Bu video, Haluk Tatar tarafından sunulan animasyonlu hızlı okuma teknikleri eğitim serisinin ilk bölümüdür. Sunucu, izleyicilerin isteği üzerine hazırladığı bu eğitim setini paylaşıyor.. Video, hızlı okuma tekniklerinin amacını açıklayarak başlıyor ve ideal okuma hızının 30 saniye ile 1 dakika arasında olduğunu belirtiyor. İçerikte tavşan takibi, zikzak hareketleri, kelime bulmacaları, obje takibi ve hafıza egzersizleri gibi çeşitli aktiviteler yer alıyor. Sunucu, bu egzersizlerin doğru sırayla ve düzenli olarak yapılması gerektiğini vurguluyor ve izleyicilere her egzersizin ardından bir gün ara vererek tekrar etmelerini tavsiye ediyor.
Skimming is a speed reading technique for understanding main ideas without reading every word. Scanning is a specific information search technique for finding particular details
Hızlı okuma hızı kişiden kişiye değişir, Türkiye'de 90-250 kelime/dakika arasındadır. Geri dönüşler okuma hızını %35 azaltır. Kelime kelime okumak gözü yorar ve konsantrasyonu düşürür. İç seslendirme yaparak okumak hızı yavaşlatır. Dikkat dağınıklığı ve göz idmansızlığı okumayı engeller
Kitap, okuma hızını artırmak için tasarlanmış 150 metin içermektedir. Metinler kelime tekrarları ve dikte alıştırmaları içermektedir. Kitapta renksiz kelimeler ve hece ayrımı bulunmamaktadır
Bu video, bir Kur'an-ı Kerim okuma dersidir. Eğitmen, öğrencilere Kur'an'ı doğru ve güzel okumak için gerekli teknikleri öğretmektedir.. Ders, Kur'an'daki medlerin (harflerin uzatılması) manaya etkisini vurgulamaktadır. Eğitmen, "zakir" (zikredenler, hatırlayanlar), "zahid" (zühd takva sahibi olan insanlar) gibi kelimelerin doğru okunuşunu örneklerle açıklamaktadır. Ayrıca peltek harflerin (f harfi) doğru telaffuzu, harflerin mahreçleri ve sıfatları üzerinde durulmaktadır. Dersin sonunda, Kur'an'ı öğrenirken tekrarın önemi vurgulanarak, bir sonraki derse hazırlık için tekrar etme tavsiyesi yapılmaktadır.
Okuma, dinleme, konuşma ve yazma becerileri birbirini destekler. Dinleme sürecinde işitme, anlama ve zihinsel yapılandırma önemlidir. Konuşma öncesi hazırlık ve değerlendirme becerileri geliştirilmelidir
Hızlı okuma, dakikada kelime sayısını ve anlama düzeyini artırmayı amaçlar. Okuma hızı içten veya dıştan sesli okumada dakikada 150-200 kelimeyi geçemez. Gözün görme işlemi fotoğraf makinesi gibi elips şeklinde gerçekleşir
Hızlı okuma daha az anlamaya yol açar, ancak pratikle etkisi azaltılabilir. Normal okuyucular her satırda yaklaşık iki-üç kelime okuyabilir. Gözlerin sağa 8, sola 4 harf okuyabildiği araştırmalarla kanıtlanmıştır
Bu video, bir eğitim içeriği olup, konuşmacı hızlı okuma teknikleri hakkında bilgi vermektedir. Konuşmacı, her videoda iki günlük bir plan paylaşacağını ve hızlı okuma hakkında bilgiler vereceğini belirtiyor.. Video, hızlı okumanın mantığını açıklayarak başlıyor ve normal okuyucuların, zayıf okuyucuların ve iyi hızlı okuyucuların okuma biçimlerini karşılaştırıyor. Konuşmacı, hızlı okuma için iki temel yöntem olduğunu belirtiyor: göz egzersizleri ve düzenli okumalar. Videoda Türkiye Hafıza Derneği'nin Mini Akli Göz Programı ve Spider adlı ücretsiz bir program tanıtılıyor. Konuşmacı, izleyicilere iki günlük bir egzersiz programı sunuyor: ilk gün Mini Akli Göz Programı ve Spider programı, ikinci gün ise aynı programların tekrarlanması ve yarım saatlik okuma.
