Bu videoda bir uzman, süpervizyon kavramını ve önemini anlatıyor. Konuşmacı, psikolojik destek alanında hizmet veren bir uzman olarak kendi süpervizyon deneyimlerini paylaşıyor.. Video, süpervizyonun ne olduğunu açıklayarak başlıyor ve ardından neden önemli olduğunu, ne işe yaradığını anlatıyor. Konuşmacı, süpervizyonun mesleki ve kişisel gelişimdeki rolünü, online ve grup süpervizyon hizmetlerini, süpervizyonun sağlayacağı faydaları ve hangi meslek gruplarının süpervizyon alması gerektiğini detaylı şekilde açıklıyor. Video, psikolojik destek veren meslek grupları ve koçluk alanında çalışanlar için süpervizyonun önemini vurguluyor.
Europass CV, Avrupa'da en çok tercih edilen iş başvurusu formatıdır. 2005'ten beri kullanılan standart bir özgeçmiş yapısıdır. Adayların niteliklerini şeffaf ve anlaşılır şekilde sunmayı amaçlar
Her grup kontenjanı 30 kişi ile sınırlıdır. Eğitim süresi 11 gün ve 84 ders saatidir. Katılım için 5 yıllık mesleki kıdem gereklidir. Eğitim ücreti KDV dahil 11.000 TL'dir. Ankara'da iki farklı adreste eğitim verilecektir
Ahilik, 13. yüzyılda Anadolu'da kurulmuş meslek teşkilatıdır. Ahilikte eğitim sistemi iş başı ve iş dışı eğitimin bağımsız olmasını sağlar. Ahilikte çıraklık sistemi ve şed kuşanma törenleri önemli yer tutar
Bu video, bir eğitim dersi formatında kariyer danışmanlığında gelişimsel kuramları anlatan bir sunumudur. Konuşmacı, gelişimsel kuramların üç temelini (Ginsberg ve arkadaşlarının mesleki gelişim kuramı, Super'ın yaşam boyu yaşam alanı kuramı ve Gottfredson'un daraltma-uzlaşma kuramı) ele almaktadır.. Video, gelişimsel kuramların temel prensiplerini açıklayarak başlıyor ve özellikle Ginsberg ve arkadaşlarının 1951 yılında ortaya koyduğu mesleki gelişim kuramını detaylı şekilde inceliyor. Bu kuramın üç temel kavramı - meslek gelişiminin bir süreç olması, meslek seçiminin geri dönülemez olması ve meslek seçiminin her durumda uzlaşma içermesi - üzerinde duruluyor. Video, meslek seçiminin yaşam boyu süren bir süreç olduğu ve bu süreçte yaşanan farklı dönemlerde farklı kariyer problemlerinin yaşanabileceği vurgusuyla sonlanıyor.
Öğretmenlik, insanlık tarihi boyunca saygın meslekler arasında yer almıştır. Osmanlı'da ilk öğretmen okulu 1848'de İstanbul'da açılmıştır. 1982'de öğretmen yetiştiren kurumlar üniversitelere devredilmiştir
Bu video, öğretmenlere yönelik bir eğitim içeriğidir. Konuşmacı, 11-15 Nisan dönemi mesleki çalışma videolarının nasıl izleneceğini anlatmaktadır.. Video, öğretmenlerin bu dönemde EBA platformu üzerinden uzaktan eğitim yoluyla mesleki çalışmalarını tamamlaması gerektiğini açıklıyor. Konuşmacı, MEBİS üzerinden ÖBA'ya giriş yaparak seminerlerin nasıl bulunacağını ve izleneceğini adım adım gösteriyor. Ayrıca, öğretmenlerin en az bir eğitim faaliyetini tamamlaması halinde mesleki eğitimlerini tamamlamış sayılacağı ve okul yöneticilerinin de isteğe bağlı olarak katılabileceği belirtiliyor.
Bu video, Ha Bucak tarafından sunulan bir eğitim dersidir. Sunucu, öğretmen kariyer basamakları kapsamında uzman ve başöğretmenlik başvuru sürecini ve sınav hazırlığına yönelik bilgiler vermektedir.. Video, 7 Temmuz itibariyle başlayan mesleki gelişim çalışmaları (EK-2 ve EK-3) başvuru sürecini adım adım göstermektedir. İlk bölümde MEPPS sisteminde başvuru süreci ve okul onayının nasıl verileceği anlatılırken, ikinci bölümde evrak yükleme süreci, sınav tarihleri ve hazırlık önerileri paylaşılmaktadır.. Videoda ayrıca uzman öğretmenlik için üç çalışma alanından en az iki alandan birer çalışma olması gerektiği, başöğretmenlik için de aynı çalışma alanlarının bulunduğu belirtilmektedir. Sınav hazırlığı için 18 Temmuz'da bakanlık eğitimlerinin açılacağı, 19 Kasım'da sınava girileceği ve belge eksikliğinin sorun olmadığı, sene başında mutlaka tamamlanacağı vurgulanmaktadır.
