Kahoot! is a Norwegian online game-based learning platform. Founded in 2012 by Morten Versvik with Norwegian University of Science and Technology. Acquired by Goldman Sachs in July 2023 for $1.72 billion. Reached one billion cumulative participants by March 2017
Naklen eğitimde dersler canlı yapılır ve sorular sorulur. Kayıttan eğitimde konular kaydedilip toplu sunulur. Hibrit eğitim, her iki sistemin avantajlarını birleştirir
PPP is the most common English teaching structure used today. Structure consists of three stages: Presentation, Practice, Production. Presentation stage introduces language through context and activities. Practice stage focuses on controlled language use with error correction. Production stage emphasizes natural language use through role-plays
Bu video, EBA platformunda canlı ders kullanımını anlatan bir eğitim rehberidir.. Video, farklı ortamlarda öğrencilerle etkileşimli ders işlemek isteyenler için EBA canlı ders sisteminin nasıl kullanılacağını adım adım göstermektedir. İçerikte canlı derslere erişim yöntemleri, öğrenci listesine ulaşma, filtre kullanımı, uygulama indirme ve kurulum adımları detaylı olarak anlatılmaktadır. Ayrıca, ilk kez canlı ders başlatacak kullanıcılar için uygulama indirme ve kurulum süreci de açıklanmaktadır.
Sosyal öğrenme, davranışçı kuramların yetersizliklerini gidermek için geliştirilmiştir. İnsan davranışları bireysel, çevresel ve davranışsal faktörlerin etkileşimiyle oluşur. İnsanlar başkalarını gözlemleyerek ve model alarak öğrenirler
Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan, öğretmenlerin ders sırasında öğrencilerin ekran paylaşımını karalamasını nasıl engelleyebileceklerini gösteren bir eğitim içeriğidir.. Video, ekran paylaşımı yaparken öğrencilerin ekranı karalamasını engellemek için iki farklı yöntem sunmaktadır. İlk yöntem, "Security" seçeneğinden en alttaki seçeneğin önündeki tiki kaldırmaktır. İkinci yöntem ise ekran paylaşımı yapıldıktan sonra mor seçeneğe tıklayıp "Disable" durumuna getirmektir. Bu yöntemler sayesinde öğrenciler ders sırasında öğretmenin paylaştığı ekranlara karalama yapamazlar.
Bu video, EBA platformunda canlı ders kullanımını anlatan bir eğitim rehberidir.. Video, farklı ortamlarda öğrencilerle etkileşimli ders işlemek isteyenler için EBA canlı ders sisteminin nasıl kullanılacağını adım adım göstermektedir. İçerikte canlı derslere erişim yöntemleri, öğrenci listesine ulaşma, filtre kullanımı, uygulama indirme ve kurulum adımları detaylı olarak anlatılmaktadır. Ayrıca, ilk kez canlı ders başlatacak kullanıcılar için uygulama indirme ve kurulum süreci de açıklanmaktadır.
Hasan Yılmaz, 1960 Safranbolu doğumlu, Selçuk Üniversitesi'nde öğretim üyesidir. Eğitim Bilimleri fakültesinden mezun olup, çeşitli üniversitelerde çalışmıştır
Bu video, Hollanda'da bir lisede görev yapan 38 yaşındaki biyoloji öğretmeni Debi Herkens'in özel kıyafetiyle dersini anlattığı bir haber formatındadır.. Videoda, Debi Herkens'in biyoloji dersini daha çekici ve kolay hale getirmek için kendi bedeninden faydalandığı anlatılıyor. Öğretmen, insanın vücut yapısını eğlenceli bir biçimde anlatmak için görsel malzeme ararken, giysilerinin altında kemikleri, iç organları ve kasları gösteren özel bir kıyafet bulduğunu belirtiyor. Video, öğretmenin kullandığı özel kıyafetin gösterilmesiyle sona eriyor.
Most people know basic English phrases like "hello" and "how are you?". Top ten common verbs include "be," "have," "do," "say," and "get". Basic questions start with "who," "what," "when," "where," "why," and "how". Present tense is essential for basic conversations. Adjectives always come before nouns in English
Bu video, bir öğretmenin öğrencilere yanlış nedenlerini bulma konusunu anlattığı eğitim içeriğidir. Öğretmen, "köfte öğrencileri" olarak hitap ettiği izleyicilere bilgi aktarmaktadır.. Videoda, yanlış nedenlerini bulmanın iki resim arasındaki farkı bulmaya benzetilerek anlatılmaktadır. Öğretmen, sorunun doğru çözümü ile öğrencinin çözüm şekli arasındaki farkın yanlış nedeni olduğunu açıklar. Kolay bulunan yanlış nedenler (örneğin, soruyu yanlış okuma) ve daha zor bulunan yanlış nedenler (ortamdaki ses, fiziksel ihtiyaçlar, odaklanma sorunları) arasındaki farklar örneklerle gösterilir. Video, bir sonraki bölümde grafik sorularında yaşanan hata nedenlerini ele alacağını belirterek sona erer.
Bu video, bir öğretmen olan Mahir Bey'in yaşadığı zorlukları ve bakış açısını nasıl değiştirdiğini anlatan bir dramatik sahneyi içeriyor. Videoda Mahir Bey, İclal Hoca ve bir müdür karakteri yer alıyor.. Videoda Mahir Bey, öğrencilerine ulaşamadığını ve derslerinin dinlenmediğini düşünerek istifa dilekçesi yazmaya karar veriyor. Ancak müdür, ona son bir derse girmesini istiyor. Mahir Bey, son derste bakış açısını değiştirerek öğrencilerine kendi gözleriyle değil, onların gözleriyle bakmayı deniyor ve sıraların arasından bakarak öğrencileri yanlarında görmeyi öğreniyor. Video, öğretmenin bakış açısını değiştirmenin önemini vurguluyor.
