• Buradasın

    UNESCO

    Özetteki ilgi çekici içerikler

    • Kültür ve Sanat Röportajları

      Bu video, çeşitli kültür ve sanat projeleri hakkında yapılan röportajları içermektedir. İlk bölümde "RU" dizisinin başrol oyuncuları Meryem Uzaylı ve Burak Berkay Akgül ile, ardından Akra Caz Festivali'ne katılan bir caz müzisyeni, Kreşendo kurucu direktörü Beril Sarı Altın ve son olarak Ahmet Adıyaman ile röportajlar yapılmaktadır.. Video, üç farklı kültür ve sanat projesini ele almaktadır. İlk bölümde "RU" dizisinin Urla'da çekildiği ve mutfak temalı olduğu anlatılırken, ikinci bölümde 1970'ler temalı yeni albümü olan bir caz müzisyeni ve Kreşendo'nun kadınların güçlendirilmesi amacıyla düzenlediği "Benim Şehrim, Benim Sesim" projesi tanıtılmaktadır. Son bölümde ise Akaretler Sıraevler No 39'da açılan "Pixel Ayna" sergisi hakkında bilgi verilmektedir.. Röportajlarda ayrıca Kreşendo'nun UNESCO'nun kültürel çeşitlilik fonunu aldığı, her yıl düzenlediği festival ve gelecek projeleri hakkında bilgiler paylaşılmaktadır. "Pixel Ayna" sergisi ise aynalar ve ekranlar arasındaki ilişkiyi ele alan, hibrit bir deneyim alanı sunan ve 12 Haziran'a kadar açık olan bir projedir.

      • youtube.com
    • Konya Mevlana Türbesi ve Müzesi Tanıtımı

      Bu video, bir kişinin Konya'daki Mevlana Türbesi ve Müzesi'ni ziyaret ettiği ve izleyicilere detaylı bilgi verdiği eğitici bir tanıtım içeriğidir.. Video, Mevlana Celaleddin Rumi'nin hayatı, isminin kökeni ve türbenin tarihi hakkında bilgiler sunarak başlamakta, ardından müzenin avlusundaki derviş hücreleri, Mesnevi nüshası, İhtisas Kütüphanesi, şadırvan, Şeb-i Arus havuzu, Cennet Çeşmesi, Tilavet Odası, Niyaz Penceresi, Mevlana'nın türbesi, sandukası, mezar örtüsü, mescit, matbaa-i şerif ve semahaneler gibi önemli mekanları tanıtmaktadır. Ayrıca Mevlana'nın hayatını etkileyen önemli olaylar, özellikle Şemsi Tebrizi ile 1244-1245 yıllarındaki buluşması ve bu buluşmanın Mevlana'nın hayatını nasıl değiştirdiği kronolojik olarak anlatılmaktadır.. Videoda ayrıca Mevlana'nın eserleri, şiirleri ve sema geleneğinin UNESCO'nun somut olmayan kültürel mirası listesine girmesi gibi bilgiler de paylaşılmakta, Mevlana ve Şems'in güzel sözlerinden örneklerle sonlanmaktadır.

      • youtube.com
    • İvrindi Gezi Tanıtımı

      Bu video, İvrindi şehrinin doğal güzelliklerini, kültürel mirasını ve yemek kültürünü tanıtan bir gezi belgeselidir.. Video, İvrindi'nin Madra Dağı'nın eteklerindeki doğal güzelliklerini, endemik bitkilerini ve pınarlarını anlatarak başlıyor. Ardından şehrin ovasındaki balıkçılık geleneği, Delikli Taş (Gök Kemer) çevresindeki mağaralar ve UNESCO tescili için gün sayan doğal oluşumlar tanıtılıyor. Son bölümde ise İvrindi'nin geleneksel yemek kültürü, yağlılar helvası ve çoban höşmerimi gibi yerel tatlılar ile lavanta bahçeleri, Kocaçay Yeşilköy Göleti ve köyler hakkında bilgiler veriliyor.

