Bu video, bölgede yaşanan barış süreci ve özerklik mücadelesini konu alan bir Türk dizisinin bölümüdür. Ömer Başkan, Davut (bir yazar), Kadir Öğretmen, Serdar Komutan, Celil Astsubay ve diğer karakterlerin yer aldığı siyasi ve romantik bir hikayeyi anlatmaktadır.. Dizide, bölgede yaşanan barış süreci, kaçakçılık mücadelesi ve özerklik hareketi etrafında gelişen olaylar ele alınmaktadır. Ömer Başkan'ın bölünmeyi istemeyenlerin güvenine sahip olduğu, ancak bölgenin özerkliğini engellemek için suikast planları düzenleyen kötü güçlerle mücadelesi konu edilmektedir. Davut'un öldürülmesi ve kardeşi Ömer'in de aynı şekilde hedef edilmesi, Ömer'in Ankara'ya gitme kararı ve halkın arasına çıkmanın tehlikeleri gibi olaylar hikayenin ana hatlarını oluşturur.. Dizide ayrıca Kadir Öğretmen'in evlilik teklifi gibi romantik unsurlar da yer almaktadır. Başkan'ın güvenliği için Celil'in koruması ve Serdar'ın onu indirmek için Çamlıköy'e gitmesi gibi siyasi gelişmeler de hikayenin önemli parçalarını oluşturmaktadır.
İstanbul Darülfünunu 1924'te kuruldu ve 1933'te kapatıldı. Darülfünun'un yerine İstanbul Üniversitesi 1933'te kuruldu. İstanbul Teknik Üniversitesi 1944'te Avrupa tarzı eğitim için açıldı
Etik anlayış, psikolojik yardım hizmetlerinin vazgeçilmez temelini oluşturur. Afet durumlarında kodlar şartlara göre uyarlanmalı, yardım alanın yararına olmalıdır. Yerel kapasite değerlendirilmeli, ihtiyaçlar yerel kapasiteyi aşarsa uluslararası yardım alınmalı. Afetzedelere ırk, din, dil, cinsiyet ayrımı gözetmeksizin eşit hizmet sunulmalı
Tıp etiği ilkeleri, etik sorunların çözümünde kullanılan temel yaklaşım biçimleridir. İlkeler, kuralları değerlendirme ve doğrulama yetkinliğine sahiptir. Yararlılık, özerkliğe saygı, aydınlatılmış onam, kötü davranmama ve adalet temel ilkelerdir
Bu video, bir eğitim dersi formatında olup, bir öğretmen tarafından rehberlik ilkeleri konusu anlatılmaktadır.. Videoda öğretmen, önce geçen haftaki konuları (çağdaş eğitim anlayışı, öğrenci kişilik hizmetleri, sosyo-kültürel hizmetler, özel yetiştirme ve özel eğitim, rehberlik ve psikolojik danışma) kısaca hatırlatarak başlıyor. Ardından rehberliğin ilkelerine geçiyor ve bu ilkelerin yer, zaman, mekan ve öğretim kademesi fark etmeksizin değişmeyeceğini vurguluyor. Video, rehberliğin ilkelerinden biri olan "özerklik" kavramına değinerek sona eriyor.
Bu video, Demokratik Toplum Kongresi (DTK) eş başkanı Hatip Dicle'in açıkladığı ondört maddelik özerklik bildirgesinin okunmasını içermektedir.. Videoda, Türkiye'de özerk bölgeler kurulması, anayasa değişikliği, bölgesel meclislerin ilan edilmesi ve Kürtçe'nin resmi dil olması gibi özerklik talepleri detaylı olarak anlatılmaktadır. Bildirgede ayrıca Abdullah Öcalan'ın serbest bırakılması, PKK'lıların sözde özerk bölgelerde asayiş kuvveti olarak kabul edilmesi ve yerel dillerin resmi dil olarak tanınması gibi maddeler de yer almaktadır.
Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan psikoloji dersi formatındadır. Eğitimci, Erikson'un psikososyal gelişim kuramındaki "özerkliğe karşı kuşku ve utanç" evresini detaylı şekilde anlatmaktadır.. Video, bu evrenin özellikleri, önemi ve anne-baba tutumunun etkisine odaklanmaktadır. Eğitimci, çocukların özerklik çabalarını tetikleyen şeyin yürümeye başlamasını, temel ihtiyaçlarını kendilerinin karşılamak istemeye başladıklarını ve sorumluluk bilinci geliştirmeye çalıştıklarını açıklamaktadır. Ayrıca, aşırı koruyucu anne-baba tutumunun krizlere yol açabileceğini ve bu evreyi krizle geçiren çocukların ergenlik döneminde ipotekli kimlik geliştirebileceğini örneklerle anlatmaktadır.. Video, "gelişim süreklidir" ilkesi üzerinden bu evrenin ilerleyen dönemlere etkilerini de ele almaktadır. Eğitimci, özerklik ve girişimcilik evrelerinin karıştırılmaması gerektiğini vurgulayarak, bir sonraki dersin girişimciliğe karşı suçluluk evresiyle ilgileneceğini belirtmektedir.
