Arapça, 300 milyondan fazla kişi tarafından konuşulan bir dildir. Arap ülkelerinde ana dil ve İslam'ın kutsal kitabı Kur'an'ın dilidir. Arapça alfabesiyle yazılır ve sağdan sola okunur
Oud, sıcak, misk benzeri, kalıcı ve zengin bir koku notasıdır. Deri, safran ve isli karışımları çağrıştırır. Her 100 ağaçtan sadece 10'unda reçine oluşur
Rüya, uyku sırasında görülen sembolik görüntülerdir. Rüyalar fizyolojik ve psikolojik süreçlerin sonucudur. Rüyalar çoğunlukla renkli ve hareketli deneyimlerdir. Rüyalar sadece insanlara özgü değildir, hayvanlar da rüya görür
"Ramazan Sohbetleri" programının bu bölümünde sunucu ve Üstad Kadir Mısıroğlu, Türkçenin doğru kullanımı ve İslam kültürü arasındaki ilişkileri ele almaktadır.. Video, Türkçenin İslam'a olan bağı, Arapça ve Farsça'dan aldığı kelimelerin Türkçenin zenginliğini nasıl artırdığı ve Türkçülük hareketinin Türkçeye yaptığı sadeleştirme çabalarının eleştirisi üzerine odaklanmaktadır. Konuşmacı, harf inkılabının Türkçe'ye ve İslam kültürüne etkilerini, Türkçenin dünyanın en zengin dillerinden biri olduğunu ancak günümüzde bu zenginliğin kaybedildiğini iddia etmektedir.. Videoda ayrıca Türkçülük hareketinin Selanik'te başladığı, Yahudi etkisi altında geliştiği ve İslam'ı mani terakki olduğu iddiasıyla itham eden bir hareketin tarihsel gelişimi anlatılmaktadır. Konuşmacı, Türkçenin Arapça ve Farsça'dan aldığı kelimelerin Türkçenin zenginliğini artırdığını, ancak Türkçülük hareketinin bu kelimeleri reddettiğini ve Türkçenin Rum Türkçesi haline geldiğini savunmaktadır.
Bu video, İslam kültüründe saç bakımı konusunu ele alan bilgilendirici bir içeriktir. Video, hadis kaynaklarından ve diğer eserlerden yararlanarak Hz. Peygamber dönemindeki saç bakımı uygulamalarını incelemektedir.. Video öncelikle saçın İslam kültüründeki önemi ve tarihsel gelişimini anlatarak başlıyor, ardından Hz. Peygamber'in saç bakımı konusundaki tavsiyelerini hadislerle destekliyor. Daha sonra saç dökülmesine karşı mantar suyu gibi doğal tedavi yöntemleri ve saç sağlığını korumak için faydalı besinler (bezelye, yumurta, fındık, ıspanak, brokoli, istiridye, muz, kuru üzüm, mandalina, somon, yoğurt, havuç, tarçın, yulaf, mercimek, kırmızı et, kuruyemişler) hakkında detaylı bilgiler sunuluyor.
1994 yapımı çöl üçlemesinin ikinci filmi. İbn-i Hazm'ın Güvercin'in Kolyesi kitabından esinlenilmiş. Endülüs'ün ilim ve sanat merkezi olduğu dönemde geçiyor
1243'ten sonra Anadolu Selçuklu devleti İlhanlı devletinin uydusu haline geldi. 1285'ten sonra II. Mesud döneminde devlet tek başına yönetilmeye başlandı. Moğol beyleri 1355'e kadar Anadolu'yu yönetti
1933'te Ergani'de Muhammed Sezai adıyla doğdu. Diyarbakır ve Maraş'ta parasız yatılı okudu. Gaziantep'te lise eğitimini tamamladı
"Derin Kutu" adlı televizyon programında, sunucu Sabri Bey'in Profesör Dr. Ömer Özyılmaz (İstanbul Aydın Üniversitesi Rektör Yardımcısı), Ömer Osmanoğlu (Üsküdar Üniversitesi öğretim üyesi) ve Cemal Vanlıoğlu (Beyoğlu Vaizi) gibi konuklarıyla birlikte kültür savaşları ve Türk kimliği konularını tartıştığı bir sohbet programıdır.. Programda, Türkiye'nin kültürel kimliği, emperyalist güçlerin kültürel hegemonyası ve Batılılaşma süreci ele alınmaktadır. Özellikle yılbaşı kutlamaları, Noel, Anneler Günü gibi Batı'dan gelen kutlamaların İslam kültüründeki yeri, Türk toplumunun İslami kimliğine dönüş süreci ve kültürel kimlik korumanın önemi tartışılmaktadır. Konuşmacılar, Türk toplumunun kendi köklerine dönme sürecinde olduğunu ve İslam değerlerine uygun bir yaşam tarzı benimsemeye ihtiyaç duyduğunu vurgulamaktadır.. Programda ayrıca İslam felsefesi, cami imamları ve müezzinlerin görünüşü, kılık kıyafet konuları, "etik" ile "ahlak" arasındaki farklar ve kültürel etkileşimler de ele alınmaktadır. Konuşmacılar, Türk kimliğinin güçlendirilmesi ve dünya ile sağlıklı bir kültür alışverişinin önemi üzerinde durarak, sadece eleştiriler yapmak yerine pratik çözümler sunma gerekliliğini vurgulamaktadır.
