• Buradasın

    Kanunlar

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Milli 1983 ne iş yapıyor?

    Milli 1983 ifadesi, iki farklı bağlamda değerlendirilebilir: 1. Metin Milli: 1980'li yılların popüler Türk sanat müziği sanatçılarından biri olan Metin Milli, 1983 yılında "Merhaba" adlı albümüyle çıkış yapmıştır. 2. Milli İstihbarat Teşkilatı (MİT): 1983 yılında, MİT Kanunu'nda değişiklik yapılarak 644 sayılı kanun, 2937 sayılı Devlet İstihbarat Hizmetleri ve Millî İstihbarat Teşkilâtı Kanunu ile değiştirilmiştir. Bu kanunla MİT'in yetki ve görevleri genişletilmiştir.

    547 Sayılı Yükseköğretim Kurulu Kanunu Nedir?

    547 Sayılı Yükseköğretim Kurulu Kanunu hakkında bilgi bulunamadı. Ancak, 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu hakkında bilgi verilebilir. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu, yükseköğretimle ilgili amaç ve ilkeleri belirlemek, yükseköğretim kurumlarının teşkilatlanma, işleyiş, görev, yetki ve sorumluluklarını düzenlemek amacıyla 4/11/1981 tarihinde kabul edilmiştir. Bu kanun, yükseköğretim üst kuruluşlarını, bütün yükseköğretim kurumlarını, bağlı birimlerini ve bunlarla ilgili faaliyet ve esasları kapsar. Kanunun tam metnine aşağıdaki kaynaklardan ulaşılabilir: mevzuat.gov.tr; mevzuat.comu.edu.tr.

    Atatürk Kültür Merkezi'nin kurulması hakkında kanun nedir?

    Atatürk Kültür Merkezi'nin kurulması hakkında kanun, 2302 sayılı "Atatürk'ün Doğumunun 100. Yılının Kutlanması ve Atatürk Kültür Merkezi Kurulması Hakkında Kanun"dur. Bu kanun, 23 Eylül 1980 tarihinde kabul edilmiş ve 26 Eylül 1980 tarihinde Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe girmiştir. Kanunun amacı, Atatürk'ün doğumunun 100. yılı dolayısıyla Türk devriminin, Türk ve insanlık tarihi içindeki yerini ve önemini, büyüklüğünü, bütünleştiriciliğini, milliyetçiliğini, laiklik ve eğitim anlayışını yaymaktır. Bu kanun ile Atatürk Kültür Merkezi'nin Ankara'da kurulması ve merkezinin, Milli Mücadele tarihini, Türk halk kültürünü ve sanatlarını tanıtan yerler, müzeler, sahneler, toplantı salonları, sergi alanları, arşiv ve kitaplıklar, atölyeler gibi yerlerden oluşması kararlaştırılmıştır.

    Aile hekimlerinin maaşı neye göre belirlenir?

    Aile hekimlerinin maaşı, çeşitli faktörlere bağlı olarak belirlenir: Kıdem ve deneyim: Yeni başlayan aile hekimleri, daha düşük maaş alırken, 5-9 yıl veya 10 yıl üzeri deneyime sahip hekimler daha yüksek maaş alır. Görev yapılan yer: Kırsal veya dezavantajlı bölgelerde görev yapan hekimlere ek ödemeler yapılabilir. Hasta sayısı: Yoğun hasta trafiğine sahip aile hekimleri, performansa dayalı ek gelirlerden daha fazla yararlanabilir. Unvan: Uzman aile hekimleri, pratisyen hekimlere göre daha yüksek maaş alır. Ek ödemeler ve teşvikler: Nöbet yükümlülükleri, ek hizmetler ve mesleki eğitimlere katılım gibi unsurlar da maaşı etkiler. Maaşlar, medeni hal, çocuk sayısı gibi diğer faktörlere bağlı olarak da değişiklik gösterebilir.

