Tek tıkla PDF, metin, web sitesi ve YouTube'dan zihin haritası oluşturulabilir. AI destekli "AI Düğüm Oluştur" ile haritalar sürekli genişletilebilir. Beyin fırtınası, proje planlama ve sunum için çeşitli düzenler sunulur. Renk kodlaması ve esnek stil seçenekleri mevcuttur
Bu video, eğitim ve iş ortamlarında kullanılan zihin haritaları ve kavram haritaları arasındaki farkları açıklayan bir eğitim içeriğidir.. Video, iki teknik arasındaki temel farklılıkları örneklerle incelemektedir. Zihin haritalarının daha subjektif, öznel ve sanatsal bir yapıya sahip olduğu, görsel öğeler ve renkler kullanarak esnek düşünmeyi ve yeni fikirler üretmeyi sağladığı anlatılırken, kavram haritalarının daha nesnel, kavramların öğretiminde ve yanılgıların tespitinde kullanıldığı belirtilmektedir. Ayrıca, zihin haritalarının özellikle yaratıcı öğrencilerin becerilerini geliştirmek için, kavram haritalarının ise kavramların özellikleri ve alt boyutlarını tespit etmek için daha etkili olduğu vurgulanmaktadır.
Bu video, Betül Biyoloji tarafından sunulan ekolojik kavramlar hakkında kapsamlı bir eğitim içeriğidir. Sunucu, izleyicilerin isteği üzerine zihin haritası formatında bilgi vermektedir.. Video, ekoloji, ekosistem ve ekosistem ekolojisi kavramlarını açıklayarak başlıyor ve ardından ekolojik birimleri küçükten büyüğe doğru sıralıyor: tür, popülasyon, komünite, ekosistem ve biyosfer. Ayrıca habitat, ekolojik niş, biyom ve biyolojik organizasyon gibi kavramlar da detaylı şekilde ele alınıyor. Eğitmen, bu kavramları günlük hayattan örneklerle açıklıyor ve Toros Dağları örneği üzerinden kavramları pekiştiriyor.. Video, bir sonraki bölümün abiyotik faktörler hakkında olacağı bilgisiyle sona eriyor.
Mind Map, Tony Buzan tarafından 1960'ların sonunda geliştirilen bir not alma tekniğidir. Klasik notların yetersizliğinden yola çıkarak geliştirilmiştir. Beynin her iki bölümünü kullanarak daha iyi düşünmeyi sağlar
Bu video, bir Türkçe dersi hazırlık çalışmalarını içeren eğitim materyalidir. Video, Hüsna Koç Yiğit tarafından sunulan "Ev Yapımı Öyküler" etkinliği kapsamında hazırlanmıştır.. Video, hayal ve engel temaları etrafında çeşitli etkinlikleri içermektedir. İlk olarak zihin haritası üzerinden hayallerin incelenmesi, ardından bir bisiklet yarışına katılan ve kaza geçiren küçük kızın hikâyesi anlatılmaktadır. Daha sonra olayların kronolojik sıralaması, öz değerlendirme formu, dörtlük yazma, reklam analizi ve anlatım bozuklukları gibi etkinlikler yer almaktadır. Video, Yaşar Doğu adlı ünlü Türk güreşçisinin yaşam öyküsüyle sonlanmaktadır.
Bu video, bir eğitmen tarafından zihin haritası yöntemi kullanılarak hazırlanan biyoloji dersidir. Eğitmen, besinlerin emilimi konusunu detaylı bir şekilde anlatmaktadır.. Videoda, besinlerin ince bağırsakta nasıl emildiği, villusların işlevi ve besinlerin kan damarına ve lenf damarına nasıl taşındığı görsel olarak gösterilmektedir. Kan damarına taşınan besinlerin (glikoz, aminoasit, vitaminler, su ve mineral) ve lenf damarına taşınan besinlerin (yağlı maddeler, vitaminler, yağ asitleri ve gliserol) emilim yolları detaylı olarak açıklanmaktadır.. Video, öğrencilerin bu konuyu daha kolay öğrenmeleri ve sınavlarda soru çözebilmeleri için hazırlanmıştır. Ayrıca, bu besinlerin kalbin sağ kulakçığına nasıl ulaştığı ve farklı besin türlerinin hangi damarlarda taşındığı bilgisi de paylaşılmaktadır.
