Bu video, İstanbul Ticaret Üniversitesi stüdyosundan Tim TV'de yayınlanan bir röportajdır. Röportajda klinik psikolog Mehtap Güngör, kendi kitabı "UKTE" ve EMDR terapisi hakkında bilgi vermektedir.. Röportajda öncelikle Mehtap Güngör'ün kariyeri ve kitabının nasıl ortaya çıktığı anlatılmakta, ardından kitabın gizlilik konusundaki yaklaşımları ve karakterleri açıklanmaktadır. Daha sonra EMDR terapisi nedir, nasıl uygulanır, hangi hastalarda kullanılır ve tedavi süreci hakkında detaylı bilgiler verilmektedir.. Röportajın son bölümünde travmatik olayların sağ beyinde kilitli kalmış duygu ve duyumlar olarak nasıl etkilediği, EMDR terapisi süreci ve bu terapinin avantajları anlatılmaktadır. Ayrıca terapide karşılaşılabilecek ters tepkiler, seans sonrası dikkat edilmesi gereken hususlar ve EMDR'nin diğer terapilerden farkı hakkında bilgiler verilmektedir. Röportajın sonunda üniversite psikoloji adaylarına yönelik tavsiyeler ve mesleğin dinamik yapısı hakkında bilgiler paylaşılmaktadır.
Duygular, insanların iç dünyasında uyandırdığı karmaşık tepkilerdir. Duygular deneyimsel, davranışsal ve fizyolojik bileşenlerden oluşur. Duygular hayatta kalmak için gerekli aksiyonları sağlar. Duygular kültürler ve türler arasında evrenseldir
Hofmann ve arkadaşları tarafından geliştirilen KDDÖ, kişilerarası duygu düzenlemeyi ölçmektedir. Ölçek 20 maddeden oluşmakta ve 4 faktör içermektedir. Faktörler: sosyal model alma, yatıştırılma, olumlu duyguları artırma ve bakış açısı edinme
Bu video, bir kızın annesiyle yaşadığı duygusal bir diyalogu göstermektedir. Kız, üzgün ve umutsuz bir şekilde ağlarken annesiyle konuşmaktadır.. Videoda kız, kendisine karşı kötü davranan ve onu sahipsiz gibi gören insanlardan şikayet etmektedir. Anne ise kızına destek olmaya çalışırken, kızın mutsuzluğunu ve annesinin sorumsuzluğunu affetmediğini ifade etmektedir. Video, kızın duygusal durumunu ve annesiyle olan ilişkisini göstermektedir.
Bu video, "Şehirde Yaşam" programında Mindfulness Enstitüsü kurucusu Doç. Dr. Zümra Atalay ile yapılan bir röportajdır. Dr. Atalay aynı zamanda akademisyen, klinisyen ve yazar olarak kendini tanıtmaktadır.. Röportajda mindfulness kavramı detaylı olarak ele alınmaktadır. Dr. Atalay, mindfulness'un şimdiki ana odaklanmayı sağlayan bir yöntem olduğunu, bu sayede kaygı, stres ve depresyon gibi ruhsal sorunlara çözüm getirebileceğini açıklamaktadır. Mindfulness'un beden farkındalığı, duyguları düzenleme ve meditasyon gibi becerileri öğrettiği, bu becerilerin günlük hayatta nasıl uygulanabileceği ve bilimsel desteklerle dünya çapında birçok üniversitede uygulandığı belirtilmektedir.
Bu video, iki kişi arasında geçen duygusal bir diyalogu içermektedir. Konuşmacılar arasında bir kardeş ilişkisi olduğu anlaşılmaktadır.. Videoda bir kişi, kardeşinin de benzer bir duruma düşeceğini düşünerek acı çektiğini ifade etmektedir. Diyalog, intikam düşünceleri ve duygusal çatışmalarla devam ederken, sonunda "ölüler kimseden hesap soramaz" ve "allah büyük kim öle kim kala bakacak" gibi dini ifadelerle son bulmaktadır.
Gross ve John'un Duygu Düzenleme Ölçeği Türkçeye uyarlanmıştır. Ölçek yeniden değerlendirme ve duygu ifadesinin bastırılmasını ölçmektedir. Çalışma 13-17 yaş arası 422 lise öğrencisiyle gerçekleştirilmiştir
Bu video, bir aile hikayesini anlatan kısa bir film veya dizi bölümüdür. Ana karakterler arasında Fehmi, annesi, kardeşi Çağatay, eşi Gülden, oğlu Ahmet ve diğer aile üyeleri bulunmaktadır.. Video, Fehmi'nin annesine yazdığı mektup etrafında şekillenmektedir. Mektupta Fehmi, ailesinin durumunu ve yaşadığı sorunları anlatmaktadır. Mektup okunduktan sonra aile üyeleri kendi durumlarını değerlendirir ve birbirlerine daha iyi davranmaya karar verirler. Video, aile içi anlaşmazlıkların çözülmesi ve birbirlerine daha fazla değer verme mesajıyla sona erer.
