Bu video, bir eğitimci tarafından hazırlanan BEP (Bireysel Eğitim Planı) modülünün kullanımını anlatan kapsamlı bir eğitim içeriğidir.. Video, yeni BEP sisteminin eski sistemden farklarını açıklayarak başlıyor ve ardından öğretmen evrak uygulaması üzerinden BEP modülünün kullanımını adım adım gösteriyor. İçerik, öğrenci bilgilerinin girilmesi, özel eğitim ihtiyaçlarının belirlenmesi, destek materyal ve cihazların eklenmesi, sağlık bilgilerinin girilmesi, ders ekleme, uzun ve kısa dönemli amaçların belirlenmesi, eğitsel performans formu ve öğrencinin gelişim öyküsünün yazılması, destek eğitim hizmetlerinin belirlenmesi, aile bilgilendirme süreci ve BEP-1 kararlarının eklenmesi gibi sekiz adımlı bir hazırlama sürecini kapsamaktadır.. Video sonunda, uygulamanın hazırladığı BEP planının RAM'ın yayınladığı formatla karşılaştırılması yapılmaktadır. Bu içerik, kaynaştırma öğrencileri için BEP dosyası hazırlama sürecini kolaylaştıran öğretmenlere yönelik hazırlanmıştır.
Bu video, Özel Eğitim ve Yaşam Projesi'nin YouTube kanalında yayınlanan bir eğitim içeriğidir. Video, evde kolayca bulunan malzemelerden yapılan bir materyalin yapımını göstermektedir.. Videoda, geometrik şekil eşleme ve renk eşleme için gerekli malzemeler (falçata, makas, karton parçası, A4 kağıdı, tahta kalemi, makas ve pastel boya) tanıtılmakta ve adım adım materyalin nasıl yapılacağı gösterilmektedir. Önce karton parçasına kareler çizilip kesilip çerçeveleniyor, ardından A4 kağıtlarına geometrik şekiller çizilip boyanıyor ve son olarak bu şekiller eşleme için kullanılıyor.
Asperger sendromu, otizm spektrum bozukluğunun bir türüdür. Normal veya üzeri dil ve zeka yeteneklerine sahip bireylerde görülür. Sosyal etkileşim ve iletişimde sorunlara yol açar. Nedeni tam bilinmemekte, genetik faktörler ve beyin farklılıkları etkili olabilir
Öğrencinin adı, soyadı, okul bilgileri ve tanı bilgileri kaydedilmiştir. Önceki eğitim yılı için destek eğitim odası ve rehabilitasyon hizmetleri belirtilmiştir. Dikkat eksikliği için ilaç kullanımı ve sağlık bilgileri kaydedilmiştir
Bu video, bir eğitim dersi formatında sunulmuş olup, konuşmacı tarafından rehberlik ve araştırma merkezine yönlendirme konusu anlatılmaktadır.. Video, değerlendirme sürecinin başlangıcından başlayarak, rehberlik ve araştırma merkezine yönlendirme sürecini adım adım açıklamaktadır. İçerikte değerlendirme aşamaları, gönderme öncesi süreç, tanılama süreci, özel eğitim hizmetlerine uygunluk kriterleri, yerleştirme seçenekleri, bireyselleştirilmiş eğitim planı (BEP) hazırlama ve öğretimin bireyselleştirilmesi gibi konular detaylı olarak ele alınmaktadır. Video, öğretmenlerin özel eğitim ihtiyacı olan öğrencileri nasıl değerlendirip yönlendirebileceklerini anlatan kapsamlı bir eğitim kaynağıdır.
Basara Yöntemi, okuma yazma öğrenemeyen öğrenciler için hazırlanmış bir öğretim biçimidir. Ses temelli cümle yönteminden farklı olarak harfler belirli sırayla öğretilir. Yöntem 41 dersten oluşur ve toplam ders saati öğrencinin öğrenimine göre değişir
Bu video, bir öğretmenin Özel Eğitim Çocuk Dergisi'nden içeriklerle Türkçe dil bilgisi dersi ve hikaye anlatımı yaptığı eğitim içeriğidir.. Video iki ana bölümden oluşmaktadır. İlk bölümde suyun doğada kaybolup kaybolmadığı konusu ele alınarak "Sevgi Döngüsü" masalı ve "Çiftçi ile Kartal" fablı anlatılmaktadır. İkinci bölümde ise Türkçe dil bilgisi konuları işlenmekte, cümle düzeltme alıştırmaları yapılmakta ve "Hayvanlarla İnsanların Dostluğu" konulu bir hikaye anlatılmaktadır.. Videoda metinlerin karşılaştırılması, çekimli fiillerin incelenmesi, anlatım bozukluklarının bulunması, kelime eksikliği, virgül kullanımı ve kelime yerlerinin yanlış olması gibi dil bilgisi konuları ele alınmaktadır. Ayrıca öğrencilere günlük hayatta hayvan haklarının ihlal edildiği durumlar hakkında not alma görevi verilmektedir.
