Author is the creator of original works in any medium. Copyright protects original works created by humans. Copyright can be passed down upon death. Works enter public domain after copyright expires
Editörler metin bulma ve yayın için süsleme olmak üzere iki temel görevi vardır. Akademik metinlerde editör, uygun yazarı seçmekle görevlidir. Ticari yayınlarda editör daha pasif olup, gelen metinleri değerlendirir. Editörlerin İngilizce bilgisi ve detaylara dikkat etmesi önemlidir
Bu video, bir sunucu ve Emrah Polat adlı bir yazar arasında geçen bir söyleşidir. Emrah Polat, "Köpek Adamlar" adlı bir roman yazmış bir yazar olarak tanıtılıyor.. Söyleşide üç ana konu ele alınıyor: editörlük mesleği, okuma alışkanlığının zaman içinde değişmesi ve diyalogların edebiyat eserlerindeki önemi. Editörlük mesleği hakkında detaylı bilgiler verilirken, okuma alışkanlığının zaman içinde değiştiği ve diyalogların doğallık, ortam uygunluğu ve küçük eylemlerle desteklenmesi gerektiği vurgulanıyor. Ayrıca, editör ile yayıncı arasındaki fark ve ideal bir editörlük sisteminin nasıl olması gerektiği de konuşuluyor.
Editör, yazıları kontrol eden ve yayımlanma tarihini planlayan meslek elemanıdır. Editörlük için belirli bir üniversite bölümü şartı yoktur. Yazım ve imla kurallarına hakimiyet temel gerekliliktir
Editörlük farklı uzmanlık alanlarına sahip bir meslektir. Kitap, içerik, haber ve video editörlüğü başlıca alanlardır. Editörlük için ilgili alanda eğitim almak önemlidir
Editörler metinlerdeki dilbilgisi, imla ve noktalama hatalarını kontrol eder. Yazarların fark edemediği hataları tarafsız şekilde tespit eder. Metinleri planlar ve okuyucuya kusursuz şekilde ulaştırır
Bu video, bir yazarın kendi kitabı "Uzayın Gerçek Avcıları SM" üzerinden kitap çıkarma sürecini ve yayıncılık sistemini anlattığı bir eğitim içeriğidir.. Video, doğrudan yayıncılık sisteminin nasıl çalıştığını, Jus Yayınları'nın sunduğu hizmetleri ve kitap çıkarma sürecini detaylı şekilde ele alıyor. İlk bölümde kitabın yapısı ve SM grubunun hikayesi anlatılırken, ikinci bölümde yayıncılık sisteminin işleyişi, telif hakları, ödeme şekilleri ve gelir elde etme yöntemleri gibi konular açıklanıyor.. Videoda ayrıca kapak tasarımı, editörlük hizmeti, dizgi kalıpları, satış yerleri ve yazarların satış raporlarını nasıl görebilecekleri gibi pratik bilgiler de sunuluyor. Yeni yazarlar için planlama kitapçığı gibi kaynaklar hakkında da bilgi veriliyor.
Bu video, konuşmacının kitap yazma ve yayınlama konusunda deneyimlerini paylaştığı bir eğitim içeriğidir. Konuşmacı, farklı yayınevlerinden kitap çıkarmış ve bu süreçte edindiği bilgileri aktarmaktadır.. Video, kitap yayınlama sürecinin temel aşamalarını ele almaktadır. Yayınevlerinin en önemli ölçütünün "kitap satar mı?" sorusu olduğu vurgulanmaktadır. Konuşmacı, yayınevlerine kitap gönderme sürecinde dikkat edilmesi gereken noktaları, referansların önemini, özgeçmişin nasıl hazırlanması gerektiğini ve telif ücretleri hakkında bilgiler vermektedir. Ayrıca Türkiye'deki editörlük sisteminin eksiklikleri ve yazarların kitaplarını yayınevlerine göndermeden önce editöryal açıdan düzeltmeleri gerektiği konusunda tavsiyelerde bulunmaktadır.