51 altıncı sınıf öğrencisiyle ön test-son test kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanıldı. Deney gruplarında 17'şer, kontrol grubunda 17 öğrenci yer aldı. Deneyler ses ve ışık ünitesinde dört hafta sürdü
Bu video, bir eğitim içeriği olup, anlatıcı Pablo araçları kullanarak zihin haritası oluşturma sürecini adım adım göstermektedir.. Video, Pablo hesabına giriş yapma ile başlayıp, platformun temel bölümlerini (My Pablo, Share with Me, Public, Popular) tanıtmaktadır. Ardından araç çubuğunun kullanımı, zihin haritası oluşturma, baloncuk ekleme, metin düzenleme, çizim yapma ve görsel/video ekleme gibi temel özellikler gösterilmektedir. Son olarak, oluşturulan zihin haritalarının nasıl paylaşılacağı anlatılmaktadır.
Bu video, zihin haritaları hakkında bilgi veren eğitici bir içeriktir. Konuşmacı, zihin haritalarının ne olduğunu, nasıl oluşturulacağını ve faydalarını anlatmaktadır.. Video, zihin haritalarının beyin temelli öğrenme aracı olduğunu açıklayarak başlıyor ve Tony Buzan'ın bu yöntemi literatüre kazandırdığını belirtiyor. Ardından zihin haritası oluşturma süreci adım adım gösteriliyor: yatay kağıt kullanımı, renkli kalemler, görsel öğeler, metinsel ifadeler ve hiyerarşik yapılar gibi temel unsurlar detaylı şekilde anlatılıyor. Ayrıca zihin haritalarının yararları, kavram haritalarıyla farkları ve elektronik ortamlarda zihin haritası oluşturma araçları hakkında bilgiler veriliyor.
Bu video, "Benim Hocam" adlı bir eğitim platformunda bir eğitimci tarafından sunulan 34 videoluk bir ders serisinin son bölümüdür. Konuşmacı, öğretmen adaylarına ve KPSS sınavına hazırlanan öğrencilere yönelik öğretim yöntem ve teknikleri dersini anlatmaktadır.. Video, kavram öğretimi konusunu detaylı olarak ele almaktadır. İlk olarak kavram haritası ve zihin haritası kavramları açıklanmakta, ardından kavramsal değişim teknikleri (akış diyagramı, balık kılçığı, semantik ağ, tahmin-gözlem-açıklama tekniği) anlatılmaktadır. Son bölümde ise kavram yanılgılarını giderme yöntemleri (kavramsal değişim metni, anlam çözümleme tablosu, kavramsal karikatür, V diyagramı ve Venn şeması) örneklerle açıklanmaktadır.. Ders içeriği ayrıca öğretim ilkeleri, düşünme becerileri, öğrenme modelleri, öğretim stratejileri, öğrenme stratejileri, öğretim yöntemleri ve öğretim teknikleri (grupla öğretim teknikleri, bireysel öğretim teknikleri, sınıf dışı öğretim teknikleri) olarak özetlenmektedir. Video, KPSS sınavına hazırlanan öğrencilere başarı dilekleriyle sonlanmaktadır.
133'ten fazla ülkede 27,5 milyon pazarlamacı tarafından kullanılmaktadır. Ücretsiz çevrimiçi zihin haritası hazırlama aracı sunulmaktadır. Sürükle-bırak tarzı tasarım araçlarıyla kolay kullanım sağlar
Zihin haritası, düşünceleri görsel olarak düzenlemek için kullanılan bir tekniktir. Merkezde ana konu seçilip dışa doğru dallar oluşturulur. Kavram haritalarından daha özgür ve görsel odaklıdır
Bu video, bir eğitim içeriği olup, konuşmacı zihin haritası (mind mapping) tekniğini anlatmaktadır. Konuşmacı, tasarım alanında çalışan biri olarak kendi deneyimlerini de paylaşmaktadır.. Video, zihin haritasının ne olduğunu, 1969 yılında Tony Buzan tarafından geliştirildiğini ve yaratıcılık için nasıl kullanılabileceğini açıklamaktadır. İçerikte zihin haritasının tasarım sürecindeki önemi, iş yaşamında ekip çalışması için faydaları ve kreatif fikir üretme yöntemleri anlatılmaktadır. Video, Vismi adlı ücretsiz bir zihin haritalama aracı üzerinden adım adım bir zihin haritası oluşturma sürecini göstermektedir.