      • youtube.com
    • Şeyh Edebali'nin UNESCO ve Üniversite Etkinlikleri

      Şeyh Edebali'nin 700. vefat yılı UNESCO anma programına dahil edildi. Türkiye'nin önerisiyle UNESCO Türkiye Millî Komisyonu tarafından kabul edildi. Bugüne kadar 38 önemli Türk şahsiyeti UNESCO listesine alındı

      • bilecik.edu.tr
    • Türkiye'nin UNESCO Somut Olmayan Kültürel Mirası

      Meddahlık, sopayla hikaye anlatan geleneksel tiyatro sanatıdır. Mevlevi Sema Töreni, tasavvufi ritüellerle Allah'a ulaşmayı temsil eder. Âşıklık, saz eşliğinde şiir ve hikaye anlatma geleneğidir. Karagöz, manda derisinden perde üzerinde gölge oyunu gösterisidir. Ebru, su üzerine boyalarla desen oluşturma sanatıdır

      • blog.turkishairlines.com
    • Kültürel Miras Koruma ve Ziyaret Kuralları

      UNESCO, BM üyesi ülkelerle kültürel mirasların korunması için anlaşmalar yapar. UNESCO uluslararası bir kuruluş olarak tarafsız koruma sağlar

      • forumderscevaplari.com
    • Kapsamlı Cinsellik Eğitimi Hakkında Eğitim Videosu

      Bu video, cinsellik kavramını ve kapsamlı cinsellik eğitimi hakkında bilgi veren eğitici bir içeriktir.. Video, cinsellik kavramının tarihsel gelişimini ve günümüzdeki önemini anlatarak başlar, ardından insan hakları bağlamında cinsellik kavramını ele alır. Daha sonra UNESCO'nun kapsamlı cinsellik eğitimi kavramını tanımlar ve bu eğitimin temel özelliklerini (aşamalı, yaşa uygun, kapsamlı, hak temelli, toplumsal cinsiyet eşitliğine dayalı, dönüştürücü) detaylı şekilde açıklar. Video, cinsellik eğitiminin sadece okul ortamında değil, ailelerin ve çeşitli kurumların da rol oynadığı bir süreç olduğunu vurgular.

      • youtube.com
    • Kültürel Miras Yönetimi: Dünyada Kültürel Miras

      Bu video, "Kültürel Miras Yönetimi" kitabının yedinci ünitesini anlatan bir eğitim içeriğidir. Konuşmacı, kültürel miras kavramını ve dünya kültürel miras alanlarını detaylı şekilde açıklamaktadır.. Video, kültürel miras kavramının tanımı ve tarihsel gelişimiyle başlayıp, somut ve somut olmayan kültürel miras kategorilerini ele almaktadır. UNESCO Dünya Kültür Mirası Listesi, dünya kültürel miras alanlarının bölgesel dağılımı, kültürel mirasın korunması için yapılan uluslararası çalışmalar ve kültürel mirasın sürdürülebilirliği konuları sırasıyla incelenmektedir. Ayrıca, kültürel mirasın korunması için önemli uluslararası kurumlar ve sözleşmeler hakkında bilgiler verilmektedir.

      • youtube.com
    • Türkiye'nin UNESCO Dünya Mirası Varlıkları

      Türkiye'de toplam 21 UNESCO Dünya Mirası bulunmaktadır. Listedeki varlıkların 19'u kültürel, 2'si karma alandır. İlk miraslar 1985'te İstanbul, Göreme ve Divriği'den listeye girdi. Son miraslar 2023'te Gordion ve Anadolu'nun ahşap camilerinden oluştu

      • tr.wikipedia.org
    • Türkiye'nin UNESCO Dünya Mirası Mirası

      UNESCO Dünya Mirası Sözleşmesi 1972'de Paris'te kabul edilmiştir. Türkiye 1983'te sözleşmeye taraf olmuştur. Dünya Mirası Listesi'nde 1223 miras alanı bulunmaktadır

