• Buradasın

    Kritik Düşünme

    Özetteki ilgi çekici içerikler

    • Kritik ve Analitik Düşünme Hakkında Bilgilendirici Video

      Bu video, kritik ve analitik düşünme kavramını açıklayan eğitici bir içeriktir.. Video, kritik ve analitik düşünmenin ne olduğunu tanımlamakta ve özelliklerini açıklamaktadır. Bu düşünce tarzının bilginin tamamına sahip olmak, şüpheci, eleştirel ve çözümleyici olmak, verileri çevre etkileşimleri altında ele almak ve ayrıntılara girebilmek ama orada boğulmadan sentez yapabilme özelliğidir. Ayrıca, bu becerinin okuyarak, araştırarak ve irdeleyerek geliştirilebileceği belirtilmektedir.

      • youtube.com
    • Ufka Yolculuk 10 Lise ve Yetişkin Kategorisi Kitabı 8. Bölüm: Yaygın Düşünme Hataları

      Bu video, bir eğitim içeriği olup, konuşmacı Ufka Yolculuk 10 Lise ve Yetişkin Kategorisi kitabının 8. bölümü olan "Yaygın Düşünme Hataları" konusunu ele almaktadır.. Videoda, yaygın düşünme hataları konusunda toplam 16 soru çözülmektedir. Sorular arasında sağlıklı düşünme, aklı başında bir insandan beklenmeyen davranışlar, ad hominem (adam karalama), ispat veya kanıt yükü, otorite yersiz başvuru, çoğunluğa yersiz başvuru, indirgeme hatası ve bütünleme hatası gibi konular yer almaktadır. Her soru için doğru cevap verilmekte ve bazı soruların yanıtları açıklanmaktadır. Video, bir sonraki bölümde bu bölümün devam edeceğini belirterek sona ermektedir.

      • youtube.com
    • Matematiğin Hayatımızdaki Önemi

      Bu video, bir konuşmacının matematiğin günlük hayattaki önemi hakkında bilgi verdiği eğitici bir içeriktir.. Konuşmacı, öğrencilerin "Matematiği neden öğrenmem gerekiyor?" sorusuna cevap vererek matematiğin hayatımızdaki kullanımını örneklerle açıklıyor. Akşam yemeği hesabı, araba bagajı, kanepe ölçülerini hesaplama gibi günlük hayattan örneklerle matematiğin önemini anlatıyor. Ayrıca, cebir bilen çalışanların soyut mantık yürütme ve problem çözme becerilerinin daha gelişmiş olduğunu ve ileri matematik bilgisinin kritik düşünme becerilerini geliştirdiğini vurguluyor.

      • youtube.com
    • Workbook Definition and Types

      Workbook is an educational tool containing worksheets and self-reflection questions. Used by students for learning and practicing at home. Helps improve critical thinking and develop basic intellectual abilities

      • template.net
    • Değişmeyen Tek Şey Eğitimdir: Eğitim Sistemi Üzerine Bir Sohbet

      Bu podcast, sunucu Alperen ve konuk Hakan Mengüç arasında geçen bir röportajdır. Hakan Mengüç, Alperen'in eğitimcisi olarak tanıtılır ve Bahçeşehir Üniversitesi'nde mühendislik bölümünde okuyan Alperen'in Şirince seyahatinden sonra eğitim sistemi hakkında konuşmalarını içerir.. Podcast, "Değişmeyen Tek Şey Eğitimdir" başlığı altında eğitim sisteminin güncel ihtiyaçlara uygun olmadığını ele alıyor. Konuşmacılar, günümüz eğitim sisteminin 1900'lerin başında oluşturulmuş bir sistem olduğunu, bu sistemin hareket kabiliyetinin düşük olduğunu ve gerçek hayata hazırlık yapamadığını belirtiyor. Ayrıca iletişim becerisi, kendini ifade etme, kritik düşünme ve sanatın önemi gibi konuları tartışıyorlar.. Videoda "dört yapraklı yonca felsefesi" olarak adlandırılan "tüketmek değil üretmek" prensibi vurgulanmakta ve köy enstitüleri'nin eğitim sisteminin daha uygun olduğu savunulmaktadır. Konuşmacı, "Gençler Akademisi" adlı projesinden de bahsetmektedir.

