Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan bilimsel araştırma teknikleri hakkında kapsamlı bir eğitim dersidir. Eğitimci, tahtada notlar alarak konuyu anlatmaktadır.. Video, araştırma aşamalarını (problem belirleme, veri toplama, hipotez kurma, test etme, sonuçlandırma) açıklayarak başlıyor ve ardından araştırma türlerini (nicel ve nitel araştırmalar) detaylı şekilde inceliyor. Özellikle deneysel araştırma yöntemleri, araştırma değişkenleri (deney değişkeni, kontrol değişkeni, karıştırıcı değişken, ara değişken) ve deneysel ile ilişkisel araştırmaların temel farkları örneklerle açıklanmaktadır.. Videoda fen bilgisi dersinde performans değerleme yaklaşımının öğrencilerin fen başarısına etkisi, tutumun başarıya etkisi gibi pratik örnekler üzerinden kavramlar somutlaştırılmakta ve örnek sorular üzerinden araştırma türlerinin nasıl ayırt edileceği gösterilmektedir.
Toplantı Atatürk ve şehitler anısına saygı duruşu ile başladı. Öğretmenler arasında işbirliği ve eşzamanlılık vurgulandı. Akıllı tahta ve EBA'nın etkin kullanımı kararlaştırıldı
Bu video, Milli Eğitim Bakanlığı tarafından hazırlanan Abide (Akademik Becerilerin İzlenmesi ve Değerlendirilmesi) projesinin sonuçlarını açıklayan bir haber sunumudur.. Videoda, 81 il, 1299 okuldan 38.000 sınıf öğrencisinin katıldığı projenin sonuçları detaylı olarak paylaşılmaktadır. Türkçe, matematik, fen ve teknoloji, sosyal bilgiler testlerinde öğrencilerin yeterlilik seviyeleri, sosyoekonomik faktörlerin etkisi, aile desteği, öğretmen kıdemi ve sınıf öğrenci sayısı gibi faktörlerin öğrenci başarısına etkisi hakkında bilgiler verilmektedir.
Bu video, "İyi Aile Babası" adlı dizinin bir bölümünden bir sahneyi göstermektedir. Videoda Oğulcan adında bir öğrenci ve ailesi ile bir öğretmen arasında geçen diyaloglar yer almaktadır.. Videoda Oğulcan'ın sınav başarısızlığı ve aile ilişkileri ele alınmaktadır. Öğretmen, Oğulcan'ın başarılı olmadığını belirtirken, Oğulcan'ın bir amcaya olan ilgisi ve aile içi sorunlar da konuşulmaktadır. Video, dizinin yeni bölümünün Perşembe akşamı Kanal D'de yayınlanacağı bilgisiyle sona ermektedir.
Hasan Yılmaz, 1960 Safranbolu doğumlu, Selçuk Üniversitesi'nde öğretim üyesidir. Eğitim Bilimleri fakültesinden mezun olup, çeşitli üniversitelerde çalışmıştır
Yönetmelik, MEB'in ölçme ve değerlendirme faaliyetlerini düzenler. Öğrencilerin başarısı, öğretim programındaki kazanımlara göre belirlenir. Sınavlar güvenirlik, gizlilik ve tarafsızlık ilkeleri çerçevesinde yapılır
Bu video, Amerika'nın Sesi Washington tarafından sunulan bir haber bültenidir. Videoda psikoloji profesörü Susan Raviza ve diğer uzmanların görüşleri aktarılmaktadır.. Video, psikoloji dersine giren öğrencilerin dizüstü bilgisayar kullanımını inceleyen bir araştırma üzerine odaklanmaktadır. Araştırmada öğrencilerin ortalama 37 dakikalarını e-posta kontrolü, sosyal medya ve alışveriş için kullandıkları tespit edilmiştir. Uzmanlar, ders dışı internet kullanımının sınav sonuçlarını olumsuz etkilediğini, öğrencilerin ders amaçlı bilgisayar kullanımının sınırlı olması gerektiğini ve dizüstü bilgisayar üzerinde not almanın elle not almak kadar etkili olmadığını vurgulamaktadır.
Öğrencilerden metnin dış özellikleri ve içeriği hakkında tahmin yapmaları istenir. Konu, tema ve sanatçı-metin ilişkisi incelenir. Metnin yapı unsurları ve dil özellikleri değerlendirilir. Metnin diğer disiplinlerle ilişkisi ve değerler açısından analizi yapılır
Ölçüt bağımlı değerlendirme, bireyin kendi içindeki farklılıklara odaklanır. Öğrencinin performansını başkalarıyla karşılaştırmak yerine amaç yeterliliğini belirler. Değerlendirme ve öğretim arasında sıkı bağlantı kurar. Öğretmen yapımı testler programdaki beceri ve kavramlara dayanır
Bu video, bir konuşmacının sınıf başarısızlığı konusunda bir soru sorduğu kısa bir içeriktir.. Konuşmacı, sınıfın genel başarısızlığının düşüklüğünün nedenini sorguluyor ve bir öğretmenin tüm dersleri anlatamadığı halde bir öğrencinin neden tüm dersleri anlayabileceğini soruyor. Video, bu sorunun cevabını vererek sona eriyor.
