Bilgi teknolojileri, bilgisayar ve iletişim teknolojilerinin birleşiminden meydana gelir. İşletim sistemi, donanım ve yazılımların yönetimini sağlayan temel yazılımdır. Dosya uzantıları, dosyaların konumunu ve özelliklerini belirtir
Bu video, e-vatandaşlık sistemi hakkında bilgilendirici bir içeriktir.. Video, e-vatandaşlık sisteminin ne olduğunu açıklayarak başlıyor ve bu sistemin fiziki bir vatandaşlık hakkı değil, banka hesabı oluşturma, iş yeri açma ve noter işlemleri gibi konularda uzaktan işlem yapabilme imkanı sunduğunu anlatıyor. Başvuru süreci, başvuru ücretleri ve e-vatandaşlık sahibi olunabilecek ülkeler (Estonya, Litvanya, Malta, Gürcistan, Karayip ülkeleri, Kıbrıs ve Portekiz) hakkında bilgiler veriliyor. Ayrıca, bu sistemlerin dünya genelinde milyonlarca insan tarafından iş amaçlı kullanıldığı belirtiliyor.
Bu videoda bir ebeveyn, Netflix'te yayınlanan "Adlessence" adlı dört bölümlük mini diziyi inceleyerek çocuklarının dijital dünyasındaki zorlukları ele alıyor. Konuşmacı, 13 yaşında bir oğlu olan ve eğitim içerikleri hazırlayan biri olarak değil, endişeli bir baba olarak deneyimlerini paylaşıyor.. Video, dizinin teknik özellikleri ve hikaye anlatımıyla başlayıp, gençlerin sosyal medya dünyasındaki iletişim biçimlerini, emoji'lerin anlamlarını ve bu dünyada yaşanan dışlama hissinin psikolojik etkilerini açıklıyor. Ayrıca, ebeveynlerin çocuklarıyla dijital dünyada iletişim kurması, duyguları konuşmaları ve çocuklara dijital dünyada neler olduğuna dair bilgi vermesi gerektiği vurgulanıyor.. Konuşmacı, Jamie adlı bir çocuğun dijital dünyada yaşadığı sorunları ve babasının oğlunun yatak odasına girmesiyle başlayan olayları örnek gösteriyor. Ebeveynlerin gençlere rehberlik etmek için birlikte uygulayabilecekleri basit bir rutin öneriyor ve dijital vatandaşlık konusunda ortak bir dil geliştirmenin önemini vurguluyor.
ISTE, K-12 eğitiminde teknoloji kullanımını teşvik eden uluslararası bir kuruluştur. Standartlar öğrenci, eğitmen ve yöneticiler için geliştirilmiştir
Sınav 3 senaryo ve 10-15 sorudan oluşmaktadır. Sorular kazanımlara göre hazırlanmış ve Bloom taksonomisine göre düzenlenmiştir. Her il-ilçe farklı çalıştığından genel kitleye hitap edilmesi hedeflenmiştir
Program 4-7. sınıf Sosyal Bilgiler derslerini kapsamaktadır. Program 18 temel amaç ve 27 temel beceri içermektedir. Değerler ve yetkinlikler programın merkezinde yer almaktadır
Bu video, Ali adlı bir öğrencinin dijital ortamda doğru bilgiye nasıl ulaşabileceği konusunda eğitim veren bir içeriktir. Ali, internette vakit geçirmeyi, paylaşım yapmayı, oyun oynamayı ve araştırma yapmayı seven bir öğrencidir.. Video, dijital vatandaşlık ve dijital okuryazarlık kavramlarını açıklayarak başlıyor. Dijital okuryazarlığın sadece dijital vatandaşlıkla sınırlı olmadığını, bilgiyi bulma, kullanma, değerlendirme, özetleme ve sunma becerilerini içerdiğini anlatıyor. Ayrıca, doğru bilgiye ulaşmak için arama motorlarından bilgi bulma, not alma, değerlendirme yapma, özetleme ve paylaşma gibi altı temel beceri ve diğer ipuçları sunuluyor.
Netizen combines "internet" and "citizen" to describe active online community members. Term was coined by Michael F. Hauben in mid-1990s. Anyone with internet access can potentially be a netizen
"Kolay Okul" kanalında yayınlanan bu eğitim videosunda, bir öğretmen 5. sınıf öğrencilerine yönelik bilişim teknolojileri ve yazılım dersi konularını anlatmaktadır.. Video iki ana bölümden oluşmaktadır. İlk bölümde bilişim teknolojilerinin kullanım alanları, donanım birimleri, teknoloji ve oyun bağımlılığının etkileri, güçlü şifre oluşturma kuralları, depolama araçlarının kapasiteleri, dijital vatandaşlığın boyutları ve ergonomi konuları ele alınmaktadır. İkinci bölümde ise dijital ortamda sağlık ve saygı kuralları, bilgisayar masasında doğru oturma pozisyonu ve çevrimiçi ortamda başkalarının haklarına saygı göstermek için uymamız gereken beş kural detaylı olarak açıklanmaktadır.. Öğretmen, öğrencilerin sınavlarda karşılaşabilecekleri soru tiplerini göstererek her bir soruyu detaylı şekilde açıklamakta ve dijital ortamda sağlık ve saygı kuralları konusunda pratik bilgiler sunmaktadır.
