• Buradasın

    DevletMemurları

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Göç İdaresi çalışanları hangi statüde?

    Göç İdaresi Başkanlığı merkez ve taşra teşkilatında görev yapan personel, 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'na tabi olarak çalışmaktadır. Ayrıca, Göç İdaresi'nde geçici işçi statüsünde çalışan personel de bulunmaktadır. Bu personel, genellikle 696 sayılı KHK ile kadroya geçmiş olup, asgari ücret ile çalışmaktadır.

    1,012556 ne demek?

    1,012556, 2025 yılı Ocak-Haziran dönemi için geçerli olan memur aylık katsayısıdır. Bu katsayı, enflasyon farkı ve toplu sözleşme zammının toplamına göre belirlenir ve her yıl Ocak ve Temmuz aylarında güncellenir. Bu katsayı, çeşitli hesaplamalarda kullanılır, örneğin bedelli askerlik ücretinin hesaplanmasında 240.000 gösterge rakamıyla çarpılarak kullanılır.

    657 sayılı devlet memurları kanunu 4. madde nedir?

    657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'nun 4. maddesi, kamu hizmetlerinin yürütülme şekillerini düzenler: Kamu hizmetleri, memurlar, sözleşmeli personel, geçici personel ve işçiler eliyle gördürülür. Memur, mevcut kuruluş biçimine bakılmaksızın, devlet ve diğer kamu tüzel kişiliklerince genel idare esaslarına göre yürütülen asli ve sürekli kamu hizmetlerini ifa ile görevlendirilen kişidir. Yukarıdaki tanımın dışındaki kurumlarda genel politika tespiti, araştırma, planlama, programlama, yönetim ve denetim gibi işlerde görevli ve yetkili olanlar da memur sayılır.

    Toplu sözleşmeyle yapılan ünvan değişikliğinde fark ödemesi nasıl yapılır?

    Toplu sözleşmeyle yapılan ünvan değişikliğinde fark ödemesi, 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'nun 49. maddesi ve 2022-2023 yıllarını kapsayan toplu sözleşme hükümlerine göre yapılır. 657 sayılı Kanun'un 49. maddesine göre, daha yüksek aylık öngörülen başka kadrolara görev veya unvan değişikliği suretiyle atananlar, göreve başladığı tarihten itibaren yeni görevlerinin aylıklarını almaya hak kazanır. 2022-2023 yıllarını kapsayan toplu sözleşme hükümlerine göre ise, göreve başlama tarihine göre maaş fark ödemesi yapılır. Ayrıca, toplu iş sözleşmesi nedeniyle geriye yönelik ödenmesine karar verilen ücret farklarına ilişkin ek aylık prim ve hizmet belgelerinin, toplu iş sözleşmesinin imzalandığı tarihi takip eden ayın 26'sına kadar verilmesi gerekmektedir.

    657 sayılı devlet memurları kanununa göre amir memur ilişkileri nelerdir?

    657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'na göre amir-memur ilişkileri şu şekilde özetlenebilir: Amirin Görev ve Sorumlulukları: Amir, kendi biriminde kanun ve diğer mevzuatla belirlenen görevleri zamanında ve eksiksiz yapmaktan ve yaptırmaktan sorumludur. Amir, astlarını yetiştirmekle, hal ve hareketlerini takip ve kontrol etmekle yükümlüdür. Amir, astlarına kanunlara ve Cumhurbaşkanlığı kararnamelerine aykırı emir veremez. Amir, astlarından özel bir menfaat sağlayacak bir talepte bulunamaz, hediyesini kabul edemez ve borç alamaz. Memurun Görev ve Sorumlulukları: Memur, kanun ve diğer mevzuatta belirtilen esaslara uymakla ve amirler tarafından verilen görevleri yerine getirmekle yükümlüdür. Memur, amirinden aldığı emri, Anayasa, kanun, Cumhurbaşkanlığı kararnamesi ve yönetmelik hükümlerine aykırı görürse, yerine getirmez ve bu aykırılığı o emri verene bildirir. Memur, görevini dikkat ve itina ile yerine getirmek ve kendisine teslim edilen devlet malını korumak zorundadır.

    İçişleri Bakanlığı görevde yükselme sınavı hangi kanuna tabi?

    İçişleri Bakanlığı görevde yükselme sınavı, 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu ve ilgili diğer mevzuata tabidir. Bu mevzuat arasında, 10/6/1949 tarihli ve 5442 sayılı İl İdaresi Kanunu, 1 sayılı Cumhurbaşkanlığı Teşkilatı Hakkında Cumhurbaşkanlığı Kararnamesi ile 15/3/1999 tarihli ve 99/12647 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile yürürlüğe konulan "Kamu Kurum ve Kuruluşlarında Görevde Yükselme ve Unvan Değişikliği Esaslarına Dair Genel Yönetmelik" bulunmaktadır. Ayrıca, İçişleri Bakanlığı Personeli Görevde Yükselme ve Unvan Değişikliği Yönetmeliği de bu süreçte referans alınan yönetmelikler arasındadır.

    Yeni devlet memurları kanunu ne zaman yürürlüğe girecek?

