Bu video, Pepee ve Zezee adlı iki çocuğun keşfetme maceralarını anlatan eğitici bir çizgi film formatındadır. Videoda ayrıca Nene ve Şuşu adlı karakterler de yer almaktadır.. Video, keşfetme kavramını günlük hayattan örneklerle anlatmaktadır. İlk bölümde rüzgar, kar taneleri ve su buharının keşfi gösterilirken, ikinci bölümde bilim insanlarının nasıl çalıştığı, gözlem yapma, soru sorma ve deney yapma süreçleri açıklanmaktadır. Video, keşfetme ve bilim yapmanın önemini vurgulayarak, çocukların merakını beslemeleri gerektiğini ve bu sayede dünyayı daha iyi anlayabileceklerini göstermektedir.
TÜBİTAK, bilim ve teknoloji alanlarında yenilikçi ve katılımcı bir kurumdur. Başvurular için ARBİS hesabı ve bilimtoplumpbs.tubitak.gov.tr üzerinden başvuru yapılır. Destekler en fazla 12 ay süreyle verilmektedir
Bu video, Hayri, Kamil, Mert, Akın, Basri Amca ve diğer karakterlerin yer aldığı "Rafadan Tayfa" adlı bir çocuk dizisinin bölümüdür.. Video üç ana bölümden oluşmaktadır. İlk bölümde çocuklar Basri Amca'nın bahçesinde Yumağın kulübesi yapma sürecini yaşarlar. İkinci bölümde yerçekimi kuvveti, manyetik alan ve koku-tat duyuları gibi bilimsel konuları deneylerle öğrenirler. Son bölümde ise Fatma Nine'den aldıkları şifreli mendilleri çözerek bayram yerine götürülürler ve dönme dolaba, kağıt helva ve salıncağa binme gibi aktivitelerle eğlenirler.. Program, çocuklara hem eğlenceli hem de faydalı bilgiler sunarak bilim eğitimi ve bayram geleneklerini bir arada ele almaktadır. Hayri'nin "ustabaşı" olarak kulübe yapımını yönetmesi ve arkadaşlarıyla yaşadığı tartışmalar da videoda önemli bir yer tutmaktadır.
51 altıncı sınıf öğrencisiyle ön test-son test kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanıldı. Deney gruplarında 17'şer, kontrol grubunda 17 öğrenci yer aldı. Deneyler ses ve ışık ünitesinde dört hafta sürdü
Bu video, çocuklar ve yetişkinlerin (Nana, Pepee, Zezee ve Şuşu) yer aldığı eğitici bir içeriktir. Karakterler, günlük hayattan gözlemler yaparak keşifler yapmaktadır.. Video, keşif kavramını ve bilim insanlarının nasıl çalıştığını anlatmaktadır. Karakterler önce rüzgarın varlığını, ardından kar tanelerinin desenlerini, suyun kaynamasını ve buharlaşmasını gözlemleyerek keşifler yaparlar. Bilim insanlarının merak ettikleri soruların yanıtlarını bulmak için gözlem yapma, soru sorma, deney yapma ve sonuçları ölçme yöntemlerini açıklarlar. Video, "Keşfet, keşfet, keşfet, kendini, dünyayı, herkesi mutlu et" sloganıyla tekrarlanan bir şarkı ile zenginleştirilmiştir.
YouTube can be both informative and entertaining for learning physics. Channel selection is not exhaustive and can be viewed in any order. YouTube should not be used as sole source of information
Bu video, moleküler biyoloji ve genetik serisinin bir parçası olup, konuşmacı Almanya'da yüksek lisans ve doktora programına başvurmuş, Boğaziçi Üniversitesi'nde eğitim almış ve şu anda bir programda yer alan bir bilim insanıdır.. Videoda üniversite isminin önemi ve bilim eğitimi hakkında bilgiler sunulmaktadır. Konuşmacı, üniversite isminin etiketçilik anlayışı yarattığını ancak başvuru sürecinde CV, referanslar, dil seviyesi ve staj deneyimlerinin daha önemli olduğunu vurgulamaktadır. Ayrıca Türkiye'deki üniversitelerin birbirlerinden kopuk çalıştığını ve bu durumun bilim eğitimi üzerindeki olumsuz etkilerini eleştirmektedir.. Konuşmacı, Almanya'da üniversite isminin önemi olmadığını, başvuru sürecinde CV'deki bilgilerin daha önemli olduğunu belirtmektedir. Türkiye'deki üniversitelerin sunduğu imkanların (yabancı dil eğitimi, sosyal kulüpler, laboratuvar kalitesi, hocalarla iletişim) daha önemli olduğunu da vurgulamaktadır.