Oyun, çocukların sosyal ve duygusal becerilerini geliştirmede kritik rol oynar. Duygu düzenleme, duygusal tepkileri kontrol etme ve değiştirme yeteneğidir. Bağlanma, anne-bebek arasındaki duygusal bağın oluşum sürecidir
Ruminasyon, geçmiş hakkında aşırı ve derin düşünme alışkanlığıdır. Sağlıklı yansıma üretken ve amaca yönelik düşünmedir. Ruminasyon genellikle kontrol ve kesinlik ihtiyacından kaynaklanır
Bu video, duygusal zekanın ne olduğunu açıklayarak başlayıp, düşük duygusal zekanın (EQ) belirtilerini detaylı şekilde anlatan bir eğitim içeriğidir.. Video, duygusal zekanın insanların iletişim kurmalarına, davranışlarını düzenlemelerine ve kararlar vermelerine nasıl yardımcı olduğunu açıklayarak başlar. Ardından, düşük EQ'lu insanların 17 farklı belirtisi sırasıyla anlatılır: başkalarının duygularını anlamakta zorluk, var olan duygusal sorunlarından dolayı başkalarını suçlama, başkalarının aşırı hassas olduğunu düşünme, beklenmedik duygusal taşkınlıklar yaşama, empati eksikliği, arkadaşlıkları sürdürmekte zorluk, duygu yüklü durumlarla başa çıkamama, ifadesiz yüzle dolaşma, ses tonlarını anlayamama, kolayca strese girme, duyguları belirleyip adlandıramama, varsayımlarda bulunma konusunda aceleci davranma, çabuk darılıp kin tutma, kendini yanlış anlaşılmış hissetme, bir sürü tartışmaya girme, duyguları önemsiz gibi gösterme ve duygusal tetikleyicilerden habersiz olma.
Gross ve John'un ölçeği sporcular için uyarlanmıştır. İki faktörlü yapı: Bilişsel Yeniden Değerlendirme ve Bastırma. Toplam varyansın %53.665'ini açıklamaktadır
Bu video, bir terapistin depresyon hakkında bilgi verdiği eğitici bir içeriktir. Konuşmacı, depresyonun duygusal bir bozukluk değil, mantık dışı kötümser düşüncelerin bir sonucu olduğunu vurgulamaktadır.. Video, depresyonun zihinsel nedenlerini ve bilişsel çarpıtmaları açıklamaktadır. Konuşmacı, düşünce-duygu ilişkisini "Tablo 3" olarak adlandırdığı bir modelle göstermekte ve depresyonun aslında zihinsel bir çarpıtmanın sonucu olduğunu anlatmaktadır. Ayrıca, depresyon hastalarının kendilerini ve başkalarını asıl olmayan şeylere inandırma yeteneğine sahip olduklarını ve bir sonraki bölümde depresyonun temelini oluşturan on bilişsel çarpıtmayı paylaşacağını belirtmektedir.
Bu video, Beyhan adlı bir konuşmacının sağlam psikolojiye sahip insanların davranışlarını ve özelliklerini anlattığı eğitim içeriğidir. Konuşmacı, uzun yıllar sigara bağımlısı olmuş biri olduğunu da belirtiyor.. Video, sağlam psikolojiye sahip insanların farklı yaptığı davranışları sistematik olarak ele alıyor. Konuşmacı, bu insanların hayatlarından ve kendilerinden memnun olmaları, hayatlarında anlam ve hedef bulmaları, hayata uyum sağlama becerileri, geçmişi suçlamamaları, sorumluluklarını kabullenmeleri, sağlıklı ilişkiler kurabilmeleri, duygularını ifade edebilmeleri, kendilerine zarar veren bağımlılıktan kurtulabilmeleri ve hayatı olduğu gibi kabul edebilmeleri gibi özelliklerini detaylı şekilde açıklıyor.. Konuşmacı ayrıca hayatın gerçeklerini kabullenme ve yola devam etme konusunda güçlü olan insanlarla mutsuz ve hayatlarını kontrol edemeyen insanlar arasındaki farkı anlatmakta ve izleyicilere kendi psikolojik güçlü yönlerini yorumlarda paylaşmalarını önermektedir.