Eğitim 520 saatlik bakanlık onaylı bir programdır. 18 yaş üstü herkes katılabilir. Eğitim online olarak, canlı bağlantı olmadan verilir. Eğitim süresi herhangi bir sınırlama olmadan tamamlanabilir
Bu video, satış danışmanlığı mesleği hakkında bilgilendirici bir içeriktir.. Video, satış danışmanlığının ne olduğunu, görevlerini ve önemini açıklamaktadır. Satış danışmanlığının pazarlama, müşteri ilişkileri ve ikna tekniklerinin yoğun olarak kullanıldığı bir meslek olduğu belirtilmektedir. Ayrıca, bu mesleğe girmek için gerekli olan alan deneyimi, eğitim ve mesleki nitelikler hakkında bilgiler verilmektedir. Özellikle öğrencilik yıllarında market, mağaza ve anket çalışmaları gibi alanlarda deneyim kazanmanın önemi vurgulanmaktadır.
ATÜSEM, 2006'da yayınlanan yönetmelikle faaliyetlerini sürdürmektedir. Rektörlüğe bağlı olarak çalışmaktadır. Akademik kadro ve uzman eğitim profesyonelleri tarafından verilmektedir
Bu video, iki öğretmenin mesleki çalışma programı hakkında bilgi paylaştığı bir sohbet formatındadır. Konuşmacılar, öğretmenlerin mesleki çalışmalarını EBA sistemi üzerinden nasıl gerçekleştireceklerini anlatmaktadır.. Videoda, öğretmenlerin mesleki çalışmalarını EBA sistemine giriş yaparak izleyecekleri, her gün farklı öğretmen gruplarına (okul öncesi, ilkokul, ortaokul, lise ve diğer alanlar) ayrı ayrı eğitimler sunulacağı belirtilmektedir. Çalışmalar asenkron olarak gerçekleştirilecek, her öğretmen kendi istediği saatte EBA'ya giriş yaparak çalışmalarını tamamlayabilecektir. Ayrıca, bu eğitimlerin seminer niteliğinde olduğu için sonunda sınav olmayacağı ve öğretmenlerin memleketlerine gidip eğitimlerini tamamlayabilecekleri vurgulanmaktadır.
Bu eğitim videosunda Arif, öğretmenlere yönelik Öğretmen Bilişim Ağı (ÖBA) ve EBA sistemlerinin kullanımını adım adım anlatmaktadır.. Video, öncelikle ÖBA'nın ne olduğu, neden kurulduğu ve nasıl kullanılacağı konularını ele alıyor, ardından EBA üzerinden alınan eğitimlerin MAP sisteminde e-sertifika haline getirilmesini gösteriyor. İçerikte sistemlerin internet siteleri üzerinden giriş yapma, eğitimler, hareketlilik programları ve mesleki gelişim toplulukları gibi bölümlerin kullanımı detaylı olarak açıklanmaktadır.. Videoda ayrıca MAP'e giriş yapma, hizmet içi eğitim modülüne erişme, faaliyet değerlendirme yapma, e-sertifika alma ve indirme işlemleri ile EBA üzerinden alınan faaliyetlerin en fazla bir hafta içinde MAP'te faaliyet değerlendirme kısmına düşeceği bilgisi de paylaşılmaktadır.
Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan mesleki rehberlik ve kariyer danışmanlığı kuramları dersinin bir bölümüdür. Eğitimci, ÖABT sınavına hazırlık amacıyla Isaacson'un mesleki gelişim kuramını anlatmaktadır.. Videoda Isaacson'un beş aşamalı mesleki gelişim süreci detaylı olarak ele alınmaktadır: 5-12 yaş arası uyanış ve farkında olma, 12-15 yaş arası ön ergenlik dönemi, 15-18 yaş arası karar verme dönemi, 18-23 yaş arası hazırlık dönemi ve 23 yaş sonrası işe yerleşme dönemi. Her aşama için çocukların meslek kavramına sahip olma süreci, meslekleri keşfetme ve araştırma, karar verme, hazırlık ve işe yerleşme süreçleri açıklanmaktadır.. Eğitimci ayrıca mesleki olgunluk ve meslek fikri gibi temel kavramları, mesleki önyargıların nasıl kırılabileceği konusunda bilgiler vermektedir. Video, kariyer kavramının tüm yaşantımızın bir parçası olduğunu ve mesleki gelişimin okul öncesi dönemden başlayarak devam ettiğini belirterek sona ermektedir.
