7417 sayılı Kanun ile kamu çalışanlarına uygulanacak gösterge cetvelleri yayımlandı. Ek gösterge oranları memurun hizmet sınıfına göre belirlendi. Cumhurbaşkanı ek gösterge oranlarını üç katına kadar artırabilecek
Kadın Hastalıkları ve Doğum alanında 10 profesör görev yapmaktadır. Üroloji alanında 4 profesör bulunmaktadır. Göz Hastalıkları alanında 1 profesör görev yapmaktadır. Tıbbi Patoloji alanında 1 profesör görev yapmaktadır. Anestezi ve Reanimasyon alanında 2 profesör görev yapmaktadır
Araştırma görevlisi, yükseköğretim kurumlarında araştırma ve incelemelerde yardımcı olan öğretim yardımcısıdır. Öğretim görevlilerine destek olur ve üniversite içi deneylerde yer alır
Bu video, Emrah Hoca tarafından sunulan, Instagram ve Telegram'dan gelen sorulara cevap veren bir eğitim içeriğidir. Konuşmacı, yüksek lisans kazanma ve araştırma görevlisi olma konusunda detaylı bilgiler paylaşmaktadır.. Video, yüksek lisans için gerekli şartları (ALES puanı, GANO, dil puanı ve bilim sınavı) ve başvuru sürecini anlatmaktadır. Ayrıca, farklı üniversitelerin (Sakarya, Marmara, Kocaeli, Erzurum) başvuru süreçleri ve puan ağırlıkları karşılaştırılmaktadır. Araştırma görevlisi olmak için yüksek lisans yapmanın yanı sıra, ALES puanı 70, GANO 2,50, dil puanı 50 ve bilim sınavından yüksek puan almanın gerekliliği vurgulanmaktadır.. Videoda ayrıca devlet bursları, KYK yurtları, ilahiyat fakültesi mezunlarının farklı alanlarda yüksek lisans yapabilme imkanları ve öğretmenlik yapanların yüksek lisans yapabilme durumu gibi konulara da yanıt verilmektedir. Konuşmacı, dil konusunda Arapça'nın temel İslami bilimlerde daha avantajlı olabileceğini ve başvuru sürecinde puan üstünlüğünün önemini de belirtmektedir.
Bu video, bir gündem programında Öğretim Elemanları Sendikası ÖGE-SEN'in genel başkanı Vahdet Özkoak ve Akdeniz bölge sorumlusu Selim Gündüz ile yapılan kapsamlı bir röportajdır. Programda ayrıca diğer akademisyenler de yer almaktadır.. Video, akademisyenlerin sendikalaşma ihtiyacı, ÖGE-SEN'in kuruluş amacı ve akademisyenlerin yaşadığı temel sorunları ele almaktadır. Röportajda akademik zam sorunu, araştırma görevlilerinin işsizlik durumu, akademik eş durumu, akademik askerlik ve toplu sözleşme gibi konular detaylı olarak tartışılmaktadır. Ayrıca, akademisyenlerin maaş durumu, YÖK ile yapılan görüşmeler ve sendikanın gelecek hedefleri hakkında bilgiler paylaşılmaktadır.. Röportajda akademisyenlerin sendikalaşma oranının düşük olduğu, bu sorunun sendikaların sadece üyelerinin menfaatlerini düşünmesi nedeniyle olduğu ve akademisyenlerin 14 yıllık hasret kaldığı akademik zam sorununun çözümü için yapılan çabalar vurgulanmaktadır. Ayrıca, Almanya'daki eğitim sistemiyle karşılaştırmalar yapılarak Türkiye'deki eğitim sisteminin sorunları ele alınmaktadır.