"Ramazan Sohbetleri" programının son bölümüdür ve sunucu ile konuşmacı Usta Kadir Mısıroğlu yer almaktadır.. Video, Türk dilinin durumu ve İslam kültürünün tahribi üzerine odaklanmaktadır. Konuşmacı, "Lisan İnkılabı" olarak adlandırdığı süreçte İslam menşeli kelimelerin tahrip edildiğini ve Kemalizm ile komünizm tarafından Türkçeye girmeye çalışılan yabancı kelimeleri eleştirmektedir. Ayrıca, Türkçe kelime kökleri, kelime aileleri ve doğru Türkçe kullanımı hakkında bilgiler verilmektedir.. Videoda Mustafa Kemal'in nutuklarındaki kelimeler örnek olarak kullanılarak, Türkçenin zenginliğinin nasıl kaybedildiği anlatılmaktadır. Konuşmacı, "return" kelimesinin Türkçe karşılığı olan "dönmek" kelimesini örnek olarak kullanarak kelimelerin birer aileden geldiğini vurgulamakta ve derin felsefe kitaplarını anlayamayanların Türkçe dilini de doğru kullanamayacağını belirtmektedir.
Bu video, bir ustadın ve diğer konuşmacıların yer aldığı dini bir sohbet formatındadır. Konuşmacılar arasında Yunus adında bir psikolog ve Yusuf abi gibi kişiler bulunmaktadır.. Video, Hz. Muhammed'in "hanımlar sınıfının dört sultanı" olarak tanımladığı dört hanımefendi (Asiye Hanım, Meryem Hanım, Fatma Hanım ve Hatice Hanım) hakkında bilgiler vererek başlar ve özellikle Asiye Hanım'ın hayatını anlatır. Ardından imanın inkişafının aile mutluluğuna etkisi, Batı kültürü ve İslam kültürü arasındaki aile değerleri arasındaki farklar, mutluluğun sırrı olarak "rıza makamı" ve şuuraltı kavramı gibi konular ele alınır.. Videoda ayrıca Üstad Hazretleri'nin "Yirmidört Lem" adlı risalesinden alıntılar yapılarak, imanın iki farklı şekli olan "bil kuvve" (tohum halindeki iman) ve "bil fiil" (tohumun toprağa çıkması ve ağaç haline gelmesi) kavramları açıklanmaktadır. Konuşmacılar, modern toplumda yaşanan konfor hastalığı ve egoizm sorunlarına değinerek, mutluluğun manevi hayatın ve ruhun inşasıyla elde edilebileceğini vurgulamaktadır.
