinin Hüsnü Arkan tarafından yapıldığı ve 2018 Ekim ayında İzmir'de galası yapıldığı bilgisi de paylaşılmaktadır.
Syndicalism emerged in Spain and North America in 1870s. Term "syndicalisme" originated in French, meaning trade union. Syndicalists sought industrial unionization and direct action for workers' rights
Born in 1862 in Mile End, London, as Samuel Chapman's fifth child. Worked as matchmaking machinist at Bryant & May factory by age 19. Married Charles Henry Dearman in 1891, had six children. Died in Bethnal Green in 1945, survived by three of her children
Bu video, Türkiye Devrimci İşçi Sendikaları Konfederasyonu (DISK) adına bir konuşma içermektedir. Konuşmacı, emeklilikte yaşa takılanlar ve EYT'li mücadele arkadaşlarına hitap etmektedir.. Konuşmanın ilk bölümünde, emeklilik ve EYT konuları ele alınırken, ikinci bölümde ekonomi ve enflasyon üzerine detaylı bir analiz sunulmaktadır. Konuşmacı, Türkiye'nin ekonomik başarılarını övmekte, ancak enflasyon sorununa çözüm getirilmediğini, döviz kurlarının dengesizliğinin ekonomiye zarar verdiği ve IMF'nin 2000'li yıllardaki politikalarının yanlış olduğu görüşünü paylaşmaktadır. Ayrıca PMI (Person Manager Index) gibi öncü göstergelerin durumu da ele alınmaktadır.
"Yeni Bir Tarihin Peşinde" programında sunucu ve Kocaeli Üniversitesi'nde KHK üzerinden işini kaybeden, Kocaeli Dayanışma Akademisi'ni kurmuş akademisyen Hakan Koçak arasında geçen bir röportajdır.. Video, 13 Şubat 1967'de Disk'in kuruluş yıldönümü vesilesiyle Türkiye işçi hareketinin tarihsel gelişimini kronolojik olarak incelemektedir. Cumhuriyet'in kuruluşundan itibaren işçi hareketinin gelişimi, İkinci Meşrutiyet sonrası grev dalgası, İttihat Terakki dönemindeki baskılar, Mütareke dönemi canlanması, 1930'larda tek parti rejimi, 1946'daki kısa sendika özgürlüğü dönemi ve 1947'de Cumhuriyet Halk Partisi'nin kurduğu sendikalar yasası gibi önemli dönüm noktaları ele alınmaktadır.. Röportajda ayrıca Demokrat Parti'nin işçi hareketiyle olan ilişkisi, işçilerin partiye olan bağlılığı, 6-7 Eylül olayları ve Topkapı olayları gibi olaylarda işçilerin rolü, 1950'lerin sonunda işçilerin grev hakkı için mücadelesi ve 1960 darbesi sonrası işçi hareketinin önemli atılımları, Türkiye İşçi Partisi'nin kuruluşu ve devrimci işçi sendikalarına evrilme süreci de incelenmektedir.
Bu video, sendikacılık ve işçi hareketi konusunda uzmanlar arasında gerçekleşen bir söyleşi formatındadır. Konuşmacılar arasında Özlem, Aziz Abi, Serkan, Ceren, Gökhan Intiba ve Birleşik Metallik'te çalışan bir sendikacı bulunmaktadır.. Söyleşi, Türkiye'de sendikacılık hareketinin tarihsel gelişimini, özellikle 2000'li yıllardaki durumunu ve 2002 Sendika Yasası'nın etkilerini ele almaktadır. Konuşmacılar, 2001 ve 2008 krizlerinin sendikacılığa etkilerini, esnek çalışma uygulamalarının işçiler üzerindeki yarattığı değişimleri, sendikaların bürokratik yapısını ve siyasetle olan ilişkisini tartışmaktadır.. Söyleşide ayrıca Gebze'deki Sinter Metal direnişi, Tersaneler, Teksif, Tekgıda gibi sektörlerdeki sendikacılık deneyimleri ve Çanakkale, Kartal gibi bölgelerdeki işçi direnişleri örnek olarak incelenmektedir. Konuşmacılar, sendikaların işçilere temsil etmekteki sorunlarını, sendikal demokrasi kavramını ve 6365 sayılı yeni sendika yasasının içeriğini de değerlendirmektedir.