Bu video, "Kolay Okul" kanalında yayınlanan, bir öğretmenin 5. sınıf öğrencilerine bilişim teknolojileri ve yazılım dersi sorularını çözdüğü bir eğitim içeriğidir.. Videoda öğretmen, açık uçlu soruları adım adım çözmektedir. İçerikte bilişim teknolojilerinin kullanım alanları, donanım birimleri (giriş, çıkış ve hem giriş hem çıkış birimleri), teknoloji bağımlılığı ve bedensel-ruhsal etkileri, güçlü şifre oluşturma kuralları, depolama araçlarının kapasiteleri, dijital vatandaşlık boyutları, bilgisayar ergonomisi ve çevrimiçi ortamlarda başkalarının haklarına saygı gösterme kuralları gibi konular ele alınmaktadır. Her soru için detaylı açıklamalar ve örnekler sunulmaktadır.
Medya okuryazarlığı, medya mesajlarıyla eleştirel etkileşimi teşvik eden bir beceri setidir. Dijital okuryazarlık, dijital kaynakları yönetme ve değerlendirme yeteneğini kapsar. Medya okuryazarlığı 1970'lerden itibaren müfredat geliştirme tartışmalarıyla şekillenmiştir
Bu video, bir öğretmenin 9. sınıf öğrencileri için hazırladığı demokrasi dersinin 2. dönem 1. yazılı sınavı sorularını ve cevaplarını içeren eğitim içeriğidir.. Videoda toplam 10 açık uçlu soru ele alınmaktadır. Sorular dijital vatandaşlık, yeşil pazarlama, bilinçli tüketici davranışları, tüketici danışma hattı, aktif vatandaşlık, sivil toplum kuruluşları, tüketimi arttıran unsurlar, temel insan hakları, katılım ve tüketici hakem heyetleri gibi konuları kapsamaktadır. Öğretmen her soruyu kısa ve öz bir şekilde açıklamakta ve öğrencilerin sınavlarda karşılaşabilecekleri soru tiplerini göstermektedir.
Bu video, dijital vatandaşlık kavramını açıklayan eğitici bir içeriktir. Konuşmacı, Türk Dil Kurumu'na göre dijital vatandaşlık tanımını ve Dr. My Cribble'ın dokuz dijital vatandaşlık ölçütünden bahsetmektedir.. Video, dijital vatandaşlığın üç temel başlıkta sınıflandırılmasını (saygı, eğitim ve koruma) açıklayarak başlıyor ve ardından dijital erişim, dijital etiket, dijital hukuk, dijital iletişim, dijital okuryazarlık, dijital ticaret, dijital hak ve sorumluluklar, dijital güvenlik ve dijital sağlık kavramlarını detaylı şekilde ele alıyor. İkinci bölümde ise elektronik cihazların sağlık üzerindeki etkileri, mavi ışığın uyku düzenini nasıl etkilediği ve internet-sosyal medya bağımlılığının psikolojik sağlığa etkileri anlatılıyor.. Video, koronavirüs salgını sonrası dijital vatandaşlığın öneminin arttığı bilgisiyle sonlanıyor ve dijital vatandaşlığın dokuz kavramının her zaman geçerli olacağı vurgulanıyor.
Bu video, dijital yerli çocuklar için hazırlanmış bir tanıtım filmidir. Milli Eğitim Bakanlığı ve Google işbirliği neticesinde geliştirilen bilişim teknolojileri ve yazılım dersi hakkında bilgi verilmektedir.. Video, dijital yerli çocukların teknoloji ile doğduğunu ve günlük hayatlarında online teknolojileri kullanarak büyüdüklerini anlatarak başlıyor. Ardından, 21. yüzyıl teknolojilerine uygun becerileri desteklemek için teknoloji eğitiminin gerekliliği vurgulanıyor. Ders içeriğinde bilişim teknolojileri, bilgisayar sistemleri, iletişim, araştırma ve işbirliği, ürün oluşturma gibi konular işleniyor ve etik, güvenlik, dijital vatandaşlık, siber zorbalık ve güvenli şifre oluşturma gibi sosyal konularda yetkinlikler geliştiriliyor.
Bu video, bir öğretmenin 5. ve 6. sınıf öğrencileri için hazırladığı Bilişim Teknolojileri ve Yazılım dersi açık uçlu sınav sorularını çözdüğü eğitim içeriğidir.. Videoda toplam sekiz açık uçlu soru çözülmektedir. İlk bölümde 5. sınıf için bilişim teknolojilerinin kullanım alanları, donanım birimlerinin sınıflandırılması, teknoloji bağımlılığı, güçlü şifre oluşturma kuralları ve depolama araçları ele alınırken, ikinci bölümde 6. sınıf için dijital vatandaşlığın boyutları, bilgisayar başında ergonomik oturuş kuralları ve çevrimiçi ortamda başkalarının haklarına saygı gösterme kuralları açıklanmaktadır.. Konuşmacı, her soru için detaylı açıklamalar ve örnekler vererek öğrencilerin anlayabileceği şekilde çözümleri sunmaktadır. Ayrıca, bir sonraki videoda 6. sınıf içeriğini paylaşacağını belirtmektedir.
Bu video, bir röportaj formatında olup, sunucu uzman psikolog Gökhan Ergür ile dijital yerliler ve dijital vatandaşlık konularını tartışmaktadır.. Röportajda dijital yerliler olarak adlandırılan 1990-2010 doğumlu neslin özellikleri, bu neslin narsist eğilimleri ve dijital ortamda yaşanan sorunlar ele alınmaktadır. Gökhan Ergür, dijital vatandaşlık kavramının önemini vurgulayarak, okullarda dijital vatandaşlık anayasası oluşturulması gerektiğini belirtmektedir. Ayrıca Fatih Projesi ve özel okullardaki uygulamalar hakkında görüşlerini paylaşarak, öğretmenlerin dijital ortamda çocuklara örnek olması gerektiğini ve kişisel ve kurumsal hesaplarını ayrı tutmaları gerektiğini tavsiye etmektedir.