Bu video, bir eğitim içeriği olup, bir öğretmen tarafından 9. sınıf mesleki gelişim dersi için hazırlanmış yazılı sınav sorularının çözümlerini sunmaktadır.. Videoda toplam 9 soru çözülmektedir. Sorular arasında aileye uygun davranışlar, işyerlerinde karşılaşılan sağlık ve güvenlik riskleri, iş sağlığı ve güvenliğinin amaçları, iş güvenliği kuralları, tasarım odaklı düşünme yaklaşımı, sınıf kuralları, ahilik ilkeleri, güvensiz davranışlar ve güvensiz durumlar, empati, iş güvenliği, prototip ve iletişim gibi kavramlar yer almaktadır. Her soru için detaylı açıklamalar yapılarak doğru cevaplar verilmektedir.
Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan mesleki gelişim kuramları hakkında kapsamlı bir ders anlatımıdır. Öğretmen, öğrencilere hitap ederek konuyu detaylı şekilde aktarmaktadır.. Video, mesleki gelişim kuramlarını iki ana bölümde ele almaktadır. İlk bölümde Ishakson'un süreç kuramı ve Parsons modeli anlatılırken, ikinci bölümde Holland'ın kişilik tipolojisi modeli detaylı şekilde açıklanmaktadır. Holland'ın modelinde altı farklı kişilik tipi (gerçekçi, geleneksel, girişimci, araştırmacı, sanatçı ve sosyal) tanımlanmakta ve her birinin özellikleri, ilgi alanları ve uygun mesleklerine değinilmektedir.. Video, ÖSYM sınavlarında soru sorulan bu konuyu kapsamakta ve mesleki gelişim kuramlarının ilk kısmını tamamlamakta, ikinci kısmın 16. videoda devam edeceği belirtilmektedir.
Bu video, bir öğretmenin mesleki gelişim atölyesi dersinin ikinci bölümünde ahilik ilkeleri hakkında verdiği eğitim içeriğidir.. Videoda ahilik ilkeleri detaylı olarak anlatılmaktadır. Öncelikle ahilik nasihati ve ahilik duası paylaşılmakta, ardından ahilik ilkeleri (çalışma saatlerine uymak, kaliteli üretim yapmak, disiplinli çalışmak, milli ekonomiye destek olmak, tasarruflu olmak, müşteriyi kandırmamak, can ve mal güvenliğini sağlamak, dürüst olmak, güvenilir olmak, düzenli olmak, sabırlı olmak ve adaletli olmak) açıklanmaktadır. Ayrıca ahilik teşkilatına kabul edilmeyen kişiler (münafıklar, müneccimler, içki içenler, tellallar, pi şekerlar, sözünde durmayanlar, zalimler, gaddarlar, sayyadlar, muhtekrler, karaborsacılar, kem gözlüler, ayıp arayanlar, cimriler, gıybet edenler, bühtan kılanlar, iftiracılar, yalancılar) ve ahilerin uyması gereken kurallar (anne babaya iyilik, dürüst olmak, güvenilir olmak, cömert olmak, sabır ehli olmak, sır saklamak, dostluğa önem vermek, dedikoduyu terk etmek, komşularına iyilik etmek, samimi davranmak, başkasının malına hıyanet etmemek) detaylı şekilde anlatılmaktadır.
Bu video, bir eğitim rehberi formatında sunulmuş olup, konuşmacı MAP'ten başvurulan hizmet içi eğitimlerin nasıl izleneceğini adım adım anlatmaktadır.. Video, MAP'ten başvurulan faaliyetlerin ve seminerlerin nasıl izleneceğini detaylı şekilde açıklamaktadır. Konuşmacı, MEB'in sunduğu EBA platformundan mesleki gelişim kurslarına nasıl erişileceğini, videoların nasıl izleneceğini ve tamamlanması gerektiğini göstermektedir. Ayrıca, Google Chrome'da sorun yaşanması durumunda Mozilla Firefox veya tarayıcı geçmişini silme gibi alternatif çözümler sunulmakta ve bazı seminerlerin sonunda sınav olabileceği, sınav başarısızlığı durumunda başarısız sayılacağı bilgisi verilmektedir.
Bu video, 32 yaşındaki ve 17 yıllık deneyime sahip bir erkek kuaförünün mesleği hakkında yaptığı röportajı içermektedir. Sakarya'dan İstanbul'a yerleşmiş olan Muhammet Yıldırım, liseyi bitirmeden berberlik mesleğine başlamış ve bu meslekte devam etmektedir.. Röportajda, erkek kuaförlüğü mesleğinin detayları ele alınmaktadır. Kuaförün, mesleğe başlama süreci, çıraklık deneyimi, dükkan açma süreci, müşteri memnuniyetini sağlama yöntemleri ve mesleğin gelecekteki değerlenmesi hakkında bilgiler verilmektedir. Ayrıca, erkek kuaförlüğü sektöründe eleman sıkıntısı, dükkan açma maliyetleri, gider ve kazançlar hakkında pratik bilgiler paylaşılmaktadır. Kuaför, mesleğin gelecekte daha da değerleneceğini ve eleman yetişiminin azaldığını vurgulamaktadır.