Yönetmelik, özel eğitim okulları ve rehabilitasyon merkezlerindeki eğitim hizmetlerini düzenler. Özel eğitim ihtiyacı olan bireylere destek eğitim programları uygulanır. Kurumların amacı, bireylerin topluma tam katılımını sağlamaktır
Bu video, Mary McKinnon'un (daha sonra Esther Berry olarak bilinen) hayatını ve Esther Okulu'nun kuruluşunu anlatan dramatik bir film veya belgesel formatındadır. Ana karakterler Marion, eşi Chris, çocukları George ve Heather ile komşuları Cindy ve Dr. House'dur.. Video, Marion'un İskoçya'dan Amerika'ya göç hikayesi, George ile evliliği, Chris ile tanışması ve evliliği, inanç yolculuğu ve Down sendromu teşhisi aldığı hamilelik sürecini kronolojik olarak anlatır. Hikaye, Marion'un "Esther" adını alması ve 2005 yılında iki öğrenciyle başlayan Esther Okulu'nun kuruluşunu ve günümüzde sekiz farklı konumda yaklaşık 600 öğrenciye hizmet vermesini konu alır.. Videoda ayrıca çiftin ekonomik zorluklarla karşı karşıya kalması, Florida'ya yolculukları, Chris'in Holy Roller kilisesine gidişi ve İsa'ya inanması, Esther Okulu'nun "ten parmak başarı aracı" gibi özel eğitim yöntemleri ve öğrencilerin mezuniyet başarıları da gösterilmektedir.
Bu video, Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı Rehberlik ve Araştırma Merkezleri (RAMS) tarafından üstün yetenekli olarak tanımlanan çocuklar için ailelerin başvurabileceği destek eğitim hizmetlerini anlatan bir bilgilendirme içeriğidir.. Video, üstün yetenekli çocukların ailelerinin devam ettikleri okullara resmi yazılarla müracaat ederek destek eğitim odası hizmeti talep edebileceklerini açıklamaktadır. Eylül 2008 tarihli Milli Eğitim Bakanlığı'nın kaynaştırma konulu genelgesi ve özel eğitim hizmetleri yönetmeliği kapsamında, bu çocuklara yönelik destek eğitim hizmeti sunulmasının kanunen mecburi olduğu belirtilmektedir. Ayrıca, bir, iki, üç, dört, beş veya altı tane üstün yetenekli çocuğun aynı anda bir öğretmenle özel olarak eğitim alabileceği ve müfredatın dışında farklılaştırılmış ve zenginleştirilmiş içerikle eğitim alabilecekleri bilgisi verilmektedir.
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan eğitim bilimleri alanındaki sınav sorularını çözen kapsamlı bir eğitim içeriğidir. Öğretmen adayları ve eğitim bilimleri öğrencileri için hazırlanmış olup, çeşitli konulardan sorular ele alınmaktadır.. Video, eğitim bilimleri alanındaki geniş bir yelpazede soruları içermektedir. Öğrenme ürünleri, öğretim ilkeleri, öğretim yöntemleri, ölçme ve değerlendirme, rehberlik hizmetleri, özel eğitim, araştırma yöntemleri, kapsayıcı eğitim, coğrafya konuları, dijital eğitim ve sosyal-duygusal öğrenme gibi konular işlenmektedir. Her soru için doğru cevap verilmekte ve gerekirse kısa açıklamalar yapılmaktadır.. Videoda ayrıca Türkiye'nin iklim özellikleri, sürdürülebilir şehirler, iletişim dili, ekolojik sistemler, dijital vatandaşlık, güvenli okul, zorbalık, sosyal-duygusal öğrenme, zor kişilikler, saldırgan kişiliklere karşı tutum, sanal oyun bağımlılığı, Maslow'un ihtiyaç piramidi ve tepkisel şiddet gibi güncel eğitim alanındaki önemli kavramlar da ele alınmaktadır.
Sakarya'da öğrenciler roman kahramanlarını kostümlerle canlandırıyor. Diyarbakır'da öğrenciler "Geleceğin Şehrini Tasarla" projesi yürütüyor. Bursa'da lise öğrencileri su altı aracı üretti. Diyarbakır'da öğretmenler köy konserleri turnesine çıkıyor
Program dinleme, konuşma, okuma ve yazma becerilerini geliştirmeyi amaçlar. Değerler ve yetkinlikler programın temel perspektifini oluşturur. Program 1-8. sınıflar için hazırlanmıştır
Bu video, bir okul ortamında geçen eğitim içerikli bir dramatik yapımdır. Ana karakterler arasında Ram Şankar adında bir öğretmen, İsan adında disleksi olan bir öğrenci ve okul müdürü bulunmaktadır.. Video, disiplin odaklı bir okul ortamında eğitim ve çocuk gelişimi arasındaki çatışmayı ele alıyor. İlk bölümde Ram Şankar'ın İsan'ın disleksi olduğunu fark etmesi ve okul yönetiminin disiplin odaklı yaklaşımları ile çatışması anlatılırken, ikinci bölümde disleksi olan ama başarılı olmuş ünlü kişiler (Albert Einstein, Leonardo da Vinci, Thomas Edison gibi) anlatılarak disleksi olan öğrencilerin de başarılı olabilecekleri vurgulanıyor.. Video, her çocuğun farklı olduğunu ve onlara kendi yeteneklerine göre yaklaşmanın önemini vurgulayarak, disleksi gibi öğrenme zorluklarına sahip çocukların da farklı bakış açısıyla dünyayı değiştirebileceklerini gösteriyor.