Bu videoda Mehmet Can Demirler, Boğaziçi Üniversitesi Moleküler Biyoloji ve Genetik Bölümü'nden 2014 yılında mezun olmuş ve şu anda aynı üniversitede araştırma görevlisi olarak çalışan bir bilim insanı kendini tanıtıyor.. Mehmet Can, Boğaziçi Üniversitesi'ndeki eğitim sürecinin akademik hayatına nasıl hazırlık yaptığını anlatıyor. Sinir hücresi yenilenmesi ve sinir hücrelerindeki gen seçilimi üzerine çalışan Doç. Dr. Stefan Füsun laboratuvarında görev aldığını belirtiyor. Video, Boğaziçi mezunu olmanın ayrıcalıklarını ve akademik alanda başarılı olmak isteyenler için bu bölümün avantajlarını vurguluyor.
Fakülte 13 profesör ve 4 doçentten oluşmaktadır. Profesörler arasında Ebru Ceylan, Halil Burcuoğlu ve Halil Nami Nomer bulunmaktadır
Gaziantep Üniversitesi'nde Elektrik-Elektronik Mühendisliği alanında doktora ve yüksek lisans yapmıştır. 2011-2021 yılları arasında Gaziantep Üniversitesi'nde araştırma görevlisi olarak çalışmıştır. 2021 yılında doktor öğretim üyesi unvanını almıştır
Bu videoda Yıldız Akel, Koç Üniversitesi 2009 Hukuk Fakültesi mezunu ve şu anda fakültenin araştırma görevlisi olarak çalışan bir akademisyen, kendi deneyimlerini paylaşıyor.. Yıldız Akel, fakültenin hocalarının uluslararası alanda tanınmış ve seçkin kişiler olduğunu, İngilizce eğitim imkanının hukuk fakültelerinde pek bulunmayan bir avantaj olduğunu belirtiyor. Ayrıca kampüs üniversitesi olması sayesinde hocalarla yakın ilişki kurabildiğini ve sürekli soru sorabildiğini vurguluyor.
Bu video, Anadolu Üniversitesi'nden Berkecan Metin'in bir toplantıda araştırma görevlileri için hazırlanmış kanun taslağını değerlendirdiği bir sunumudur. Berkecan Metin aynı zamanda Öğretim Üyesi Yetiştirme Programı Derneği Yönetim Kurulu Başkanıdır.. Sunumda, araştırma görevlilerinin yaşadığı sorunlar ve bunlara yönelik öneriler ele alınmaktadır. Berkecan Metin, araştırma görevlisi ifadesinin tanımı, iş güvencesi, merkezi bilim sınavı, lisansüstü eğitim süresi, kadro ilişkileri ve yabancı dil sınavları gibi konularda somut öneriler sunmaktadır. Ayrıca, araştırma görevlilerinin maruz kaldığı mobik (mobbing) gibi sorunlar da kısaca değinilmektedir. Sunum, Ankara Üniversitesi'nin 2011-2012 yılında çıkardığı senato kararına da atıfta bulunarak, mevcut taslağın eksikliklerini ve iyileştirilmesi gereken yönlerini vurgulamaktadır.
Gaziantep Üniversitesi'nde Makine Mühendisliği alanında doktora ve yüksek lisans yapmıştır. 2012-2015 yılları arasında yüksek lisans eğitimini tamamlamıştır. 2012-2019 yılları arasında Gaziantep Üniversitesi'nde araştırma görevlisi olarak çalışmıştır. 2019-2022 yılları arasında Kilis 7 Aralık Üniversitesi'nde araştırma görevlisi olarak görev yapmıştır. 2022 yılında Gaziantep Üniversitesi'nde doktor öğretim üyesi olmuştur
Bu video, bir röportaj formatında olup, konuşmacı Bilkent Üniversitesi'nde lisans eğitimi sırasında araştırma görevlisi olarak çalıştığını anlatıyor.. Konuşmacı, lisans seviyesindeki öğrencilerin de araştırma görevlisi olarak çalışabileceğini ve bu sayede kendilerini geliştirebileceklerini vurguluyor. Kendisi Tayfun Hoca'nın laboratuvarında yaklaşık iki yıl boyunca doktora öğrencileriyle projeler yürüttüğünü, deneyler düzenlediğini ve yaptığını belirtiyor. Moleküler biyoloji ve genetik bölümünde okuyan öğrencilerin laboratuvar deneyimine girmelerinin önemini, bu alanın aşçılığa benzer bir disiplin olduğunu ve mutfağına girmenin gerekliliğini anlatıyor.