      • unesco.org.tr
    • Sudan'ın Kültürel ve Doğal Zenginlikleri

      Bu video, Sudan'ın iç savaş, kültürel gelenekler ve doğal zenginliklerini tanıtan bilgilendirici bir belgesel formatındadır.. Video, Sudan'daki iki yıllık iç savaşın sonuçları ve insanlık felaketi ile başlayıp, Dinka kabilesinin ilkel yaşam biçimleri, geleneksel evlilik ritüelleri ve kadınların güzellik uygulamaları hakkında bilgiler sunmaktadır. Ardından Sudan'ın ekonomik zorlukları, sağlık sistemi sorunları ve düşük mutluluk sıralaması ele alınmakta, son bölümde ise düğün gelenekleri, Al Mavlid festivali, acı mutfağı, piramitler, dil çeşitliliği ve turistik imkanları tanıtılmaktadır.. Videoda ayrıca Sudan'ın Mısır'dan daha fazla piramit (255'in üzerinde) bulunduğu, Meroe arkeolojik alanının UNESCO tarafından koruma altına alındığı ve ülkenin doğal güzellikleri olan Sangne Deniz Milli Parkı, Dogonap Körfezi ve Dindar Milli Parkı gibi turistik yerler de tanıtılmaktadır.

      • youtube.com
    • Kapadokya Tanıtım Videosu

      Bu video, Kapadokya'nın doğal güzelliklerini ve kültürel mirasını tanıtan bir tanıtım filmidir. Video, bir kuş olarak Kapadokya'ya gelen bir kişinin bakış açısından anlatılmaktadır.. Video, Kapadokya'nın 60 milyon yıl önce volkanik oluşumlarla şekillenen peri bacaları, yeraltı şehirleri ve mağaralarıyla başlayıp, Damat İbrahim Paşa'nın 18. yüzyılda Nevşehir'in gelişimine katkılarını anlatmaktadır. Kapadokya'nın UNESCO Dünya Kültürel Miras Listesi'nde yer aldığı, yılda 3 milyona yakın turist ziyaret ettiği ve özellikle balonculuk ile tanınan bir turizm merkezi olduğu vurgulanmaktadır. Ayrıca Kapadokya'nın doğal film platosu olarak da kullanıldığı ve kültür turizminin Türkiye'deki önemi de belirtilmektedir.

      • youtube.com
    • Muğla Milas ve Ören Gezi Rehberi

      "Dünyayı Geziyorum" programının bu bölümü, bir sunucu ve rehberlerin eşliğinde Muğla'nın Milas ve Ören bölgelerini keşfediyor. Videoda Rabia Hanım, Fatma Hanım, Yakup Can ve sanat tarihçisi Davut Bey gibi rehberler yer alıyor.. Video, Milas'ın Gökova Marina'sı ve halk plajı ile başlayıp, bölgenin tarihi ve mimari özelliklerini gösteriyor. Ardından Ören'e geçilerek, Gökova Ören Marina'sı ve halk plajı tanıtılıyor. Daha sonra Milas Müzesi, Hekatomnos'un dev anıt mezarı, Ege Bölgesi'nin en büyük gölü olan Bafa Gölü, Beci Kalesi, Orhan Camii, Ahmet Gazi Medresesi ve taş eserleri müzesi gibi tarihi yapılar geziliyor.. Videoda ayrıca Milas'ın 2012 yılında UNESCO'nun geçici miras listesine girdiği, şehrin ilim yuvası olduğu ve üç medrese, altı hamam gibi önemli tarihi yapıları olduğu belirtiliyor. Bafa Gölü'nün kuş çeşitliliği, Beci Kalesi'nin milattan önce 3000'lere kadar uzanan tarihi ve farklı medeniyetlerin bu kaleyi nasıl kullandığı gibi detaylar da paylaşılıyor.

