Bowlby'ye göre anne, bebeğin birincil güvenlik ve sevgi objesidir. Bağlanma stilleri kültürlere göre farklılık gösterir. Monotropi Hipotezi'ne göre çocuk ilk iki yılda bağlanma güründen sürekli bakım almalıdır
7-11 yaş arası ikinci çocukluk dönemidir. Ergenliğe giriş öncesi son kritik dönemdir. Çocuklar içe dönük, titiz ve meraklı olur. Psikolojik olarak hassas ve alınganlık görülebilir
Çocukların ruh sağlığı fiziksel gelişim kadar önemlidir. Psikolojik sorunlar genetik ve çevresel faktörlerden kaynaklanabilir. Kurallara uymama ve saldırganlık ebeveynleri zor durumda bırakır
Bu video, bir uzmanın çocukların olağanüstü durumlara karşı tepkilerini ve bunun aile faktörlerine bağlı olduğunu anlattığı bir eğitim içeriğidir.. Video, çocukların olağanüstü durumlara karşı tepkilerini belirleyen iki temel faktörü ele alıyor: kişilik özellikleri ve ebeveynler. Uzman, ebeveynlerin kaygısının çocuklara bulaşabileceğini ve ev içi ilişkilerin bu süreçte en önemli belirleyici faktör olduğunu vurguluyor. Ayrıca, ailelerin çocuklara sunduğu alternatifler ve çocukların ev içinde nasıl yönetildiğinin bu süreçte önemli rol oynadığını belirtiyor.
Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan, çocukların ders çalışmasını destekleme ve hafıza geliştirme konularında bilgilendirici bir içeriktir. Videoda eğitimci, Merve ve Nur adlı öğrencilerle etkileşim halindedir.. Video, çocukların ders çalışırken ebeveynlerin nasıl destek olabileceği ve çocukların kendi hedeflerine odaklanmaları için pratik öneriler sunmaktadır. İlk bölümde ayna nöron kuramı kullanılarak ebeveynlerin çocuklarıyla aynı ortamda sessiz ve durağan bir şekilde bir şey yaparak ayna nöronlarını etkilemesi gerektiği vurgulanırken, ikinci bölümde Mark Fransky'nin hedef belirleme teorisi ve çocukların yaz aylarında hafıza geliştirme için günlük sözlük çalışması yapmaları gerektiği bilimsel bir çalışma paylaşılıyor.. Videoda ayrıca çocukların ders çalışmasının neden önemli olduğunu anlamaları gerektiği ve menfaat geliştirilmiş imajinasyonlar geliştirilmesi gerektiği belirtilmektedir. Modern ebeveynlerin çocuklarıyla etkileşim biçimlerini geçmiş dönemlerle karşılaştırarak, çocukların ders çalışmasını destekleme konusunda pratik öneriler sunulmaktadır.
18 aylık bebek, 1 yaş sendromu döneminde agresiflik ve inatçılık gösterir. Bebekler dünyayı keşfetmeye başlar ve bağımsızlık için mücadele eder. Engellenme durumunda öfke nöbetleri ve inatlaşma davranışları ortaya çıkar
Anger can be a healthy response to negative situations. Three types exist: passive, aggressive, and assertive. Common triggers include injustice, stress, and financial issues. Anger can be caused by physical processes or mental health conditions
Bu video, bir uzmanın bağlanma tipleri hakkında bilgilendirme yaptığı eğitici bir içeriktir. Konuşmacı, güvenli ve güvensiz bağlanma tiplerini anlatmaktadır.. Video, güvensiz bağlanmanın üç tipinden biri olan kaygılı ve ikircikli bağlanma tipini detaylı olarak ele almaktadır. Konuşmacı, bu bağlanma tipinde anne-babanın kaygılı bakış açısının çocuğa etkilerini, çocukların davranışsal özelliklerini ve bu durumun nasıl düzeltilebileceğini açıklamaktadır. Ayrıca, güvenli bağlanma ve helikopter ebeveynlik arasındaki farkları vurgulayarak, ebeveynlerin çocuklarının konfor alanını nasıl belirlemeleri gerektiğini ve gerektiğinde psikoterapi almanın önemini belirtmektedir. Video, bir sonraki bölümde kaçıngan bağlanma tipinin anlatılacağını duyurarak sona ermektedir.
Bu video, teknoloji bağımlılığı konusunda uzman görüşlerini ve anne-babaların yaşadığı sorunları ele alan bir bilgilendirme içeriğidir. Videoda uzmanlar ve anne-babaların görüşleri aktarılmaktadır.. Video, teknolojinin günlük hayattaki yaygınlığını ve özellikle çocukların teknoloji bağımlılığına maruz kalmasını konu alıyor. Uzmanlar, altı yaşına kadar çocukları teknolojik aletlerle tanıştırmamak gerektiğini, altı yaşından itibaren kullanım süresinin yarım saat ile başlayıp bir saate kadar çıkabileceğini belirtiyor. Ayrıca, anne-babaların teknoloji kullanımını sınırlamak, bilgisayarı ailenin görebileceği bir alanda tutmak, internet kullanımını kontrol etmek ve çocuklara alternatif aktiviteler sunmak gibi tavsiyelerde bulunuyor.
