Ücretsiz intihal programları belirli kelime sınırı çerçevesinde benzerlik kontrolü yapar. Programlar sadece tahmini sonuç verir, kesin sonuç vermez. En doğru sonuç veren program Turnitin'dir
Metin içinde yazar adı ve yayın yılı belirtilmelidir. Klasik eserler ve kişisel iletişim metin içinde kaynak gösterilmez. Kaynakça alfabetik sırayla düzenlenmelidir
Yönerge, bilimsel araştırma ve yayınlarda uyulması gereken etik kuralları belirler. Akademik unvanlar ve lisansüstü eğitim sırasındaki tüm çalışmaları kapsar. Yurt içi ve yurt dışındaki bilimsel yayınları düzenler
Bu video, bir sohbet formatında gerçekleşen bir konuşmayı içermektedir. Konuşmacılar arasında bir yayıncı ve diğer akademisyenler bulunmaktadır. Konuşmacılardan biri, Hürriyet gazetesinde yayınlanan "Kıyamet Koptuydu" adlı kitabın yürütmesini yapmış ve Fuat'ın kitabını yürütmüş olduğunu belirtmektedir.. Sohbetin ana konusu akademik intihal ve dil milliyetçiliğidir. Konuşmacılar, Türkiye'de akademik alanda yaşanan intihal olaylarını, özellikle tercüme metinlerinin kopyalanması ve kendi isimlerle yayınlanması gibi sorunları ele almaktadır. Ayrıca, Türkçenin küçümsenmesi, yabancı dillerin doğru bilinmemesi ve Türk kimliğinin aşağılanması gibi kültürel sorunlar da tartışılmaktadır. Konuşmacılar, bu sorunların Türkiye'de daha fazla dikkat edilmesi gerektiğini vurgulamaktadır.
Tezler Türkçe yazılmalı ve anlaşılır olmalıdır. Tez yazımında Times New Roman 12 punto kullanılmalıdır. Sayfa kenar boşlukları: sol 3.3 cm, sağ 2.0 cm, üst 2.5 cm, alt 2.5 cm
Uluslararası hakemli dergiler, SCI, SCI-E gibi indekslere sahip akademik yayınlardır. Hakemler alanında uzman profesör, doçent ve doktorlardan oluşur. Makale yayınlatma süreci uzun ve zorlu bir süreçtir
Bu video, Bursa Uludağ Üniversitesi kütüphanesi vasıtasıyla gerçekleştirilen, Aykut Bey moderatörlüğünde bir akademisyen tarafından sunulan eğitim içerikli bir sunumdur. Konuşmacı, predatory (yağmacı) dergiler hakkında detaylı bilgiler vermektedir.. Video, predatory dergilerin ne olduğunu, özellikleri, tuzak yöntemlerini ve Türkiye'deki durumunu ele almaktadır. Sunum, predatory dergilerin nasıl kurulduğunu, akademisyenlere nasıl tuzak kurduğunu, Türkiye'de 50-60'dan fazla Türkçe yayın yapan predatory dergi olduğunu ve Türkiye'nin bu dergilerde en çok editörlüğünü yapan ikinci ülke olduğunu açıklamaktadır. Ayrıca, akademik yayın kalitesi, dergilerin indeksleri ve prestijleri hakkında bilgiler de sunulmaktadır.. Sunumda ayrıca, predatory dergilerin neden tercih edildiği, akademik teşvik yönetmeliği, akademik yükselme gibi nedenler ele alınmakta, dergilerin Q1, Q2, Q3 ve Q4 gibi kategorilere nasıl sınıflandırıldığı açıklanmakta ve Web of Science platformunda dergilerin nasıl aranacağı gösterilmektedir. Video, soru-cevap oturumuyla devam ederek katılımcıların sorularını yanıtlamaktadır.
Bu video, Transactions on Industrial Informatics, Transactions on Industrial Electronics gibi prestijli dergilerde yardımcı editör olarak ve Sage tarafından işletilen dergilerde baş editör olarak görev yapmış bir akademisyen tarafından sunulan eğitim içeriğidir. Konuşmacı, 55 makale yayınladığını belirtmektedir.. Video, akademik dergilerde editör ve yardımcı editör rollerinin akademik yayın sürecindeki önemini, hakemlik sürecini ve bu süreçte karşılaşılan sorunları ele almaktadır. İçerik, makale değerlendirme süreci, intihal kontrolü, yazar sırası değişiklikleri, hakem atama süreci, makale reddedilmesi durumunda yapılması gerekenler ve hakemlik yaparken karşılaşılan çeşitli durumlar hakkında bilgiler sunmaktadır.. Videoda ayrıca, editörlerin gönüllülük esasına dayalı çalıştığı, hakemlik için para alınmadığı, editörlerle etkili iletişim kurmanın önemi, hakemlik sürecindeki etik kurallar ve performans izleme gibi konular da detaylı şekilde anlatılmaktadır. Konuşmacı, kendi deneyimlerinden yola çıkarak, lisansüstü öğrencilerin bu iş sahasının kurallarına riayet etmesinin önemini vurgulamaktadır.
