Bu video, Atatürk ilkeleri hakkında soru-cevap formatında hazırlanmış bir eğitim içeriğidir.. Video, Atatürk ilkelerini test soruları üzerinden anlatmaktadır. İçerikte devletçilik ilkesi, inkılapçılık ilkesi, halkçılık ilkesi ve milliyetçilik ilkesi hakkında sorular sorulmakta ve doğru cevaplar açıklanmaktadır. Her soru için doğru cevap seçeneği belirtilmekte ve kısa açıklamalarla ilke ile ilgili bilgiler verilmektedir.
Bu video, bir eğitimci tarafından öğrencilere sunulan Atatürk İlkeleri ve Türk Cumhuriyeti'nin ilk yıllarındaki gelişmeler hakkında kapsamlı bir ders formatındadır. Eğitimci, öğrencilere hitap ederek interaktif bir şekilde konuyu anlatmaktadır.. Video, Atatürk'ün altı ilkesini (cumhuriyetçilik, halkçılık, millet kavramı, milliyetçilik, devletçilik, laiklik ve inkılapçılık) detaylı şekilde ele almakta ve bunların Türkiye Cumhuriyeti'nin oluşumundaki rolünü açıklamaktadır. Daha sonra dil çalışmaları, tarih çalışmaları ve kültür çalışmalarına geçilerek Osmanlıca'dan Latin harflerine geçiş süreci, Türk Dili Tetkik Cemiyeti ve Türk Tarih Kurumu'nun kuruluşu anlatılmaktadır. Son bölümde ise Türk sanat tarihi kronolojik olarak incelenmekte, İslam'dan Osmanlı Devleti'ne ve Cumhuriyet dönemindeki sanat alanındaki değişimler ele alınmaktadır.. Ders, öğrencilere sorular sorarak interaktif bir şekilde ilerlemekte ve önümüzdeki hafta sınav öncesi tekrar dersi yapılacağı belirtilmektedir.
Saltanat ulusal hakimiyet ile zıttı. Padişah ve İstanbul Hükümeti milli direnişe karşı çıktı. İki yönetimin fikirleri birbiriyle bağdaşmıyordu. TBMM Hükümeti İtilaf devletlerine karşı zafer kazandı
Cumhuriyetçilik, Atatürk İnkılâbı'nın ana ve değiştirilemez temel ilkesidir. Milliyetçilik, din ve ırk ayrımı gözetmeksizin ortak yurttaşlık temelindedir. Halkçılık, tüm bireylerin kanun önünde eşit olmasını sağlar. Laiklik, din ve devlet işlerinin birbirinden ayrılmasıdır. Devletçilik, ekonomik bağımsızlığı korumak için devletin müdahalesini öngörür
"Anlamak İçin Soran" programında sunucu Eren Bey'in Princeton Üniversitesi öğretim üyesi Prof. Dr. Şükranoğlu ile yaptığı röportaj. Prof. Şükranoğlu, 2011 yılında Princeton University Press tarafından basılan ve Türkçe'ye çevrilen Atatürk'ün entelektüel biyografisi üzerine konuşmaktadır.. Röportajda Atatürk'ün entelektüel gelişimi kronolojik olarak incelenmekte, Selanik yılları, cephede olduğu dönemler ve kurucu devlet adamı olarak olduğu yıllar ele alınmaktadır. Ayrıca, Atatürk'ün düşünce dünyasının şekillendirilmesi, Jön Türk hareketi, İttihat Terakki subaylarının eğitim ve milliyetçilik anlayışları, Atatürk'ün inkılapçılık kavramı ve tarih inşası konuları detaylı şekilde tartışılmaktadır.. Videoda, Atatürk'ün radikal bir program geliştirdiği ancak bu radikalliğin öncesizlik gerektirmediği vurgulanmakta, Golds Paşa'nın Türk subaylarına etkisi, Balkan'daki gerilla savaşları ve Atatürk'ün yaratmaya çalıştığı yeni kimlik ve aidiyetin toplumsallaşması zorluğu gibi konular da ele alınmaktadır. Röportaj, bir sonraki bölümde Atatürk'ün entelektüel biyografisi ve fikirlerinin gelişimi üzerine devam edeceği bilgisiyle sona ermektedir.
