• Buradasın

    Kritik Düşünme

    Özetteki ilgi çekici içerikler

    • IB Diploma Programı Özellikleri

      Bu video, IB (International Baccalaureate) diploma programının özelliklerini anlatan bir eğitim içeriğidir.. Video, IB diploma programında öğrencilerin nasıl öğreneceğini ve bu süreçte kazanacakları becerileri detaylı şekilde açıklamaktadır. İçerikte öğrencilerin öğrenmeyi öğrenmesi, belirsizliklere yaklaşım, denge, bilgi, düşünme, sorgulama, duyarlılık, adalet, değerlendirme becerisi, kültürel açık görüşlülük ve risk alma gibi temel beceriler vurgulanmaktadır. Ayrıca programın özel eğitim ihtiyaçlarına da değinilmektedir.

      • youtube.com
    • Q Skills for Success Third Edition Overview

      Question-centered approach helps students achieve academic success. 90% of teachers believe it improves student academic study skills. New edition includes updated texts, critical thinking strategies and assessment

      • tienganhedu.com
    • Kritik Düşünme Semineri

      "Sazken" programında gerçekleştirilen bu seminer, Taner Hükmen Bey tarafından sunulmaktadır. Taner Hükmen, Kritik Analiz Düşünme Platformu Koordinatörü ve Çevre Kuruluşları Dayanışma Derneği Başkanıdır.. Video, kritik analitik düşünmenin ne olduğunu, önemini ve nasıl kazanılabileceğini anlatmaktadır. Kritik düşünmenin bir süreç olduğu, sistematik bir analiz ve çözüm bulma süreci olduğu açıklanmaktadır. Seminerde kritik düşünmenin temel unsurları, düşünme sürecinin aşamaları ve doğru bilgiye erişimin önemi ele alınmaktadır.. Konuşmacı, kritik düşünmenin teorik bilgi ve uygulama gerektirdiğini vurgulayarak, duygu-düşünce ilişkisinin farkında olma, karşıdaki kişinin bakış açısını düşünme ve yeterli kanıt olmadan hüküm vermemek gibi temel unsurları açıklamaktadır. Ayrıca, bu becerinin ev, okul ve yaşamın diğer alanlarında nasıl geliştirilebileceği konusunda öneriler sunulmakta ve katılımcıların soruları yanıtlanmaktadır.

      • youtube.com
    • Zihnin Seviyeleri ve Kritik Analitik Düşünme

      Bu video, bir konuşmacının zihnin seviyeleri ve kritik analitik düşünme konusunda yaptığı bir sunum veya ders formatındadır. Konuşmacı, Kemal Bey adında bir kişinin daha önce yaptığı bir sunumun ardından konuşmaktadır.. Konuşmacı, zihnin üçüncü seviyesinin kritik analitik düşünmenin önemini vurgulayarak başlıyor. Üçüncü seviyede "niçin böyledir?" sorusunun sorulması gerektiğini, bu sayede arkasındaki nedenleri anlayabileceğimizi anlatıyor. Daha sonra İslam düşüncesinin tarihsel gelişimini, özellikle Batı ile olan üç önemli karşılaşmayı (9-12. yüzyıllarda Bizans ve Avrupa ile, 13. yüzyılda Endülüs'te ve 17. yüzyılda Osmanlı'nın yenilgisi sonrası) ele alıyor. Konuşmacı, Müslümanların bu yenilgiler sonrası kendi hakikatlerinden şüphe etmeye başladığını ve modernliğin oluşturduğu anaforun içinde yavaş yavaş içeriye çekildiklerini belirtiyor.