    21 Hukuk Dairesi hangi davalara bakar?

    Yargıtay 21. Hukuk Dairesi, görev alanına giren davalar şunlardır: 506 sayılı Sosyal Sigortalar Kanunundan doğan ve rücu davaları dışında kalan her türlü uyuşmazlıklar; 1479 sayılı Bağ-Kur Yasasından doğan rücu davaları dışında kalan her türlü uyuşmazlıklar; 2926 sayılı Tarım Bağ-Kur Yasasından doğan rücu davaları dışında kalan her türlü uyuşmazlıklar; 2925 sayılı Tarım İşçileri Sosyal Sigortalar Kanunundan doğan rücu davaları dışında kalan her türlü uyuşmazlıklar; 1475 sayılı İş Kanununun 73. maddesine dayalı iş kazası ve meslek hastalığından doğan iş göremezlik ve destekten yoksunluk davalarına ilişkin uyuşmazlıklar; 3201 sayılı Yurtdışında Çalışan Türk Vatandaşlarının Sosyal Güvenliklerine İlişkin tüm uyuşmazlıklar; 2829 sayılı Hizmet Birleştirilmesine ilişkin tüm uyuşmazlıklar; 2108 sayılı Yasadan doğan tüm uyuşmazlıklar; 2004 sayılı İcra İflas Kanununun 96 ve devamı maddelerine göre hacizden doğan ve İcra Tetkik Merciince karara bağlanan istihkak davalarını temyiz mercii olarak inceleme. Ayrıca, 01.02.2005 tarihinden itibaren, Dokuzuncu Hukuk Dairesince yapılan, işveren ve işçi arasındaki rücu davaları ile maddi ve manevi tazminat taleplerinin yanında işçilik alacaklarına ilişkin davaların temyiz incelemesi de 21. Hukuk Dairesi tarafından yapılmaktadır.

    OHAL döneminde çıkarılan kanunlar ne zaman yürürlükten kalkar?

    OHAL döneminde çıkarılan kanunlar, 3 ay içinde Türkiye Büyük Millet Meclisi'nde görüşülüp karara bağlanmadığı takdirde kendiliğinden yürürlükten kalkar.

    Arge-portal nedir?

    ARGEPORTAL, 4691 ve 6170 sayılı kanun ve yönetmeliklerle teknopark yönetici şirketlerine, girişimci firmalar ve projelerin takibine yönelik yüklenen görevlerdeki iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi ve takibi için kullanılan bir arayüzdür. Bu platform sayesinde: Veri girişleri girişimci firmalar tarafından yapıldığı için yönetici şirketin iş yoğunluğu azalır. Otomatik üretim sayesinde, girişimci firmaların yönetici şirkete sunması gereken form ve dilekçeler standart formatlarda üretilir. Entegrasyon sayesinde, PDKS sistemleriyle personel giriş çıkış kayıtları takip edilebilir ve vergi dairesine sunulması gereken raporlar kolayca üretilebilir. ARGEPORTAL'a, aday firma başvurularının onaylanmasının ardından, verilen kullanıcı adı ve şifre ile erişim sağlanabilir.

    5327 sayılı kanun nedir?

    5327 sayılı kanun, "Denizli-Buldan ve Çevresinde, Hakkari'de, Bingöl-Karlıova ve Çevresi ile Erzurum-Çat'da Meydana Gelen Deprem Afetlerine ve Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun"dur. 30 Mart 2005 tarihinde kabul edilen bu kanun, 6 Nisan 2005 tarihinde Resmî Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe girmiştir. Kanunun bazı maddeleri şu şekildedir: Afetzedeler için konut ve işyeri yapımı. Arsa ve arazi temini. Vergi muafiyeti. Kredi verilmesi.

    Çocuk esirgeme kanunu nedir?

    Çocuk Esirgeme Kanunu, 2828 sayılı Sosyal Hizmetler ve Çocuk Esirgeme Kurumu Kanunu olarak da bilinir. Kanunun bazı önemli maddeleri: - Korunmaya muhtaç çocuk tanımı, ana veya babası olmayan, terk edilen, ihmal edilen çocukları kapsar. - Koruyucu aile sistemi, çocukların devlet kuruluşlarına yerleştirilmeden önce aile ortamında bakılmasını sağlar. - Eğitim ve öğretim maddesi, çocukların Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı okullarda eğitim almasını öngörür. - Acil korunma kararı, mahkeme kararı alıncaya kadar çocukların sosyal hizmet kuruluşlarına veya aile yanına yerleştirilmesini sağlar.

    YÖK neden kuruldu?