Erikson, 1902'de Almanya'da Danimarkalı anne ve Yahudi babanın çocuğu olarak doğdu. Freud'un fikirlerini kabul etti ancak toplumsal ilişkilere odaklandı. Yaşam boyu gelişim psikolojisinin babası olarak kabul edilir. Psikolojik gelişimi doğumdan yaşlılığa uzanan sekiz aşamada inceledi
Bu video, konuşmacının motivasyon konusunda bilgi ve düşüncelerini paylaştığı bir eğitim içeriğidir. Konuşmacı Ankara'da yaşayan ve kendi işini yapan biri olarak kendini tanıtmaktadır.. Video, ödüller ve motivasyon arasındaki ilişkiyi incelemektedir. Konuşmacı önce bir kreş deneyinden bahsederek maddi ödüllerin bazen performansı olumsuz etkileyebileceğini açıklar, ardından içsel motivasyonun önemini vurgular. Daniel Pink'in üç temel motivasyon faktörü (özerklik, ustalık ve amaç) detaylı olarak anlatılır ve bu faktörlerin nasıl içsel motivasyonu artırdığı örneklerle açıklanır. Video, para tek başına yeterli olmadığını ve içsel motivasyonun daha kalıcı olduğunu vurgulayarak sona erer.
Daniel Pink motivasyonu Motivasyon 1.0, 2.0 ve 3.0 olarak sınıflandırıyor. Motivasyon 1.0 hayatta kalma odaklı davranışları temsil eder. Motivasyon 2.0 ödül ve cezadan kaçınma davranışlarını içerir. Motivasyon 3.0 öğrenme ve dünyayı iyileştirme güdülerini kapsar
Özerklik, yönetim açısından dış baskılardan ve denetimlerden bağımsız olma halidir. Özerkliğin sınırları ve çerçevesi anayasa ve yasalar tarafından belirlenir. Özerkliğin asli amacı hizmettir ve yerel yönetimlere esneklik sağlar
Bu video, bir konuşmacının etiketlenmenin gençlerin ruh sağlığı üzerindeki olumsuz etkilerini anlattığı bir eğitim içeriğidir.. Konuşmacı, etiketlenmenin gençlerin ruh sağlığı üzerindeki engelini baş ağrısı örneği üzerinden açıklamaktadır. Video, etiketlenmenin gençlerin sorunları kabul etmelerini, çözüm üretmelerini ve çevrelerinden izole olmalarını nasıl engellediğini anlatmaktadır. Ayrıca, gençlik döneminin kişilik gelişimi ve özerklik kazanımının önemli olduğu bir dönem olduğu vurgulanarak, bu dönemde çözülemeyen sorunların yetişkinlik döneminde de sorunlara yol açabileceği belirtilmektedir.
"Meraklısına Bilim" programının bu bölümünde, Boğaziçi Üniversitesi Endüstri Mühendisliği Bölümü öğretim üyesi Profesör Dr. Taner Bilgiç ile üniversite özerkliği ve akademik özgürlük konuları ele alınmaktadır.. Video, üniversitelerin ne olduğu, akademik özgürlük ve kurumsal özerkliğin önemi üzerine bir sohbet formatında ilerlemektedir. Üniversitenin sadece eğitim değil, araştırma ve düşünmeyi öğretme gibi önemli roller oynadığı vurgulanırken, üniversite özerkliğinin idari, mali, akademik ve istihdam boyutları detaylı olarak incelenmektedir. Ayrıca Türkiye'nin 12 Eylül'den kalma yükseköğretim yasasının çağdaşlaşması gerekliliği ve üniversite senatolarının yeni yasa için hazırladığı raporlar da tartışılmaktadır.. Söyleşide üniversitelerin toplum için yüksek kamu yararı sağladığı, akademik özerkliğin demokratik bir yönetişim sistemi aracılığıyla nasıl sağlanabileceği ve denge ve denetim mekanizmalarının önemi de ele alınmaktadır. Türkiye'deki yükseköğretim sisteminin yasal çerçevesi, YÖK'un rolü ve üniversite özerkliğinin iyileştirilmesi için gerekli olanlar da konuşulan konular arasındadır.
