Bu video, "Öğreten Evinin Bilişim Teknolojileri Dersi" kapsamında sunulan bir eğitim içeriğidir. Bir öğretmen tarafından dijital yurttaşlık konusu anlatılmaktadır.. Video, dijital yurttaşlığın ne olduğunu açıklayarak başlıyor ve dijital vatandaşlığın dokuz boyutunu detaylı şekilde ele alıyor: dijital erişim, dijital ticaret, dijital iletişim, dijital okuryazarlık, dijital etik, dijital kanun, dijital hak ve sorumluluklar, dijital sağlık ve dijital güvenlik. Her bir boyut için örnekler veriliyor ve dijital vatandaşlığa aykırı davranışlar listeleniyor. Video, dijital ortamda etik kurallara uyarak bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanmanın önemini vurguluyor.
MEB her yıl müfredat ve ders içeriklerinde güncellemeler yapmaktadır. Lise eğitimi akademik ve sosyal gelişimi destekleyen önemli bir süreçtir
Öğrencilerin konum özellikleri ve çevre ilişkilerini öğrenmeleri hedeflenmektedir. Doğal ve beşerî çevre özellikleri arasındaki ilişkiler incelenecektir. Türk dünyasıyla kültürel iş birlikleri ele alınacaktır
Beş farklı kuşak: Sessiz Kuşak (1925-1945), Baby Boomers (1946-1964), X Kuşağı (1965-1979), Y Kuşağı (1980-1995), Z Kuşağı (1996-2020). Sessiz Kuşak, otoriteye saygılı ve değişime kapalı bir nesil. Baby Boomers, kuralcı ve çalışkan, teknolojiye uyum sağlayamamış. X Kuşağı, şüpheci ve rekabetçi, çeşitliliğe açık bir nesil. Y Kuşağı, sorgulayıcı ve girişimci, dijital okuryazarlığı yüksek
Bu video, bir öğretmenin 6. sınıf öğrencileri için Bilişim Teknolojileri ve Yazılım dersini anlattığı eğitim içeriğidir. Videoda öğretmen, Bilge BT sitesinden yayınlanan soruları çözerek konuları açıklamaktadır.. Video, bilişim teknolojilerinin günlük hayattaki önemi, işletim sisteminin işlevleri, mobil ve masaüstü işletim sistemlerinin karşılaştırılması, dosya özellikleri, bulut depolama avantajları ve siber zorbalık gibi konuları kapsamaktadır. Öğretmen, toplam 10 sorudan oluşan bir yazılı örneğini adım adım çözerek konuları örneklerle açıklamaktadır.. Videoda ayrıca bilişim suçları konusuna da değinilmekte, banka ve kredi kartı dolandırıcılığı, hackerlık, kişisel bilgilerin ele geçirilmesi gibi en çok karşılaşılan bilişim suçları listelenmektedir. Öğretmen, öğrencilerin sınavlarda karşılaşabilecekleri soru tiplerini çözerek dijital okuryazarlık becerilerini geliştirmeye yardımcı olmaktadır.
Bu video, dijital vatandaşlık kavramını açıklayan eğitici bir içeriktir. Konuşmacı, Türk Dil Kurumu'na göre dijital vatandaşlık tanımını ve Dr. My Cribble'ın dokuz dijital vatandaşlık ölçütünden bahsetmektedir.. Video, dijital vatandaşlığın üç temel başlıkta sınıflandırılmasını (saygı, eğitim ve koruma) açıklayarak başlıyor ve ardından dijital erişim, dijital etiket, dijital hukuk, dijital iletişim, dijital okuryazarlık, dijital ticaret, dijital hak ve sorumluluklar, dijital güvenlik ve dijital sağlık kavramlarını detaylı şekilde ele alıyor. İkinci bölümde ise elektronik cihazların sağlık üzerindeki etkileri, mavi ışığın uyku düzenini nasıl etkilediği ve internet-sosyal medya bağımlılığının psikolojik sağlığa etkileri anlatılıyor.. Video, koronavirüs salgını sonrası dijital vatandaşlığın öneminin arttığı bilgisiyle sonlanıyor ve dijital vatandaşlığın dokuz kavramının her zaman geçerli olacağı vurgulanıyor.