    25 Aralık 2024 tarihinde kabul edilen ve 27 Aralık 2024 tarihli Resmî Gazete'de yayımlanan "Devlet Memurları Kanunu ile Bazı Kanun ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun"un yürürlüğe giriş tarihi, yayımlandığı tarih olarak belirlenmiştir. Ancak, bazı maddelerin yürürlük tarihleri farklılık göstermektedir: 16. ve 19. maddeler, 15 Ocak 2023 tarihinden itibaren geçerli olmak üzere yayımı tarihinde yürürlüğe girmiştir. 22., 23. ve 25. maddeler, 21 Aralık 2024 tarihinden itibaren geçerli olmak üzere yayımı tarihinde yürürlüğe girmiştir.

    657 133 madde nedir?

    657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'nun 133. maddesi, disiplin cezalarının bir süre sonra sicilden silinmesini düzenler. Bu maddeye göre: Devlet memurluğundan çıkarma cezasından başka bir disiplin cezasına çarptırılmış olan memur, uyarma ve kınama cezalarının uygulanmasından 5 sene, diğer cezaların uygulanmasından 10 sene sonra atamaya yetkili amire başvurarak, verilmiş olan cezalarının özlük dosyasından silinmesini isteyebilir. Memurun, belirtilen süreler içerisindeki davranışları, bu isteğini haklı kılacak nitelikte görülürse, isteğinin yerine getirilmesine karar verilerek bu karar özlük dosyasına işlenir.

    657 Devlet Memurları Kanunu 37 ve 38 maddeleri nelerdir?

    657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'nun 37. maddesi, öğrenim durumları, hizmet sınıfları ve görev unvanları itibarıyla azami yükselebilecekleri derecelerin dördüncü kademesinden aylık almaya hak kazanan ve son sekiz yıllık süre içinde herhangi bir disiplin cezası almayan memurların, kadro şartı aranmaksızın bir üst dereceye yükseltilmesini düzenler. 38. madde ise kademeyi, derece içerisinde, görevin önemi veya sorumluluğu artmadan, memurun olumlu sicil almasına ve bulunduğu derecedeki hizmet süresine bağlı olarak aylığındaki ilerleyiş adımı olarak tanımlar. Bu maddeler, 13/2/2011 tarihli 6111 sayılı kanunla yapılan değişiklikle mülga edilmiştir.

    İş bırakma kararına uymayana ne ceza verilir?

    İş bırakma kararına uymayanlara disiplin cezası verilmesi hukuka aykırıdır. Sendikal faaliyet kapsamında alınan iş bırakma kararına uymayan kamu görevlileri hakkında soruşturma açılması ve ceza verilmesi, 4688 sayılı Kamu Görevlileri Sendikalar Kanunu ve Türk Ceza Kanunu'nun ilgili maddeleri ile Danıştay ve Anayasa Mahkemesi'nin kararları doğrultusunda yasaktır. Ancak, ilgili idare tarafından belirlenen günde neden görev yerine gelinmediği yazılı olarak sorulabilir. İş bırakma eylemi nedeniyle disiplin cezası alan bir kişi, öncelikle cezaya il disiplin kurullarında itiraz edebilir; buradan olumsuz sonuç alması halinde idari yargı yoluna başvurabilir.

    Kamu işçisi şahıs şirketi kurabilir mi?

    Kamu işçisi, 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'na tabi değilse şahıs şirketi kurabilir. Ancak, iş sözleşmesinde şirket açmaya engel bir madde bulunmuyorsa şahıs şirketi kurmak mümkündür. Türkiye'de sigortalı çalışırken şahıs şirketi kurmak, 5510 sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanunu'nun 53. maddesine göre sigorta mevzuatı açısından bir sıkıntı yaratmaz. Şirket kurma süreci ve yasal düzenlemeler hakkında kesin bilgi almak için bir mali müşavirden destek alınması önerilir.

    Barem ne demek?

    Barem, devlet memurlarının maaşlarının derece ve tutarlarını düzenleyen sistem veya çizelgedir. Ayrıca, zeytincilikte barem, kilogram başına düşen zeytin adedini ifade eder ve 200 ila 410 arasında değişen sayıya göre zeytinin fiyatı belirlenir. Bunun yanı sıra, barem, belirli formülleri, değişen sayılara ve oranlara uygulayarak her işlem için ayrı bir hesap yapılmadan kullanılan hazır cetveller olarak da tanımlanabilir.

    657 sayılı kanunun 92 maddesi ne zaman değişti?

    657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'nun 92. maddesi, 25/12/2024 tarihinde kabul edilen ve 27/12/2024 tarihinde 32765 sayılı Resmi Gazete'de yayımlanan kanunla değiştirilmiştir. Bu değişiklik, maddenin birinci fıkrasına "veya uluslararası kuruluşlarda" ibaresi ile ikinci ve üçüncü fıkralarında yer alan "yabancı memleketlerde veya uluslararası kuruluşlarda" ibarelerinin "birinci fıkra kapsamındaki görevlerde" şeklinde değiştirilmesini içermektedir.

    Atatürk Üni idari personel hangi statüde?