Bu video, Kayhan (well-being uzmanı ve eğitimci), Ebru (Well Bee kurumunda çalışan) ve diğer konuşmacılar arasında geçen bir sohbet programıdır. Konuşmacılar arasında yüzlerce öğrenciyle çalışmış deneyimli bir eğitimci ve transaksiyonel analiz konusunda bilgi sahibi biri de bulunmaktadır.. Video, well-being (iyi olma hal) kavramı, bütünsel sağlık ve nefes teknikleri üzerine odaklanmaktadır. Konuşmacılar, modern dünyada sürdürülebilir bir "iyi olma halini" bulmanın önemini, nefes tekniklerinin sağlığa etkilerini ve meditasyonun bilimsel bir dinlendirme tekniği olduğunu tartışmaktadır. Ayrıca, çocukların doğasına uygun eğitim ajandaları oluşturma ve özerkliğin insanı hayatta tutan önemli bir faktör olduğu konuları ele alınmaktadır.. Sohbette ayrıca, zihnin sınırlarını genişletme, duyguların farkında olma ve ifade etme, ego durumlarının dengeli yaşamda rolü gibi psikolojik konular da tartışılmaktadır. Konuşmacılar, Well Bee'nin ajandasının çocuk versiyonunu yapma konusunda işbirliği teklif etmekte ve Gedik Üniversitesi ile bir ortak çalışma başlattıklarını belirtmektedirler.
Bu video, Türk futbolunun tarihsel gelişimini anlatan bir konuşmacının deneyimlerini ve görüşlerini içermektedir. Konuşmacı, 1970'lerden başlayarak Türk futbolunun özerklik sürecini ve bu süreçte kendi rolünü anlatmaktadır.. Video, Türk futbolunun üç farklı dönemini (1922-1989, 1989-2006 ve 2006 sonrası) ele alarak başlıyor. Konuşmacı, 1989 yılına kadar Beden Terbiyesi'nde yönetilen futbolun özerklik sürecini, bu süreçte kendisinin 1970'lerden itibaren sürdürdüğü çalışmalarını ve 1989'da özerk federasyonun ilk başkanı olarak görevlendirilmesini anlatıyor. Ayrıca, bölgeler projesi, Beylerbeyi eğitim merkezi ve altyapı fonu gibi önemli projeleri ve bunların Türk futboluna sağladığı gelişmeleri detaylandırıyor.
Bu video, bir konuşmacının yerel yönetimler özerkliği konusundaki görüşlerini paylaştığı bir konuşmayı içermektedir.. Konuşmacı, Diyarbakır'da Demokratik Toplum Kongresi'nin olağanüstü kongresine katılacaklarını ve özerkliğin inşası için yoğun tartışmalar yapacaklarını belirtiyor. Konuşmada, Türk devletinin Kürdistan'da Kürt halkına vereceği bir şey olmadığı, vali ve kaymakamın kabul edilmediği ve halkın kendi kendini yönetmesi gerektiği vurgulanıyor. Konuşmacı, belediye başkanının gözaltına alınması durumunda özerklik ilan edeceğini de ifade ediyor.
Bu videoda Daron Acemoğlu, MIT Teknoloji Enstitüsü'nde profesör olarak Boğaziçi Üniversitesi'ndeki olaylar hakkında görüşlerini paylaşıyor.. Konuşmacı, üniversitelerin özerkliğinin bilimin geleceği için önemini vurgulayarak, Boğaziçi Üniversitesi'nin 60-70 yıllık tarihini ve özerklik konusundaki önemini anlatıyor. Özellikle Ünal Zengin Obuz'un durumu üzerinden üniversitenin özerkliğinin kaybedilmesinin Türkiye için olumsuz etkilerini ele alıyor ve bilim insanlarının politik olaylardan dolayı incitilmesinin bilime zarar vereceğini belirtiyor. Konuşmacı, Ünal Zengin Obuz'un geri dönmesi ve bilimsel ve idari liderliğine devam etmesinin hem sembolik hem de gerçek olarak önemli olduğunu vurguluyor.
Bu video, bir konuşmacının çocuklarda bilgisayar bağımlılığı konusunda bilgi verdiği bir eğitim içeriğidir.. Konuşmacı, çocuklarda bilgisayar bağımlılığının sadece dış baskılar veya ödüllerle değil, içsel değer sisteminin oluşmasıyla çözülebileceğini vurguluyor. Video, çocuklarda bilgisayar bağımlılığının dört temel nedeni üzerine odaklanıyor: ilişki/bağlanma ihtiyacı, özerklik ihtiyacı, gelişim ihtiyacı ve keşfetme ihtiyacı. Konuşmacı, bu ihtiyaçların gerçek hayatta karşılanmaması durumunda çocukların bilgisayar oyunlarına yönelmesinin nedenlerini açıklıyor ve eğitim sistemindeki eksiklikleri ele alıyor.