• Buradasın

    Kamulaştırma

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Kamulaştırmada ilk adım nedir?

    Kamulaştırmada ilk adım, kamu yararı kararının alınmasıdır.

    TOKİ'de uygulama aşaması ne demek?

    TOKİ'de uygulama aşaması, konut projelerinin hayata geçirilmesi sürecini ifade eder. Bu aşama, aşağıdaki adımları içerir: 1. Kamulaştırma: TOKİ, konut projeleri için gerekli arazi ve taşınmazları kamulaştırma yöntemiyle temin eder. 2. Proje Hazırlığı: Kamulaştırma yapılan alanda, konut projeleri, sosyal donatılar ve altyapı ihtiyaçları gibi unsurlar dikkate alınarak bir plan hazırlanır. 3. Hak Sahipliğinin Belirlenmesi: TOKİ ve belediye tarafından, projedeki hak sahipleri tespit edilir. 4. Konut Talep Toplama: Belediyenin TOKİ'ye başvurusu üzerine, konut talebinde bulunmak isteyenler için anket formları doldurulur ve başvuru süreci başlatılır. 5. İhale ve İnşaat: Başvuru sayısının yeterli görülmesi halinde, proje ihaleye çıkarılır ve konut inşasına başlanır.

    Kamulaştirma kanunu 46 madde nedir?

    Kamulaştırma Kanunu'nun 46. maddesi, devlet ve kamu tüzel kişilerinin, kamu yararının gerektirdiği hallerde özel mülkiyette bulunan taşınmaz malları kamulaştırma yetkisini düzenler. Bu maddeye göre: - Kamulaştırma bedeli peşin olarak ödenir. - Kamulaştırmanın yasal bir dayanağı olmalıdır ve bu dayanak Anayasa, kanun, tüzük, yönetmelik veya uluslararası anlaşma olabilir. - Kamulaştırmaya konu olan taşınmaz mal, özel mülkiyete tabi olmalıdır.

    Bedel ve tazminat arasındaki fark nedir?

    Bedel ve tazminat kavramları farklı bağlamlarda kullanılsa da, her ikisi de bir zararın karşılanması anlamına gelir. Bedel, genellikle kamulaştırma davalarında kullanılır ve devletin veya kamu kurumlarının özel mülkiyete konu taşınmazlara el atması durumunda, taşınmaz malikinin mülkiyet hakkını korumak ve taşınmazın rayiç değerini talep etmek için açtığı tazminat davasını ifade eder. Tazminat ise, hukuka aykırı bir eylem sonucunda meydana gelen maddi veya manevi zarara karşılık olarak ödenen bedel olarak tanımlanır.

    Kamulaştırma bedelini kim belirler?

    Kamulaştırma bedelini öncelikle idarenin kıymet takdir komisyonu belirler. Eğer idare ve taşınmaz sahibi bedel konusunda anlaşamazsa, asliye hukuk mahkemesinde kamulaştırma bedelinin tespiti için dava açılır ve bu davada bilirkişiler tarafından taşınmazın değeri belirlenir.

    Kamulaştırma pazarlık süreci nasıl işler?

    Kamulaştırma pazarlık süreci, devletin veya kamu tüzel kişilerinin özel mülkiyetteki bir taşınmazı kamulaştırmak için malikle anlaşma sağlamaya çalıştığı süreçtir. Süreç şu şekilde işler: 1. Kamu yararı kararı: İlgili idare, taşınmazın kamu yararına kamulaştırılmasına karar verir. 2. Tapu ve malikin belirlenmesi: Tapu kayıtları incelenerek taşınmazın malik(ler)i tespit edilir. 3. Uzlaşma komisyonu: İdare, malikle pazarlık yaparak bedel konusunda anlaşma sağlamak üzere bir uzlaşma komisyonu oluşturur. 4. Pazarlık görüşmeleri: Malike, taşınmazı pazarlıkla veya takas usulü ile almak istendiği yazılı olarak bildirilir. 5. Anlaşma sağlanması: Taraflar, önceden belirlenen bedelin üzerinde olmamak kaydıyla bir anlaşmaya varırlarsa, bu durum tutanağa geçirilir ve taşınmaz tapuda ilgili idareye devir edilir. Eğer pazarlık görüşmeleri sonuçsuz kalırsa, idare kamulaştırma bedelinin tespiti için Asliye Hukuk Mahkemesi'nde dava açar ve mahkeme kararıyla taşınmaz idare adına tescil edilir.

    EPDK kamulaştırma yapabilir mi?

