Ik ile biten 3390 kelime bulunmaktadır. Kelimeler Scrabble oyununda kullanılabilir. Kelime bulma makinesi ile daha kapsamlı sonuçlar elde edilebilir
Bu video, Emir Burak İşler'in Ulus Baker'in felsefi düşünceleri hakkında sorduğu bir soruya cevap veren bir içeriktir. Konuşmacı, Ulus Baker'in özgünlük kavramını nasıl ele aldığını analiz etmektedir.. Video, felsefedeki özgünlük meselesini ele alarak başlıyor ve Ulus Baker'in "özgünlük köksüz bir şekilde ortaya çıkan benzersiz düşünce değil, yüzlerce kişinin düşüncelerinden ortaya çıkan sentez" görüşünü açıklıyor. Konuşmacı, felsefede düşüncelerin birbirini geliştirdiğini ve Ulus Baker'in bu konudaki alçakgönüllülüğünü övüyor. Ayrıca, Ulus Baker'in kendi kavramlarını yaratıp yaratmadığı konusunda da bilgi veriyor.
Bu video, Selin adlı bir konuşmacının sunduğu felsefe içerikli bir podcast/ders formatındadır. Konuşmacı, Nietzsche üzerine çalışan bir akademisyen olarak kendini tanıtmaktadır.. Video, Nietzsche'nin Apollon ve Dionysos kavramlarını nasıl kullandığı konusunu ele almaktadır. İlk olarak Apollon'un ölçülülük, güzellik ve tanrısal ölümsüzlüğü temsil ettiği, Dionysos'un ise esriklik, sarhoşluk ve aşırılık gibi dürtüleri temsil ettiği açıklanmaktadır. Daha sonra Schopenhauer'ın yaşam istencini ve Nietzsche'nin Dionysos'a yönelmesi, Prometheus miti üzerinden anlatılmaktadır.. Videoda ayrıca Nietzsche'nin son dönemlerindeki Dionysosçu yönü, planlı bir şekilde yazmadığı ve kısa sürede eserlerini tamamladığı belirtilmektedir. Konuşmacı, Nietzsche'yi anlamak için onun kitaplarını doğrudan okumanın önemini vurgulamakta ve Jil Delos, Kariaspers ve Stephen Zweig gibi kaynakları önermektedir.
Ahlak felsefesi insanın iradeli davranışlarını inceler. Ahlak, toplumda uyulması gereken kurallardır ve toplumdan topluma değişir. Etik, mevcut ahlakı sorgulama ve normatif olmayan kurallar koyma etkinliğidir
Bu video, "Gerçeğe Yolculuk" serisinin bir parçası olup, felsefi kavramları inceleyen bir eğitim içeriğidir. Konuşmacı, felsefi ansiklopedi oluşturma sürecinde ideoloji kavramını ele almaktadır.. Video, ideolojinin felsefi bilgiyle karşılaştırmasını yaparak başlıyor. İdeolojinin "idea" ve "logos" kavramlarının birleşiminden oluştuğu, ancak felsefeden farklı olarak keyfi bir ideaya ilke edinip bunu sorgulamadan kabul ettiği anlatılıyor. İdeolojinin temel özellikleri, sorgulanamaz bir ilke kabul etmesi, diğer kavramları bu ilkeye göre yorumlaması ve özgürlükleri yadsımasıdır. Video, ideolojilerin (faşizm, komünizm, şeriatçılık gibi) örneklerini vererek, felsefenin özgürlüğe ulaştırabileceğini vurgulayarak sona eriyor.
Özgürlük, bireyin karar verme ve hareket etme serbestisidir. Özgürlük, düşünce ve ifade özgürlüğünü kapsar. Özgürlük, başkalarının haklarına saygı gösterilerek uygulanır
Logos kavramı Antik Yunan'da mitos ile birlikte kullanılmıştır. Homeros'ta 10.000 kelimede 0.10, Herodotos'ta 28.92, Sokrates'te 45.79 kez kullanılmıştır. Logos kavramı zamanla kullanım sıklığı artan bir kavram haline gelmiştir
Varlık, var olan her şeydir ve insan bilincinden bağımsız veya bağımlı olabilir. Felsefe varlığı bütünsel olarak açıklamak ve bilimler arası bağı göstermek ister
Bu video, bir öğretmenin 10. sınıf felsefe dersinin ikinci ünitesi olan "Felsefeyle Düşünme" konusunu anlattığı bir eğitim içeriğidir.. Video, argüman, önerme, akıl yürütme yöntemleri (tümevarım, tümdengelim, analoji), geçerlilik, tutarlılık, gerçeklik, doğruluk, temellendirme, nedensellik, dil felsefesi ve felsefi sorular gibi temel felsefi kavramları açıklamaktadır. Her kavram için tanımlar ve örnekler verilmekte, özellikle akıl yürütme yöntemleri için detaylı açıklamalar ve örnekler sunulmaktadır. Video, temel kavramların tekrarıyla sonlanmaktadır.
Bu video, felsefeyi herkesin anlayabileceği dille anlatan bir eğitim içeriğidir. Konuşmacı, felsefeyi fildişi kulesinden değil, herkesin anlayabileceği dilden anlatmaya çalıştığını belirtiyor.. Video, rasyonalizmin (akılcılık ve usçuluk olarak da bilinen) ne olduğunu açıklıyor. Rasyonalizmin temel prensibi, bilgimizin doğruluğunu duyularımız ve deneyimimizle değil, sadece düşüncemizde ve zihnimizde olduğunu savunmaktır. Konuşmacı, rasyonalistleri soyut akılcılar (idealist rasyonalistlere) ve somut akılcılar (rasyonalist materyalistlere) olarak ikiye ayırarak açıklıyor.