Bu video, iki kişi arasında geçen bir diyalog formatındadır. Konuşmacılar bir çocuğun geleceği ve bakımı hakkında tartışmaktadırlar.. Videoda, bir çocuğun büyüyüp büyüyemeyeceği konusunda bir karar verilmesi gerektiği tartışılıyor. Bir taraf, çocuğun büyüyüp büyüyemeyeceği konusunda karar verilmesi gerektiğini, diğer taraf ise çocuğun büyüyüp büyümeyeceği konusunda karar verilmesinin gereksiz olduğunu savunuyor. Tartışma, çocuğun bakımı, özel ekipman ve daha büyük bir ev gibi maliyetlerle ilgili endişeler üzerine kuruluyor.
Bu video, Elçin Kuzucu'nun Özel Eğitim Çocuk Dergisi'nde yazdığı bir hikayeyi anlatıyor. Hikayede, öğrencinin anneannesiyle yaptığı röportaj ve anneannesinin öğretmeni Fatma Refet Angın'ın Atatürk ile yaşadığı anılar yer alıyor.. Video, öğrencinin öğretmeninden aldığı ödevle başlıyor ve anneannesinin eski bir kutusundan çıkan kağıtlar, mektuplar ve fotoğraflarla devam ediyor. Anneanne, Refet Angın'ın Atatürk ile yaşadığı iki önemli anı paylaşıyor: ilkokuldayken Atatürk'e çiçek verirken yere düşmesi ve Atatürk'ün ona tarih öğretmeni olmasını tavsiye etmesi. Hikaye, Refet Angın'ın Atatürk'ün etkisiyle tarih öğretmenliği yapması ve emekli olduktan sonra 24 yıl daha öğretmenliğe devam etmesiyle sona eriyor.
Bu video, "Geniş Özet Serisi"nin dokuzuncu bölümü olup, özel eğitim ve rehberlik konusunu ele alan bir eğitim dersidir.. Video, Jean-Jacques Rousseau'nun eğitim anlayışından başlayarak eğitim sürecinin üç ana alanını (öğretim, yönetim ve öğrenci kişilik hizmetleri) detaylı şekilde incelemektedir. Öğrenci kişilik hizmetlerinin beş alt kategorisi (sağlık hizmetleri, sosyal yardım hizmetleri, rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri, özel eğitim ve özel yetiştirme hizmetleri, sosyal-kültürel hizmetler) açıklanmaktadır. Ayrıca rehberliğin ortaya çıkmasını gerektiren koşullar, rehberlik modelleri, psikolojik danışma ve rehberlikte yanlış anlayışlar, rehberlik hizmetleri ve işlevleri (oryantasyon, bireyi tanıma, bilgi toplama ve yayma, yönlendirme ve yerleştirme, izleme, müşavirlik, araştırma ve değerlendirme, çevre ve veli ile ilişkiler) ve PDR modelleri (hizmetler modeli, süreç modeli, görevler modeli ve kapsamlı psikolojik danışma ve rehberlik programları modeli) ele alınmaktadır.
Bu video, bir eğitimci tarafından Sorgun Rehberlik ve Araştırma Merkezi'nin hazırladığı BEP (Bireysel Eğitim Planı) hazırlama programının kullanımını adım adım gösteren bir eğitim içeriğidir.. Video, BEP hazırlama programının nasıl kullanılacağını detaylı şekilde anlatmaktadır. Öncelikle kapak sayfası oluşturma, ardından kademe seçimi (okul öncesi, ilköğretim, ortaöğretim, özel eğitim birinci kademe), ders seçimi ve uzun-kısa dönemli amaç belirleme aşamaları gösterilmektedir. Her amaç için hedef belirleme, ölçüt, öğretim yöntemi ve kullanılacak materyal seçimi yapılmakta, ayrıca başlangıç ve bitiş tarihleri belirlenmektedir. Son olarak, hazırlanan BEP'in PDF olarak kaydedilmesi ve telefon dosyasına aktarılması gösterilmektedir.
Bu video, bir eğitimci tarafından Erbaa Rehberlik Araştırma Merkezi'nin BEP (Bireyselleştirilmiş Eğitim Planı) hazırlama programının nasıl kullanılacağını adım adım gösteren bir eğitim içeriğidir.. Video, BEP hazırlama programının web sitesine giriş yapma, öğrenci bilgilerini girme, ders seçimi, uzun dönemli amaçların belirlenmesi, hedeflerin seçimi ve kısa dönemli amaçların oluşturulması aşamalarını detaylı şekilde anlatmaktadır. Özellikle iletişim becerileri özel eğitim okulu ve uygulama okulu öğrencileri için örnek bir plan oluşturulmakta ve araç-gereç seçimi, başlangıç-bitiş tarihleri belirleme gibi adımlar gösterilmektedir. Video, hazırlanan planın nasıl indirileceğini de içermektedir.