Bu video, yeni öğretim programına göre 5. sınıf öğrencileri için hazırlanmış bir animasyon eğitim videosudur.. Video, dijital yurttaşlık kavramını tanıtarak başlıyor ve dijital ortamı gerçek hayattan ayırt etmeden anlatıyor. Dijital yurttaşlığın dokuz boyutu (dijital erişim, dijital ticaret, dijital okuryazarlık, dijital etik, dijital kanun, dijital güvenlik, dijital hak ve sorumluluklar) tek tek inceleniyor. Video, öğrencilerin dijital ortamda iyi bir yurttaş olmak için birbirlerine nasıl davranması gerektiği sorusuyla interaktif bir şekilde ilerliyor.
Dijital yetkinlik, BİT'i eleştirel ve yaratıcı şekilde kullanma becerisidir. Dijital okuryazarlık, bilişim teknolojilerini etkili ve güvenli kullanma yetkinliğidir. Dijital dönüşüm, BİT'in kullanımıyla varlıklarda önemli değişiklikler yaratmayı amaçlar
Bu video, "Geniş Özetler" serisinin sekizinci modülü olup, öğretmenler için dijital yetkinlikler konusunu ele almaktadır.. Video, yetkinlik ve yeterlilik kavramlarının tanımıyla başlayıp, dijital yeterliliklerin önemi, dijital beceriler ve dijital okuryazarlık kavramlarını açıklamaktadır. Daha sonra dijital dönüşüm, dijital vatandaşlık, e-devlet, bilişim etiği, telif hakları ve kişisel verilerin korunması gibi konular ele alınmaktadır. Ayrıca 2023 Sanayi ve Teknoloji Stratejisi, Dijital Eğitim Eylem Planı ve 21. yüzyıl becerileri listesi gibi önemli belgeler hakkında bilgiler verilmektedir. Video, öğretmen yeterliliklerini geliştirmek için temel değerler olan Fryer, Gardner ve UNESCO'nun sunduğu değerler üzerine odaklanarak sona ermektedir.
Bu video, Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü'nde öğretim üyesi olan Doçent Doktor Çelebi Uluyl tarafından sunulan bir eğitim dersidir.. Ders, yeni okuryazarlıklar kapsamında bilgi okuryazarlığı, internet okuryazarlığı ve medya okuryazarlığı kavramlarını ele almaktadır. İçerik, bilgi piramidi, bilgi güvenliği, internet üzerindeki riskler (zorbalık, gizlilik ihlali, dolandırıcılık) ve siber zorbalık türleri gibi konuları kapsamaktadır. Ayrıca güvenli internet kullanımı için gizlilik ayarları, güvenli olmayan uygulamaların kullanımı ve içerik paylaşımı gibi pratik tavsiyeler sunulmaktadır.. Eğitim, eğitim sisteminin temel bileşenlerini (öğrenci, öğretmen, müfredat) açıklayarak başlıyor ve öğretmenlerin bilgi okuryazarlığına sahip olması gerektiğini vurguluyor. Ayrıca arama motorlarının çalışma prensipleri, gelişmiş arama seçenekleri ve çevrimiçi oyunların güvenlik açısından değerlendirilmesi gibi konular da detaylı olarak ele alınmaktadır.
ChatGPT'nin verdiği cevaplar, yazılan istemlere doğrudan bağlıdır. İyi istemler yazmak artık dijital okuryazarlık becerisi olarak kabul edilmektedir. İstem mühendisliği, yapay zeka sistemlerini test etmek için kullanılan yeni bir meslektir
Bu video, bir öğretmenin Milli Eğitim'in hazırladığı dijital temel dijital okuryazarlık ünitesinin modülünün son değerlendirme sorularının cevaplarını paylaştığı bir eğitim içeriğidir.. Videoda toplam 15 sorudan oluşan değerlendirme testinin cevapları verilmektedir. Sorular bilgi okuryazarlığı, medya okuryazarlığı, veri görselleştirme, birincil ve ikincil kaynaklar, bilgi piramidi gibi konuları kapsamaktadır. Öğretmen her soruyu açıklayarak doğru cevabı belirtmekte ve bazı soruların yanıtlarını detaylı şekilde açıklamaktadır. Video, öğretmenlerin dijital okuryazarlık konusundaki bilgilerini pekiştirmelerine yardımcı olacak şekilde hazırlanmıştır.