Bu video, 13 yaşından beri internetten para kazanan ve şu anda video editörleriyle çalışan Muratcan Safyürek tarafından sunulan bir eğitim içeriğidir.. Video, 18 yaşından küçük öğrenciler için çeşitli para kazanma yöntemlerini detaylı olarak incelemektedir. İlk bölümde video montaj, iki boyutlu video montaj, parayla para kazanma (Yandex Toloka gibi anket doldurma siteleri) ve oyun oynayarak para kazanma yöntemleri ele alınırken, ikinci bölümde oyun hesapları ve varlıkları satarak para kazanma, al-sat yaparak para kazanma, editörlük ve yazarlık yaparak para kazanma, YouTube'dan para kazanma ve Çin'den ürün getirip Türkiye'de satma yöntemleri anlatılmaktadır.. Konuşmacı her bir yöntemi kendi deneyimleri üzerinden açıklamakta ve özellikle video montajının öğrenilmesinin kolay olduğunu belirtmektedir. Ayrıca al-sat yapma konusunda enflasyon örneği üzerinden mantığını da açıklamaktadır.
Bu video, "Kitapça" adlı programda Türkiye'nin en çok konuşulan yazarı Orhan Pamuk ile yapılan bir röportajdır. Pamuk, İletişim Yayınları tarafından yeniden basılan Dostoyevski'nin toplu eserlerinin editörlüğünü yapmaktadır.. Röportajda Dostoyevski'nin okunması, onun yazarlık tarzı ve Pamuk'un Dostoyevski ile olan ilişkisi ele alınmaktadır. Pamuk, Dostoyevski'nin genç yaşta okunması gerektiğini, onun insan karakterinin karmaşıklığını ve iyilik-kötülük mücadelesini öğrettiğini belirtir. Ayrıca, Dostoyevski'nin toplumsal durumlar ve kişisel ruh halinden etkilenerek yazdığını, kendisinin ise yazar olarak Dostoyevski'den etkilenmemeye çalıştığını ve bazı eserlerinde ondan esinlendiğini anlatır. Röportaj, Pamuk'un editörlük deneyimleri ve Dostoyevski'nin Türkiye'deki yorumlanması hakkında görüşlerini içermektedir.
Bu video, bir dergi baskı sürecinde geçen bir sahneyi göstermektedir. Karakterler arasında bir dergi editörü, yazı işleri müdürü ve bir oyuncu bulunmaktadır.. Videoda, dergi baskı sürecinde yaşanan bir kriz anlatılmaktadır. Yazı işleri müdürü, editöre beş dakika süre vererek on ay geç baskıya gireceğini ve onay gelmezse hiçbir oyuncuyla çalışmayacağını tehdit etmektedir. Editör, Paris'ten ve Mineo'dan ürünler getirtmiş, şık bir çekim yaptırmış ancak oyuncu ile iletişim kuramamıştır. Video, editörün "geldi" diyerek onayın geldiğini söylemesiyle sona ermektedir.
Bu video, bir röportaj formatında olup konuşmacılar arasında bir soru-cevap dolasımı bulunmaktadır. Konuşmacılardan biri Uzan Cem Bey ile çalışmış bir editördür.. Videoda, Uzanlarla çalışma deneyimi ve bu süreçte karşılaşılan zorluklar ele alınmaktadır. Konuşmacı, Uzanlarla çalışırken editoryal bağımsızlığına müdahale edilmemesi için pazarlık yaptığını ve iki yıllık sözleşme yapmış olmasına rağmen sekiz ay içinde iki kez altyazı geçmelerini istendiğini anlatmaktadır.
Bu video, bir röportaj formatında olup, konuşmacı (Duygu) bir oyuncu ve editör olarak kariyer yolculuğunu anlatıyor. Röportajı yapan kişi, Duygu'nun editör olduğunu belirtiyor.. Videoda Duygu, üniversite mezun olduktan sonra İstanbul'a taşınma kararını, yayınevine iş bulma sürecini ve oyunculuk kariyerine geçişini anlatıyor. Yüksek lisans yapmak için Müfit Tekin ile çalıştığını, ancak kısa sürede oyunculuk kariyerine başladığını ve altı yıldır bu meslekte olduğunu paylaşıyor. Ayrıca çocuk edebiyatı ve tiyatro üzerine tez yapmış olduğunu, psikolojiye de ilgi duyduğunu ve konservatuvar eğitimi almamış olmasına rağmen kendini çok sarıldığını belirtiyor.
