• Buradasın

    Medrese

    Özetteki ilgi çekici içerikler

    • Medreselerin Tarihi ve Özellikleri

      Medrese, ders (dirâse) kökünden gelen bir mekân ismidir. İlk medrese olarak anılan eser, 954'te Nîşâbur'da kurulan dârüssünnedir. Medreseler genellikle devlet yöneticileri veya zenginler tarafından yaptırılmıştır

      • islamansiklopedisi.org.tr
    • Sosyal Bilgiler Ara Tatil Testi

      İnsanlar doğuştan ve sonradan çeşitli sosyal roller üstlenirler. Roller zaman ve mekana göre değişebilir. Toplumsal dayanışma ve yardımlaşma toplumsal huzuru artırır. Önyargı, önceden edinilmiş olumlu veya olumsuz yargıdır

      • sosyalciniz.net
    • Bir Zengin Ailenin İslami Hidayet Hikayesi

      Bu video, bir konuşmacının bir arkadaşının anlattığı hikayeyi aktardığı bir dini anlatımdır. Konuşmacı, zengin bir ailenin İslami bir medreseye tanışması ve bu medresenin onların hayatlarına etkisini anlatmaktadır.. Video, zengin bir ailenin İstanbul'da bir medreseye tanışması ve bu medresenin onların İslami bir hayat tarzına yönelmesine nasıl vesile olduğunu anlatmaktadır. Hikaye, ailenin zenginliğinden, medresenin açılışından, kadınların İslami eğitim almaya başlamasından ve bir erkeğin İslami bir hayat tarzına yönelmesine kadar olan süreci kronolojik olarak aktarmaktadır. Özellikle bir erkeğin İslami bir hayat tarzına yönelmesi için yaşadığı zorluklar ve sonunda İslami bir hayat tarzına yönelmesi detaylı bir şekilde anlatılmaktadır.

      • youtube.com
    • Osmanlı Devleti ve Kültür Test Soruları

      Osmanlı'da yöneticiler seyfiye, kalemiye ve ilmiye sınıflarına ayrılırdı. Defterdar mali işlerden, şeyhülislam din ve hukuk işlerinden sorumluydu

      • sanalokulumuz.com
    • Sina'nın Medrese Hikayesi

      Bu video, bir medrese ortamında geçen dramatik bir hikayeyi anlatıyor. Ana karakterler arasında Sina (10 yaşında), babası, Abdullah Bey ve çeşitli hocalar bulunmaktadır.. Video, Sina'nın medreseye ilk gününe odaklanıyor. Babası ona medresede ilim tahsilini yapmasını, hocalarını dinlemesini ve kimsenin işine karışmamasını söylüyor. Ancak Sina, medresede öğrendiklerini zaten biliyor ve matematik, Pisagor bağıntısı gibi konularda hocalarla tartışıyor. Ayrıca inanç ve şüphe konusunda da farklı görüşlerini paylaşıyor. Video, Abdullah Bey'in Sina'yı medreseye verdiğini ve bunun için mutlu olduğunu belirterek sona eriyor.

      • youtube.com
    • Mardin'in Tarihi ve Turistik Yerleri

      Mardin, Fırat ve Dicle nehirleri arasında yer alan Mezopotamya'nın önemli destinasyonudur. Şehirde karasal iklim hakimdir, en ideal ziyaret ayları ilkbahar ve sonbahardır

      • tatilbudur.com
    • Osmanlı Dönemi Sivrihisar Medreseleri

      Sivrihisar'da on bir ile yirmi arasında medrese bulunmaktaydı. Medreselerde toplam dört yüz elli öğrenci eğitim görmüştür. Medreselerde barınma, yeme içme ve araştırma imkanları sağlanmıştır

      • 9lib.net
    • Osmanlı Dönemi Dramı: Dergah ve Medrese İlişkileri

      Bu video, Osmanlı dönemine ait bir dramatik sahneyi sunmaktadır. Karakterler arasında Mustafa Hoca, Mahmut Hoca, Şeyh Efendi, Kethüda Hazretleri, Kadı Hazretleri, Orhan, Abdullah, Josef, Dilaver Bey, Yusuf ve çeşitli dervişler, talebeler, çobanlar ve alacaklılar bulunmaktadır.. Video, Osmanlı toplumunun yapısını ve günlük yaşantısını yansıtan çeşitli hikayeleri içermektedir. Ana konular arasında dergah ve medrese arasındaki ilişkiler, Mustafa Hoca'nın medreseden ayrılması ve geri dönmesi, şeyhlerin ve hocaların etrafında gelişen toplumsal ilişkiler, vakıf akçelerinin dağılımı ve yardımın doğru şekilde dağıtılması tartışmaları bulunmaktadır.. Videoda ayrıca çobanlar ve yolcular arasındaki diyaloglar, Kethüda Hazretleri'nin vakıf akçelerini dergahlara dağıtmakla ilgili kararları, Orhan'ın Mustafa ile ilişkisi ve ailesiyle yaşadığı çatışmalar, Naif'in hasta olması ve iyileşme süreci gibi detaylar da yer almaktadır.