Bu videoda Sakarya Üniversitesi'nde araştırma görevlisi olarak görev yapan Ahmet Hastane kendini tanıtıyor.. Ahmet Hastane, 2009'dan beri Sakarya Üniversitesi'nde araştırma görevlisi olarak çalışmakta, lisans ve yüksek lisans eğitimini burada tamamlamış ve şu anda doktora tez aşamasında olduğunu belirtiyor. Çalışma alanları yapay zeka ve görüntü işlemeleri üzerine odaklanıyor.
Bu video, farmakoloji alanında eğitim almış ve akademik kadro için 3,5 yıldır mücadele eden bir konuşmacının deneyimlerini paylaştığı bilgilendirici bir içeriktir. Konuşmacı, Sude adında bir kişiyle birlikte konuşuyor ve Aysel ve Onur adlı izleyicilerden gelen sorulara cevap veriyor.. Video, araştırma görevlisi olma sürecini ve akademik kariyer yapmanın zorluklarını detaylı şekilde ele alıyor. Konuşmacı, mesleği gerçekten isteyip istemediğinizi sorgulamanız gerektiğini vurgulayarak başlıyor, lisans sonrası yüksek lisans ve doktora yapmanın önemi, ALES ve dil puanı gereksinimleri, kadro bulma süreci ve ilanların nasıl bulunacağı hakkında bilgiler veriyor.. Videoda ayrıca akademik kariyerin maddi ve manevi zorlukları, özellikle erkeklerin bu süreçte karşılaştığı sorunlar, mülakat deneyimleri ve dil öğrenmenin önemi de anlatılıyor. Konuşmacı, akademik kadro bulma için ilan.gov.tr ve akademikkadro.net gibi sitelerin kullanılabileceğini belirtiyor ve gelecek videolarda tebrik projesi ve laboratuvar hizmetleri konularını ele alacağını söylüyor.
Bu video, bir akademisyen tarafından sunulan, araştırma görevlisi ve öğretim görevlisi kadroları hakkında bilgi veren eğitici bir içeriktir. Konuşmacı kendi deneyimlerini paylaşarak kadro başvurularında dikkat edilmesi gereken noktaları aktarmaktadır.. Videoda öncelikle araştırma görevlisi kadro ilanlarının nasıl değerlendirilmesi gerektiği, ön değerlendirme listesi açıklandıktan sonra adayların nasıl araştırıldığı ve kadro sınavlarına gitmeme stratejisi anlatılmaktadır. Ardından özel üniversitelerdeki araştırma görevlisi kadro ilanları örnek olarak incelenmekte, başvuru koşulları, puanlama sistemi ve sınav süreci detaylandırılmaktadır. Son olarak, araştırma görevlisi ve öğretim görevlisi arasındaki temel farklar (ders saatleri, çalışma alanları) açıklanmaktadır.. Konuşmacı, araştırma görevlisi yüksek lisans ve doktora yaparak akademik kariyerde ilerleyebilirken, öğretim görevlisi hayatının sonuna kadar bu pozisyonda kalabilir olduğunu belirtmektedir. Ayrıca son yıllarda öğretim görevlilerinin yüksek lisans ve doktora yapma konusunda daha fazla kolaylık sağlandığı da ifade edilmektedir.