    Yükseköğretim Kurulu (YÖK), 1981 yılında 2547 sayılı Yükseköğretim Kanunu ile aşağıdaki amaçları gerçekleştirmek için kurulmuştur: yükseköğretim kurumlarının öğretimini planlamak, düzenlemek, yönetmek ve denetlemek; yükseköğretim kurumlarındaki eğitim-öğretim ve bilimsel araştırma faaliyetlerini yönlendirmek; üniversitelerin kanunen belirlenen amaç ve ilkeler doğrultusunda kurulmasını, geliştirilmesini ve üniversitelere tahsis edilen kaynakların etkili bir biçimde kullanılmasını sağlamak; öğretim elemanlarının yetiştirilmesi için planlama yapmak.

    İdare hukuku için hangi kaynaklar?

    İdare hukuku için başlıca kaynaklar şunlardır: 1. Anayasa: İdarenin yetkilerini, görevlerini ve sınırlarını belirler. 2. Kanunlar: Özellikle İdari Yargılama Usulü Kanunu, Kamu İhale Kanunu gibi idarenin temelini oluşturan yasalar. 3. Yönetmelikler: Kanunların genel prensiplerini detaylandıran ve uygulamaya yönelik düzenlemeler. 4. İçtihatlar: Yargıtay ve Danıştay kararları, idare hukukunun gelişiminde ve yorumlanmasında önemli rol oynar. 5. Uluslararası Sözleşmeler: Türkiye’nin taraf olduğu uluslararası hukuk kuralları. 6. İdari İşlemler: İdarelerin gerçekleştirdiği işlemler, idarenin yetki ve sorumluluklarını yansıtır. 7. Genel Hukuk İlkeleri: Adalet, eşitlik, hukukun üstünlüğü gibi ilkeler idare hukukunun temelini oluşturur.

    Victorinx çakı Türkiye'ye neden yasaklandı?

    Victorinox çakı, Türkiye'de 6136 sayılı Ateşli Silahlar ve Bıçaklar ile Diğer Aletler Hakkında Kanun gereğince saldırı ve savunma amacıyla özel olarak üretilen aletlerin taşınması yasak olduğu için yasaktır.

    28661 sayılı Resmi Gazete'de neler var?

    29 Mayıs 2013 tarihli ve 28661 sayılı Resmi Gazete'de yer alan bazı içerikler şunlardır: Kanunlar: 6476, 6477, 6478, 6479, 6480, 6481, 6482, 6483, 6484, 6485 sayılı kanunlar. Yönetmelikler: Diyanet İşleri Başkanlığı Din İşleri Yüksek Kurulunun Çalışma Usul ve Esasları Hakkında Yönetmelik. Maden Kanununun I (A) Grubu Madenleri ile İlgili Uygulama Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik. EXPO 2016 Antalya Ajansı Mal ve Hizmet Alım-Satım ve Yapım İşleri İhale Yönetmeliği. Millî Eğitim Bakanlığı Özel Motorlu Taşıt Sürücüleri Kursu Yönetmeliği. Cumhuriyet Üniversitesi Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Uygulama ve Araştırma Merkezi Yönetmeliği. İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi Kâtip Çelebi ve Eserlerini Araştırma Uygulama ve Araştırma Merkezi Yönetmeliği. Tebliğler: Türk Parası Kıymetini Koruma Hakkında 32 Sayılı Karara İlişkin Tebliğ (Tebliğ No: 2008-32/35)’de Değişiklik Yapılmasına Dair Tebliğ (No: 2013-32/43). Balıkçı Gemisini Avcılıktan Çıkaranlara Yapılacak Destekleme Tebliği (No: 2013/25). Su Ürünleri Yetiştiriciliği Destekleme Tebliği (No: 2013/26). Yataklı Sağlık Tesislerinde Yoğun Bakım Hizmetlerinin Uygulama Usul ve Esasları Hakkında Tebliğde Değişiklik Yapılmasına Dair Tebliğ. Özelleştirme Yüksek Kurulunun çeşitli tarihli ve sayılı kararları.

    Hesap defteri tutmak zorunlu mu?

    Evet, hesap defteri tutmak zorunludur. Türk Ticaret Kanunu'nun 397. maddesinin dördüncü fıkrası uyarınca, bağımsız denetime tabi şirketler ve bilanço esasına göre defter tutmak zorunda olan mükellefler için hesap defteri tutmak zorunludur. Tutulması gereken hesap defterleri arasında yevmiye defteri, defteri kebir, envanter defteri, ortaklar pay defteri, yönetim kurulu karar defteri gibi türler bulunmaktadır.

