• Buradasın

    Kamulaştırma pazarlık süreci nasıl işler?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Kamulaştırma pazarlık süreci şu şekilde işler:
    1. Tebligat ve davet 23. İdare, taşınmaz malikini pazarlık görüşmelerine davet eder 23. Bu davet yazısında, tahmini bedel ve görüşme yeri/zamanı belirtilir 2.
    2. Uzlaşma komisyonu 23. Pazarlık görüşmeleri, idare bünyesinde kurulan bir uzlaşma komisyonu aracılığıyla yürütülür 23.
    3. Pazarlık görüşmeleri 23. Mülk sahibi veya vekili, komisyon ile taşınmazın bedeli üzerinde pazarlık yapar 23. Bu aşamada, emsal değerler, taşınmazın özellikleri ve güncel piyasa koşulları önemli rol oynar 2.
    4. Anlaşma sağlanması 23. Taraflar bedel üzerinde anlaşırlarsa, bir anlaşma tutanağı imzalanır 23.
    5. Ödeme ve tapu işlemleri 3. İdare, belirlenen bedeli 45 gün içinde öder ve taşınmazın tapuda idare adına tescil işlemleri yapılır 3.
    Anlaşma sağlanamazsa, idare Asliye Hukuk Mahkemesi’ne başvurarak “kamulaştırma bedelinin tespiti ve taşınmazın idare adına tescili” davası açar 24.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Kamulaştırma 6 aylık süre nasıl hesaplanır?

    Kamulaştırma sürecinde 6 aylık süre, Kamulaştırma Kanunu'nun 10. maddesi uyarınca, idarenin mahkemeye başvurarak kamulaştırma bedelinin tespiti ve taşınmazın idare adına tescilini talep etmesi için belirlenen süredir. Bu süre, kamulaştırma kararının alınmasından itibaren işlemeye başlar ve idarenin bu işlemi tamamlamak için en fazla 6 ayı vardır.

    Kamulaştırma Kanunu madde 13 nedir?

    2942 sayılı Kamulaştırma Kanunu'nun 13. maddesi, 24/04/2001 tarihli 4650 sayılı Kanun ile yürürlükten kaldırılmıştır. Bu madde, kamulaştırma sürecinde tebligatın nasıl yapılacağına dair düzenlemeleri içeriyordu. Güncel yasal çerçevede tebligat işlemleri için farklı hükümler geçerlidir.

    Hukuki el atma 5 yıl içinde kamulaştırma yapılmazsa ne olur?

    Hukuki el atma durumunda, 5 yıl içinde kamulaştırma yapılmazsa taşınmaz maliki, taşınmazın bedelinin ödenmesi talebiyle dava açabilir. Bu dava, taşınmazın bulunduğu yer asliye hukuk mahkemesinde açılır. Ayrıca, malikin taşınmazı, imar planında yeşil saha, park, okul gibi kamuya ayrılan bir alan üzerinde bulunuyorsa veya imar uygulaması sebebiyle düşen düzenleme ortaklık payı yüzde kırk beşin üzerindeyse, 5 yıllık süre her malik yönünden ayrıca değerlendirilir. Dava açmadan önce idareye başvurma ve uzlaşma görüşmelerinin yapılması zorunlu değildir. Her dava farklı koşullara sahip olduğu için kesin bir süre vermek zor olabilir. Hukuki konularda doğru bilgi ve yönlendirme için bir avukata danışılması önerilir.

    Kamulaştırma Kanunu 22 madde nedir?

    Kamulaştırma Kanunu 22. madde, "Kamulaştırmadan Vazgeçme" başlığı altında, tarafların anlaşması suretiyle kamulaştırmadan vazgeçmeyi düzenler. Maddeye göre: Kamulaştırmanın kesinleşmesinden sonra, taşınmaz malların kamulaştırma amacına veya kamu yararına yönelik herhangi bir ihtiyaca tahsisi lüzumu kalmaması halinde, durum idarece mal sahibi veya mirasçılarına duyurulur. Mal sahibi veya mirasçıları, kamulaştırma bedelini aldıkları günden itibaren işleyecek kanuni faiziyle birlikte üç ay içinde ödeyerek taşınmaz malı geri alabilir. Kamulaştırmadan tek taraflı vazgeçme ise idarenin, kamulaştırmanın her safhasında, yetkili merciin kararı ile mümkündür.

    Arazi kamulaştırma bedeli nasıl hesaplanır?

    Arazi kamulaştırma bedeli, bilirkişiler tarafından yapılan değerlendirme ve keşifler sonucunda belirlenir. Hesaplama sürecinde aşağıdaki yöntemler kullanılır: Kıymet Takdiri Yöntemi: Taşınmazın arsa ve yapı özellikleri, konumu ve çevresel faktörler dikkate alınarak ekspertiz raporu ile belirlenen bedeldir. Piyasa Değeri Yöntemi: Kamulaştırma bölgesindeki gayrimenkul piyasası ve benzer taşınmazların satış fiyatları esas alınır. Gelir Yöntemi: Arazinin net geliri ve bu gelirin kapitalizasyonu üzerinden hesaplama yapılır. Hesaplama adımları: 1. Değerleme Uzmanı Seçimi: Yetkin bir uzman atanır. 2. Taşınmazın Fiziksel Özellikleri: Büyüklük, konum ve yapı durumu incelenir. 3. Emsal Değerler ve Piyasa Araştırması: Benzer taşınmazların satış fiyatları araştırılır. 4. Bedelin Hesaplanması: Tüm veriler kullanılarak matematiksel formüllerle bedel belirlenir. 5. Raporlama: Çalışmalar ve hesaplamalar rapor haline getirilir. Kamulaştırma bedeli belirlenirken taşınmazın mevcut durumu, piyasa değeri, bölgedeki benzer taşınmazların fiyatları ve kamulaştırma amacı gibi unsurlar dikkate alınır.

    Acel kamulaştırma parsele etkisi nedir?

    Acele kamulaştırmanın parsele etkileri şunlardır: El koyma: Acele kamulaştırma kararıyla taşınmaza el konur, ancak tapu devri gerçekleşmez. Bedel tespiti: Taşınmazın değeri idare tarafından belirlenir ve malik adına bankaya yatırılır. Kullanım: İdare, taşınmazı hemen kullanmaya başlayabilir. Yasal süreç: Malik ile uzlaşma sağlanamazsa idare, bedel tespiti ve tescil davası açar. Acele kamulaştırma, yalnızca kamu yararı gerektiren ve aciliyet arz eden durumlarda uygulanabilen istisnai bir yöntemdir.

    Kamulaştırma Kanunu'na göre kamulaştırma bedeli nasıl hesaplanır?

    Kamulaştırma Kanunu'na göre kamulaştırma bedeli, aşağıdaki unsurların dikkate alınmasıyla hesaplanır: 1. Taşınmazın Cinsi ve Nevi: Taşınmazın arsa mı yoksa arazi mi olduğu belirlenir. 2. Yüzölçümü: Taşınmazın alanı hesaplanır. 3. Kıymet Takdiri: Taşınmazın kamulaştırma tarihindeki rayiç piyasa değeri, kıymet takdir komisyonu tarafından belirlenir. 4. Emsal Satışlar: Bölgede benzer taşınmazların satış değerleri de değerlendirmede kullanılır. 5. Yapıların Değeri: Taşınmaz üzerinde yapı varsa, bunların resmi birim fiyatları ve yapım maliyeti dikkate alınır. 6. Yıpranma Payı: Yapıların yıpranma oranı hesaplanır. Hesaplama sonucunda belirlenen bedel, peşin ve nakit olarak malike ödenir.