Bu video, sunucu Özge'nin psikolog Kübra Berrak ile yaptığı bir röportajdır. Kübra Berrak, psikoloji lisans ve yüksek lisans eğitimine sahip, çocuk ve ergen kliniği izlerini yapan bir tez öğrencisidir.. Röportajda özel gereksinimli çocuklar ve aile dinamikleri konusu ele alınmaktadır. Video, insanın dünyaya neden çocuk getirmesi gerektiği sorusuyla başlayıp, özel gereksinimli çocuklara sahip ailelere yönelik ikinci çocuk baskısı, aile dinamikleri, kardeş ilişkileri ve psikolojik destek konularını kapsamaktadır. Konuşmacılar, özel gereksinimli çocuklara sahip ebeveynlerin yaşadığı zorlukları, toplumsal baskıları ve çözüm önerilerini paylaşmaktadır.. Videoda ayrıca özel gereksinimli çocukların kardeşlerinin yaşadığı duygusal zorluklar, ebeveynlerin bu süreçte nasıl yaklaşması gerektiği, çocukların özgüvenini artırmanın önemi ve sosyal medyada özel gereksinimli çocukların fotoğraflarını paylaşırken dikkat edilmesi gereken hususlar gibi konular da ele alınmaktadır. Psikolog, epilepsi, Down sendromu, otizm spektrum bozukluğu gibi özel gereksinimli çocuklara sahip ebeveynlerin yaşadığı bağlanma sorunları, yemek yeme reddetme ve kardeş kıskançlığı gibi konularda psikolojik açıdan yaklaşımını ve çözüm önerilerini paylaşmaktadır.
Ergenlik, çocukluktan yetişkinliğe geçiş ve yas dönemidir. Teorik olarak kızlarda 11-13, erkeklerde 12-14 yaşlarında başlar. Günümüzde davranışsal olarak 10 yaşına kadar inmektedir. Çocuklar bireyselleşmeye başlar ve arkadaşlarına daha çok yaklaşır
Bu video, Ciara adlı bir içerik üreticisinin sunduğu eğitim amaçlı bir içeriktir.. Videoda bağlanma parenting ve besleme arasındaki ilişki ele alınmaktadır. İçerik, bağlanma parenting'in temel prensiplerini açıklayarak başlamakta ve beslenmenin bu felsefeyle nasıl uyumlu olduğunu anlatmaktadır. Skin-to-skin temas, göz teması ve karşılıklı güvenin besleme sırasında nasıl oluşturulduğu vurgulanmakta, ayrıca beslenmenin sadece fiziksel sağlığı değil, duygusal sağlığı da desteklediği belirtilmektedir. Video, her an beslenmenin güven ve güçlü bir ilişki kurmanın temelini oluşturduğunu vurgulayarak sonlanmaktadır.
Bu video, bir konuşmacının pedagojik perspektiften Kur'an'daki peygamber kıssalarını yorumladığı eğitim içeriğidir. İlk bölümde konuşmacı tek başına, ikinci bölümde ise Alper Bey ve diğer katılımcılarla birlikte sohbet formatında konuşmaktadır.. Video, Hz. Davut ve Hz. Süleyman'ın baba-oğul ilişkisini örnek alarak çocukların fikirlerinin önemini vurgulamaktadır. Konuşmacılar, Hz. Davut'un yedi-sekiz yaşlarındaki oğlu Süleyman'ın fikrini ciddiye alması, Hz. Muhammed'in çocuklara karşı yaklaşımı ve çocukların eşyalarla kurduğu bağlar gibi konuları ele almaktadır.. Videoda ayrıca günümüz ebeveynlerinin çocuklarıyla iletişim kurma yöntemleri, teknolojinin bu ilişkiye etkisi ve çocukların "adamdan sayılma" ihtiyacı gibi pedagojik konular da tartışılmaktadır. Hz. Muhammed'in bir çocuğun ölen balığına taziyesine gitmesi ve bir mecliste ikram ederken önce çocuğa ikram etmesi gibi örneklerle çocukların fikirlerinin nasıl dinlenmesi gerektiği anlatılmaktadır.