Zihin felsefesi, bilincin doğası ve zihinsel olguları inceleyen felsefe dalıdır. Zihin üç temel kapasiteye sahiptir: biliş, duygulanım ve istenç. Zihinsellik, doğrudan bilgi edinme ve kişiye özel olma özellikleriyle tanımlanır
Bu video, bir öğretmen/eğitmen tarafından sunulan TYT felsefe sınavına hazırlık dersidir. Eğitmen, Türkiye geneli TYT deneme sınavındaki felsefi soruları detaylı bir şekilde çözmektedir.. Videoda, TYT sınavında çıkan felsefe sorularının çözüm yöntemleri gösterilmektedir. İçerik, felsefenin temel kavramları (paradigma, ideal varlık, gerçek varlık, tümeller tartışması), felsefenin disiplinleri (din felsefesi, bilim felsefesi, bilgi felsefesi, ahlak felsefesi, siyaset felsefesi) ve felsefi kavramlar (kavram realizmi, konseptizm, nominalizm) hakkında bilgiler içermektedir.. Eğitmen, soruları çözerken paragraf analizi yaparak doğru cevaba ulaşma sürecini adım adım anlatmakta ve alternatif felsefe sorularını (dinden muaf olan öğrenciler için) de incelemektedir. Video, TYT sınavında felsefe bölümünden çıkan soruların çözüm tekniklerini öğrenmek isteyen öğrenciler için faydalı bir kaynaktır.
Bu video, nihilizm kavramını ve tarihsel gelişimini anlatan bir eğitim içeriğidir. Konuşmacı, nihilizmin farklı türlerini ve önemli nihilist filozofları detaylı şekilde açıklamaktadır.. Video, nihilizmin tanımı ve kökeniyle başlayıp, ontolojik, siyasi, varoluşsal ve sosyal nihilizm gibi farklı türlerini incelemektedir. Özellikle varoluşsal nihilizm, Nietzsche'nin nihilizm anlayışı ve Rus nihilizmi üzerinde durulmaktadır. Shakespeare'den alıntılar ve Gorgias'ın felsefesi gibi örnekler de videoda yer almaktadır.
Bu video, zaman kavramlarını şema ve grafiklerle açıklayan bir eğitim içeriğidir. Konuşmacı, farklı zaman idraklerini detaylı bir şekilde anlatmaktadır.. Video, yüzeysel zaman ve küresel zaman kavramlarını karşılaştırmalı olarak ele almaktadır. Yüzeysel zaman, bir yüzey üzerinde spiral daireler halinde tek yönde ilerleyen basit bir zaman idrakidir, küresel zaman ise bir kürenin bütününde her yöne akarak yürüyen daha zengin bir zaman idrakidir. Konuşmacı, bu kavramları şemalar üzerinden göstererek, yüzeysel zamanın sadece geçmiş, şimdiki ve gelecek kavramlarını içerirken, küresel zamanın aynı anda tüm bu zamanları kapsadığını açıklamaktadır. Ayrıca, bu idraklerin evrendeki asli zamana göre nasıl farklılaştığı da anlatılmaktadır.
Bu video, bir öğretmenin öğrencilere dini felsefe ve mantık konularını anlattığı akademik bir ders formatındadır.. Ders, kainatın hadis (sonradan meydana gelmiş) olduğu konusunu ele alarak başlamakta, varlıkları ayan ve araz olarak sınıflandırarak açıklamaktadır. Ardından mantık kuralları kullanılarak "ayyanın hadislerden hali olmadığını" kanıtlama süreci anlatılmakta ve son bölümde ise hareket ve sükun kavramları detaylı olarak incelenmektedir.. Videoda ayrıca varlıkların üç kategorisi (vacib-ül vücud, mümkinül vücud, mümteni'l-vuçud), cisim ve cevher kavramları, kıdem-adem ilişkisi ve mantık kuralları gibi felsefi kavramlar işlenmektedir. Namazda imama uyanlık kavramı üzerinden örnekler verilerek konular somutlaştırılmaktadır.
Bu video, bir felsefi ders veya sunum formatında, konuşmacının ahlak ve etik kavramları arasındaki farkları açıkladığı bir içeriktir.. Konuşmacı, ahlak ve etik kavramlarını ayrı ayrı inceleyerek, ahlakın içsel özgürlük, istenç ve sonsuz özgürlük ile ilgili olduğunu, etiğin ise toplum, devlet ve kurumlar gibi dışsal yapılarla ilişkili olduğunu açıklar. Yunan tören kültürünün sorgulanmama prensibi, ahlak felsefesinin sorgulama özelliğine sahip olması ve farklı toplumlardaki ahlak algıları (İsrailoğulları, İtalya ve Kuzey Avrupa örnekleri) üzerinden etik ve ahlak arasındaki ayrımın nasıl işlediği ele alınır.
Bu video, felsefe kavramını açıklayan eğitici bir içeriktir. Video, halkın felsefe hakkındaki görüşlerini paylaşarak başlıyor ve ardından felsefenin temel tanımını sunuyor.. Video, felsefenin tarih boyunca yaşamın önemli bir parçası olduğunu vurgulayarak başlıyor. Ardından halkın felsefe hakkındaki çeşitli tanımları (soru sorma sanatı, merak, yaşam tarzı, düşünce sanatı) paylaşılıyor. Son bölümde ise felsefenin Yunanca kökenli "filo" (seviyorum, peşinden koşuyorum, arıyorum) ve "sophia" (bilgi, bilgelik) sözcüklerinden türediği, entelektüel faaliyet ve disiplin olduğu, varlık, bilgi, gerçek, adalet, güzellik, doğruluk, akıl ve dil gibi konularla özsel sorunlara ilişkin yapılan çalışmalar olduğu açıklanıyor.