      • youtube.com
    • Osmanlı Devleti Toprak Yönetimi ve Eğitim Sistemi Dersi

      Bu video, bir öğretmenin Gökhan adlı öğrencisiyle etkileşimli bir şekilde sunduğu, Osmanlı Devleti Kültür ve Medeniyet dersinin beşinci alt ünitesi olan "Toprak Yönetimi" ve eğitim sistemi konularını içeren bir eğitim dersidir.. Video, Osmanlı Devleti'nin toprak yönetimini (miri, mülk, vakıf ve bunların alt kategorileri) detaylı şekilde ele alarak başlamakta, ardından eğitim sistemine geçmektedir. Eğitim sistemi bölümünde Osmanlı'daki dört kademeli eğitim, şehzade mektebi, sıbyan mektebi, medrese ve diğer özel eğitim kurumları (darül tıb, darül hadis, darül kurra, darül hendes) anlatılmaktadır.. Videoda ayrıca medrese sistemindeki akademik kariyer basamakları (softa/suhte, danışment, muhit, mülazım, müderris) ve medreselerin zamanla bozulma nedenleri (yöneticilerin bilime desteğinin azalması, ders müfredatlarının gelişiminin zorlaştırması, Avrupa'daki gelişmelerin takip edilmemesi gibi) tablo halinde sunulmaktadır. Video, KPSS gibi sınavlarda çıkabilecek soru tipleri ve sınav stratejileri hakkında bilgilerle sonlanmaktadır.

      • youtube.com
    • Nizamiye Medreselerinin Kuruluşu ve Önemi

      1055'te Amîdülmülk Kündürî'nin mezhep politikaları Selçuklularda Sünniliği zayıflattı. Alp Arslan'ın vezir olarak atadığı Nizamülmülk, Şâfiî-Eş'arî mezhebini benimsedi. Nizamülmülk, Nîşâbûr'da Şâfiî kaidelerine göre medrese inşa etmek için izin aldı. Sultan Alp Arslan, medreselerin ülke geneline yayılmasını istedi

      • dergipark.org.tr
    • Medreselerin Kapatılması ve Eğitim Mücadelesi

      Bu video, medreselerin kapatılması sonrası yaşanan eğitim mücadelesini anlatan bir belgesel formatındadır. Süleyman Efendi, Hafize Sultan gibi karakterlerin medreselerin kapatılmasından sonra dini ve manevi eğitim için gösterdikleri çabalar ele alınmaktadır.. Video, medreselerin kapatılmasının ardından ortaya çıkan kültür boşluğunu ve eğitim mücadelesini konu almaktadır. Süleyman Efendi'nin medreseleri fiilen açık tutma çabaları, Hafize Sultan'ın sıkı takip ve baskınlar karşısında gösterdiği medeni cesaret örnekleri ve Ankara-İstanbul arasında trenle ders okutarak eğitim verme çalışmaları anlatılmaktadır.

      • youtube.com
    • Kertenkele Öldürmenin Sevapları Hakkında Bir Hikaye

      Bu video, konuşmacının kendi kızı Dilara'nın medresede yaşadığı bir olayı anlattığı bir hikaye formatındadır. Konuşmacı, "Cübbeli Hoca" olarak anılan bir kişinin kertenkele öldürmenin sevapları hakkında verdiği bilgiyi aktarmaktadır.. Videoda, kertenkele öldürmenin sevapları hakkında bir hadis anlatılmakta ve bu hadisin Sahih-i Müslim'de yer aldığı belirtilmektedir. Konuşmacı, kızının medresede bu konuyu tartıştığını ve bir hoca tarafından bu hadisin incelenmesi gerektiğini öğrendiğini anlatmaktadır. Ayrıca, bu hadisi bilen bir hoca tarafından bu bilginin doğruluğunun test edildiği ve sahih-i müslim'in önüne konulduğunda hoca tarafından kabul edildiği belirtilmektedir.