Etik, toplumsal davranışları düzenleyen ve standart ilkeler oluşturan ahlak felsefesidir. Değerler, ilkeler, kurallar ve etik kodlar etik değerlendirmelerde temel unsurlardır. Etik, toplumsal ilişkileri düzenlemede önemli bir araçtır
Bu video, bir akademisyen tarafından yapılan hakemlik konulu bir sunumdur. Konuşmacı, hakemlik kavramının terminolojisi, bilimin işleyişindeki rolü ve hakem tavrı hakkında bilgiler paylaşmaktadır.. Sunumda öncelikle hakemlik kavramının Türkçe'deki farklı çevirileri (danışman, akran değerlendirmesi) ele alınmakta ve "hakemlik" teriminin daha uygun olduğu belirtilmektedir. Ardından bilimin işleyişinde hakemliğin önemi, farklı hakemlik yöntemleri (çift kör, tek kör, açık değerlendirme) anlatılmaktadır. Son bölümde ise hakem tavrının önemli unsurları (bilimsel merak, özenli davranış, zamana uyma, gerçekçilik, çıkar çatışmaları, üslup) detaylı olarak açıklanmaktadır. Sunum, hakemlik yapmanın akademisyenler için bir özlük hakkı yaratması gerektiği görüşüyle sonlanmaktadır.
Bu video, akademik birimlerin kopya çekmeyi önlemek için geliştirdiği çeşitli yöntemleri anlatan bir bilgilendirme içeriğidir.. Video, yedi farklı kopya önleme yöntemini detaylı olarak ele alıyor: Çin'deki sütyen yasağı ve metal dedektörleri, kampüslerdeki güvenlik kameraları, Irak'taki internet kesintisi, Belçika'daki uçan dronlar, Çin'deki açık hava sınavları, Hindistan'daki soyunarak sınava girme uygulaması ve Tayland'daki at gözlükleri. Her yöntem için uygulama detayları ve bu uygulamaların yarattığı tartışmalar hakkında bilgiler sunuluyor.
Pastoral kanalında yayınlanan bu eğitim videosu, üniversite öğrencilerine yönelik hazırlanmış olup, konuşmacı uzun süredir izleyicilerden gelen sorulara cevap vermek amacıyla bilimsel atıf ve referans gösterme konusunu anlatmaktadır.. Video, atıf yapmanın ne olduğunu, neden yapıldığını ve doğrudan (alıntı) ile dolaylı atıflar arasındaki farkları açıklamaktadır. Ayrıca parantez içi bilgilerin nasıl doldurulacağı, birden fazla yazarın çalışması, kurum adları ve bulunamayan kaynaklar gibi konular örneklerle ele alınmaktadır. Özellikle 1985 yılında yapılmış bir çalışma ve 2015 yılında başka birinin bu çalışmayı makalesinden bahsetmesi durumunda nasıl alıntı yapılacağı detaylı olarak anlatılmaktadır.. Konuşmacı, kaynakça yazma konusunu ayrı bir videoda ele alacağını belirtmekte ve yıl ve soy isimler arasında virgül atılması gerektiğini vurgulamaktadır.
Bu video, Anadolu Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği Bölümü'nde okuyan Mertcan'ın bilgisayar donanımı dersindeki deneyimlerini anlatan bir eğitim içeriğidir. Videoda Mertcan, arkadaşı Hamza ve Nurettin Hoca karakterleri yer almaktadır.. Video, Mertcan'ın yeni okulda arkadaş edinememesi ve bilgisayar donanımı dersine başlamasıyla başlar. Ders sırasında sanal ortamda bilgisayar kasasının nasıl toplanacağı öğretilir. Daha sonra Mertcan'ın ödevini yapamaması, Hamza'dan yardım istemesi ve kaynak belirtmeden alıntı yapması sonucu hocadan uyarılması anlatılır. Son olarak Mertcan, kütüphanede araştırma yaparak ödevini doğru şekilde hazırlar ve dönem sonunda 85 not alarak dersi geçer. Video, akademik etik ve kaynak belirtme konularını vurgulamaktadır.