Bu video, hızlı okuma eğitimi serisinin 3. ve 4. günlerini anlatan bir eğitim içeriğidir. Eğitmen, hızlı okuma teknikleri hakkında bilgi vermektedir.. Video, hızlı okumada kalem kullanımının önemini vurgulayarak başlıyor ve kalem kullanımı için pratik bir gösterim sunuyor. Ardından sesli okumanın hızlı okuma hızını engellediği açıklanıyor. Eğitmen, 3. ve 4. günlerde yapılacak egzersizleri detaylı olarak anlatıyor: mini akli göz uygulaması, Spider programından tekrar etme, zihin haritası metni okuma ve yarım saatlik kalem kullanarak okuma egzersizleri. Video, izleyicilere bu egzersizleri tamamlamaları ve sonuçlarını paylaşmaları tavsiyesiyle sonlanıyor.
Bu videoda, konuşmacı kendi üniversite sınavı hazırlık sürecini ve başarılı olma yöntemlerini paylaşıyor.. Video, konuşmacının 9-12. sınıflardaki çalışma yöntemlerini kronolojik olarak anlatıyor. 9. ve 10. sınıflarda normal bir öğrenci olarak ders çalıştığını, 11. sınıfta özellikle fen derslerine odaklanarak zihin haritası yöntemi kullandığını ve 12. sınıfta dershaneye yazıldığını belirtiyor. Ayrıca, sınav sürecinde yaşanan değişikliklere nasıl adapte olduğunu ve son iki ayın önemini vurguluyor. Konuşmacı, tekrar etmenin, not alma ve zihin haritası yönteminin kalıcı öğrenmeyi sağladığını özellikle vurguluyor.
Boşluk analizi, mevcut performansı istenen hedeflerle karşılaştırma yöntemidir. Mevcut durum ile gelecekteki hedefler arasındaki farkı gösterir. 1980'lerde süre analizinden sonra kullanılmaya başlanmıştır
Bu video, bir eğitim içeriği olup, konuşmacı 9. sınıf öğrencilerinin karıştırdığı metafor ve analoji kavramlarını açıklamaktadır.. Videoda metafor ve analoji kavramları zihin haritaları kullanılarak anlatılmaktadır. Metafor, bir şeyi başka bir şeye benzeterek daha etkili bir anlatım elde etmek için iki farklı şey arasında olmayan bir bağlantı kurmaktır. Analoji ise karmaşık bir durumu daha basit ve anlaşılır hale getirmek için iki farklı şey arasındaki benzerlikleri vurgulamaktır. Her iki kavram için de örnekler verilmektedir.
Bu video, Git Mind (veya Gitmite) adlı ücretsiz bir araç kullanarak zihin haritası hazırlama sürecini adım adım gösteren bir eğitim içeriğidir.. Video, Git Mind'in zihin haritası, akış diyagramı, organizasyon şemaları ve balık kılçığı diyagramı gibi farklı görsellerin hazırlanabileceği bir araç olduğunu anlatarak başlıyor. İlk bölümde sosyal bilgiler dersinden Akdeniz iklimi örneği üzerinden sıfırdan zihin haritası oluşturma süreci gösterilirken, ikinci bölümde haritanın yapısını değiştirme, işbirliği yapma, paylaşım ve izin verme özellikleri anlatılmaktadır.. Videoda ayrıca şablon kullanımı, nesne stilini değiştirme, alt başlık ekleme, görsel ekleme, arka plan değiştirme, ilişkilendirme çizgisi oluşturma ve outline özelliği kullanılarak madde madde düzenleme yapma gibi pratik özellikler de detaylı olarak açıklanmaktadır. Hazırlanan zihin haritalarının JPEG, PNG, PDF ve Word formatlarında dışa aktarılabilmesi de gösterilmektedir.
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan ekoloji konulu bir eğitim içeriğidir. Eğitmen, öğrencilere sınav hazırlığı için gerekli bilgileri kısa ve öz bir şekilde aktarmayı amaçlamaktadır.. Video, ekolojik ayak izi, karbon ayak izi ve su ayak izi kavramlarını zihin haritası formatında açıklamaktadır. Her bir ayak izi kavramı için tanım, özellikleri ve önemi detaylı olarak anlatılmaktadır. Eğitmen, bu ayak izlerinin küçük olması gerektiğini ve çevreye duyarlı bir birey olmanın bir göstergesi olduğunu vurgulamaktadır. Video, ekoloji zihin haritalarının son bölümü olarak sunulmaktadır.