• Buradasın

    Kamulaştırma sınırı yola yakın olursa ne olur?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Kamulaştırma sınırının yola yakın olması durumunda şu sonuçlar doğabilir:
    1. Hukuki Sorunlar: Kamulaştırma sınırı, imar planıyla çelişiyorsa veya plan hiç yoksa mahkemeden dönebilir ya da uygulamada iptale uğrayabilir 1.
    2. Parsel Bütünlüğünün Bozulması: Sınır, parsel bütünlüğünü bozabilir ve bu da belediye ile vatandaş arasında sorunlara yol açabilir 12.
    3. Ek Maliyetler: Gereksiz yere imar parsellerine girilmesi, ileride ek kamulaştırma maliyetleri yaratabilir 1.
    4. Yapının Yaralanması: Eğer kamulaştırma sınırı bir yapının yanından geçiyorsa, vatandaş yapının zarar gördüğünü iddia edebilir ve bu durum mahkemeye taşınabilir 1.
    Bu tür sorunları önlemek için, kamulaştırma sınırının imar planına uygun olarak belirlenmesi ve gerekirse plan tadilatı yapılması önerilir 12.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    2942'ye göre kamulaştırma ne zaman yapılır?

    2942 sayılı Kamulaştırma Kanunu'na göre kamulaştırma, aşağıdaki durumlarda yapılır: Kamu hizmetlerinin yürütülmesi: Kanunlarla ve Cumhurbaşkanlığı kararnameleriyle yükümlü olunan kamu hizmetlerinin veya teşebbüslerinin yürütülmesi için gerekli olan taşınmaz mallar, kaynaklar ve irtifak hakları kamulaştırılabilir. Büyük enerji ve sulama projeleri: Bakanlar Kurulunca kabul edilen büyük enerji ve sulama projeleri ile iskân projelerinin gerçekleştirilmesi için. Yeni ormanların yetiştirilmesi: Yeni ormanların yetiştirilmesi amacıyla. Kıyıların korunması: Kıyıların korunması ve turizm amacıyla yapılacak kamulaştırmalarda. İmar planları: Uygulama imar planlarında umumi hizmetlere ve resmî kurumlara ayrılmak suretiyle mülkiyet hakkının özüne dokunacak şekilde tasarrufu hukuken kısıtlanan taşınmazlar hakkında, imar programlarının yürürlüğe girmesinden itibaren beş yıllık süre içerisinde. Kamulaştırma işlemi, idarenin yeterli ödeneği temin etmesinden sonra başlatılabilir.

    Kamulaştırma ve kamulaştırmasız el atma arasındaki fark nedir?

    Kamulaştırma ve kamulaştırmasız el atma arasındaki temel farklar şunlardır: 1. Amaç: Her iki durumda da amaç, kamu yararı çerçevesinde mülkiyet hakkına müdahale etmektir. 2. Yasallık: Kamulaştırma, yasal bir süreçtir ve idare hukuku kapsamında değerlendirilir. 3. Mülkiyetin Geçişi: Kamulaştırmada mülkiyet, idareye malik rızası aranmaksızın geçer. 4. Tazminat: Kamulaştırmada mülkiyet sahibine tazminat ödenir. 5. Yargı Yeri: Kamulaştırma işlem iptali davaları idare mahkemelerinde, maddi hataların düzeltilmesi davaları ise adli yargıdaki mahkemelerde görülür.

    Kamulaştırma Kanunu 27. madde nedir?

    2942 sayılı Kamulaştırma Kanunu'nun 27. maddesi, acele kamulaştırmayı düzenler. Bu maddeye göre, yurt savunması ihtiyacına veya aceleliğine Bakanlar Kurulunca ya da Cumhurbaşkanlığınca karar alınacak hallerde veya özel kanunlarla öngörülen olağanüstü durumlarda gerekli olan taşınmaz mallar, kıymet takdiri dışındaki işlemler sonradan tamamlanmak üzere ilgili idarenin istemi ile mahkemece yedi gün içinde tespit edilir. İdare, bu tespit edilen değeri mal sahibi adına bir bankaya yatırarak taşınmaz mala el koyabilir. Acele kamulaştırma, kamulaştırma sürecinin olağan yolundan farklı olarak, taşınmazın malikinde mülkiyet hakkını korurken idarenin taşınmaz üzerinde serbestçe tasarrufta bulunabilmesini sağlar. 27. madde davaları, bedel ve tescil yönünden bağlayıcı değildir.