İnkılapçılık, kurumların zorla ve kökten değiştirilmesini ifade eder. Atatürk ilkeleri 1924 Anayasası'nda devletin nitelikleri olarak yer almıştır. Soyadı kanununun çıkarılması lakap ve unvanların yasaklanmasını sağlamıştır
Bu video, bir eğitim içeriği olup, konuşmacı inkılapçılık ilkesini anlatmaktadır.. Video, inkılap kavramının tanımıyla başlayıp inkılapçılığın özelliklerini açıklamaktadır. İnkılapçılığın durağan değil dinamik, topluma zarar veren şeyleri ortadan kaldıran, çağdaş ve modern kurumları tesis eden, hiçbir tabuyu kabul etmeyen ve laik bir ilke olduğu vurgulanmaktadır. Ayrıca inkılapçılık ilkesiyle ilgili anahtar kelimeler (devrim, düzen, modern, geri bırakan, kurum, ilerici, akıl ve bilimin rehberliği, çağdaş ve modern) ve Atatürk'ün inkılaplarının bu ilkeye dayandığı belirtilmektedir.
Bu video, Mustafa Kemal Atatürk'ün kişiliği ve özelliklerini anlatan eğitici bir içeriktir. Atatürk'ün Türk milletini sonsuz bir aşkla seven, idealist bir lider olduğu vurgulanmaktadır.. Video, Atatürk'ün idealizmi, inkılapçılığı, akıl ve bilime verdiği önem, kültürel kalkınmaya verdiği değer, milletine olan güveni, kararlı ve mücadeleci kişiliği, insanları seven ve barışa önem veren bir lider olduğu konularını sırasıyla ele almaktadır. Her bölümde Atatürk'ün sözleri ve davranışları örnek olarak verilerek, onun Türk milletinin geleceği için yaptığı çabalar ve düşünceleri açıklanmaktadır.
Bu video, bir öğretmenin Atatürk ilkeleri hakkında verdiği eğitim dersidir. Öğretmen, inkılapçılık ilkesini detaylı şekilde açıklamaktadır.. Videoda inkılapçılığın Atatürk ilkelerinden biri olduğu ve tüm yapılmış inkılapları kapsadığı anlatılmaktadır. İnkılapçılığın temel özellikleri olarak eskinin yerine yeni bir şeyin getirilmesi, devrim, dinamiklik ve çağdaşlık vurgulanmaktadır. Ayrıca inkılapçılığın bütünleyici ilkeleri (ulusal egemenlik, cumhuriyetçilik, milliyetçilik, barış, bilimsellik, çağdaşlık ve insan sevgisi) ve bunların diğer ilkelerle ilişkileri açıklanmaktadır. Video, test sorularında inkılapçılıkla ilgili soruların nasıl çözüleceğine dair ipuçları da içermektedir.
Mustafa Kemal 1881'de Selanik'te doğdu ve tüm eğitimini burada tamamladı. Manastır Askeri Lisesi'nde Fransız İhtilali'ni öğrendi. 1905'te Harp Akademisi'ni kurmay yüzbaşı olarak bitirdi
Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan Atatürk İlkeleri hakkında bir ders formatındadır. Konuşmacı, öğrencilere hitap ederek konuları açıklamaktadır.. Video, laiklik ilkesiyle başlayıp, laikliğin ne olduğunu, Türkiye'de nasıl uygulandığını ve laiklik doğrultusunda yapılan reformları (saltanat kaldırılması, halifeliğin kaldırılması, medreselerin kapatılması, şapka kanunu, medeni kanun gibi) detaylı şekilde anlatmaktadır. Ardından inkılapçılık ilkesine geçilerek, inkılapçılığın ne olduğunu, Atatürk'ün çağdaşlaşma hedeflerini ve inkılapçılık doğrultusunda yapılan reformları (şapka kanunu, ölçü-tartı-takvim değişiklikleri, Latin alfabesi) açıklamaktadır. Video, ilkelerin anlatımının ardından inkılaplara geçileceği bilgisiyle sona ermektedir.