    Evet, EPDK kamulaştırma yapabilir. 4628 sayılı Elektrik Piyasası Kanunu, 4646 sayılı Doğal Gaz Piyasası Kanunu ve 5015 sayılı Petrol Piyasası Kanunu kapsamında, EPDK kamu yararı adına ihtiyaç duyulan taşınmazların kamulaştırılmasını gerçekleştirme yetkisine sahiptir. Kamulaştırma süreci şu adımları içerir: 1. Kamulaştırma kararının alınması: EPDK tarafından kamu yararı kararı yerine geçen bir karar alınır. 2. Değerleme raporları: Taşınmazların değerini belirlemek için EPDK tarafından geliştirilen biçimlere göre değerleme raporları hazırlanır. 3. Uzlaşma ve mahkeme: Kamulaştırma bedeli üzerinde anlaşma sağlanamazsa, mahkeme yoluyla bedelin tespiti ve taşınmazın EPDK adına tescili sağlanır.

    67 ve 68 sayılı kanunlar ile 6830 ve 2942 sayılı kanunların kamulaştırma bedellerinin ödenme şekli nedir?

    67 ve 68 sayılı kanunlar ile 6830 ve 2942 sayılı kanunlar kapsamında kamulaştırma bedellerinin ödenme şekli şu şekildedir: 1. 6830 Sayılı Kanun: Bu kanun kapsamında kamulaştırma bedelleri, peşin olarak veya en fazla beş yıl içinde eşit taksitlerle ödenir. 2. 2942 Sayılı Kanun: Bu kanun uyarınca kamulaştırma bedelinin ödenmesinde ise şu adımlar izlenir: - İdare, anlaşma tutanağının tanzim tarihinden itibaren en geç 45 gün içinde bedeli hazırlar. - Bedel, malikin ferağ vermesi ve tapuda idare adına yapılacak tescilin hukuki sebebi olan bir tutanakla birlikte ödenir. - Bedelin ödenmesiyle birlikte taşınmaz mal, sahibinden kamulaştırma yoluyla alınmış sayılır ve bu şekilde yapılan kamulaştırmaya veya bedeline karşı itiraz davaları açılamaz.

    İstimlâk bedeli ödenmezse ne olur?

    İstimlâk bedeli ödenmezse, mülk sahibi istimlâk davası açma hakkına sahiptir. Bu dava sürecinde, taşınmazın değeri ve kamulaştırma kararının yasal uygunluğu incelenir.

    Diyarbakır'da petrol arama için kamulaştırma kararı alındı mı?

    Evet, Diyarbakır'da petrol arama için kamulaştırma kararı alınmıştır. Bu karar, Türkiye Petrolleri Anonim Ortaklığı'nın (TPAO) başvurusu üzerine, Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı Maden ve Petrol İşleri Genel Müdürlüğü tarafından alınmıştır.

    Kamulaştırma Kanunu madde 13 nedir?

    Kamulaştırma Kanunu'nun 13. maddesi mülga edilmiştir.

    Kamulaştırmada mirasçılardan biri itiraz ederse ne olur?

    Kamulaştırmada mirasçılardan biri itiraz ederse, kamulaştırma süreci durur ve ortaklığın giderilmesi davası açılması gerekir. Bu durumda, mirasçılar ya mirasın mahkeme yoluyla satışını sağlarlar ya da mirasın aynen taksim ile paylaştırılmasını talep ederler. Mirasçıların itiraz hakkını kullanabilmeleri için, mirasçı olduklarını kanıtlayan resmi belgeleri (veraset ilamı, noter tasdikli miras belgeleri veya mahkeme kararları) sunmaları gerekmektedir.

    Kamulaştırma sınırı yola yakın olursa ne olur?

    Kamulaştırma sınırının yola yakın olması durumunda şu sonuçlar doğabilir: 1. Hukuki Sorunlar: Kamulaştırma sınırı, imar planıyla çelişiyorsa veya plan hiç yoksa mahkemeden dönebilir ya da uygulamada iptale uğrayabilir. 2. Parsel Bütünlüğünün Bozulması: Sınır, parsel bütünlüğünü bozabilir ve bu da belediye ile vatandaş arasında sorunlara yol açabilir. 3. Ek Maliyetler: Gereksiz yere imar parsellerine girilmesi, ileride ek kamulaştırma maliyetleri yaratabilir. 4. Yapının Yaralanması: Eğer kamulaştırma sınırı bir yapının yanından geçiyorsa, vatandaş yapının zarar gördüğünü iddia edebilir ve bu durum mahkemeye taşınabilir. Bu tür sorunları önlemek için, kamulaştırma sınırının imar planına uygun olarak belirlenmesi ve gerekirse plan tadilatı yapılması önerilir.

    Kamulaştırmasız el atma davası nasıl açılır?

    Kamulaştırmasız el atma davası açmak için izlenmesi gereken adımlar şunlardır: 1. Hukuki inceleme ve tespit yapılması. 2. Uzlaşma ve idari başvuru. 3. Mahkemeye dava açılması. Dava açmadan önce hazırlanması gereken belgeler arasında tapu kaydı, imar planı ve kadastro kayıtları, uydu ve harita görselleri, bilirkişi ve ekspertiz raporları, kamu kurumundan gelen resmi yazılar yer alır. Süreç karmaşık olabileceğinden iyi bir avukat desteği almak önemlidir.

