Program 8 yarıyıllık tam zamanlı eğitim sunmaktadır. Öğrenim dili Türkçe'dir. Toplam 242 AKTS kredisi ve 14 haftalık staj gereklidir. Mezuniyet için 2.00/4.00 not ortalaması şarttır
Kişisel verimlilik ve zaman yönetimi günümüz iş dünyasının temel yetkinliklerindendir. Program 12 saatlik online eğitim olarak tasarlanmıştır. Kontenjan 15 kişi ile sınırlıdır. Eğitim dört ana modülden oluşmaktadır
Performans değerlendirme 1920'lerde ortaya çıkmıştır. Başlangıçta sadece ABD kamu kuruluşlarında kullanılmıştır. 1960'larda özel sektöre yayılmıştır. 1980'lerde tüm şirketlerin temel ölçme tekniği olmuştur
Bu video, çatışma yönetimi konusunda eğitim içeriği sunan bir ders formatındadır. Video, çatışma kavramını ve yönetimi hakkında detaylı bilgiler içermektedir.. Video, çatışmanın tanımı ve özellikleriyle başlayıp, çatışma yönetimi, kaçınma, uyuma, işbirliği, uzlaşma ve strateji gibi anahtar kavramları açıklamaktadır. Beş farklı çatışma biçimi (rekabetçi, kaçınma, uyuma, işbirliği ve uzlaşmacı) detaylı olarak anlatılmakta ve çatışma çözüm aşamaları, çatışma stratejileri (kaçınma, rekabetçi ve işbirlikçi) ele alınmaktadır. Ayrıca çatışma iklimi ve çatışma yönetimi için kullanılan yaklaşımlar (Where, Hacker ve Wilmat) hakkında bilgiler verilmektedir. Video, çatışma yönetimi konusunda temel bilgileri öğrenmek isteyenler için faydalı bir kaynaktır.
Duygusal zeka ile iş performansı arasındaki ilişki incelenmiştir. Araştırma yedi farklı işletmede gerçekleştirilmiştir. Bar-On Duygusal Zeka Testi ve Performans Değerlendirme Anketi kullanılmıştır
Bu video, Düzce Üniversitesi'nden Beren Can Ertekin'in AY (Ay Çipli) öğrenci topluluğuna katılan öğrencilerle yaptığı bir röportajdır. Röportajda elektrik-elektronik mühendisliği öğrencisi olan ve Haziran'da mezun olacak olan bir öğrenci ile diğer katılımcılar yer almaktadır.. Videoda AY öğrenci topluluğunun Türkiye'deki 30 yıllık geçmişi ve sunduğu fırsatlar ele alınmaktadır. Katılımcılar, AY'nin teknik yeterliliklerin yanı sıra takım disiplini, zaman yönetimi ve insan ilişkileri gibi soft skillleri geliştirdiğini, farklı üniversitelerden ve ülkelerden öğrencilerle tanışma imkanı sunduğunu ve global bir organizasyon olduğunu vurgulamaktadırlar. Ayrıca AY'nin bir şirket simülasyonu gibi çalıştığı, temsilci olma imkanı sunduğu ve katılımcılara sevgi, konuşma ve anlatma yeteneği kazandırdığı belirtilmektedir.
Performans değerlendirme, çalışanların performansını ölçen ve verimliliği artıran bir yöntemdir. En yaygın sistemler hedef bazlı ve yetkinlik bazlı değerlendirme sistemleridir. Şirketler kendi faaliyet alanlarına uygun değerlendirme sistemi seçmelidir
Bu video, bir konuşmacının iş toplantıları hakkında deneyimlerini paylaştığı bir eğitim içeriğidir. Konuşmacı, şirket sahibi veya yönetici olarak iş toplantılarında dikkat edilmesi gereken noktaları anlatmaktadır.. Video, iş toplantılarının doğru şekilde nasıl düzenlenmesi gerektiğini ele almaktadır. Konuşmacı, toplantıların süresinin 45-60 dakika arasında olması gerektiğini, bir amacı olması gerektiğini ve not tutmanın önemini vurgulamaktadır. Ayrıca, toplantıların network yapma amacıyla değil, iş amaçlı olması gerektiğini, toplantıların sonunda eylem planı belirlenmesi gerektiğini ve anlamsız toplantıların şirket imajını bozabileceğini belirtmektedir.