Bu video, iki kişinin Z kuşağı hakkında bir sohbetini içermektedir. Konuşmacılar, günümüz gençlerinin davranışları ve aile ilişkilerindeki değişimleri tartışmaktadır.. Video, Z kuşağı gençlerin anne-baba saygısının azalması ve sosyal medya etkisi üzerine odaklanmaktadır. Konuşmacılar, çocukların aile bağlarının zayıflamasının sadece çocuklara değil, ebeveynlerin de davranışlarına bağlı olduğunu vurgulamaktadır. Ebeveynlerin çocuklarına zaman ayırmaları, sevgi ve saygı göstermeleri gerektiği, aksi takdirde çocuklar dijital platformlardan ve YouTuberlardan etkilenerek aile bağlarını kaybedecekleri belirtilmektedir.
Bu video, "Acemi Anne" kanalında yayınlanan, bir anne tarafından iki yaş sendromu konusunda deneyimlerini paylaştığı bir içerik. Konuşmacı, 15 aylık Deniz adlı bebeğinin iki yaş sendromuna geçiş sürecini anlatıyor.. Videoda iki yaş sendromunun belirtileri (inatlaşmalar, tutturmalar, söz dinlememe) ve bu durumla başa çıkma yöntemleri detaylı olarak ele alınıyor. Konuşmacı, Deniz'in dışarı çıkarken bebek arabasına oturmak istememesi ve şapka takmaması gibi durumlarda uyguladığı "iki seçenek sunma" tekniğini örneklerle açıklıyor. Ayrıca, çocukların kısa ve net cümleleri daha iyi anlayabildiğini vurgulayarak, bu yöntemi nasıl uyguladığını ve sonuçlarını paylaşıyor.
Bu video, bir yetişkin ve bir çocuğun arasında geçen kısa bir diyalogu göstermektedir. Yetişkin, çocuğa seslenerek onu sakinleştirmeye ve bir şey getirmeye teklif etmektedir.. Videoda yetişkin, çocuğa "sakin ol" diyerek onu yatıştırma çabasında olduğu ve çocuğun tepkisiz bir şekilde "hayır" diye cevap vermesi gösterilmektedir. Daha sonra yetişkin, "kim yaptı?" sorusuyla çocuğun davranışını sorgulamakta ve "üçe kadar sayacağım" ifadesiyle bir uyarıda bulunmaktadır.
Bu video, bir psikologun çocuk yetiştirme ve aile ilişkileri konusundaki deneyimlerini ve gözlemlerini paylaştığı bir eğitim içeriğidir. Konuşmacı, kendi danışanlarından örnekler vererek aile içi sorunları analiz etmektedir.. Video, çocukların duygusal ihtiyaçlarının karşılanmamasının aile içi sorunlara yol açabileceğini ele alıyor. Konuşmacı, anne-babaların küçük çocuklarına karşı tutumlarının, büyük çocuklarına karşı tutumlarından farklı olabileceğini ve bu durumun çocuklarda kıskançlık, öfke gibi duyguların ortaya çıkmasına neden olabileceğini açıklıyor. Video, ebeveynlerin çocuklarının duygusal ihtiyaçlarını nasıl karşılayabileceklerini sorgulayan sorularla sonlanıyor ve çocuklara örnek olmanın önemini vurguluyor.
Bu video, bir aile danışmanının Vicky ve Aaron adlı ebeveynlerle yaptığı bir görüşme formatındadır. Vicky, beş yaşındaki oğlu Kobe'nin annesine karşı şiddetli davranışlar sergilediğini anlatmaktadır.. Videoda, Kobe'nin annesine karşı fiziksel şiddet uygulaması, Aaron'un bu durumu fark etmesi ve müdahale etmesi, ancak bu durumun daha da kötüleşmesi gösterilmektedir. Danışman, Aaron'a Kobe'nin davranışlarını gösteren bir DVD göstererek, ebeveynlerin çocuklarının davranışlarından sorumlu olduğunu vurgulamaktadır. Video, aile içi şiddet ve çocuk davranış sorunlarının çözüm yollarını ele almaktadır.
Bu video, bir eğitimci tarafından yapılan bir konuşma formatındadır. Konuşmacı, çocuk eğitimi konusunda uzmanlaşmış ve seminerlerde konuşan biri olarak görünmektedir.. Konuşmanın ana konusu, günümüz anne-babalarının çocuklarına nasıl davranması gerektiği ve çocuk eğitiminde "çocukla arkadaş olma" yaklaşımının yanlışlığıdır. Konuşmacı, kendi yetişme deneyimlerinden yola çıkarak, anne-babaların çocuklarına "arkadaş olma" yaklaşımının aslında çocukların gerçek ihtiyaçlarını karşılamadığını ve bu yaklaşımın anne-baba otoritesini zayıflattığını anlatmaktadır. Ayrıca, çocukların hem anne hem de baba ihtiyacı olduğunu ve anne-babaların bu rolleri yerine getirmeleri gerektiğini vurgulamaktadır.