Bu video, bir öğretmenin öğrencilere yönelik hazırladığı eğitim içeriğidir. Öğretmen, hızlı okuma tekniklerini öğretmektedir.. Videoda öğretmen, hızlı okuma metinlerini önce normal hızda, sonra hızını artırarak ve son olarak hızlıca okuyor. Öğrenciler de videonun sesini kısıp veya videoyu durdurup aynı metinleri tekrar ederek okuma hızlarını artırabilirler. Video, "rana tart", "ırmak kolye tak", "önay örtü ört" ve "sabri sarı çiçek" gibi tekrar eden metinlerle ilerliyor ve her metin için farklı hız seviyelerinde okuma örnekleri sunuluyor.
Bu video, çok unutkan olduğunu belirten bir konuşmacının kitap okuma rutinini ve not alma alışkanlıklarını anlattığı eğitim içeriğidir.. Videoda konuşmacı, kitap okurken kullandığı not alma tekniklerini detaylı şekilde paylaşıyor. Kitap okumaya başlarken kağıt, kalem ve işaret bantları hazırladığını, kitaptaki önemli noktaları, fikirleri, müzik ve tablo bilgilerini not aldığını anlatıyor. Ayrıca kitaplardaki yazar, kitap, edebiyat akımı gibi detayları not alıp, çevirilmemiş olanları yayınevlerine mail atarak çevirilmesini istiyor.. Konuşmacı, okuduğu kitaplardan video fikirleri geliştirdiğini ve bu fikirleri defterlerinde sakladığını belirtiyor. Bu notların hem kendisi için hem de okurlar için faydalı olduğunu, kitapları daha verimli okumamıza ve genel kültürümüzü artırmamıza yardımcı olduğunu vurguluyor.
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan okuma ve okuma teknikleri hakkında kapsamlı bir eğitim içeriğidir. İhsan Akkay'ın "Kültür Anaları" adlı eserinden bir metin üzerine hazırlanmıştır.. Video, okumanın önemi, doğası ve amaçları üzerine odaklanmaktadır. Okumanın sadece akademik başarıyı artıran bir etkinlik değil, aynı zamanda kişisel gelişimi destekleyen çok yönlü bir alışkanlık olduğu vurgulanmaktadır. İçerikte okuma teknikleri, anlam ilişkileri, fiil kipleri ve karikatürlerin mesajları gibi konular ele alınmakta, çeşitli etkinlikler ve sorularla öğrencilere okuma konusunda bilgi verilmektedir.. Videoda ayrıca metinden alınan cümlelerde eş anlamlı kelimelerin bulunması, metne göre soruların cevaplanması, metinle ilgili soruların yazılması ve sohbet-söyleşi türünün özellikleri gibi eğitim etkinlikleri sunulmaktadır. Bu içerik, okuma alışkanlığının önemini ve doğru okuma yöntemlerini anlamak isteyenler için faydalı bir kaynak niteliğindedir.
Bu video, Akademi Mehtun kanalında yayınlanan Kur'an-ı Kerim öğrenme serisinin ikinci dersidir. Eğitmen, izleyicilere Kur'an öğrenme yolunda rehberlik etmektedir.. Videoda Arapça'da harflerin hareketlerle okunuşu anlatılmaktadır. Eğitmen, üstün, esra ve ötre işaretlerinin ne olduğunu ve harflere nasıl ses verdiğini açıklamaktadır. Ayrıca elif, lam, mim gibi harflerin nasıl okunacağı, dil pozisyonu ve ses çıkarma teknikleri detaylı olarak gösterilmektedir. Dersin sonunda, bir sonraki derste harflerin başta, ortada ve sonda yazışlarının öğretilmesi planlandığı belirtilmektedir.
Bu video, hızlı okuma eğitimi serisinin 3. ve 4. günlerini anlatan bir eğitim içeriğidir. Eğitmen, hızlı okuma teknikleri hakkında bilgi vermektedir.. Video, hızlı okumada kalem kullanımının önemini vurgulayarak başlıyor ve kalem kullanımı için pratik bir gösterim sunuyor. Ardından sesli okumanın hızlı okuma hızını engellediği açıklanıyor. Eğitmen, 3. ve 4. günlerde yapılacak egzersizleri detaylı olarak anlatıyor: mini akli göz uygulaması, Spider programından tekrar etme, zihin haritası metni okuma ve yarım saatlik kalem kullanarak okuma egzersizleri. Video, izleyicilere bu egzersizleri tamamlamaları ve sonuçlarını paylaşmaları tavsiyesiyle sonlanıyor.