2008'de açılan park, bilim, sanat ve kültür merkezi olarak tasarlandı. 400 bin metrekarelik alanda farklı temalara sahip merkezler bulunuyor. Parka giriş ücretsiz, diğer bölümler ücretli
Bu video, biyoloji dersi formatında DNA işlenmesi konusunu anlatan bir eğitim içeriğidir. Konuşmacı, DNA'nın yapısı ve işlevleri hakkında detaylı bilgiler vermektedir.. Video, DNA'nın canlıların kalıtım merkezi olduğunu ve hayatın şifresi olduğunu açıklayarak başlıyor. Ardından DNA'nın çift zincirli sarmal yapısı, nükleotitlerin (adenin, timin, sitozin ve guanin) özellikleri ve bunların canlıların kalıtsal özelliklerini nasıl belirlediği anlatılıyor. James Watson ve Francis Crick'in 1953'te DNA'nın yapısını keşfetmesi, DNA'nın kendini eşleme süreci ve genetik kavramların büyükten küçüğe doğru sıralanması gibi konular da ele alınıyor. Video, DNA'nın fermuar benzeri bir yapıya sahip olduğunu ve hücre bölünmesi sırasında nasıl eşlendiğini görsel örneklerle açıklıyor.
Bu video, moleküler biyoloji ve genetik serisinin bir parçası olup, konuşmacı Boğaziçi Üniversitesi Moleküler Biyoloji ve Genetik lisans programını detaylı olarak anlatmaktadır.. Video, lisans programının dört yıllık yapısını ve her dönemdeki dersleri kronolojik olarak açıklamaktadır. İlk dönemde temel bilimler giriş dersleri, ikinci dönemde genel biyoloji laboratuvarı, üçüncü dönemde moleküler biyoloji ve genetik dersleri, dördüncü dönemde ise bölüm seçmeleri ve sınırsız seçmeli dersler yer almaktadır. Ayrıca, programın İngilizce hazırlık bölümü, laboratuvar deneyleri ve özel proje imkanları gibi önemli yönleri de vurgulanmaktadır.
Bu video, Metin'in sunduğu "Pavyon" adlı bir röportaj programıdır. Programda Atakan Çelik, Ayşegül Yılmaz ve Batuhan Sayarsan gibi konuklar yer almaktadır.. Programın ana konusu, konukların BKM'ye nasıl girdikleri ve kariyerlerinin başlangıcıdır. İlk bölümde konukların BKM'ye giriş hikayeleri anlatılırken, ikinci bölümde hayat pahalılığı, alışveriş fiyatları ve Martı scooter hakkında konuşmalar yapılmaktadır. Ayrıca Oğuzhan Koç'un "Gitsem Diyorum" adlı şarkısı performansla sunulmaktadır.. Konuklar arasında gergin anlar yaşanmakta ve Beyaz Show'a katılmak gibi hayaller konuşulmaktadır. Batuhan'ın "Basfi" adlı gençlere bilimi sevdirmek için yaptığı bir projeden de bahsedilmektedir.