Bu video, akademik hayat serisinin yedinci bölümü olup, Efe Hoca, Barış Hoca, Selin Hoca, Emre Hoca ve diğer akademisyenlerin katıldığı bir panel formatındadır. Konuşmacılar akademik ortak yazarlık deneyimlerini paylaşmaktadır.. Video, akademik ortak yazarlığın nasıl başladığı, doktora tezlerinden makale türetme süreci, profesyonel ortaklık kurma, etik kurallar ve uyuşmazlık çözüm yolları gibi konuları ele almaktadır. Konuşmacılar, öğrencilik döneminde ve doktora sonrası ortak yazarlık deneyimlerini paylaşarak, akademik kariyerde başarılı bir ortak yazarlık sürecinin nasıl oluşturulabileceğini anlatmaktadır.. Videoda ayrıca, öğrencilerin hocalarla ilişkilerini şekillendirme yöntemleri, "kredi sinyalleri" gönderme stratejileri ve akademik ortaklıkta iş bölümünün net olması, zamanlamayı ciddiyetle ele alma, karşılıklı esneklik gibi pratik öneriler de sunulmaktadır. Program sonunda izleyicilerden geri bildirim istenmektedir.
Bu video, bir akademisyen tarafından lisansüstü öğrenciler ve akademisyenler için hazırlanmış eğitim içerikli bir konuşmadır. Konuşmacı, bilimsel hırsızlık (intihal) konusunu detaylı bir şekilde ele almaktadır.. Video, intihalin ne olduğunu açıklayarak başlıyor ve veri hırsızlığı ile ifade hırsızlığı gibi iki ana türünü detaylandırıyor. Daha sonra intihalin nedenleri, literatür taramasının önemi ve intihalden korunma yöntemleri anlatılıyor. Konuşmacı, yayın sayısındaki artış, lisansüstü programların artması ve akademik teşvik uygulamalarının intihalin artışındaki etkilerini de ele alıyor.. Video ayrıca intihal tespit eden programları (Turnitin ve Indicate) tanıtmakta ve doğru bilgiye ulaşmanın önemi ile intihal yapmanın bilimsel kariyer üzerindeki olumsuz etkileri vurgulamaktadır. Konuşmacı, bilimsel çalışmalar yaparken "arı" benzetmesiyle yeterli kaynak kullanmanın ve tek bir kaynaktan saplanmamanın önemini özellikle vurgulamaktadır.
Bu video, bir üniversitenin nitelikli bilimsel makale yazımıyla ilgili çalıştayının açılış konuşmasını ve akademik yayıncılık konulu bir sunumu içermektedir. Konuşmacılar arasında üniversitenin rektörü, rektör yardımcısı Ramazan Bey ve İstanbul Üniversitesi, ODTÜ ve Ege Üniversitesi'nde faaliyet gösteren bir akademisyen bulunmaktadır.. Video, akademik yayıncılıkta kalite ve işbirliği konularını ele almaktadır. İlk bölümde üniversitenin iki önemli etkinliği tanıtılmakta, ikinci bölümde akademik yayınların kalitesinin önemi ve işbirliği yapmanın bilimsel değişim için gerekliliği anlatılmakta, son bölümde ise bilimsel yayınlarda etik sorunlar, sahte dergiler ve bilimsel intihari konuları ele alınmaktadır.. Konuşmacılar, sayısal artış yerine nitelik ve kaliteyi artırmayı hedeflediklerini vurgulamakta, akademik yükseltme atama kriterlerini gözden geçirme ve kalite kurumu oluşturma gibi tedbirler alacaklarını belirtmektedir. Ayrıca, Avrupa'da profesörlük yükseltme komisyonlarının artık en çok güvenilen üç çalışma üzerine odaklandığı bilgisi de paylaşılmaktadır.
Bu video, bilimsel araştırma teknikleri dersinin ünite ondört konusu olan "Bilimsel Araştırma Etiği" hakkında bir eğitim içeriğidir.. Video, etik kavramının tanımıyla başlayıp, Türkiye Bilimler Akademisi'nin (TUBA) bilim etiği konusundaki önemini vurgulamaktadır. İçerikte bilimsel etik ilkeleri, araştırma etiği ve bilim etiği arasındaki ilişkiler, bilimsel yanıltma türleri (özensiz araştırma, disiplinsiz araştırma, bilimsel sahtekarlık), etik dışı davranışlar ve akademik etik dışı davranışlar (intihal ve muvazza) detaylı olarak açıklanmaktadır. Video, kişilerin intihal başvurma sebeplerini listeleyerek sona ermektedir.