Aşar vergisi 1923-1929 dönemi ekonomi politikasına damgasını vurdu. İzmir İktisat Kongresi'nde oy birliğiyle kaldırıldı. 17 Şubat 1925'te "Aşarın İlgası" kanunu çıkarıldı
Bu video, bir öğretmen ve Burak adlı bir öğrenci arasında geçen eğitim formatında bir ders anlatımıdır. Öğretmen, dördüncü ünitenin giriş kısmını Atatürk İlkeleri ile başlatmaktadır.. Video, Atatürk İlkelerinin tanıtımıyla başlayıp, ilkelerin ortak amacını açıklamaktadır. Ardından bütünleyici ilkeler (milli egemenlik, milli bağımsızlık, milli birlik ve beraberlik, yurtta sulh cihanda sulh, akılcılık ve bilimsellik, laiklik ve inkılapçılık, çağdaşlık ve batılılaşma, insan ve insan sevgisi) ve temel ilkeler (cumhuriyetçilik, milliyetçilik, halkçılık, devletçilik, laiklik ve inkılapçılık) detaylı olarak incelenmektedir.. Videoda özellikle laiklik ve inkılapçılık ilkeleri üzerinde durulmakta, laiklik kavramı devlet yönetiminde dini kuralların değil akıl ve bilimin esas alınması olarak tanımlanmakta ve halifeliğin kaldırılması, tevhid tedrisat kanununun kabul edilmesi gibi örneklerle açıklanmaktadır. İnkılapçılık ilkesi ise eski kurumların yıkılıp yerine çağdaş kurumların kurulması olarak anlatılmakta ve modernleşme sürecinin bu ilkeyle hız kazandığı belirtilmektedir.
Bu video, İnkılap Tarihi öğretmeni Fatih Sefi tarafından sunulan bir eğitim içeriğidir. Öğretmen, TEOG sınavına hazırlık amacıyla laiklik ve inkılapçılık ilkelerini detaylı şekilde anlatmaktadır.. Video, öncelikle laiklik ilkesini ele alarak din ve devlet işlerinin ayrılması, din ve vicdan özgürlüğü, akılcılık ve bilimselcilik prensiplerini açıklamaktadır. Ardından laikliğe geçişin önemli inkılapları (saltanatın kaldırılması, halifeliğin kaldırılması, tekke ve türbe kapatılması, tevhidi tedrisat kanunu) incelenmektedir. Daha sonra inkılapçılık ilkesi anlatılarak, eski kurumların kaldırılması, çağdaşlaşma ve batılılaşma hedefleri, dinamik yapı ve batı ile uyum sağlama çalışmaları (hafta tatilinin pazara alınması, miladi takvim kabulü, kıyafet inkılabı) örneklerle açıklanmaktadır.
Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan Atatürk İlkeleri dersidir. Eğitimci, öğrencilere Atatürk İlkeleri'nin iki önemli ilkesini detaylı şekilde anlatmaktadır.. Video, öncelikle devletçilik kavramını açıklayarak başlıyor ve 1929 Dünya Ekonomik Krizi sonrası devletin ekonomideki rolünün nasıl arttığını anlatıyor. Ardından devletçilik alanında yapılan inkılaplar (İzmir İktisat Kongresi, İktisat Midye Karları, Birinci Beş Yıllık Kalkınma Planı, Devlet Üretme Çiftlikleri, Devlet Bankaları, Maden Teknik Arama Enstitüsü, Kaktisadi Teşebbüsleri, Devlet Demiryolları) ele alınıyor. Daha sonra inkılapçılık kavramı açıklanıyor ve inkılapların iki ana amacı (ülkede birlik ve bütünlüğü sağlamak, batı ile ilişkileri geliştirmek) örneklerle anlatılıyor.