Bu videoda Erdinç Akyürek, İstanbul Arel Üniversitesi Siyaset Bilim ve Kamu Yönetimi 3. sınıf öğrencisi olarak bir girişimcilik etkinliğinden bahsediyor.. Erdinç, etkinlikte daha önce görmediği ve tanıdık etmediği bir eğitim metoduyla bilgi sahibi olduğunu belirtiyor. Etkinlikte girişimcilikte yaratıcı olmanın yolları, yaratıcı olurken dikkat edilmesi gerekenler, bir girişimcide olması gereken özellikler, kişisel gelişim ve yönetim becerilerinin nasıl kullanılması gerektiği gibi konular ele alınıyor. Erdinç, hocalarına teşekkür ederek etkinliğin kendisi için heyecanlı, soru işaretleri ile dolu, zevkli ve eğlenceli geçtiğini ifade ediyor.
Bu video, bir eğitim içeriği olup, çatışma kavramını ve yönetim yöntemlerini anlatmaktadır. Videoda Yağız Bey, Sinem ve Fatih gibi karakterler yer almaktadır.. Video, çatışmanın iki değişkenli bir denklem olarak tanımlanmasıyla başlayıp, günümüzdeki yönetim anlayışında çatışmanın kaçınılmazlığı kabul edildiğini ve yönetilmesi gerektiğini açıklamaktadır. Ardından kurumlarda yaşanan bir çatışma örneği gösterilmekte ve bu çatışma Yağız Bey'in müdahale etmesiyle çözülmektedir. Video, çatışmanın doğru şekilde yönetilmesinin önemini vurgulamaktadır.
Girişimcilik yönetim, strateji ve planlama deneyimi gerektirir. Merak ve araştırmacı ruh girişimcilik için temel şarttır. Cesaret ve özgüven yeni iş girişimlerinde kritik öneme sahiptir
Bu video, bir eğitim dersi formatında sunulmuş olup, konuşmacı okul yöneticilerinin yeterlilikleri konusunu anlatmaktadır.. Video, okul yöneticilerinin önemi ve yeterlilikleri üzerine odaklanmaktadır. Konuşmacı, okul yöneticilerinin üç temel yeterlilik alanına sahip olması gerektiğini açıklamaktadır: teknik yeterlilikler (okul maliyesi, işletme yönetimi, bina bakımı ve planlaması), insancıl yeterlilikler (çalışanları güdüleme, grup dinamiği, insan kaynaklarını geliştirme) ve kavramsal yeterlilikler (okulu toplum içinde ve eğitim sistemi içinde görebilme). Video, bu yeterliliklerin detaylı açıklamasıyla başlayıp, tekrarlanarak sonlanmaktadır.
Bu video, "Markalaşma Serüveni" adlı programın bir bölümü olup, sunucu ile proje yönetimi uzmanı Murat Cem Mekke arasında geçen bir röportajdır. Cem Bey, 30 yıldan fazla mühendislik ve proje yöneticiliği deneyimine sahip olup, son üç yıldır proje yöneticisi yetiştirmeye yönelik eğitim ve danışmanlık hizmetleri vermektedir.. Röportajda proje yönetiminin markalaşma sürecindeki önemi, verimliliği artırması ve projelerin daha başarılı olmasına katkıda bulunduğu anlatılmaktadır. Cem Bey, proje yönetiminin sadece teknik projeler için değil, hayatın her alanında uygulanabileceğini vurgulayarak, başarılı projelerin temelinde ihtiyaç, hedef belirleme, kaynak planlama ve takım ruhu gibi unsurların yer aldığını açıklamaktadır.. Ayrıca Türkiye'de proje yönetiminin eksik ve yanlış tanındığı belirtilirken, Türk Proje Yöneticileri Meslek Enstitüsü gibi ulusal organizasyonlar hakkında bilgi verilmektedir. Video, proje yönetiminin önemini vurgulayarak sona ermektedir.
Bu videoda bir konuşmacı, operasyon yöneticisinin sahip olması gereken yetenekleri anlatıyor.. Konuşmacı, operasyon yöneticisinin empati yeteneğinin yüksek olması gerektiğini vurguluyor. Ayrıca ikna kabiliyeti, stres altında çalışabilme yeteneği, müşteri rezistansını yönetme ve analitik düşünce becerilerinin önemini belirtiyor. Riskleri önceden fark edip önlem almanın da operasyon yöneticisinin yapması gerekenlerden biri olduğu ifade ediliyor.
Bu video, bir eğitim dersi formatında sunulan "Dış Ticarette Girişimcilik" dersinin birinci ünitesinin özet bilgilerini içermektedir. Konuşmacı, öğrencilere ders içeriğini ve amaçlarını anlatmaktadır.. Video, ünitenin anahtar kelimelerini (girişimci, yönetsel beceriler, çevreci girişimcilik, sosyal girişimcilik, tepkisel girişimcilik) tanıtarak başlıyor ve ardından ünitenin amaçlarını açıklıyor: girişimcilik kavramlarını anlamak, girişimcilik türlerini tanımlamak, girişimcilik sürecini açıklamak, girişimcilik kültürü değerlendirmeleri yapmak ve küreselleşme ile girişimcilik arasındaki ilişkiyi tartışmak. Ünite içeriğinde girişim kavramı, girişimci özellikleri, girişimcilik türleri (bağımsız, orijinal, yenilikçi, çevreci, e-girişimcilik, fırsat girişimciliği, kurumsal girişimcilik, sosyal girişimcilik, teknik girişimcilik, tepkisel girişimcilik), girişimcilik süreci ve küreselleşme ile girişimcilik arasındaki ilişki detaylı olarak ele alınmaktadır.