    Yan Ödeme Kararnamesi kimleri kapsar?

    Yan Ödeme Kararnamesi, aylıklarını 657 sayılı Devlet Memurları Kanununa göre alan devlet memurlarını kapsar.

    3008 sayılı iş kanunu neden çıkarıldı?

    3008 sayılı İş Kanunu, Türkiye'de işçi ve işveren arasındaki ilişkileri düzenlemek, çalışma koşullarını iyileştirmek ve işçi haklarını korumak amacıyla çıkarılmıştır. Bu kanunun çıkarılmasını gerektiren bazı nedenler: İşçi haklarının yetersizliği: Daha önce çıkarılan mevzuat, işçilerin haklarını kapsamlı bir şekilde korumuyordu. Sanayileşme: Sanayinin gelişmesiyle birlikte, iş ilişkilerini kapsamlı olarak düzenleyecek bir kanuna ihtiyaç duyulmuştur. Toplumsal uzlaşma: Siyasi irade, iş gücü üzerinde kontrol sağlayarak toplumsal uzlaşmayı amaçlamıştır. Uluslararası etkiler: Batı'da otoriter rejimlerin yükselişi gibi dış faktörler de bu süreçte etkili olmuştur.

    5176 sayılı kanun nedir?

    5176 sayılı kanun, "Kamu Görevlileri Etik Kurulu Kurulması ve Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun"dur. Bu kanunun amacı: Kamu görevlilerinin uymaları gereken etik davranış ilkelerini belirlemek. Bu ilkelerin uygulanmasını gözetmek. Kapsamı: Genel bütçeye dahil daireler, katma bütçeli idareler, kamu iktisadi teşebbüsleri, döner sermayeli kuruluşlar, mahalli idareler ve bunların birliklerini kapsar. Cumhurbaşkanı, Türkiye Büyük Millet Meclisi üyeleri, Türk Silahlı Kuvvetleri ve yargı mensupları ile üniversiteler hakkında bu kanun hükümleri uygulanmaz.

    Vergi kanunlarının hiyerarşisi nedir?

    Vergi kanunlarının hiyerarşisi şu şekilde sıralanır: 1. Anayasa: Vergi hukukunun en üst normudur ve diğer tüm vergi kanunları anayasaya uygun olmalıdır. 2. Kanunlar: Vergilerin konulması, kaldırılması ve değiştirilmesi gibi asli unsurlar kanunla düzenlenmelidir. 3. Uluslararası Sözleşmeler: Türkiye'nin taraf olduğu uluslararası anlaşmalar vergi hukukunu etkiler. 4. Mahkeme Kararları: Vergi hukukunun yorumlanmasında ve uygulanmasında içtihatlar da önemlidir. Ayrıca, ikincil mevzuat olarak adlandırılan tüzükler, yönetmelikler, genel tebliğler ve sirkülerler de vergi hukukunun kaynakları arasında yer alır.

    Telefon bayileri hangi kanuna tabi?

    Telefon bayileri, ticari faaliyetleri kapsamında 6563 sayılı Elektronik Ticaretin Düzenlenmesi Hakkında Kanun'a tabidir.

    İnfaz hukukunun kaynakları nelerdir?

    İnfaz hukukunun kaynakları şunlardır: 1. Anayasa: İnfaz hukuku, Anayasa'nın güvencesi altındadır ve ceza hukukunun temel ilkelerini belirler. 2. Kanunlar: Ceza hukuku kanunları, infaz hukukunun temel kaynaklarıdır. Bunlar arasında Ceza Kanunu, Ceza Muhakemesi Kanunu ve Ceza İnfaz Kanunu yer alır. 3. İçtihatlar: Yargı kararları, infaz hukukunun uygulanmasında önemli bir kaynaktır. 4. Mevzuatlar: Cezaevi yönetmelikleri ve diğer ilgili mevzuatlar, infaz hukukunun uygulanmasında rol oynar. 5. Uluslararası Sözleşmeler: Türkiye'nin imzaladığı uluslararası sözleşmeler, infaz hukukuna etki eder. Örneğin, Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi, tutuklu ve hükümlülerin haklarını düzenler.