    Atatürk Üniversitesi'nde görev yapan idari personel, 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'na (DMK) tabi olarak çeşitli statülerde çalışmaktadır. Bu statülerden bazıları: Sözleşmeli personel: Üniversitenin farklı birimlerinde, özellikle bilişim ve sağlık alanlarında sözleşmeli olarak çalışan personel. Kadrolu personel: İdari işlerin yürütülmesinde görev alan, kadrolu olarak çalışan personel. İdari personel, sekreterler, teknisyenler, temizlik görevlileri ve güvenlik personeli gibi farklı görevleri üstlenen bireyleri içerir.

    657 5 ve 6 maddeleri nelerdir?

    657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'nun 5. ve 6. maddeleri şu şekildedir: Madde 5: Bu kanuna tabi kurumlar, dördüncü maddede yazılı dört istihdam şekli dışında personel çalıştıramazlar. Madde 6: Devlet memurları, Türkiye Cumhuriyeti Anayasası'na ve kanunlarına sadakatla bağlı kalmak ve milletin hizmetinde Türkiye Cumhuriyeti kanunlarını sadakatla uygulamak zorundadırlar. Ayrıca, 6. maddenin devamında devlet memurlarının siyasi partiye üye olamayacakları, görevlerini yerine getirirken dil, ırk, cinsiyet, siyasi düşünce, felsefi inanç, din ve mezhep gibi ayrım yapamayacakları belirtilmektedir.

    657 DMK test soruları nereden bulabilirim?

    657 sayılı Devlet Memurları Kanunu (DMK) test sorularını aşağıdaki kaynaklardan bulabilirsiniz: Akcanakci.com sitesinde 657 sayılı DMK ile ilgili çözümlü test soruları bulunmaktadır. Quizlet.com sitesinde 657 sayılı DMK soruları içeren flash kartlar mevcuttur. Cagataydernek.com sitesinde 657 sayılı DMK'ya ilişkin 127 adet soru ve cevapları yer almaktadır. Sinavtime.com sitesinde 657 sayılı DMK disiplin cezaları ile ilgili test soruları bulunmaktadır. Webis.akdeniz.edu.tr sitesinde 657 sayılı DMK soruları içeren bir doküman bulunmaktadır.

    Yan Ödeme Kararnamesi kimleri kapsar?

    Yan Ödeme Kararnamesi, genellikle belirli unvan ve görevlerdeki personeli kapsar. Örneğin, Emniyet Hizmetleri Sınıfı personeline yönelik yapılan düzenlemeler bu kararnameye dahildir. Kapsam dahilindeki bazı gruplar: Polis memurları; Çarşı ve mahalle bekçileri; Komiserler; Başkomiserler; Komiser yardımcıları; Emniyet amirleri; Emniyet müdürleri (2., 3. ve 4. sınıf). Kapsam dışı kalan bazı unvanlar: Emniyet Genel Müdürü; Genel müdür yardımcıları; Özel birim başkan ve yöneticileri; Ankara, İstanbul, İzmir il emniyet müdürleri. Kararnamenin tam kapsamı, resmi gazetede yayımlanmadığı sürece kesinleşmez.

    Yönetmelik 130 ve 131 madde nedir?

    Yönetmelik 130. ve 131. maddeler, farklı bağlamlarda farklı yönetmeliklerde yer alabilir. Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği'nde yer alan 130. ve 131. maddeler şu şekildedir: Madde 130: Staj yapacak öğrencilerin belirlenmesi. Madde 131: Yerleşim yeri sınırları dışında, ulaşım olanakları ve denetlenmesi mümkün olmayan yerlerde staj çalışmaları. Türk Silahlı Kuvvetleri İç Hizmet Yönetmeliği'nde ise 130. ve 131. maddeler şu şekildedir: Madde 130: Türk Silahlı Kuvvetleri için yapılan kanunlar, nizamnameler ve gizli hizmete mahsus askeri kitaplar "resmi askeri neşriyat" olarak adlandırılır. Madde 131: Milli Savunma Bakanlığı tarafından Silahlı Kuvvetler adına satın alınan veya bastırılan eserler "resmi olmayan askeri neşriyat" olarak tanımlanır.

    Ücretli öğretmen yıllık izin kaç gün?

    Ücretli öğretmenlerin yıllık izin süresi, hizmet süresine göre değişiklik göstermektedir: 1 yıldan 10 yıla kadar hizmet süresi olanlar için yıllık izin süresi 20 gündür. 10 yıldan fazla hizmet süresi olanlar için yıllık izin süresi 30 gündür. Yıllık izin, görevin aksamaması şartıyla amirin uygun bulacağı zamanlarda toptan veya kısım kısım kullanılabilir.

    Müdür ve müdür yardımcısı eğitim ödeneği alabilir mi?

    Evet, müdür ve müdür yardımcıları eğitim ödeneği alabilirler. Eğitime hazırlık ödeneği, eğitim ve öğretim hizmetleri sınıfına dahil öğretmen unvanlı kadrolarda görevli olup fiilen öğretmenlik yapan kişilere verilir. Ancak, eğitim ödeneği almak için devlet memuru olarak görev yapmamak gerekir.