      • youtube.com
    • İslam Dünyasında Tıp ve Şifacılık Hikayesi

      Bu video, İslam dünyasında geçen bir dramatik film veya dizi serisidir. Ana karakterler arasında İngiltere'den gelen Yahudi hekim Dr. Coll (Benyamin oğlu Yese), İbn-i Sina, Şah, Karim Mirdin ve çeşitli hastalar bulunmaktadır.. Video, Ortacağ'da ve İslam dünyasında gelişen tıp ilmi etrafında şekillenmektedir. Hikaye, Roma döneminde geliştirilen tedavi sanatının Avrupa'da unutulmuş halde, İslam dünyasında İbn-i Sina gibi önemli tıp bilim insanlarının çalışmaları ve İsfahan'da yaşanan veba salgını etrafında gelişir. Dr. Coll'un hastaları tedavi etme çabaları, Şah'ın yönetimi altında şehirdeki siyasi ve dini çatışmalar ve Selçuklu ordusunun İsfahan'a yaklaşması hikayenin ana hatlarını oluşturur.. Videoda ayrıca İslam dünyasındaki bilimsel gelişmeler, medrese ortamı, farklı inançlar arasındaki ilişkiler ve veba salgını sırasında insanların yaşadığı zorluklar da ele alınmaktadır. Dr. Coll'un halkı için bir hastane inşa etmesi ve hastaları tedavi etmesiyle hikaye, halk tarafından sevilmesiyle sona erer.

      • youtube.com
    • Türk İslam Devletleri ve Sanatları Tarih Dersi

      Bu video, 16-17 yıllık tarih öğretmenliği deneyimine sahip bir eğitimci tarafından sunulan kapsamlı bir tarih dersidir. Eğitimci, öğrencilere Türk İslam devletleri, özellikle Selçuklu ve Osmanlı dönemlerindeki ordu yapısı, medreseler, mimari yapılar ve sanatlar hakkında bilgi vermektedir.. Ders, Büyük Selçuklu Devleti'nin ordu yapısından başlayarak, Türk İslam medreselerinin tarihçesi, Osmanlı dönemindeki eğitim sistemi, İslami mimari yapılar ve Osmanlı sanatları konularını ele almaktadır. Video, sınavlarda çıkabilecek önemli bilgileri vurgulayarak öğrencilere yardımcı olmayı amaçlamaktadır.. Ders içeriğinde Gulam sistemi, Nizamiye medreseleri, medreselerde okutulan dersler, dini, sivil ve askeri mimari yapılar, minare sayıları ve anlamları, minyatür sanatı, nakkaşlık, tesi, telkari, malakari, vitray sanatı, ebru ve çeşitli el sanatları gibi konular detaylı şekilde anlatılmaktadır. Ayrıca Karahanlılar, Danişmendler, Selçuklu ve Osmanlı dönemlerindeki önemli mimari eserler (Ayşe Bibi Türbesi, Talhatan Baba Camii, Leşkeri Bazar Camii, Diyarbakır Ulu Camii) hakkında bilgiler sunulmaktadır.

      • youtube.com
    • Osmanlı Dönemi Medrese ve Molla Numan Hikayesi

      Bu video, Osmanlı dönemine ait bir Türk dramasının bir bölümüdür. Videoda Molla Numan, Somuncu Baba, Ayşe Hatun, Numan Hoca, Ömer çırak, ustası, şeyh ve diğer medrese karakterleri yer almaktadır.. Video, iki ana bölümden oluşmaktadır. İlk bölümde Molla Numan'ın bir iftira yüzünden Engürü'den kaçış hikayesi anlatılırken, ikinci bölümde bir medrese ortamında geçen olaylar, karakterler arasındaki ilişkiler ve eğitim hayatına dair diyaloglar yer almaktadır.. Videoda medrese ortamında eğitim, ilim ve dini konular etrafında diyaloglar geçerken, İbnu'l-Heysem ve El-Cezeri gibi tarihi alimler hakkında bilgiler aktarılmaktadır. Ayrıca çıraklık-ustalık ilişkisi, dergah hizmetleri ve müridlik konuları da ele alınmaktadır.