1955 Karaman doğumlu, 1974'te Deniz Kuvvetleri'nde çalışmaya başladı. 1982'den beri HİZMET-İŞ Genel Mali Sekreterliği görevini yürütüyor. 2002'den beri HİZMET-İŞ Genel Başkanı olarak görev yapıyor. 2023'te HAK-İŞ Genel Başkanı seçildi. ITUC Başkan Yardımcılığı görevini yürütüyor
Bu video, iki farklı içerikten oluşmaktadır: ilk üç bölümde bir Türk dizisinin sahneleri, son bölümde ise Cumhuriyet dönemi Türk şiiri üzerine bir eğitim dersi yer almaktadır. Dizide Şamil, Mühendis Tekin, Vali, Erdal, Leyla, Kadir, Şahnaz, Veysel, Selma ve İsmail gibi karakterler yer almaktadır.. Video, bir köprü projesi etrafında gelişen çatışmaları, sosyal gerilla hareketini ve terörist baskını konu alan bir Türk dizisinin sahneleriyle başlamakta, ardından Cumhuriyet dönemi Türk şiiri üzerine bir eğitim dersiyle devam etmektedir. Dizide açlık grevi, işçi Deaths, Dünya Bankası heyetinin geleceği konusundaki görüşmeleri ve köprü inşaatı etrafında gelişen olaylar anlatılırken, ders bölümünde Cumhuriyet dönemi Türk şiiri, Divan edebiyatından modern Türk şiiriye geçiş ve Melih Cevdet Anday gibi şairler ele alınmaktadır.. Dizinin son bölümünde Vali'nin işçi liderleriyle yaptığı konuşma, grevi sonlandırma çabaları ve İsmail'in istifa etmesi gibi olaylar yer alırken, şiir dersinde Cumhuriyet dönemi Türk şiiri, Osmanlı toplum düzeninden yeni bir toplumsal düzene geçiş sürecini yansıttığı ve geçmişle günümüz arasındaki çatışmaları içeren bir yapı olduğu anlatılmaktadır.
Torgas Vadisi'nde elma toplayıcılarının düşük ücretlere karşı başlattığı grev anlatılıyor. İki işçinin önderliğindeki grev tüm grevcilere umut veriyor. Roman, insanlığın bitmeyen mücadele gücünü simgeliyor
Chartism emerged from 1838 to 1857 as a working-class political reform movement. Movement gained support in Northern England, East Midlands, and South Wales. The People's Charter of 1838 outlined six demands for democratic reform
Bu video, sosyal politika dersinin tarihsel gelişimini anlatan eğitim içeriğidir. Video, sosyal politikanın tanımından başlayarak tarihsel süreçte nasıl geliştiğini açıklamaktadır.. Video, sosyal politikanın tarihsel gelişimini kronolojik olarak ele almaktadır. İlk olarak köleci toplum düzeni ve feodalite anlatılmakta, ardından ortaçağ'daki loncalar ve korporasyonlar açıklanmaktadır. Daha sonra sanayi devrimi, liberalizm, işçi sınıfının ortaya çıkışı ve işçi örgütlenmeleri detaylandırılmaktadır. Son olarak, devletin sosyal politikada ilk müdahalesinin 1802 yılında İngiltere'de dokuma sanayiinde çalışan çocukların korunmasına yönelik olduğu belirtilmektedir. Video, sosyal politika ders kitabının ikinci ünitesinde daha ayrıntılı bilgi bulunabileceğini de eklemektedir.
Bu video, maden işçilerinin yaşadığı zorlukları ve mücadelesini anlatan bir şiirsel anlatımdır. Anlatımda "dost" olarak hitap edilen bir kişiye hitap edilmektedir.. Video, maden işçilerinin yıllar boyu zorlu çalışma koşullarında yaşadıkları acıları ve ailelerine verdiği zorlukları anlatarak başlar. Ardından işçilerin dayanılmaz durumda geldiklerini ve grev kararı aldıklarını ifade eder. Son bölümde ise işçilerin güçlenerek birlikte hareket etmeleri ve toplumsal bir güç haline gelmeleri anlatılır. Video, zorlu çalışma koşullarında yaşayan maden işçilerinin mücadelesini ve toplumsal değişim sürecini metaforik bir dille anlatmaktadır.
Bu video, bir konuşmacının toplumsal sorunlara ve mücadeleye dair düşüncelerini paylaştığı bir konuşmadır.. Konuşmacı, işgal altındaki yurdumuzda yaşanan kriz, emekçilerin ve işçilerin durumu, kadınların hakları, LGBT hakları, kardeş halkların özgürlüğü ve gazetecilerin durumu gibi çeşitli toplumsal sorunları ele almaktadır. Konuşma, "susmuyorum, korkmuyoruz" sloganıyla devam ederek, Soma, Rabia, Ayşe öğretmeni gibi olaylarda yaşanan adaletsizlikleri ve bunlara karşı mücadeleyi vurgulamaktadır.