• Buradasın

    Göç İdaresi çalışanları hangi statüde?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Göç İdaresi Başkanlığı merkez ve taşra teşkilatında görev yapan personel, 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'na tabi olarak çalışmaktadır 14.
    Ayrıca, Göç İdaresi'nde geçici işçi statüsünde çalışan personel de bulunmaktadır. Bu personel, genellikle 696 sayılı KHK ile kadroya geçmiş olup, asgari ücret ile çalışmaktadır 5.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Göç İdaresi hangi kararnameye tabi?

    Göç İdaresi Başkanlığı, 4 sayılı Bakanlıklara Bağlı, İlgili, İlişkili Kurum ve Kuruluşlar ile Diğer Kurum ve Kuruluşların Teşkilatı Hakkında Cumhurbaşkanlığı Kararnamesine tabidir.

    İl göç idaresi ne iş yapar?

    İl Göç İdaresi'nin bazı görevleri: Yabancıların işlemleri: Vize, oturum izni, çalışma izni gibi işlemleri yürütmek, başvuru almak, değerlendirmek ve gerekli izinleri vermek veya reddetmek. Kayıt ve takip: Ülkede bulunan yabancıların kaydını tutmak ve takip etmek. Sığınma ve koruma: Sığınma başvurusu yapan kişilerin başvurularını değerlendirmek ve gerektiğinde koruma sağlamak. Göç politikalarının belirlenmesi: Ülkenin göç politikalarının belirlenmesine ve uygulanmasına yardımcı olmak. İşbirliği ve koordinasyon: Uluslararası göç konularında diğer ülkeler ve uluslararası kuruluşlarla işbirliği yapmak. İl Göç İdaresi, bu konularla ilgili kurum ve kuruluşlar arasında koordinasyonu sağlamak ve yabancıların Türkiye'ye giriş, Türkiye'de kalış, Türkiye'den çıkış ve sınır dışı edilme işlemlerini yürütmekle görevlidir.

    Göç idaresi çalışanları memur mu?

    Evet, Göç İdaresi çalışanları memurdur. Göç İdaresi Genel Müdürlüğü personeli, 14/7/1965 tarihli ve 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'na tabidir.

    Göç idaresinde kimler çalışır?

    Göç İdaresinde çalışan bazı personel türleri şunlardır: İl Göç Uzmanı ve Uzman Yardımcıları: Göç İdaresi Başkanlığı'nın merkez teşkilatında görev yaparlar. Avukat: Yasal süreçleri yürütürler. Mütercim: Yabancı dil çevirilerini yaparlar. Çözümleyici ve Programcı: Teknik işlemleri gerçekleştirirler. Sosyolog, Psikolog ve Sosyal Çalışmacı: Sosyal destek hizmetlerini yürütürler. Diğer Personel: İş yoğunluğuna göre belirlenen çeşitli pozisyonlarda görev yaparlar. Ayrıca, il ve ilçe müdürlüklerinde görev yapan personel, il veya ilçe müdürü ile birlikte çalışır.