      • youtube.com
    • Boğaziçi Üniversitesi Psikoloji Bölümü Mezunu Merve Mutafoğlu'nun Deneyimi

      Bu videoda Boğaziçi Üniversitesi Psikoloji Bölümü mezunu ve şu anda aynı bölümde araştırma görevlisi olarak çalışan Merve Mutafoğlu, üniversite deneyimlerini paylaşıyor.. Merve, Boğaziçi Üniversitesi'nin sunduğu kritik düşünme yetisi, geniş bakış açısı ve esnek düşünme becerilerinin sosyal ve mesleki hayatında sağladığı avantajları anlatıyor. Lise yıllarında psikoloji bölümünü hedeflediğini ve bir daha seçme şansı olsa yine bu bölümde okumayı tercih edeceğini belirtiyor. Video, Boğaziçi Üniversitesi Psikoloji Bölümü'nün benzersiz yapısını vurgulayarak sona eriyor.

      • youtube.com
    • Q Skills for Success Teacher Handbook

      Critical thinking requires embracing ambiguity and multiple perspectives. Essential Question guides students through their learning journey. Critical thinking is not a one-time task but a continuous inquiry

      • pdfcoffee.com
    • Q Skills for Success Third Edition Content Overview

      Critical thinking skills are essential for language learning and life success. Higher-order thinking skills include analyzing, evaluating, and creating. Assessment should be valid, reliable, and fair for learning. Effective feedback should be given promptly and target specific improvement areas

      • dl.avasshop.ir
    • Düzce Üniversitesi'nde Kritik ve Analitik Düşünme Konferansı

      Bu video, Düzce Üniversitesi Kritik ve Analitik Düşünme Topluluğu tarafından Fen Edebiyat Fakültesi Kutadgu Bilig Konferans Salonu'nda gerçekleştirilen bir konferansı içeriyor. Sakarya Üniversitesi İlahiyat Fakültesi öğretim üyesi Yardımcı Doç. Dr. Ahmet Canan Karakaş konuşmacı olarak yer alıyor.. Konferans, kritik ve analitik düşünmenin önemini ele alıyor. Konuşmacı, bu düşünme sisteminin beynin nasıl kullanılacağını öğrettiğini, tek taraflı mesajları hemen kabul etmemeyi ve mesajın altında yatan sebepleri analiz etmeyi gerektirdiğini vurguluyor. Ayrıca bağımsız düşünemeyen bir toplumun sağlıklı bireyler yetiştiremeyeceğini, huzurlu bir yaşam için hedef belirleyerek planlı hareket etmenin, helal sağlık ve temiz beslenmenin önemini anlatıyor.

      • youtube.com
    • GMAT Writing and Quantitative Questions

      Analytical Writing 1 requires 30 minutes to analyze an issue. Analytical Writing 2 requires 30 minutes to critique an argument. Quantitative section contains 37 questions in 75 minutes

      • d13mk4zmvuctmz.cloudfront.net
    • Zihnimizin İki Sistemi ve Zaafları

      Bu video, Nobel Ekonomi Ödülü sahibi Daniel Kahneman'ın "Hızlı ve Yavaş Düşünme" eserindeki zihin teorisi hakkında bilgi veren eğitici bir içeriktir.. Video, zihnin işleyişini iki farklı sistem olarak açıklamaktadır: otomatik, çaba gerektirmeyen ve denetim içermeyen "Sistem Bir" ile daha karmaşık hesaplamalar yapabilen, çaba isteyen ve tek konuya yoğunlaşan "Sistem İki". Ayrıca, zihnin dış etkilere açık olduğu, çağrışım yeteneği ve tekrar mekanizması gibi zaafları ve bunların reklamcılar, politikacılar ve diğer kişiler tarafından nasıl manipüle edildiği örneklerle anlatılmaktadır.. Video, "Görünmez Goril" deneyi ve Müller-Lyer yanılsaması gibi zihinsel hatalar ve bunların nasıl tespit edilebileceği örneklerle açıklanırken, insan zihninin doğuştan tembel olduğunu ve sistem iki'nin kullanımı için enerji gerektirdiğini vurgulamaktadır. Zihinsel uzlaşının önemi ve kritik hatalar yapmamak için bilinçli olmanın gerekliliği de belirtilmektedir.