VKontakte dünya çapında geniş bir kullanıcı kitlesine sahiptir. Platform profil oluşturma, fotoğraf ve video paylaşımı imkanı sunar. Öğrenciler öğretmen, aile ve farklı akranlarla iletişim kurabilir
Bu video, ekran ve sosyal medya bağımlılığı konusunu ele alan bir belgesel formatındadır. Videoda çeşitli kişilerin kendi deneyimlerini paylaşırken, uzmanlar da bu konudaki görüşlerini aktarmaktadır.. Belgesel, Türkiye'deki internet kullanım oranının %88,80'e yükseldiğini belirterek başlıyor ve ekran bağımlılığının yaygınlığını vurguluyor. İlk bölümde dijital bağımlılığın kimyasal bağımlılıklardan farkları, beyindeki etkileri ve çözüm yolları incelenirken, ikinci bölümde özellikle çocukların dijital bağımlılığıyla ilgili çözüm önerileri sunulmaktadır.. Videoda ayrıca dijital bağımlılığın çocuklarda nasıl oluştuğu, duyusal oyunların önemi, doğanın çocukların üzerindeki pozitif etkisi, dijital okuryazarlığın önemi ve teknolojiyi üretici bir şekilde kullanmanın faydaları gibi konular da ele alınmaktadır. Belgesel, bireysel çözümlerden başlayarak sosyal medya platformlarının iş modelleri, toplumsal müdahaleler ve yerel yönetimlerin rolü gibi daha geniş perspektiflere kadar uzanmaktadır.
Bu video, bir sunucu ve çeşitli konuklar arasında geçen, dezenformasyonla mücadele serisinin bir bölümüdür. Konuklar arasında üretken yapay zeka eğitmeni ve sosyal fayda iletişimcisi Sinem Saka, Şişli Belediyesi'nde yapay zeka eğitimleri veren Özlem Hanım ve Sinem'in eşi Erkan Saka bulunmaktadır.. Video, yapay zeka ve deepfake teknolojisinin dezenformasyon ve sahte içerik üretimi konusundaki etkilerini ele almaktadır. Konuşmacılar, ünlü kişilerin seslerinin ve yüzlerinin nasıl manipüle edildiğini, bu teknolojinin siyasi propaganda, sahte haberler ve dolandırıcılık amaçlı nasıl kullanıldığını örneklerle açıklamaktadır. Ayrıca, dijital okuryazarlığın önemi ve bu tür manipülasyonları ayırt etme becerisinin gerekliliği üzerinde durulmaktadır.. Röportajda, Haluk Şahin'in şiirini İspanyolca'ya dönüştürme, Arda Turan'ın sesini klonlama ve Sinem'in yapay zeka ile dedesi ve anneannesinin fotoğrafını canlandırma gibi pratik örnekler paylaşılmaktadır. Konuşmacılar, dezenformasyonla mücadele için bilinçlendirme, güvenilir kaynakları takip etme ve paylaşım yapmamak gibi öneriler sunmaktadır.
Bu video, bir eğitimci tarafından öğretmenlere ve ebeveynlere yönelik hazırlanan güvenli internet kullanımı ve siber zorbalık konulu bir eğitim içeriğidir. Videoda Ziya Selçuk adlı bir kişi de yer almaktadır.. Video, siber zorbalık ve güvenli internet kavramlarının tanımıyla başlayıp, internet ortamında karşılaşılan tehlikeler, kişisel bilgilerin korunması ve güvenlik önlemleri hakkında kapsamlı bilgiler sunmaktadır. İçerikte yaş sınırlamaları, SSL sertifikaları, reklam engelleyiciler, çerez temizliği, güvenli arama motorları ve ihbar sayfaları gibi konular ele alınmaktadır.. Videoda ayrıca farklı yaş gruplarına göre teknoloji kullanım süreleri (2 yaş altı için teknoloji yok, 2-6 yaş arası 45 dakika, ilkokul 1 saat, ortaokul 2 saat) paylaşılmakta ve "Interland" adlı oyun, "Güvenli Çocuk" web sitesi gibi kaynaklar önerilmektedir. Konuşmacı, dijital ortamın gerçek ortamdan daha zararlı olabileceğini ancak teknolojiyi yararlı hale getirebileceğimizi vurgulayarak, güvenli internet kullanımı konusunda bilgi sahibi olmanın ve öğrencileri bu konuda eğitmenin önemini anlatmaktadır.