Bu video, Zafer Hoca ve Dr. Lieberman arasında geçen bir röportaj formatındadır. Zafer Hoca, Dr. Lieberman'ın topluluk önünde heyecan kontrolü için sunduğu bir teknik hakkında bilgi vermektedir.. Videoda, Dr. Lieberman'ın amigdala aktivitesini minimize etmek için önerdiği yöntem anlatılmaktadır. Bu yöntem, konuşurken kendi duygularını sesli ifade etmeyi içerir. Zafer Hoca, bu teknikle heyecan, kaygı ve panik gibi duyguların nasıl kontrol edilebileceğini, bilinçaltının kendi duygularını dışarı ifade ettiğinde anksiyolitik bir etki yarattığını açıklamaktadır. Ayrıca, bu teknikin sadece heyecan değil, sinirlilik durumlarında da etkili olduğunu ve günlük hayatta nasıl uygulanabileceğini örneklerle anlatmaktadır.
Bu video, Duygu adlı bir karakterin yaşadığı zorlukları ve Beyza adlı bir kişinin ona enerji yükseltme konusunda verdiği tavsiyeleri anlatan bir eğitim içeriğidir. Videoda ayrıca Eda, Beyza ve Selim gibi karakterler de yer almaktadır.. Video, Duygu'nun yaşadığı olumsuz duygular ve çaresizlik hissiyle başlayıp, doğum günü kutlaması sırasında Beyza'nın evrenin işleyişini açıklamasıyla devam ediyor. Beyza, olumlu duyguların (sevgi, neşe, aşk, coşku, barış, kendine güvenme, onaylama) yüksek frekanslı olduğunu ve bunların enerjimizi yükselttiğini anlatıyor. Video, farkındalık ve olumlu düşünce pratiklerinin hayat üzerindeki olumlu etkilerini vurgulayarak, Duygu'nun değişim sürecini gösteriyor.
Bu video, bir eğitimci tarafından çocuklara yönelik hazırlanmış bilgilendirici bir içeriktir. Konuşmacı, COVID-19 pandemisi sürecinde yaşanan zorluklar ve bunlarla başa çıkma yöntemleri hakkında bilgi vermektedir.. Video, pandemi sürecinde yaşayabileceğimiz olumsuz duyguları (kaygı, stres, korku, öfke, çaresizlik, yalnızlık) tanıtarak başlıyor ve ardından bu duygularla başa çıkma yöntemlerini detaylı şekilde anlatıyor. Bu yöntemler arasında somut ve bilimsel bilgileri takip etmek, koruma yöntemlerini öğrenmek, sağlıklı beslenme ve uyku düzeni kurmak, günlük aktivite gerçekleştirmek, hobiler keşfetmek ve aile ile iletişim kurmak gibi öneriler yer alıyor. Video, yoğun olumsuz duyguların devam etmesi durumunda uzman yardım alınması gerektiğini vurgulayarak sona eriyor.
Bu video, Kukuli karakterinin yer aldığı bir çocuk animasyonu veya oyun videosu formatındadır. Videoda Kukuli ve bir arkadaşı yer almaktadır.. Videoda iki ana olay yaşanmaktadır. İlk bölümde karakterler bir kule inşa etmeye çalışır, ancak Kukuli'nin titremesiyle kule devrilir. İkinci bölümde ise Kukuli hıçkırır ve arkadaşları ona nane ve maydanoz vererek onu sakinleştirmeye çalışır. Video, Kukuli'nin hıçkırmasını durdurmaya yönelik bir çözüm arayışıyla sona erer.
Bu video, bir konuşmacının psikolojik sağlığı korumak için yapılması gereken yedi önemli şeyi anlattığı bir eğitim içeriğidir.. Video, psikolojik sağlığı korumak için yapılması gereken yedi maddeyi sırasıyla açıklamaktadır: duyguları anlatmak, karar vermek, olduğundan farklı yaşamamak, gerçekleri kabullenmek, çözümler bulmak, güvenmek ve hayatı üzgün yaşamamak. Her madde için psikolojik ve fiziksel sağlık açısından önemi vurgulanmakta ve bu davranışların nasıl uygulanacağı hakkında tavsiyeler sunulmaktadır. Video, izleyicilere kendi hayatlarında bu yedi maddeyi değerlendirmeleri ve eksik olanları hayatlarına dahil etmeleri çağrısıyla sonlanmaktadır.
Bu video, uzman psikolog Ayşen Köse tarafından sunulan bilgilendirici bir içeriktir.. Videoda psikologlar ve psikiyatristler arasındaki temel farklar açıklanmaktadır. Psikologların dört yıllık psikoloji eğitimi ve lisansüstü eğitimiyle mezun oldukları, psikiyatristlerin ise altı yıllık tıp eğitimi ve dört-beş yıllık psikiyatri ihtisasıyla tıp doktoru oldukları belirtilmektedir. Ayrıca psikologların bireylerin duygu, düşünce ve davranış süreçlerine odaklandığı, psikiyatristlerin ise biyolojik ve nörokimyasal etkenlere odaklandığı, her ikisinin de hastanelerde veya kliniklerde çalışabileceği ancak psikiyatristlerin ilaç yazma yetkisine sahip olduğu vurgulanmaktadır.