      • youtube.com
    • Düzce Üniversitesi'nde Kritik ve Analitik Düşünme Konferansı

      Bu video, Düzce Üniversitesi Kritik ve Analitik Düşünme Topluluğu tarafından Fen Edebiyat Fakültesi Kutadgu Bilig Konferans Salonu'nda gerçekleştirilen bir konferansı içeriyor. Sakarya Üniversitesi İlahiyat Fakültesi öğretim üyesi Yardımcı Doç. Dr. Ahmet Canan Karakaş konuşmacı olarak yer alıyor.. Konferans, kritik ve analitik düşünmenin önemini ele alıyor. Konuşmacı, bu düşünme sisteminin beynin nasıl kullanılacağını öğrettiğini, tek taraflı mesajları hemen kabul etmemeyi ve mesajın altında yatan sebepleri analiz etmeyi gerektirdiğini vurguluyor. Ayrıca bağımsız düşünemeyen bir toplumun sağlıklı bireyler yetiştiremeyeceğini, huzurlu bir yaşam için hedef belirleyerek planlı hareket etmenin, helal sağlık ve temiz beslenmenin önemini anlatıyor.

      • youtube.com
    • Kritik ve Analitik Düşünme Becerileri

      Eleştirel düşünme, bilgiye derinlemesine bakmayı ve sorgulamayı sağlar. Sorgulama ve merak etme, olayların ardındaki nedenleri anlamayı sağlar. Mantıklı çıkarımlar, mevcut bilgilerden anlamlı sonuçlar çıkarmayı içerir. Farklı bakış açıları geliştirme, yaratıcı çözümler üretmeyi teşvik eder

      • enocta.com
    • Kritik ve Analitik Düşünme Hakkında Bilgilendirici Video

      Bu video, kritik ve analitik düşünme kavramını açıklayan eğitici bir içeriktir.. Video, kritik ve analitik düşünmenin ne olduğunu tanımlamakta ve özelliklerini açıklamaktadır. Bu düşünce tarzının bilginin tamamına sahip olmak, şüpheci, eleştirel ve çözümleyici olmak, verileri çevre etkileşimleri altında ele almak ve ayrıntılara girebilmek ama orada boğulmadan sentez yapabilme özelliğidir. Ayrıca, bu becerinin okuyarak, araştırarak ve irdeleyerek geliştirilebileceği belirtilmektedir.

      • youtube.com
    • Argümantasyon Tekniği Eğitim Videosu

      Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan eğitim içeriğidir. Eğitmen, argümantasyon tekniğini detaylı bir şekilde anlatmaktadır.. Video, argümantasyonun ne olduğunu ve eğitimde nasıl kullanıldığını açıklamaktadır. Eğitmen, argümantasyonun bilimsel ve nesnel düşünme becerisine katkı sağladığını, ancak yaratıcı düşünme becerisini içermediğini vurgulamaktadır. Ayrıca argümantasyonun ispat, delil ve kaynakça kullanımı olduğunu örneklerle açıklamaktadır. Video, argümantasyonun eğitimde nasıl uygulanabileceğini gösteren pratik örneklerle zenginleştirilmiştir.

      • youtube.com
    • Boğaziçi Üniversitesi Psikoloji Bölümü Mezunu Merve Mutafoğlu'nun Deneyimi

      Bu videoda Boğaziçi Üniversitesi Psikoloji Bölümü mezunu ve şu anda aynı bölümde araştırma görevlisi olarak çalışan Merve Mutafoğlu, üniversite deneyimlerini paylaşıyor.. Merve, Boğaziçi Üniversitesi'nin sunduğu kritik düşünme yetisi, geniş bakış açısı ve esnek düşünme becerilerinin sosyal ve mesleki hayatında sağladığı avantajları anlatıyor. Lise yıllarında psikoloji bölümünü hedeflediğini ve bir daha seçme şansı olsa yine bu bölümde okumayı tercih edeceğini belirtiyor. Video, Boğaziçi Üniversitesi Psikoloji Bölümü'nün benzersiz yapısını vurgulayarak sona eriyor.