Physics is essential for modern technologies and scientific research. YouTube has become major platform for online physics education. Article presents top 10 physics YouTube channels for learning
Bilim, insanlığın en değerli varlığıdır ve gerçeklikle kıyaslandığında ilkeldir. Bilim asla tamamlanmamıştır ve sürekli sorgulanmaya açıktır. Bilim, uygarlığın temelidir ve toplumsal refah için gereklidir
Bu video, Bilkent Üniversitesi'nde moleküler biyoloji alanında çalışan bilim kadını Ayça Arslan Ergül'ün gençlere bilim sevgisi aşılamak için yaptığı çalışmalar hakkında bilgi veriyor. Videoda ayrıca 2015 Nobel Kimya Ödülü'nü kazanan Prof. Dr. Aziz Sancar'ın Türkiye'nin ilk Nobel ödülü sahibi olduğu ve Türkiye'nin bilimsel araştırma ve inovasyon bileşeninde 144 ülke arasında 56. sıraya gerilediği bilgisi de paylaşılıyor.. Video, Ayça Arslan Ergül'ün lise öğrencilerine bilimden korkmamaları ve kendilerine güvenmeleri için verdiği seminerleri konu alıyor. Ergül, kendi deneyimlerini paylaşarak öğrencilere "ben yaptıysam onlar da yapabilir" mesajını veriyor ve bu sayede Ankara'nın 20 farklı okulunda bin'e yakın öğrenciye etki etmiş. Video, öğrencilerin bilim dünyasına olan ilgilerini artırmak ve onlara motivasyon sağlamak amacıyla yapılan bu çalışmaların önemini vurguluyor.
Bu video, Alp Akoğlu tarafından sunulan "Bilim Çocuk Dergisi" adlı eğitim içeriğidir. Video, uzay ve gök bilimi konularını ele almaktadır.. Video, uzay kavramı ve gök bilimi hakkında temel bilgilerle başlayıp, Mars gezegeninin tarihsel keşif sürecini, fiziksel özelliklerini ve gelecekteki potansiyel yerleşim imkanlarını anlatmaktadır. İçerik, altı farklı etkinlik şeklinde yapılandırılmış olup, kelime yazma, soru-cevap, metin analizi, görsel yorumlama, uzay konulu konuşma yapma ve bilgilendirici metin yazma gibi farklı öğrenme aktivitelerini içermektedir.. Videoda ayrıca gezegenler hakkında bilgiler, güneş'e en uzak gezegen, beşten az uydusu olan gezegenler ve beş uydusu en fazla olan gezegen gibi sorular sorulmakta ve uzay ve sonsuzluk konusunda bilgilendirici bir metin yazma etkinliği için konu, ana fikir ve metin yapısı hakkında yönergeler verilmektedir.
Bu video, gökbilimci Prof. Dr. Ethem Derman'ın bir okulda düzenlenen etkinlikte yaptığı bilimsel bir sunum formatındadır. Sunumda Katarina adında bir kişi de yer almaktadır.. Sunum, gökbilimin önemi, çocukların gökyüzüne olan ilgisi ve ışık kirliliğinin yıldız gözlemlerini nasıl etkilediği ile başlayıp, Galileo'nun bilim tarihindeki önemi, yedi gök cisminin tanımı, takımyıldızlar ve gezegenlerin sınıflandırılması hakkında bilgiler vermektedir. Son bölümde ise Türk uzay programı, 2005 yılında yayınlanan uzay programı ve 2010-2030 yılları arasındaki hedefler anlatılmaktadır.. Sunumda ayrıca yıldızların oluşumu, Samanyolu'ndaki yıldız sayısı, yıldızların sıcaklıkları ve renkleri arasındaki ilişki, Andromeda gökadası ile Samanyolu'nun 4,5 milyar yıl sonra çarpışması ve takımyıldızların aslında birbirinden uzak yıldızların bir araya gelmesi olduğu gibi konular da ele alınmaktadır. Video, Türk uzay programına yönelik bir karikatürle sonlanmaktadır.
Bu video, Pepee, Zezee ve Nene karakterlerinin yer aldığı eğitici bir animasyon formatındadır. Şuşu adlı bir karakter de videoda bilim insanı olarak yer almaktadır.. Video, keşif kavramını ve bilim yöntemlerini anlatmaktadır. Karakterler rüzgar, kar taneleri, suyun kaynaması gibi günlük hayattan olayları gözlemleyerek keşfetmeyi öğrenirler. Bilim insanlarının nasıl sorular sorduğunu, gözlem yaptığını ve deneyler yaptığını örneklerle açıklarlar. Video, "keşfet, keşfet, keşfet, kendini, dünyayı, herkesi mutlu et" sloganıyla tekrarlanan bir müzik parçası ile ilerler ve keşif yapmanın önemini vurgular.