Bu videoda bir öğrenci, İngilizce derslerinin nasıl işlendiğini anlatıyor. Öğrenci, bir yıl boyunca İngilizce eğitimi almış ve bu süreçte yaşadığı değişimleri paylaşıyor.. Video, İngilizce derslerinin yapısını detaylı şekilde açıklıyor. Dersler genellikle 20 dakikalık speaking aktivitesiyle başlıyor, ardından reading veya listening etkinlikleri, kelime eşleştirme, soru-cevap ve kavut oyunları gibi interaktif aktivitelerle devam ediyor. Öğrenci, derslerin kitaplardan, slaytlardan ve çeşitli materyallerden oluştuğunu, interaktif bir şekilde işlendiğini ve klasik hazırlık algısından farklı olduğunu vurguluyor. Ayrıca, bir yıl boyunca İngilizce eğitiminin konuşma becerilerini nasıl geliştirdiğini de anlatıyor.
Bu videoda öğrenciler, İngilizce öğrenme sistemi hakkında kişisel deneyimlerini ve düşüncelerini paylaşıyorlar. Ebru adında bir öğrenci de konuşmaya dahil.. Video, İngilizce öğrenme sisteminin sistematik ve matematiksel bir yapıda olduğunu vurguluyor. Öğrenciler, bu sistemin İngilizce'de karşılaşılabilecek her şeyi özetlediğini, bağlantıları daha sağlıklı kurabildiğini ve hızlı öğrenmeyi sağladığını belirtiyorlar. Ayrıca, sistemin stresli bir ortam yarattığını, hocaların sert davranışlarının öğrencileri motive ettiğini ve bu yöntemin doğru olduğunu ancak acı verici olduğunu ifade ediyorlar.
Bu video, matematik köyünde tanışmış olan Ahmet, Utku, Can Ozanlar ekibi ve diğer gönüllüler (Melih, Nurullah, Recide, Ersin, Hakan Güntürk, Temel Alpas ve Özgür) arasında geçen bir sohbet formatındadır. Konuşmacılar arasında matematikçiler, matematik öğretmenleri ve doktora öğrencileri bulunmaktadır.. Videoda Türkiye'deki matematik eğitiminin durumu, sorunları ve çözüm yolları ele alınmaktadır. Konuşmacılar önce kendi matematikle olan kişisel deneyimlerini ve eğitim süreçlerini paylaşırken, daha sonra Türkiye'deki matematik ortalamalarının düşük olması ve bunun çözüm yolları üzerine tartışmaktadır.. Konuşmacılar, matematik eğitiminin somutlaştırılması, analiz oyunları ve farklı öğrenme biçimlerine hitap etme yöntemlerini tartışırken, Matematik Köyü gibi projelerin önemi vurgulanmaktadır. Ayrıca, öğrencilerin matematikle ilgilenmesini artırmak için farklı boyutta dersler ve matematiksel kaynaklar sunulması gerektiği belirtilmektedir.
Bu video, iki farklı öğretmenin (Zuhal Hoca ve Selin Hoca) derslerini karşılaştıran bir komedi sketçidir. Zuhal Hoca zengin bir öğretmen olarak gösterilirken, Selin Hoca daha az zengin bir öğretmen olarak tanıtılmaktadır.. Video, her iki öğretmenin de farklı derslerde nasıl etkili olduklarını göstermektedir. Zuhal Hoca, ekonomi dersinde borsa simülasyonu yaparak öğrencileri milyoner yapar, astronomi dersinde yıldız sertifikası verir ve beden eğitimi dersinde profesyonel ekipmanlar kullanır. Selin Hoca ise daha basit yöntemlerle ders anlatır, fotoğraf çekimi yapar ve öğrencileri kendi kendine inanmaya teşvik eder. Video, öğrencilerin hangi öğretmenin dersinde olmak istediğini sormakla sona erer.
Bu video, bir eğitim dersi formatında olup, konuşmacı öğretmenlik mesleğinde başarılı bir öğrenci-öğretmen ilişkisi (rappert) oluşturmanın yöntemlerini anlatmaktadır.. Video, öğretmenin "Organizer" rolünü detaylı şekilde ele alarak başlıyor ve ardından başarılı bir öğretmen-öğrenci ilişkisinin nasıl oluşturulacağını iki ana başlık altında inceliyor. Son bölümde ise öğretmenin "language model" olarak model olma, öğretim aid olma ve "comprehensible input" sağlayıcı olarak rolü açıklanıyor.. Videoda öğretmenin yapması gerekenler (aktivitenin içeriğini anlatma, adım adım talimatlar verme, öğrencileri gruplara ayırma, zaman verme, performansı değerlendirme ve geri bildirim verme) adım adım anlatılmakta ve başarılı bir etkileşim için dört temel özellik (öğrencileri tanımak, dinlemek, saygı göstermek ve objektif olmak) detaylı olarak açıklanmaktadır. Ayrıca, öğretmenin anlatımını daha anlaşılır kılmak için mimik ve jest kullanımının önemi de vurgulanmaktadır.