      • youtube.com
    • Zihnimizin İki Sistemi ve Zaafları

      Bu video, Nobel Ekonomi Ödülü sahibi Daniel Kahneman'ın "Hızlı ve Yavaş Düşünme" eserindeki zihin teorisi hakkında bilgi veren eğitici bir içeriktir.. Video, zihnin işleyişini iki farklı sistem olarak açıklamaktadır: otomatik, çaba gerektirmeyen ve denetim içermeyen "Sistem Bir" ile daha karmaşık hesaplamalar yapabilen, çaba isteyen ve tek konuya yoğunlaşan "Sistem İki". Ayrıca, zihnin dış etkilere açık olduğu, çağrışım yeteneği ve tekrar mekanizması gibi zaafları ve bunların reklamcılar, politikacılar ve diğer kişiler tarafından nasıl manipüle edildiği örneklerle anlatılmaktadır.. Video, "Görünmez Goril" deneyi ve Müller-Lyer yanılsaması gibi zihinsel hatalar ve bunların nasıl tespit edilebileceği örneklerle açıklanırken, insan zihninin doğuştan tembel olduğunu ve sistem iki'nin kullanımı için enerji gerektirdiğini vurgulamaktadır. Zihinsel uzlaşının önemi ve kritik hatalar yapmamak için bilinçli olmanın gerekliliği de belirtilmektedir.

      • youtube.com
    • Sözel Mantık Dersi: Kritik İfadeler ve Kelime Oyunları

      Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan sözel mantık dersinin ikinci bölümüdür. Eğitimci, öğrencilere sözel mantık sorularını çözme teknikleri hakkında bilgi vermektedir.. Videoda, sözel mantık sorularının çözümünde kritik ifadeler ve kelime oyunlarının önemi vurgulanmaktadır. Eğitimci, özellikle baskı altında verilen ifadelerin doğru anlaşılmasının önemini anlatarak, bir örnek soru üzerinden tablo oluşturma ve çözüm sürecini adım adım göstermektedir. Örnek soruda, Ayça, Burak, Ceren ve Duygu adlı dört kişinin yemek, içecek, salata ve tatlı siparişlerini belirleme problemi ele alınmakta ve tablo yöntemiyle çözüm süreci detaylı olarak açıklanmaktadır.

      • youtube.com
    • Hiyerarşiye Bağlı Kalmadan Düşünmenin Önemi

      Bu video, bir konuşmacının hiyerarşiye bağlı kalmadan düşünmenin önemini anlattığı bir eğitim içeriğidir.. Konuşmacı, yangın alarmı durumunda önce kendisinin koşacağını örnek vererek, hiyerarşiye bağlı kalmadan düşünmenin ve disiplinler arası düşünmenin gerekliliğini vurguluyor. Haber yazan muhabirlerin sadece ekonomi eğitimi almış olmasına rağmen toplumsal ve siyasal boyutları anlamadıkları, bankacıların ise sadece finans bilgisi yerine sosyoloji ve meteoroloji gibi diğer disiplinleri de bilmelerinin gelecekte başarılı olmaları için gerekli olduğunu açıklıyor.

      • youtube.com
    • Problem-Based Learning Overview

      PBL teaches through solving open-ended problems in trigger materials. Developed for medical education in 1960s by Barrows and Tamblyn. Focuses on student-driven learning and collaborative problem-solving. Uses small groups of 8-10 people with tutor facilitation

      • en.wikipedia.org
    • Alex'in Agrippa's Diary Projesi ve Kritik Düşünme Üzerine Sohbet

      Bu videoda Alexander, Agrippa's Diary projesinin iki buçuk yıllık hikayesini anlatarak başlıyor ve gerçek sesini kullanarak ancak yüzünü göstermeden konuşuyor.. Video, Alexander'ın occult, esoterik ve arcane konularını herkese erişilebilir hale getirmek için yaptığı çalışmalar hakkında kısa bir tanıtımla başlıyor. Ardından günümüzde influencerların occult konularını tartışmasıyla ortaya çıkan "mass psikoz" ve insanların gerçeği ayırt etme yeteneğinin kaybolması konusuna geçiyor. Video, izleyicilere internet üzerindeki bilgileri doğrulamaları gerektiğini vurgulayarak ve kendi araştırmalarını yapmaları tavsiyesiyle sonlanıyor.. Videoda Kaden Owens, Tucker Carson ve Kid gibi diğer kanallardan da bahsedilmekte, gnostik ve kabbalah gibi kavramların yanlış yorumlanması ve AI'nin kritik düşünmeyi nasıl etkilediği gibi konular ele alınmaktadır.