      • youtube.com
    • Argümantasyon Tekniği Eğitim Videosu

      Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan eğitim içeriğidir. Eğitmen, argümantasyon tekniğini detaylı bir şekilde anlatmaktadır.. Video, argümantasyonun ne olduğunu ve eğitimde nasıl kullanıldığını açıklamaktadır. Eğitmen, argümantasyonun bilimsel ve nesnel düşünme becerisine katkı sağladığını, ancak yaratıcı düşünme becerisini içermediğini vurgulamaktadır. Ayrıca argümantasyonun ispat, delil ve kaynakça kullanımı olduğunu örneklerle açıklamaktadır. Video, argümantasyonun eğitimde nasıl uygulanabileceğini gösteren pratik örneklerle zenginleştirilmiştir.

      • youtube.com
    • Active Learning Principles and Implementation

      Active learning involves students actively participating in the learning process. It requires more than passive listening and is learner-centered. Students must engage in higher-order thinking tasks like analysis and synthesis

      • en.wikipedia.org
    • Problem-Based Learning Overview

      PBL teaches through solving open-ended problems in trigger materials. Developed for medical education in 1960s by Barrows and Tamblyn. Focuses on student-driven learning and collaborative problem-solving. Uses small groups of 8-10 people with tutor facilitation

      • en.wikipedia.org
    • Kritik Düşünme Semineri

      "Sazken" programında gerçekleştirilen bu seminer, Taner Hükmen Bey tarafından sunulmaktadır. Taner Hükmen, Kritik Analiz Düşünme Platformu Koordinatörü ve Çevre Kuruluşları Dayanışma Derneği Başkanıdır.. Video, kritik analitik düşünmenin ne olduğunu, önemini ve nasıl kazanılabileceğini anlatmaktadır. Kritik düşünmenin bir süreç olduğu, sistematik bir analiz ve çözüm bulma süreci olduğu açıklanmaktadır. Seminerde kritik düşünmenin temel unsurları, düşünme sürecinin aşamaları ve doğru bilgiye erişimin önemi ele alınmaktadır.. Konuşmacı, kritik düşünmenin teorik bilgi ve uygulama gerektirdiğini vurgulayarak, duygu-düşünce ilişkisinin farkında olma, karşıdaki kişinin bakış açısını düşünme ve yeterli kanıt olmadan hüküm vermemek gibi temel unsurları açıklamaktadır. Ayrıca, bu becerinin ev, okul ve yaşamın diğer alanlarında nasıl geliştirilebileceği konusunda öneriler sunulmakta ve katılımcıların soruları yanıtlanmaktadır.

      • youtube.com
    • Kritik ve Analitik Düşünme Eğitimi

      Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan, izleyicilerle etkileşimli bir şekilde ilerleyen kritik ve analitik düşünme konulu bir eğitim dersidir. Eğitmen, iki sene akademi eğitimi almış biri olarak deneyimlerini paylaşmaktadır.. Videoda kritik ve analitik düşünmenin modern bir kavram olduğu ancak aslında kadim bir bilgiden beslendiği vurgulanmaktadır. Eğitmen, bu düşünmenin temelinde feraset, irfan ve empati gibi kavramların yer aldığını anlatmakta, günlük hayatta bu becerinin nasıl uygulanabileceğini örneklerle açıklamaktadır.. Videoda ayrıca tezekkür ve tefekkür kavramları, haber okuma ve dış etkilerden bağımsız düşünme yöntemleri ele alınmaktadır. Eğitmen, Hz. Peygamber'in sahabeleri hakkında örnekler vererek, doğru düşünmenin önyargılardan uzaklaşmakla, empati kurmakla ve doğru soruyu sormakla mümkün olduğunu anlatmaktadır. Video, soru-cevap bölümüyle devam edip Regaip Kandili kutlamalarıyla sona ermektedir.

