• Buradasın

    Görevden alma sonrası yerine atama nasıl yapılır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Görevden alma sonrası yerine atama yapılması, 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'nun 92. maddesi ve ilgili yönetmeliklere göre şu şekilde gerçekleşir:
    1. Başvuru: Kendi isteğiyle memuriyetten istifa eden veya istifa etmiş sayılan personel, görevden alma sonrası yeniden atanmak için ilgili kuruma dilekçe ile başvurur 14.
    2. Atama İzni: Kurum, atama yapılacak kadro için Devlet Personel Başkanlığından açıktan atama izni talep eder 14.
    3. Atama Onayı: Açıktan atama izni alındıktan sonra atama onayı hazırlanır ve ilgiliye tebliğ edilir 3.
    4. Göreve Başlama: Atama onayının imzalanmasından sonra, personelin görevlendirileceği yer tespit edilerek görevlendirilme yazısı ile atama onayının bir örneği görevlendirildiği birime gönderilir 3.
    Sözleşmeli personel için, sözleşmesinin feshi halinde yeniden atanabilmek için genellikle bir yıllık süre geçmesi gerekir 2. Ancak, öğrenim durumuyla ihraz edilen unvanlara atanma gibi bazı özel durumlarda bu süre uygulanmaz 2.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Naklen atama ne demek?

    Naklen atama, bir kamu görevlisinin, bir kurumdan diğerine geçişini ifade eder. Bu terim, 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'nun 74. maddesinde düzenlenmiştir. Naklen atama için gerekli şartlar şunlardır: Memurun isteği; Mevcut ve geçilmek istenen kurumların muvafakati; Nakil istenilen kadronun, memurun kazanılmış hak derecesinde olması; Kadrolar arasındaki farkın en fazla 3 derece olması. Naklen atama süreci, kurumların karşılıklı yazışmaları ve muvafakatleri sonucunda tamamlanır.

    Yeniden yöneticiliğe atama nasıl yapılır?

    Yeniden yöneticiliğe atama, daha önce yöneticilik yapmış olup çeşitli nedenlerle görevinden ayrılmış öğretmenler için yapılan bir süreçtir. 2025 yılı için yeniden yöneticiliğe atama takvimi: 29-30 Temmuz 2025: Değerlendirme sonuçlarına yapılan itirazlar incelenerek kesin sonuçlar ilan edilir. 31 Temmuz 2025: Boş olan müdür ve müdür yardımcısı kontenjanları elektronik başvuru sistemi üzerinden duyurulur. 1-5 Ağustos 2025: Yöneticilikten ayrılan öğretmenlerin yeniden görevlendirilmek için elektronik ortamda başvuruları alınır. 1-6 Ağustos 2025: Başvuruların ilgili birimlerce onaylanma süreci tamamlanır. 8 Ağustos 2025: Yeniden görevlendirme sonuçları duyurulur. 8 Ağustos 2025 sonrası: Görevlendirmesi yapılan yöneticiler yeni görev yerlerinde göreve başlar. Başvurular, "mebbis.meb.gov.tr" veya "personel.meb.gov.tr" adreslerinde yer alan Elektronik Başvuru Formu doldurularak yapılır.

    Açıktan atama ne demek?

    Açıktan atama, kamu kurumlarında daha önce devlet memuru olmayan bir kişinin, doğrudan memur statüsüne geçirilerek bir göreve atanmasıdır. Açıktan atama süreci genellikle şu adımları içerir: Kurum tarafından kadro talebi. Uygun aday tespiti. Onay süreci. Atama kararnamesi yayımı. Açıktan atama, genellikle istisnai kadrolar için uygulanan bir yöntemdir.

    Atama ve tayin arasındaki fark nedir?

    Atama ve tayin arasındaki temel fark, kamu sektöründe bir kişinin herhangi bir göreve getirilmesi ile çalıştığı yerden başka bir yerde görevlendirilmesi arasındadır. Atama. Tayin. Tayin, bazen çalışan kişinin kendi resmi müracaatı bazen de çalıştığı kurumun idarecileri tarafından mülki amirlerin onayı ile yapılır. Ayrıca, 657 Sayılı Devlet Memurları Kanunu’nun “Yer Değiştirmeler” başlıklı üçüncü bölümü madde 72’de düzenlenen memur tayini, memurun görev yaptığı kurum içerisinde il içinde veya il dışında başka bir yere atanması ve orada görev yapması anlamına da gelir. Atama ve tayin kavramları ile ilgili en doğru ve güncel bilgi için ilgili kanun ve yönetmeliklerin incelenmesi önerilir.

    Yer değiştirme ile atama arasındaki fark nedir?

    Yer değiştirme ve atama kavramları, kamu görevlilerinin görev yerlerinin değiştirilmesi bağlamında benzer anlamlar taşısa da, aralarında bazı farklar bulunmaktadır: Atama, genel olarak bir kamu görevlisinin kurum içinde veya kurumlar arasında başka bir yere nakledilmesi ve orada görev yapması anlamına gelir. Yer değiştirme ise, hizmet gereği, eş durumu, sağlık durumu gibi belirli sebepler doğrultusunda yapılan atamaları kapsar. Özetle, atama daha geniş bir terim olup, yer değiştirme ise belirli koşullar altında yapılan atama türlerini ifade eder.

    Boş kadrolara atama nasıl yapılır yönetmelik?

    Boş kadrolara atama yapılması, ilgili yönetmeliklere göre iki yöntemle gerçekleştirilebilir: merkezi yerleştirme veya idare tarafından yapılacak sınav. Merkezi yerleştirme yoluyla atama için: 1. Boş kadroların unvanı, sınıfı ve sayıları belirtilmek suretiyle Çevre ve Şehircilik Bakanlığı veya İçişleri Bakanlığından izin alınır. 2. Kadrolara, Kamu Görevlerine İlk Defa Atanacaklar İçin Yapılacak Sınavlar Hakkında Genel Yönetmelik hükümlerine göre yerleştirme yapılır. 3. Atama yapılan kadrolara ilişkin bilgiler, göreve başlama tarihinden itibaren 15 gün içerisinde ilgili bakanlığa bildirilir. İdare tarafından sınav yoluyla atama için: 1. Atama yapılacak kadro sayıları ve diğer hususlar, son başvuru tarihinden en az 30 gün önce Resmî Gazete ve idarenin internet sitesinde duyurulur. 2. İdare, KPSS puanlarına göre adayları sıralayarak, en yüksek puanlı adaydan başlamak üzere atama yapılacak boş kadro sayısının beş katı oranında adayı sınava çağırır. 3. Sınav sonuçlarına göre başarılı olanlar arasından, başarı sıralamasına göre boş kadrolara atama yapılır.

    657 76 maddesi kapsamında atama ne demek?

    657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'nun 76. maddesi kapsamında atama, kurumların, görev ve unvan eşitliği gözetmeden, memurların bulundukları kadro derecelerine eşit veya 68. maddedeki esaslar çerçevesinde daha üst kadrolara, aynı veya başka yerlerdeki diğer kadrolara naklen atama yapabilmesini ifade eder. Ayrıca, memurlar istekleri ile, kurumlarında kazanılmış hak derecelerinin en çok üç derece altında aynı veya başka yerlerdeki kadrolara atanabilirler.