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan Türkçe okuma eğitimi içeriğidir. Eğitmen, izleyicilere harfleri ve kelimeleri heceleyerek okuma tekniklerini öğretmektedir.. Videoda, eğitmen önce harfleri ve kelimeleri heceleyerek okuyor, ardından bu kelimeleri içeren cümleleri okuyor. Toplam 45 farklı cümle okunmaktadır. Her cümle önce heceleyerek okunuyor, ardından bütün olarak okunuyor. İzleyiciler videoyu durdurup cümleleri defterlerine yazabilirler. Video, okuma hızını artırmak için bol tekrar yapmanın önemini vurgulamaktadır.
Bu video, Türkçe dil bilgisi konularını anlatan bir eğitim içeriğidir. Konuşmacı, izleyicilere çeşitli dil bilgisi kurallarını açıklamaktadır.. Video, Türkçe'de seslerin nasıl yazıldığını ve okunduğunu göstermektedir. Önce kırmızı, sonra yeşil, sonra mor, sonra sarı renklerle yazılan sesler, dil üst damakla ön dişlerin üst ön dişlere değecek şekilde çıkan sesler ve oklar takip edilerek yazılan sesler gibi konular ele alınmaktadır. Her bir ses için yazım ve okuma teknikleri detaylı olarak anlatılmaktadır.
Bu video, yedi kitap yazmış ve beşinci kitabının baskıya girmek üzere olan Haluk Tatar'ın kitap okuma konusunda bilgi ve tavsiyeler paylaştığı bir eğitim içeriğidir. Haluk Tatar, haftada üç-dört kitap bitirebildiğini belirtiyor.. Video, Türkiye'deki kitap basım ve satış istatistikleriyle başlayıp, kitap okuma alışkanlığının önemini vurguluyor. İçerikte kitap seçerken dikkat edilmesi gereken noktalar, kitap satın alma stratejileri, kitap okuma ortamının önemi, kitap okuma teknikleri ve kitap türleri hakkında pratik bilgiler sunuluyor.. Haluk Tatar, kitapları üç ana kategoride (edebi eserler, araştırma-tarih ve kişisel gelişim) sınıflandırarak her birine nasıl yaklaşılacağını açıklıyor. Ayrıca kitap okumaya başlamadan önce izole olmanın, kitap okurken ışıklandırma, müzik dinleme, not alma ve kitap okuma süresi konularında tavsiyelerde bulunuyor.
Bu video, bir eğitim içeriği olup, konuşmacı 5. sınıf Koza Yayıncılık Kur'an-ı Kerim ders kitabındaki 29. sayfayı okuyor.. Videoda üstün hareketi (harfin üzerindeki eğik çizgi) konusu işleniyor. Konuşmacı, üstün hareketin ince harfi e, kalın harfi a sesi ile okuttuğunu açıklıyor ve kelimelerin altına altyazılarını ve okunuşlarını yazarak okuyor. İzleyicilerin hızlı okuduğunu düşünmeleri durumunda videoyu durdurarak iletebilecekleri belirtiliyor.
Bu video, hızlı okuma ve göz kaslarını güçlendirme tekniklerini öğretmeyi amaçlayan bir eğitim içeriğidir.. Video, okuma hızının sadece okuma becerilerini değil, yazma, müzik çalma, spor yapma gibi çeşitli alanlardaki becerileri de geliştireceğini vurgulayarak başlıyor. Ardından sayfaları hızlı çevirme tekniği gösteriliyor. Daha sonra alıştırmalar bölümüne geçilerek, göz kaslarını güçlendiren hareket eden nesneler ve daireler-kareler alıştırmaları ile okuma hızını artıran değişken hızlı okuma, akıcı okuma ve grup okuma alıştırmaları detaylı olarak anlatılıyor. Video, alıştırmaları yaparken dikkat edilmesi gereken hususları ve yorgunluk hissi durumunda yapılması gerekenleri de içeriyor.