    3194 sayılı imar kanununun 14 maddesi nedir?

    3194 sayılı İmar Kanunu'nun 14. maddesi, belediye veya valiliklerin imar planlarının uygulanması sırasında bir gayrimenkulün tamamını kamulaştırmadan, o yerin muayyen saha, yükseklikte ve derinliğindeki kısmı üzerinde kamu yararı amacıyla irtifak hakkı tesis edebileceğini düzenler. Ayrıca, bu madde kapsamında belediyeler veya valilikler, mümkün olan yer ve hallerde mal sahibinin muvafakatiyle, bedelsiz irtifak hakkı verme karşılığında bedelsiz irtifak hakkı tesis edebilirler.

    İdare kamulaştırma bedelinin tespiti ve tescil davası nedir?

    İdare kamulaştırma bedelinin tespiti ve tescil davası, kamulaştırma işlemine konu olan taşınmazın değerinin belirlenmesi ve bu değerin mahkeme kararıyla tescil edilmesi için açılan bir davadır. Davanın amacı: - Taşınmazın gerçek değerinin bilirkişiler tarafından objektif ve adil bir şekilde tespit edilmesi. - Kamulaştırma bedelinin idare tarafından mülkiyet sahiplerine ödenmesi ve taşınmazın mülkiyetinin idareye geçmesi. Dava süreci: 1. Dava dilekçesi: İdare veya mülkiyet sahipleri tarafından asliye hukuk mahkemesine sunulur. 2. Bilirkişi heyeti: Mahkeme tarafından taşınmazın keşfi ve değerleme raporunun hazırlanması için atanır. 3. Raporun değerlendirilmesi: Taraflar ve bilirkişiler raporu üzerinde görüşür. 4. Mahkeme kararı: Taşınmazın bedeli belirlenir ve kararın kesinleşmesiyle bedel idare tarafından ödenir. Dava açma süresi: Mülkiyet sahipleri için kamulaştırma kararının tebliğinden itibaren 60 gün, idare için ise uzlaşmanın sağlanamaması halinde kamulaştırma kararının kesinleşmesinden itibaren 6 aydır.

    2942 sayılı kamulaştırma kanunu 3 maddesi nedir?

    2942 sayılı Kamulaştırma Kanunu'nun 3. maddesi, idarelerin kamu hizmetlerinin veya teşebbüslerinin yürütülmesi için gerekli olan taşınmaz malları, kaynakları ve irtifak haklarını kamulaştırma şartlarını düzenler. Bu maddeye göre: 1. Bedellerin ödenmesi: Kamulaştırma bedelleri nakden ve peşin olarak veya eşit taksitlerle ödenebilir. 2. Küçük çiftçi bedeli: Kamulaştırılan topraktan, o toprağı doğrudan işleten küçük çiftçiye ait olanların bedeli her halde peşin ödenir. 3. Ödenek temini: Kamulaştırma işlemlerine yeterli ödenek temin edilmeden başlanılamaz.

    Kamulastirmasiz el atma davası kesinleşmeden icraya konulursa ne olur?

    Kamulaştırmasız el atma davasında karar kesinleşmeden icraya konulursa, bu durum icra takibinin durdurulmasına yol açar. 7327 sayılı kanun değişikliğiyle, kamulaştırmasız el atma davalarında verilen kararların taşınmaz mal ile ilgili ayni haklara ilişkin kararların icrasına ilişkin hükümlere göre yerine getirilmesi ve kesinleşme şartına bağlanması öngörülmüştür.

    Kamulaştırma ve istimlak aynı şey mi?

    Kamulaştırma ve istimlak terimleri teknik olarak bazı farklılıklara sahip olsa da genellikle birbirinin yerine kullanılır. Kamulaştırma, kamu yararı gözetilerek özel taşınmazların devlet veya kamu tüzel kişiliklerine devrini içeren genel bir süreçtir. İstimlak ise kamulaştırmanın özel bir biçimidir ve daha çok taşınmazın bedeli ödenerek tamamen devredilmesi anlamına gelir.

    Kamulaştırma ve istimlak aynı şey mi?

    Kamulaştırma ve istimlak terimleri teknik olarak bazı farklılıklara sahip olsa da genellikle birbirinin yerine kullanılır. Kamulaştırma, kamu yararı gözetilerek özel taşınmazların devlet veya kamu tüzel kişiliklerine devrini içeren genel bir süreçtir. İstimlak ise kamulaştırmanın özel bir biçimidir ve daha çok taşınmazın bedeli ödenerek tamamen devredilmesi anlamına gelir.