    2942 sayılı kamulaştırma kanunu 3 maddesi nedir?

    2942 sayılı Kamulaştırma Kanunu'nun 3. maddesi, idarelerin kanunlarla yapmak yükümlülüğünde bulundukları kamu hizmetlerinin veya teşebbüslerinin yürütülmesi için gerekli olan taşınmaz malları, kaynakları ve irtifak haklarını; bedellerini nakden ve peşin olarak veya belirli koşullarda taksitlerle ödemek suretiyle kamulaştırma yapabileceklerini düzenler. Ayrıca, Bakanlar Kurulunca kabul olunan, büyük enerji ve sulama projeleri ile iskan projelerinin gerçekleştirilmesi, yeni ormanların yetiştirilmesi, kıyıların korunması ve turizm amacıyla yapılacak kamulaştırmalarda, bir gerçek veya özel hukuk tüzelkişisine ödenecek kamulaştırma bedelinin o yıl Genel Bütçe Kanununda gösterilen miktarının, nakden ve peşin olarak ödeneceğini belirtir. Bu maddenin tamamı için 2942 sayılı Kamulaştırma Kanunu'nun ilgili maddesine veya mevzuat.gov.tr gibi kaynaklara başvurulabilir.

    Kamulaştırma ve istimlak aynı şey mi?

    Evet, kamulaştırma ve istimlak aynı anlama gelir. 2942 sayılı kanuna göre, özel mülkiyete konu olan bir taşınmaza; devlete ait kurum ve kuruluşlarca kamu yararı ilkesi çerçevesinde el konulması işlemi olarak tanımlanır. İstimlak; özel mülkiyete konu olan taşınmazın bir kısmı veya tamamı üzerinde gerçekleştirilebilir ve işlemler sırasında devletin, istimlak edilen taşınmazın bedelini ilgili kişiye ödemesi gerekir.

    Kamulaştırma Kanunu 22 madde nedir?

    Kamulaştırma Kanunu'nun 22. maddesi, kamulaştırmadan anlaşma yoluyla vazgeçme konusunu düzenler. Bu maddeye göre: 1. Kamulaştırmanın kesinleşmesinden sonra, taşınmaz malların kamulaştırma amacına veya kamu yararına yönelik herhangi bir ihtiyaca tahsisi lüzumu kalmaması halinde, bu durum idarece mal sahibi veya mirasçılarına tebliğ edilir. 2. Mal sahibi veya mirasçıları, kamulaştırma bedelini aldıkları günden itibaren işleyecek kanuni faiziyle birlikte üç ay içinde ödeyerek taşınmaz malı geri alabilirler. 3. İade işleminin, kamulaştırmanın ve bedelinin kesinleşmesinden sonra bir yıl içinde gerçekleşmesi halinde, kamulaştırma bedelinin faizi alınmaz. 4. Bu madde hükümlerine göre taşınmaz malı geri almayı kabul etmeyen mal sahibi veya mirasçıları, 23. maddeye göre geri alma haklarını da kaybederler. 5. Bu madde hükümleri, kamulaştırmanın kesinleşmesi tarihinden itibaren beş yıl geçmiş olması halinde uygulanmaz.

    Kamulaştırma Kanunu 10. madde nedir?

    Kamulaştırma Kanunu'nun 10. maddesi, kamulaştırmanın satın alma usulü ile yapılamaması durumunda izlenecek süreci düzenler. Bu maddeye göre: 1. İdare, gerekli bilgi ve belgelerle birlikte asliye hukuk mahkemesine başvurarak taşınmaz malın kamulaştırma bedelinin tespitini ve idare adına tescilini ister. 2. Mahkeme, idarenin başvuru tarihinden itibaren en geç otuz gün sonrası için bir duruşma günü belirler ve bu tarihi malike bildirir. 3. Duruşmada hakim, tarafları anlaşmaya davet eder; anlaşma sağlanması halinde bedel kesinleşir. 4. Belirlenen bedel, peşin veya taksitle ödenmek üzere hak sahibi adına bankaya yatırılır.