      • youtube.com
    • Osmanlı Devleti Eğitim Sistemi ve Bilim Adamları Dersi

      Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan KPSS ve ÖABT sınavlarına hazırlık amaçlı tarih dersidir. Öğretmen, öğrencilere Osmanlı Devleti'nin eğitim sistemi ve önemli bilim insanları hakkında bilgi vermektedir.. Video, Osmanlı Devleti'nin eğitim sisteminin dört ana kısmını (örgün, yaygın, askeri ve meslek eğitimleri) ele alarak başlamakta, ardından sıbyan mektepleri, medrese sistemi ve bu sistemdeki eğitim yöntemleri detaylı olarak anlatılmaktadır. Daha sonra Osmanlı dönemindeki önemli bilim insanları (Akşemseddin, Sabuncuoğlu Şerafettin, Ali Kuşçu, Piri Reis, Evliya Çelebi, Katip Çelebi, Yanyalı Esad Efendi, Ahmet Cevdet Paşa) ve onların çalışmaları hakkında bilgiler verilmektedir.. Videoda ayrıca Osmanlı medreselerinin bozulma nedenleri, Osmanlı'nın bilimsel mirası ve bu bilim adamlarının günümüz Türkiye Cumhuriyeti'ne bıraktığı miras da ele alınmaktadır. Eğitimci, sınavlarda çıkabilecek önemli bilgileri vurgulayarak, bir sonraki videoda ekonomi, sanat ve spor konularının işleneceğini belirtmektedir.

      • youtube.com
    • Osmanlı Döneminde Eğitim Sistemi ve Hocaların Maaş Sorunu

      Bu video, bir konuşmacının Osmanlı dönemindeki eğitim sistemi ve hocaların maaş sorunu hakkında bilgi verdiği bir anlatım formatındadır. Konuşmacı, Çemberlitaş'taki Maarif Nezareti binasında gerçekleşen bir olayı anlatmaktadır.. Video, Tanzimat sonrası Osmanlı'da medrese sisteminin nasıl değiştirildiğini ve bu değişimin İslam'a etkilerini ele alıyor. Konuşmacı, medrese hocalarının maaşlarının azlığından dolayı yürüyüşe geçtiklerini ve Maarif Nezareti'nde Salih Zeki Bey'in (matematik profesörü ve Fatih Şemsi'nin orta tedisat umum müdürü) bu hocaları nasıl ikna ettiğini anlatıyor. Salih Zeki Bey, hocalara basit bir astronomi sorusu sorarak onların fen bilimlerinden uzak olduğunu gösteriyor ve bu sayede hocaları ikna ediyor. Video, Mustafa Kemal'in hazır bir zemin bulduğunu belirterek sona eriyor.

      • youtube.com
    • Alaaddin Bey: Osmanlı Devleti'nin Gizli Kurucusu

      Bu video, tarihin unutulmuş veya bilinmeyen figürlerini tanıtan bir tarih belgeselidir. Videoda Osmanlı Devleti'nin kuruluş aşamasında önemli rol oynayan Alaaddin Bey'in hayatı ve katkıları anlatılmaktadır.. Video, Alaaddin Bey'in 1282'de Söğüt'te doğumundan başlayarak, babası Osman Bey ve abisi Orhan Bey dönemindeki rolünü kronolojik olarak ele alıyor. Alaaddin Bey'in Osmanlı Devleti'nin ilk düzenli ordusunun kurulmasındaki rolü, askerlerin kıyafetlerini beyaz renge çevirmesi, ilk Osmanlı veziri olduğu iddiası ve İznik'in fethi sonrası kurduğu ilk Osmanlı medresesi gibi önemli katkıları detaylı şekilde anlatılıyor. Video, Alaaddin Bey'in 1329'daki Maltepe Savaşı'nda komutanlık yapması ve sonrasında medresesinde hocalık yaparak 50'li yaşlarda vefat etmesiyle sona eriyor.

      • youtube.com
    • Türk-Islam Medeniyetinde Eğitim Sistemi

      Bu video, Tonguç Akın tarafından sunulan bir tarih dersidir. Öğretmen, Türk-Islam medeniyetindeki eğitim sistemini detaylı bir şekilde anlatmaktadır.. Video, İslam öncesi Türk tarihi ve İslam dünyasındaki eğitim kurumlarından başlayarak, Karahanlılar, Gazneliler ve Büyük Selçuklu Devleti gibi Türk-Islam devletlerindeki eğitim sistemini ele almaktadır. Ders, medrese sisteminin sosyal dönüşümü, kültürel birliği sağlama özellikleri ve temel müfredat ile ileri seviye eğitim konularını kapsamaktadır.. Videoda ayrıca Beytülhikme, medreseler, kervansaraylar, ribatlar, türbeler ve dergahlar gibi eğitim kurumları, Nizamülmülk, Aslan-Gazi, Gazneli Mahmut gibi önemli eğitim figürleri ve Nizamiye medreselerinin yapısı hakkında bilgiler verilmektedir. Dersin sonunda, medrese ile verilen ileri seviye dersler hakkında araştırma yapma görevi verilmektedir.

      • youtube.com
  • Yazeka sinir ağı makaleleri veya videoları özetliyor