      • youtube.com
    • Sosyal Bilgiler Dersi: Ortak Miras ve Özellikleri

      Bu video, bir eğitim içeriği olup, konuşmacı sosyal bilgiler dersinin yedinci ünitesinin son konusunu anlatmaktadır.. Video, ortak miras kavramını açıklayarak başlıyor ve ortak mirasın özellikleri, unsurları ve korunması gerektiği vurgulanıyor. UNESCO'nun ortak mirasın korunması için kurulduğu ve Türkiye'nin UNESCO Dünya Mirası Listesine giren birçok tarihi eser ve doğal varlık olduğu belirtiliyor. Daha sonra ortak miras unsurları (bilim mirası, sanat mirası, tarih mirası, düşünce mirası, edebiyat mirası ve doğal miras) detaylı örneklerle açıklanıyor.

      • youtube.com
    • Klasi Globaljo Parkı ve Volkanik Ayak İzleri

      Bu video, bir rehber tarafından Klasi Globaljo Parkı'nda yapılan bir gezi tanıtımıdır. Rehber, parkın jeolojik özellikleri ve volkanik ayak izleri hakkında bilgi vermektedir.. Video, Klasi Globaljo Parkı'nın Türkiye'nin ilk ve tek UNESCO sertifikalı jeo parkı olduğunu ve dünyanın 99. jeoparkı olduğunu anlatarak başlıyor. Ardından 1960'lı yıllarda Demirköprü Barajı inşaat sırasında bulunan ve yaklaşık 100 ayak izi içeren volkanik ayak izlerinin tarihi ve yaş tayini hakkında bilgiler veriliyor. Son yıllarda yapılan çalışmalar sonucunda ayak izlerinin 4700-5000 yıl arasında bir yaşa sahip olduğu tespit edildiği belirtiliyor.

      • youtube.com
    • 5. Sınıf Sosyal Bilgiler Dersi: Ortak Kültürel Miras

      Bu video, Mutlak Akademik kanalında yayınlanan, bir öğretmenin 5. sınıf sosyal bilgiler ders kitabının "Ortak Mirasımız" konusunu anlattığı eğitim içeriğidir.. Videoda, ders kitabının sayfa 100-109 arasındaki "Ortak Kültürel Miras" bölümünün "Düşünelim", "Keşfedelim", "Öğrenelim", "Uygulayalım" ve "Değerlendirelim" bölümlerindeki etkinlikler adım adım ele alınmaktadır. İçerikte aile mirası, UNESCO'nun kültürel miras koruma çalışmaları, somut ve somut olmayan kültürel ögeler, kültürel miras alanlarının korunması ve korunması için gerekli kurallar gibi konular işlenmektedir.. Video, öğrencilerin ders kitabındaki etkinlikleri anlamalarına ve cevaplarını kontrol etmelerine yardımcı olacak şekilde hazırlanmıştır.

      • youtube.com
    • 5. Sınıf Sosyal Bilgiler Dersi: Ortak Miras ve UNESCO

      "Sosyal Bilgiler Dersleri" kanalında yayınlanan bu eğitim videosu, bir öğretmenin 5. sınıf öğrencilerine yönelik hazırladığı "Ortak Miras" konusunu ele almaktadır.. Video, üçüncü öğrenme alanının "Ortak Miras" konusunu iki ana bölümden oluşmaktadır. İlk bölümde ortak mirasın tanımı, tarihi varlıkların özellikleri, kültürel miras kavramı ve UNESCO'nun görevleri anlatılırken, ikinci bölümde somut ve somut olmayan kültürel miras örnekleri ile Türkiye'de UNESCO tarafından korunan kültürel ögeler tanıtılmaktadır.. Videoda Nemrut Dağı, Göreme Milli Parkı, Pamukkale Travertenleri gibi önemli tarihi ve doğal güzellikler ile meddahlık, aşıklık geleneği, Türk kahvesi gibi somut olmayan kültürel miras ögeleri hakkında bilgiler verilmektedir. Ayrıca Türkiye'de kültürel ve doğal mirası koruyan Kültür ve Turizm Bakanlığı'nın görev ve yapısı hakkında da bilgiler sunulmaktadır.

      • youtube.com
  • Yazeka sinir ağı makaleleri veya videoları özetliyor