Bu video, Yunus Emre'nin hayatını ve mesajlarını anlatan bir film veya belgesel formatındadır. Ana karakterler arasında Yunus Emre, Gül Hatun, İlbeyi İbrahim Bey, Osman ve çeşitli dervişler bulunmaktadır.. Video, Yunus Emre'nin kendini bulma yolculuğunu, Tanrı'yı arama sürecini ve mesajlarını kronolojik olarak anlatmaktadır. İlk bölümde Yunus'un acı çeken insanlarla karşılaşması ve onlara yol göstermesi, ikinci bölümde Gül Hatun ile tanışması ve aşk hikayesi, son bölümde ise yolculukları ve Sıla adlı bir yerde Elvan Kız'ı arama hikayesi anlatılmaktadır.. Videoda ayrıca Selçuklu devletinin çöküşü, Moğol baskısı gibi tarihsel olaylar, Yunus'un dünyevi nimetlerle gönül rahatlığı arasında denge kurma mesajları ve özlem dolu şiirleri de yer almaktadır. Yunus'un devlet ve düzen kavramları hakkındaki görüşleri de hikayenin önemli bir parçasını oluşturmaktadır.
Bu video, İslam kültür ve uygarlık tarihinde rüya konusuyla ilgilenen mutasavvıfların yakaza cinleri ve yakaza hali hakkında bilgi verdiği eğitici bir içeriktir.. Video, halk arasında karabasan olarak bilinen yakaza cinlerinin uykuya girmesi ve insanları felç etmesiyle başlayıp, yakaza halinin tasavvufî anlamını detaylı şekilde açıklamaktadır. Yakaza, uykuyla uyanıklık arasında bir hal olarak tanımlanmakta ve gafletten uyanma, Allah'a yaklaşma ve manevi bir farkındalık kazanma süreci olarak anlatılmaktadır. Ayrıca, gaflet türleri ve yakaza halinin bu gafletlerden kurtulmaya nasıl yardımcı olduğu da açıklanmaktadır.
Bu video, bir hocam ve ilahiyatçı olarak tanımlanan bir konuşmacı arasında geçen, dindarlık, felsefe ve siyaset konularını ele alan bir sohbet formatındadır.. Sohbet, gerçek bir dindar filozof olup olamayacağı sorusuyla başlayıp, dindarlık ve felsefenin birlikte nasıl yaşayabileceği üzerine odaklanmaktadır. Konuşmacılar, dinin dış dünyadan bağımsızlaştırılması, deizm kavramı, modern dönemde dinin zayıflaması ve psikolojiye dönüşmesi gibi konuları tartışmaktadır. Ayrıca dinin dışsallık ve içsellik arasındaki ilişki, dinin modernleşme süreci ve siyasetin dinle olan bağlantısı da ele alınmaktadır.. Sohbette İslam kültürü, tasavvuf, Mevlana ve Yunus gibi dini ritüellerin ve şiirlerin önemi, dinin toplumsal ve kültürel boyutları, hayırseverlik gibi toplumsal unsurların dinin içinde olduğu gibi konular da tartışılmaktadır. Urfa'dan gelen bir konuşmacının mahalle dini deneyimleri de sohbette paylaşılır.
Bu video, İslam kültüründe hilafet kavramını açıklayan eğitici bir içeriktir.. Video, hilafet kavramının tanımını yaparak başlar ve Hz. Peygamber'den sonra onun siyasi ve idari görevlerini üstlenen devlet başkanlığı kurumunu ifade ettiğini açıklar. Daha sonra İslam kültüründe meşru devlet başkanlığına halife veya imam denildiğini, Hz. Ömer döneminde "emri müminin" unvanının da kullanıldığını anlatır. Ayrıca devlet başkanlığı için "imamet" ifadesinin de kullanıldığını ve Kur'an-ı Kerim'de hilafet kelimesinin geçmediğini, halife ve hulafe kelimelerinin sözlük anlamıyla insanın Allah'ın yeryüzündeki halifesi olduğu vurgulanarak kullanıldığını belirtir.
Bu video, bir konuşmacının İslami kültür ve kitap okuma konusunda yaptığı bir konuşmayı içermektedir.. Konuşmacı, Müslümanların kitap okuma alışkanlığının önemini vurgulamaktadır. İstanbul trafiğinde araba kullanan bir müslümanın bile kitap okuması gerektiğini, günlük hayatta kitap okuma alışkanlığının bir yaşam tarzı olduğunu belirtmektedir. Ayrıca, İslam tarihinde kitap okuma geleneğinin nasıl geliştiğini, İmam Şafii ve İmam Ahmet gibi önemli İslami şahsiyetlerin kitap koleksiyonlarını örnek göstererek anlatmaktadır. Konuşmacı, Müslümanların kitap okuma alışkanlığının önemini ve bu alışkanlığın İslami kültürdeki yerini vurgulamaktadır.