Bu videoda Boğaziçi Üniversitesi Psikoloji Bölümü mezunu ve şu anda aynı bölümde araştırma görevlisi olarak çalışan Merve Mutafoğlu, üniversite deneyimlerini paylaşıyor.. Merve, Boğaziçi Üniversitesi'nin sunduğu kritik düşünme yetisi, geniş bakış açısı ve esnek düşünme becerilerinin sosyal ve mesleki hayatında sağladığı avantajları anlatıyor. Lise yıllarında psikoloji bölümünü hedeflediğini ve bir daha seçme şansı olsa yine bu bölümde okumayı tercih edeceğini belirtiyor. Video, Boğaziçi Üniversitesi Psikoloji Bölümü'nün benzersiz yapısını vurgulayarak sona eriyor.
Bu videoda Pınar, kendi deneyimlerini paylaşıyor. Pınar, Odak Akademi sayesinde yabancı dil becerilerini geliştirdiğini ve gereken puanı aldığını belirtiyor.. Pınar, şu anda Türkiye'nin en iyi üniversitelerinden birinde araştırma görevlisi olarak çalıştığını ifade ediyor. Video, Pınar'ın Odak Akademi'ye teşekkür etmesiyle sona eriyor.
Bu video, bir araştırma görevlisinin Kanada'daki günlük yaşamını ve eğitim deneyimlerini paylaştığı bir vlog formatındadır. Konuşmacı, Türkiye'den Kanada'ya taşınmış ve burada eğitim alıyor.. Video iki ana bölümden oluşmaktadır. İlk bölümde konuşmacı, iki hafta önce aldığı yeni masanın teslimatını beklerken çöp ayrıştırma sürecini gösteriyor ve yeni masasını kuruyor. İkinci bölümde ise Kanada'daki sağlık sistemi, somon yeme sonrası yaşadığı alerji deneyimi, sınav hazırlığı ve grup ödevleri hakkında bilgi veriyor.. Videoda ayrıca Kanada'daki eğitim sisteminin Türkiye'den farkları, özellikle hocaların detaylı puanlama yöntemleri ve Türkiye'deki eğitim sistemiyle karşılaştırması da yer alıyor. Konuşmacı, yoğun ders ve kodlama çalışmaları nedeniyle video çekemediğini de belirtiyor.
Bu video, Acıbadem Üniversitesi Moleküler Biyoloji ve Genetik (MBG) bölümü mezunu Alara Erenel ile yapılan bir röportajdır. Alara, 2018 yılında bölüm ikinciliği ile mezun olmuş, şu anda yüksek lisans yapmakta ve üniversitede araştırma görevlisi olarak görev almaktadır.. Röportajda Alara, Acıbadem Üniversitesi'ndeki eğitim hayatını, laboratuvar imkanlarını, staj fırsatlarını ve multidisipliner çalışma olanaklarının mezunların mesleki gelişimindeki önemini anlatmaktadır. Ayrıca kampüs anılarını, çim amfide geçirdiği yaz günlerini ve laboratuvar deneyimlerini paylaşıyor.. Alara, üniversitenin sadece akademik değil, sosyal ve mesleki hayata da hazırlık sağladığını belirtiyor ve tercih yapacak öğrencilere Acıbadem Üniversitesi'ni tavsiye ediyor. Doktora hedeflerini de paylaşarak, öğrencilik hayatını tercih ettiğini ifade ediyor.
Bu video, bir eğitimci tarafından araştırma görevlileri konusunda bilgilendirme amacıyla hazırlanmış bir eğitim içeriğidir.. Video, araştırma görevlilerinin istihdam koşulları ve giriş sınavı hakkında detaylı bilgiler sunmaktadır. Araştırma görevlilerinin 50. maddede kapsamına alınması, giriş sınavının jüri yapısı, sınavın yazılı olarak yapılması gerektiği, sınavın nihai değerlendirme notuna %30 oranında katkı sağladığı ve nihai değerlendirme puanının 65 ve üzeri olması gerektiği gibi önemli bilgiler paylaşılmaktadır. Ayrıca, başarılı adayların asil ve yedek olarak sıralanması ve kadro sayısına göre atanması süreci de açıklanmaktadır.