Bu video, bir ürün tanıtımı formatında sunulmuş olup, konuşmacı beyin dopingi olarak adlandırılan bir ürünün özelliklerini anlatmaktadır.. Videoda IQ Plus adlı beyin dopingi ürünü tanıtılmaktadır. Bu ürün, ginko, sarı kantaron, ginseng ve on dokuz çeşit bitki içeren bitki ekstresi (özütü) olarak tanımlanmaktadır. Ürünün beynin fonksiyonlarını artırması, kişiyi konuya odaklaması ve özellikle öğrenciler için faydalı olduğu belirtilmektedir. Ayrıca, bu ürünün ilkokuldan üniversiteye kadar okuyan ve mesleğinde başarılı olmak isteyen herkes için faydalı olduğu vurgulanmaktadır.
Bu video, Sabri Hoca tarafından sunulan bir matematik eğitim içeriğidir. Eğitmen, korelasyon konusunu öğrencilere anlatmaktadır.. Video, korelasyon konusunun sınavlarda nasıl sorulabileceğini ve çözüm yöntemlerini göstermektedir. Eğitmen, korelasyonun pozitif, negatif ve nötr olma durumlarını, bağımlı ve bağımsız değişken kavramlarını ve korelasyon tablolarının nasıl yorumlanacağını örneklerle açıklamaktadır.. Videoda ayrıca korelasyon değerlerinin eksi bir ile artı bir arasında değiştiği ve bu değerlerin sıfıra yaklaştıkça ilişki azaldığı bilgisi paylaşılmaktadır. Öğrencilerin ders başarısı ile yetenek düzeyi arasındaki ilişki ve ortaokul öğrencilerinin kitap okuma sayısı ile sosyal medya kullanım süresi arasındaki ilişki gibi günlük hayattan örnekler üzerinden korelasyon türleri gösterilmektedir.
Bu video, eğitim konusunda bir tartışma formatında hazırlanmış bir içeriktir. Video, öğrencilerin grup çalışması veya bireysel çalışması konusunda bir soru ile başlar.. Video, grup çalışması ve bireysel çalışma yöntemlerinin her birinin avantajlarını detaylı şekilde incelemektedir. Grup çalışmasının işbirliği, motivasyon ve kritik düşünme becerilerini geliştirdiği, bireysel çalışmanın ise kişiselleştirilmiş öğrenme, solitude ve bağımsız çalışma becerilerini geliştirdiği belirtilir. Sonuç olarak, her iki yöntemin de farklı durumlarda etkili olabileceği ve öğrencilerin esnek bir yaklaşımla her iki yöntemi de kullanabilecekleri vurgulanır.
Bu video, bir röportaj formatında olup, konuşmacı 63 yaşında olduğunu belirten bir eğitim uzmanıdır. Konuşmacı, eğitim sistemi ve sınav sonuçları hakkında görüşlerini paylaşıyor.. Video, Türkiye'deki sınav sisteminin yapısı ve sonuçları üzerine odaklanıyor. Konuşmacı, öğrencilerin okuma anlama ve matematiksel becerileri, OECD sıralamasındaki konumu ve sınav sonuçlarının yıllara göre değişimi hakkında bilgiler veriyor. Ayrıca, eğitim sistemindeki eşitsizlikler, ezberci eğitim modeli ve anne-babaların çocuklarının sınav hazırlık sürecindeki rolü gibi konulara değiniyor. Konuşmacı, çocukların motivasyonunu artırmak için olumlu yaklaşımın önemini vurguluyor.
Bu video, Radyo Bir'de yayınlanan "Hayatın Sesi" programında Eskişehir Kardeşler Ortaokulu İngilizce öğretmeni Davut Atış ve projede görev alan öğrenci Melisa Albayrak ile yapılan bir röportajdır. Program, Ayhan Demiray ve Ayla Sert tarafından hazırlanmış, Selvi Karakoç tarafından sunulmaktadır.. Röportajda, "LEDM Play" adlı yabancı dil eğitimi projesi detaylı olarak anlatılmaktadır. Bu proje, oyun ve oyunlaştırma yöntemlerini kullanarak öğrenci başarısını artırmayı, kalıcı öğrenmeyi sağlamayı ve yazılım programlarında öne geçmeyi amaçlamaktadır. Proje, masa ve kutu oyunları, dijital oyunlar ve sokak oyunları olmak üzere üç ana başlık altında ilerlemektedir. Ayrıca, okulun Selfie Pilot uygulamasına pilot okul olarak seçildiği ve e-Twinning okulu unvanına sahip olduğu bilgisi de paylaşılmaktadır.