Bu video, bir konuşmacının Sultan Abdülhamid'in siyasi yaklaşımları, İslam ve Batı ilişkileri, Türk dilinin korunması ve İslam yazısının önemi gibi konuları ele aldığı bir sunum formatındadır. Konuşmacı, emekli bir albay olarak kendini tanıtmakta ve 1969 yılında Manchester'de Dünya Müslüman Talebeler Birliği kongresinde de konuşmuş olduğunu belirtmektedir.. Video, Sultan Abdülhamid'in siyasi hareketlerinden başlayarak, İslam ve Batı arasındaki ilişkileri, Osmanlı tarihi, İslam yazısının Latin yazısına göre avantajlarını ve Türkçe'deki Arapça kelimelerin önemi gibi konuları ele almaktadır. Konuşmacı, Türkçenin korunması için mücadele gerektiğini vurgulayarak, dil tasfiyeciliğinin "cinnet" olduğunu ve Türkçenin İslam kültürüne olan önemini anlatmaktadır.. Konuşmacı, Sultan Abdülhamid'in Balkan kavimlerinin muhtar idare haline getirilmesi, Bulgar ve Yunan papazları arasındaki ihtilafı çözme çabaları gibi ileri görüşlü siyasi hareketlerini anlatırken, aynı zamanda Osmanlı'nın üstünlük duygusunu kaybettiğini ve yerine aşağılık duygusu kazandığını belirtmektedir. Ayrıca, Türkçenin korunması için Osmanlı dönemindeki dil kullanımından örnekler vererek, Türkçenin korunması için mücadele gerektiğini vurgulamaktadır.
Bu video, bir kişinin hizmet aşkı ve ölüm konusundaki düşüncelerini paylaştığı bir monolog formatındadır. Konuşmacı, "hizmet aşkıyla yola çıkmış neferler" olarak kendini tanımlamaktadır.. Video, İslam kültürüne atıfta bulunan ifadelerle başlayıp, bir kişinin öldürülmesi haberi üzerine duygusal bir tepki göstermektedir. Konuşmacı, ölümün Allah'a kavuşma olduğunu, ölümden korkmadıklarını ve her karanlık gecenin bir sabahı olduğunu vurgulamaktadır. Video, "bizi ölümle korkutacak larını zannedenler ölüme hazırlıksız olanlardır" sözleriyle sonlanmaktadır.
Bu video, İslam dininin temel kaynaklarından biri olan Kur'an-ı Kerim'in içeriğini ve İslam kültürünün önemini anlatan bir dini konuşmadır.. Video, Kur'an-ı Kerim'in beş ana başlık altında incelenmesiyle başlar: ahkam ilmi, cedeli, kıssalar, siyer-i nebi ve ölüm sonrası safhalar. Ardından İslam'ın dünya görüşü, huzur kavramı ve İslam'ın kolaylaştırılmış şeriatı ele alınır. Konuşmacı, İslam'ın insanlık tarihindeki başarılarını, özellikle Hulefa-i Rasyidin dönemlerini ve İslam'ın huzur getiren bir din olduğunu vurgular. Video, dinlerin savaşlara neden olduğu iddiasına karşı İslam'ın barışçıl bir din olduğunu belirterek sona erer.
Bu video, bir kişinin bahçesinde gerçekleşen bir etkinliği göstermektedir. Videoda bir delikanlı ve "Sultan Kadınefendileri" olarak adlandırılan bir grup kadın yer almaktadır.. Videoda öncelikle bahçedeki sofra ve kadınefendilerin resimleri gösterilmektedir. Delikanlı, kadınefendilerin güzelliklerini, iffetlerini ve temizliğini övmekte, onları "Sultan Kadınefendileri" olarak tanıtmaktadır. Ardından sofradaki yemekler (mangal, kaburgalar, şişler, gerçek elma) gösterilmekte ve geleneksel İslam ile Kur'an Müslümanlığı arasındaki farklar hakkında yorumlar yapılmaktadır. Video, delikanlının kadınefendilere olan duygularını ve onların güzelliklerini anlatmasıyla devam etmektedir.