      • youtube.com
    • Dijital Dünya, Değişim ve Kritik Analitik Düşünme Paneli

      Bu video, Ankara Sosyal Bilimler Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Musa Kazım Arıcan'ın moderatörlüğünde gerçekleşen, "Dijital Dünya, Değişim ve Kritik Analitik Düşünme" konulu bir panel oturumudur. Panelde Din İşleri Yüksek Kurulu Üyesi Prof. Dr. Halis Aydemir konuşmacı olarak yer almaktadır.. Panel, COVID-19 pandemisi sonrası dijitalleşme sürecinin hızlanması ve bunun sosyal, kültürel değişimlere etkisini ele almaktadır. Konuşmacı, dijital çağın insanın fıtratına yeni bir boyut kazandırmadığını, sadece mevcut etkileşim yollarını mekandan bağımsız ve daha kolay hale getirdiğini vurgulamaktadır. Ayrıca, insanın irade ve sorumluluk sahibi olduğunu, teknolojik gelişmelerin bu sorumluluğu baskılamayacağını, sadece farklı araçlarla gerçekleştirme fırsatı sunduğunu belirtmektedir.. Panelde ayrıca Hz. Süleyman ile Seba Melikesi hikayesi üzerinden insanın ruhsal varlığının nakli konusu tartışılmakta ve Allah'ın insanı sınamak için sunduğu imkanların her zaman bir imtihan aracı olduğu vurgulanmaktadır. Video, katılımcıların teşekkürleriyle sona ermektedir.

      • youtube.com
    • Matematiğin Hayatımızdaki Önemi

      Bu video, bir konuşmacının matematiğin günlük hayattaki önemi hakkında bilgi verdiği eğitici bir içeriktir.. Konuşmacı, öğrencilerin "Matematiği neden öğrenmem gerekiyor?" sorusuna cevap vererek matematiğin hayatımızdaki kullanımını örneklerle açıklıyor. Akşam yemeği hesabı, araba bagajı, kanepe ölçülerini hesaplama gibi günlük hayattan örneklerle matematiğin önemini anlatıyor. Ayrıca, cebir bilen çalışanların soyut mantık yürütme ve problem çözme becerilerinin daha gelişmiş olduğunu ve ileri matematik bilgisinin kritik düşünme becerilerini geliştirdiğini vurguluyor.

      • youtube.com
    • Değişmeyen Tek Şey Eğitimdir: Eğitim Sistemi Üzerine Bir Sohbet

      Bu podcast, sunucu Alperen ve konuk Hakan Mengüç arasında geçen bir röportajdır. Hakan Mengüç, Alperen'in eğitimcisi olarak tanıtılır ve Bahçeşehir Üniversitesi'nde mühendislik bölümünde okuyan Alperen'in Şirince seyahatinden sonra eğitim sistemi hakkında konuşmalarını içerir.. Podcast, "Değişmeyen Tek Şey Eğitimdir" başlığı altında eğitim sisteminin güncel ihtiyaçlara uygun olmadığını ele alıyor. Konuşmacılar, günümüz eğitim sisteminin 1900'lerin başında oluşturulmuş bir sistem olduğunu, bu sistemin hareket kabiliyetinin düşük olduğunu ve gerçek hayata hazırlık yapamadığını belirtiyor. Ayrıca iletişim becerisi, kendini ifade etme, kritik düşünme ve sanatın önemi gibi konuları tartışıyorlar.. Videoda "dört yapraklı yonca felsefesi" olarak adlandırılan "tüketmek değil üretmek" prensibi vurgulanmakta ve köy enstitüleri'nin eğitim sisteminin daha uygun olduğu savunulmaktadır. Konuşmacı, "Gençler Akademisi" adlı projesinden de bahsetmektedir.

      • youtube.com
  • Yazeka sinir ağı makaleleri veya videoları özetliyor