Bu video, bir öğretmenin "Tonguç" adlı bir öğrenciyle etkileşimli bir şekilde Türkçe dilbilgisi konularını anlattığı eğitim içeriğidir.. Video, Türkçe dilbilgisi konularının kapsamlı bir tekrarını sunmaktadır. İçerik sırasıyla fiilimsi (isim-fiil, sıfat-fiil, zarf-fiil), yükleme, cümle öğeleri (özne, nesne, tamlayıcılar), fiil çatıları, cümle türleri ve anlatım bozuklukları konularını ele almaktadır. Her konu, sınavlarda çıkabilecek soru tipleri ve çözüm yöntemleriyle desteklenmektedir.. Öğretmen, konuları örneklerle açıklamakta ve öğrencilerin sınavlarda başarılı olmaları için pratik ipuçları vermektedir. Video, Türkçe dilbilgisi konularının tekrarını tamamladıktan sonra anlam bilgisi, sözel mantık soruları, yazım, noktalama ve metin türleri konularına geçileceği bilgisiyle sonlanmaktadır.
Gereksiz sözcük kullanımı cümlenin anlamını bozar. Eş anlamlı sözcüklerin bir arada kullanılması anlatım bozukluğuna yol açar. Sözcüğün yanlış anlamda kullanılması cümlenin anlamını değiştirir. Sözcüğün yanlış yerde kullanılması cümlenin anlamını bozar. Deyimlerin yanlış anlamda kullanılması anlatım bozukluğuna neden olur
Bu video, bir öğretmenin Türkçe dilbilgisi dersinde anlatım bozuklukları konusunu anlattığı kapsamlı bir eğitim içeriğidir. Öğretmen, öğrencilere sınav hazırlığı için önemli bilgiler vermektedir.. Video, anlatım bozukluklarının iki ana kategorisini (bağdaşlık ve bağılık) açıklayarak başlıyor ve ardından çeşitli anlatım bozukluklarını detaylı şekilde ele alıyor. Sözcük yanlış anlamda kullanımı, sözcüğün yanlış yerde kullanımı, deyim ve atasözlerinin yanlış kullanımı, mantık hataları, anlam belirsizliği, tamlama yanlışlıkları, özne-yüklem uyuşmazlığı, olumlu-olumsuzluk kavramları ve çatı uyumsuzluğu gibi konular örneklerle açıklanıyor.. Videoda ayrıca iyi bir cümlede bulunması gereken özellikler (açıklık, duruluk, doğruluk ve mantık) hakkında bilgi verilmekte ve anlatım bozukluklarını gidermek için çözüm önerileri sunulmaktadır. Öğretmen, matematiğin dağıtma işlemi benzetmesiyle tamlama yanlışlarını göstermekte ve cümlenin ögelerini hatırlatarak öge eksikliğini tespit etme yöntemlerini anlatmaktadır. Video, öğrencilere ödevler verilerek sonlanmaktadır.
Bu video, Tonguç adlı bir öğretmenin 7. sınıf Türkçe dersi konularını anlattığı eğitim içeriğidir. Öğretmen, öğrencilere 7. sınıf Türkçe dersinin içeriğini ve önemini açıklamaktadır.. Video, 7. sınıf Türkçe dersinin yeni ve geçmiş konularını detaylı şekilde ele almaktadır. Yeni konular arasında fiiller, fiil yapısı, ek fiil, zarflar ve anlatım bozuklukları bulunmaktadır. Öğretmen, bu konuların LGS ve bursluluk sınavlarında önemli olduğunu vurgulayarak, özellikle anlam bilgisinin sınavlarda %75'ini oluşturduğunu belirtmektedir. Ayrıca, öğrencilerin ekran süresini azaltması ve kitap okuması gerektiğini, bu sayede sınavlarda başarılı olabileceklerini tavsiye etmektedir.
Aynı anlama gelen sözcüklerin bir arada kullanılması. Bir sözcüğün anlamının diğer sözcükle bulunması. Çelişen sözcüklerin kullanılması. Sözcüğün yanlış yerde veya anlamda kullanılması. Deyim ve atasözlerinin yanlış kullanımı
Kitap 95 test ve 1062 sorudan oluşmaktadır. Sorular video konu anlatımlarıyla desteklenmektedir. Videolar Google Play Store ve App Store'dan indirilebilir
Bu video, bir Türkçe dersi hazırlık çalışmalarını içeren eğitim materyalidir. Video, Hüsna Koç Yiğit tarafından sunulan "Ev Yapımı Öyküler" etkinliği kapsamında hazırlanmıştır.. Video, hayal ve engel temaları etrafında çeşitli etkinlikleri içermektedir. İlk olarak zihin haritası üzerinden hayallerin incelenmesi, ardından bir bisiklet yarışına katılan ve kaza geçiren küçük kızın hikâyesi anlatılmaktadır. Daha sonra olayların kronolojik sıralaması, öz değerlendirme formu, dörtlük yazma, reklam analizi ve anlatım bozuklukları gibi etkinlikler yer almaktadır. Video, Yaşar Doğu adlı ünlü Türk güreşçisinin yaşam öyküsüyle sonlanmaktadır.