Bu videoda Erol Koç, kötü patronlar ve yöneticiler hakkında bilgi veriyor.. Konuşmacı, en kötü patronların tuvalet kağıdı tasarrufu gibi küçük konulara odaklandığını ve bu tutumla şirketin gelişimini sağlayamayacağını anlatıyor. İyi patronların şirketin durumunu sadece kasaya bakarak değil, ekip, hedefler ve rakipler açısından değerlendirdiğini vurguluyor. Ayrıca, işi geliştirme sürecinin bir proje ve meydan okuma olduğunu, bilançonun sağlam olması gerektiğini ve teknolojik gelişmelere uyum sağlanması gerektiğini belirtiyor. Video, işi geliştirmek isteyen patron ve yöneticiler için bir program olduğunu ifade ederek sona eriyor.
Bu video, Sa Çakar tarafından sunulan "Hayatımız Proje Proje Yöneticisinin Elkitabında" yer alan kişisel gelişim yazılarından biridir. Sa Çakar, proje yönetimi konusunda bilgi ve deneyim sahibi bir uzmandır.. Video, hızlı büyüyen firmalarda yaşanan proje yönetimi sorunlarını ve çözüm yollarını ele almaktadır. Öncelikle "Alfa Şirketi" örneği üzerinden departmanlar arası koordinasyon eksikliği, proje yönetimine farklı bakış açıları, bütçe aşımı, gecikme ve kalite sorunları gibi problemler incelenmektedir. Ardından, bu sorunlara çözüm için adım adım bir süreç sunulmaktadır: basit bir proje yönetim süreci belirleme, paydaşlarla atölye çalışması yapma, proje yöneticisi seçme, pilot proje belirleme ve değerlendirme. Video, proje yönetimi kültürünün yerleştirilmesinin bir maraton olduğunu vurgulayarak sona ermektedir.
Bu video, Stephen Covey'nin "Etkili İnsanların Yedi Alışkanlığı" kitabının özetini sunan bir kitap tanıtımıdır.. Video, kişisel gelişim ve verimli yaşam için yedi temel alışkanlığı detaylı şekilde anlatmaktadır. Bu alışkanlıklar arasında proaktif olmak, kendini tanımak, net hedefler belirlemek, öncelikleri belirlemek, evrensel ilkelere odaklanmak, kazan-kazan durumlarını aramak ve sinerji yaratmak bulunmaktadır. Video, bu alışkanlıkların nasıl geliştirileceğini ve hayatımızda nasıl uygulanabileceğini açıklamakta, özellikle CEO'lar ve üst düzey yöneticilerin kullandığı bu prensipleri vurgulamaktadır.
Bu video, proje yöneticisi olmak için gerekli özellikler hakkında bilgi veren bir eğitim içeriğidir.. Video, proje yöneticisi olmak için insan ilişkilerinin kuvvetli olması gerektiğini vurgulayarak başlıyor. Proje yöneticisinin her seviyeden insanla iletişim kurması, koordinasyonu yapması ve zaman baskısını kaldırabilmek için strese dayanıklı olması gerektiği belirtiliyor. Ayrıca proje yöneticisinin ekip takım oyuncusu olması gerektiği, tek başına değil bir takımın parçası olarak çalışması gerektiği vurgulanıyor.
Bu videoda bir konuşmacı, enerji sektöründeki profesyonel deneyimlerini paylaşıyor. Konuşmacı, profesyonel hayatının 25. yılını tamamladığını ve enerji sektöründe yaklaşık 12-13 yıldır bakım hizmeti aldığını belirtiyor.. Konuşmacı, sahada çalışırken makinaların markası veya modellerinin ikinci planda kaldığını, işlerin yürütülmesi esnasında kişilerin yönetim becerileri, hazırlıkları ve iletişim becerilerinin daha önemli olduğunu vurguluyor. Ayrıca, yıllardır tanıdığı Burak Bey, Alper Bey ve Hüseyin Atan Bey gibi profesyonellerle olan ilişkilerinin, birbirlerinin davranışlarını ve yeteneklerini iyi bilmelerinin sağladığı güveni ve avantajları anlatıyor.