Bu video, bilim, teknoloji ve hayata dair konuları ele alan bir YouTube kanalında yayınlanan bilgilendirici bir içeriktir. Sunucu, internetin karanlık yüzü olan dark web hakkında detaylı bilgiler vermektedir.. Video, internetin tarihsel gelişiminden başlayarak üç katmanlı yapısını (surface web, deep web ve dark web) açıklamakta ve özellikle dark web'in ne olduğunu, nasıl erişildiğini ve orijinal amacı olan askeri iletişim için nasıl geliştirildiğini anlatmaktadır. Daha sonra dark web'in yasadışı işler için nasıl kullanıldığı, kripto paraların bu alandaki önemi ve uyuşturucu, silah kaçakçılığı, kiralık katil hizmetleri gibi yasadışı faaliyetlerin nasıl yapıldığı açıklanmaktadır.. Video ayrıca dark web'e girmenin riskleri, bilgisayar programcılığı bilgisinin önemi ve dijital okuryazarlığın artırılması gerektiği konusunda uyarılar içermektedir. İzleyicilere dark web'e girmemeleri ve dijital dünyada güvenli olmaları konusunda tavsiyeler sunulmaktadır.
Bu video, CNN Türk'te yayınlanan bir röportaj programıdır. Programda sunucu Semiha Hanım, Marmara Üniversitesi İletişim Fakültesi öğretim üyesi ve Doç. Dr. Ali Murat Kırık ile dijital iletişim araştırmacısı olarak konuşmaktadır.. Programda, Amerika Birleşik Devletleri'nde yaşanan ve sosyal medyada yayılan dezenformasyon olayları ele alınmaktadır. Özellikle Mike Pence'in Washington'a dönüşü ve Donald Trump'ın sağlık durumu hakkında yayılan asılsız iddialar, Rusya Devlet Başkanı Vladimir Putin'in açıklamaları ve Avrupa Birliği'nin rutin toplantısı gibi olayların bir araya gelmesiyle oluşan "post-truth" (gerçek ötesi) durum incelenmektedir. Konuşmacı, sosyal medyanın denetimsiz yapısı, bilgi kirliliği ve bu tür algı yönetimi operasyonlarının nasıl gerçekleştirildiğini açıklamakta, ayrıca dijital okuryazarlık ve geleneksel medyayı da kullanmanın önemini vurgulamaktadır.
Bu video, International Labor Organization (Uluslararası Çalışma Örgütü) uzmanı Gizem Karslı'nın sunduğu bir sunum ve sonrasında gerçekleşen soru-cevap oturumudur. Sunum Ece adlı bir moderatör tarafından yönetilmekte, ayrıca Meral Bayrak ve diğer Birleşmiş Milletler çalışanları da konuşmacılar arasında yer almaktadır.. Video, sürdürülebilir kalkınma hedefleri kapsamında "İnsana Yakışır İş ve Ekonomik Büyüme" konusunu ele almaktadır. İlk bölümde genç istihdamı durumu, COVID-19 pandemisinin etkileri ve çözüm önerileri anlatılırken, ikinci bölümde gönüllülük faaliyetleri, iş bulma zorlukları ve dijitalleşme konuları tartışılmaktadır. Son bölümde ise gençlerin küresel rekabette konumu, eğitim sistemi ve gelecek beklentileri üzerine sorular yanıtlanmaktadır.. Videoda ayrıca BM'de çalışma deneyimi, gönüllülük başvurusu yapmak isteyenlere tavsiyeler, emeklilik yaşı, dijital okuryazarlık ve endüstri 4.0 ile ilgili işsizlik gibi konular da ele alınmaktadır. Konuşmacılar, gençlerin kariyer gelişimindeki zorluklar ve bunlara çözüm yolları hakkında pratik bilgiler sunmaktadır.