Özne tekil ise yüklem tekil olmalıdır. İnsan olmayan öznelerde yüklem tekil, cansızlarda çoğuldur. Belgisiz zamirler ve bağlaçlar sadece olumlu veya olumsuz yüklemle kullanılır. Fiillerin etkenlik-edilgenlik bakımından uyumsuzluğu anlatım bozukluğuna neden olur
Kitapta dört tip test bulunmaktadır: Kazanım, Ünite, Dönem ve Genel Tekrar. Testler perçinajlı olup çek-kopar formatındadır. Her ünite için ayrı test ve ünite testleri mevcuttur
Bu video, bir öğretmenin Türkçe dil bilgisi konularından anlatım bozukluklarını anlattığı kapsamlı bir eğitim içeriğidir. Öğretmen, genel tekrar serisinin bir parçası olarak öğrencilere hitap etmektedir.. Video, anlatım bozukluklarının iki ana başlığı olan anlamsal ve yapısal anlatım bozukluklarını detaylı şekilde ele almaktadır. Öğretmen, gereksiz sözcük kullanımı, çelişen sözcüklerin kullanımı, deyim yanlışlığı, zamiri eksikliği, sıralama yanlışlığı, özne-yüklem uyuşmazlığı, nesne eksikliği, dolaylı tümleç eksikliği, yüklem eksikliği, noktalama eksikliği, anlam belirsizliği, bağlaç yanlışlığı, yardımcı eylem fazlalığı ve ölçü birimleri arasındaki uyumsuzluk gibi çeşitli anlatım bozukluklarını örneklerle açıklamaktadır.. Videoda ayrıca anlatım bozukluğu sorularının çözüm taktikleri de anlatılmakta, seri okuma yapmanın önemi vurgulanmaktadır. Öğretmen, bu konunun müfredattan kalkmadığını ancak bu sene çok düşük ihtimalle sorulabileceğini belirterek, öğrencilere bu konuyu nasıl çalıştıklarını önermektedir. Video, yüz civarı örnekle anlatım bozukluklarını kapsamlı şekilde ele almayı amaçlamaktadır.
Noktalama işaretleri Tanzimat döneminde kullanılmaya başlanmıştır. Nokta, tamamlanmış cümlelerin sonunda ve kısaltmalarda kullanılır. Virgül, eş görevli sözcükleri ve anlamca karışan öğeleri ayırır. İki nokta açıklama ve kavram tanımlamada kullanılır. Üç nokta benzer örneklerin sürdürülebileceğini gösterir
Bu video, Deniz Hoca tarafından sunulan TYT Türkçe dersinin bir bölümüdür. Eğitimci, anlatım bozuklukları konusunu detaylı bir şekilde anlatmaktadır.. Video, anlatım bozukluklarının iki ana başlıkta incelenmesini içermektedir: anlamsal bozukluklar ve yapısal bozukluklar. Bu videoda anlamsal bozukluklar ele alınmakta olup, gereksiz sözcük kullanım, anlamca çelişen sözcüklerin bir cümlede kullanılması, bir sözcüğün yanlış anlamda kullanılması, sözcüğün yanlış yerde kullanılması, atasözü ve deyimlerin yanlış anlamda kullanılmasından kaynaklı anlatım bozukluğu, anlam belirsizliği (zamir eksikliği) ve sıralama-mantık hatası gibi konular örneklerle açıklanmaktadır.. Eğitimci, bu konuyu iki seri halinde işleyeceğini ve ikinci videoda yapısal bozuklukları ele alacağını belirtmektedir. Her bir anlatım bozukluğu türü için üç farklı örnek verilmiş ve doğru kullanım şekilleri gösterilmiştir.
Bu video, Tonguç Dershane tarafından sunulan bir eğitim içeriğidir. Bir öğretmen ve Tonguç adlı öğrencisi arasında geçen diyaloglarla anlatım bozuklukları konusu anlatılmaktadır.. Video, LGS sınavlarında sıkça sorulan anlatım bozuklukları konusunu ele almaktadır. Öğretmen, "iki salla bir bağla" taktiğiyle nesne eksikliği, yer tamlayıcı eksikliği, zarf tamlayıcı eksikliği, öz eksikliği, yükleme eksikliği, olumluluk-olumsuzluk uyuşmazlığı, şahıs uyuşmazlığı, tekillik-çoğunluk uyuşmazlığı, sıfat tamlamaları, isim tamlamaları, tamlayan eksikliği, gereksiz tamlama, çatı uyuşmazlığı ve yanlış ek kullanımı gibi çeşitli anlatım bozukluklarını örneklerle açıklamaktadır.. Öğretmen, her bir bozukluk türü için doğru ve yanlış kullanım örnekleri vererek öğrencilerin bu hataları nasıl tespit edebileceklerini göstermekte ve konuyu özetleyerek öğrencilere soru çözme alıştırmaları yapmalarını tavsiye etmektedir.