Mondros sonrası vatanın tehlikede olduğunu ilk fark eden lider oldu. Amasya ve Erzurum Kongrelerinde vatanın bölünmez bütünlüğünü ilan etti. Sakarya Savaşı'nda vatanın her karış toprağının kanla ıslanacağını söyledi. Çanakkale'de şarapnel parçasından kurtuldu, Sakarya'da kaburga kırığı yaşadı
Bu video, bir öğretmenin Cumhuriyet dönemindeki önemli inkılapları ve kurumları anlattığı eğitim içeriğidir.. Video, Cumhuriyet dönemindeki inkılapları kronolojik olarak ele almaktadır. İlk bölümde millet mektepleri, Türk Tarih Kurumu, Türk Dil Kurumu, halkevleri, üniversite reformu, kılık kıyafet inkilabı, tekke-zaviye-türbe kapatma, takvim-saat-ölçülerde değişiklikler, soyadı kanunu ve kadınların siyasi haklarının verilmesi anlatılırken, ikinci bölümde İzmir İktisat Kongresi, İS Bankası, Ticaret ve Sanayi Odaları, Sanayi ve Maden Bankası, Merkez Bankası gibi bankaların kuruluşu, aşar vergisinin kaldırılması, toprak reformu ve ekonomik yenilikler açıklanmaktadır.. Videoda ayrıca bu yeniliklerin halkçılık, inkılapçılık ve laiklik açısından değerlendirilmesi yapılmakta ve bazı konuların başarısızlıkları ile nedenleri de ele alınmaktadır. Video, öğretmenin tarih konusundaki derslerin tamamını bitirdiğini belirtmesiyle sona ermektedir.
Bu video, Türkiye Cumhuriyeti İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük dersinin bir bölümüdür. Konuşmacı, Atatürk'ün düşünce sistemi ve ilkeleri hakkında bilgi vermektedir.. Video, öncelikle Atatürk düşünce sisteminin tanımını yaparak başlıyor ve bu sistemin vatanı düşman işgalinden kurtardıktan sonra yapılan çağdaşlaşma ve modernizasyon çalışmalarını kapsadığını açıklıyor. Ardından Atatürkçü düşünce sistemini oluşturan altı ilke (cumhuriyetçilik, milliyetçilik, halkçılık, devletçilik, laiklik ve inkılapçılık) detaylı olarak ele alınıyor. Özellikle cumhuriyetçilik ve laiklik ilkelerinin Mustafa Kemal'in asla taviz vermeyeceği ilkeler olduğu vurgulanıyor.
Bu video, Mustafa Kemal Atatürk'ü etkileyen yazarlar ve düşünce insanları hakkında kısa bilgiler sunan bir eğitim içeriğidir.. Videoda Tevfik Fikret, Ziya Gökalp, Jan-Jak Ruso, Montesco, Namık Kemal, Voltair ve Mehmet Emin Yurduseven gibi düşünürlerin Atatürk'ü nasıl etkilediği anlatılmaktadır. Bu düşünürlerin inkılapçılık, batıcılık, milliyetçilik, cumhuriyetçilik, vatanseverlik, bilimsellik ve akılcılık gibi fikirlerinin Atatürk'ün kişisel dünyasının oluşmasında ve Türkiye Cumhuriyeti'nin kurulmasında nasıl etkili olduğu açıklanmaktadır.
Bu video, bir öğretmen ve Murat adlı öğrencisi arasında geçen eğitim içeriğidir. Öğretmen, Atatürk İlkeleri konusunda soru çözümü yapmaktadır.. Videoda Atatürk İlkeleri'nin devletçilik, laiklik ve inkılapçılık ilkeleri üzerine üç soru çözülmektedir. Öğretmen her soruyu detaylı bir şekilde açıklamakta, doğru cevabı belirlemek için metindeki bilgileri analiz etmekte ve öğrencilere soru çözme teknikleri hakkında tavsiyelerde bulunmaktadır. Video, bir sonraki derste inkılaplara geçileceği bilgisiyle sonlanmaktadır.