      • youtube.com
    • Hiyerarşiye Bağlı Kalmadan Düşünmenin Önemi

      Bu video, bir konuşmacının hiyerarşiye bağlı kalmadan düşünmenin önemini anlattığı bir eğitim içeriğidir.. Konuşmacı, yangın alarmı durumunda önce kendisinin koşacağını örnek vererek, hiyerarşiye bağlı kalmadan düşünmenin ve disiplinler arası düşünmenin gerekliliğini vurguluyor. Haber yazan muhabirlerin sadece ekonomi eğitimi almış olmasına rağmen toplumsal ve siyasal boyutları anlamadıkları, bankacıların ise sadece finans bilgisi yerine sosyoloji ve meteoroloji gibi diğer disiplinleri de bilmelerinin gelecekte başarılı olmaları için gerekli olduğunu açıklıyor.

      • youtube.com
    • Zihnin Seviyeleri ve Kritik Analitik Düşünme

      Bu video, bir konuşmacının zihnin seviyeleri ve kritik analitik düşünme konusunda yaptığı bir sunum veya ders formatındadır. Konuşmacı, Kemal Bey adında bir kişinin daha önce yaptığı bir sunumun ardından konuşmaktadır.. Konuşmacı, zihnin üçüncü seviyesinin kritik analitik düşünmenin önemini vurgulayarak başlıyor. Üçüncü seviyede "niçin böyledir?" sorusunun sorulması gerektiğini, bu sayede arkasındaki nedenleri anlayabileceğimizi anlatıyor. Daha sonra İslam düşüncesinin tarihsel gelişimini, özellikle Batı ile olan üç önemli karşılaşmayı (9-12. yüzyıllarda Bizans ve Avrupa ile, 13. yüzyılda Endülüs'te ve 17. yüzyılda Osmanlı'nın yenilgisi sonrası) ele alıyor. Konuşmacı, Müslümanların bu yenilgiler sonrası kendi hakikatlerinden şüphe etmeye başladığını ve modernliğin oluşturduğu anaforun içinde yavaş yavaş içeriye çekildiklerini belirtiyor.

      • youtube.com
    • Sözel Mantık Dersi: Kritik İfadeler ve Kelime Oyunları

      Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan sözel mantık dersinin ikinci bölümüdür. Eğitimci, öğrencilere sözel mantık sorularını çözme teknikleri hakkında bilgi vermektedir.. Videoda, sözel mantık sorularının çözümünde kritik ifadeler ve kelime oyunlarının önemi vurgulanmaktadır. Eğitimci, özellikle baskı altında verilen ifadelerin doğru anlaşılmasının önemini anlatarak, bir örnek soru üzerinden tablo oluşturma ve çözüm sürecini adım adım göstermektedir. Örnek soruda, Ayça, Burak, Ceren ve Duygu adlı dört kişinin yemek, içecek, salata ve tatlı siparişlerini belirleme problemi ele alınmakta ve tablo yöntemiyle çözüm süreci detaylı olarak açıklanmaktadır.

      • youtube.com
    • IB Diploma Programı Özellikleri

      Bu video, IB (International Baccalaureate) diploma programının özelliklerini anlatan bir eğitim içeriğidir.. Video, IB diploma programında öğrencilerin nasıl öğreneceğini ve bu süreçte kazanacakları becerileri detaylı şekilde açıklamaktadır. İçerikte öğrencilerin öğrenmeyi öğrenmesi, belirsizliklere yaklaşım, denge, bilgi, düşünme, sorgulama, duyarlılık, adalet, değerlendirme becerisi, kültürel açık görüşlülük ve risk alma gibi temel beceriler vurgulanmaktadır. Ayrıca programın özel eğitim ihtiyaçlarına da değinilmektedir.

      • youtube.com
  • Yazeka sinir ağı makaleleri veya videoları özetliyor