Bu videoda Anne Bebek Dergisi'nin editörü Aslıhan, kendi meslek yolculuğunu ve editörlük mesleğinin gerçek yüzünü anlatıyor. Aslıhan, Beykent Üniversitesi Halkla İlişkiler ve Reklamcılık bölümünden mezun olmuş, medya sektöründe asistanlık yaparak başlayıp, bir bebek dergisine editör olarak geçiş yapmış bir profesyonel.. Video, Aslıhan'ın kariyer yolculuğunu kronolojik olarak anlatarak başlıyor ve ardından editörlük mesleğinin gerçek yüzünü, günlük rutinini ve zorlukları hakkında bilgi veriyor. Bebek dergisi editörlüğünün stresli yönleri (matbaaya gönderme süreci, ünlü röportajları ve kapak çekimleri) ve keyifli yönleri (mesai saatinin olmaması, hafta sonu çalışmama imkanı) ele alınıyor.. Videoda ayrıca dergi hazırlama sürecinin matematiksel bir işlem olduğu, bir ay içinde hazırlanmadığı vurgulanıyor. Aslıhan, editörlük mesleğine başlamak isteyenlere günlük tutma, blog açma, workshoplara katılma ve rutin bir çalışma planı oluşturma gibi tavsiyelerde bulunuyor. Bebek dergisi editörlüğünün özellikle kadınlar için daha uygun olduğu ve bu mesleğe nasıl başlanabileceği konusunda adım adım rehberlik ediliyor.
Bu video, Transactions on Industrial Informatics, Transactions on Industrial Electronics gibi prestijli dergilerde yardımcı editör olarak ve Sage tarafından işletilen dergilerde baş editör olarak görev yapmış bir akademisyen tarafından sunulan eğitim içeriğidir. Konuşmacı, 55 makale yayınladığını belirtmektedir.. Video, akademik dergilerde editör ve yardımcı editör rollerinin akademik yayın sürecindeki önemini, hakemlik sürecini ve bu süreçte karşılaşılan sorunları ele almaktadır. İçerik, makale değerlendirme süreci, intihal kontrolü, yazar sırası değişiklikleri, hakem atama süreci, makale reddedilmesi durumunda yapılması gerekenler ve hakemlik yaparken karşılaşılan çeşitli durumlar hakkında bilgiler sunmaktadır.. Videoda ayrıca, editörlerin gönüllülük esasına dayalı çalıştığı, hakemlik için para alınmadığı, editörlerle etkili iletişim kurmanın önemi, hakemlik sürecindeki etik kurallar ve performans izleme gibi konular da detaylı şekilde anlatılmaktadır. Konuşmacı, kendi deneyimlerinden yola çıkarak, lisansüstü öğrencilerin bu iş sahasının kurallarına riayet etmesinin önemini vurgulamaktadır.
Bu video, bir eğitim içeriği olup, konuşmacı internet üzerinden çalışanlar, blog yazanlar ve editörlük işleri yapanlar için faydalı web sitelerini tanıtmaktadır.. Videoda iki farklı web sitesi gösterilmektedir: Outline.com ve Hypothesis.is. Her iki site de okunan metinleri okuma moduna dönüştürerek arka plandaki nesneleri gizleyip, not alma imkanı sunmaktadır. Outline.com'da metinleri siyah yapma özelliği bulunurken, Hypothesis.is'te ise metinleri seçme, not alma ve etiketleme gibi özellikler bulunmaktadır. Konuşmacı, özellikle blog yazanlar, editörlük işleri yapanlar ve yüksek lisans/doktora tezleri hazırlayan kişiler için bu sitelerin faydalı olabileceğini belirtmektedir.
Bu video, bir kitap tasarımı toplantısını göstermektedir. Toplantıda Can Bey (yazar), Eren, Polen, Yiğit ve Deren Hanım (editör) bulunmaktadır.. Toplantıda bir kitabın sayfa tasarımı, metin-görsel dengesi ve kapak fotoğrafı konuları ele alınmaktadır. İlk olarak sayfa tasarımı değerlendirilirken, daha sonra yemeklerin isimlerinin değiştirilmesi konusunda tartışmalar yaşanır. Son olarak kapak fotoğrafı seçimi yapılır ve Deren Hanım'ın önerdiği bir fotoğraf onaylanır. Toplantı, katılımcıların kahve içerek kutlama yapmasıyla sona erer.
Bu video, bir okul ortamında geçen bir dizi veya film sahnesini göstermektedir. Karakterler arasında Ayşegül, Selim, Tuğçe, Toygar Bey (okul gazetesi sorumlu öğretmeni) ve Hulki Hoca bulunmaktadır.. Video, okul gazetesinin yeni editörünün seçilmesi etrafında şekillenmektedir. Ayşegül, okul gazetesi için yazdığı kompozisyonla editör seçilir ve Toygar Bey'den saat dört'e kadar baş sayfa yazısı yazması istenir. Aynı zamanda, Selim'in de gazete ile ilgili bir konuşma yapması ve Ayşegül'ün Selim'i unutması gibi yan hikayeler de bulunmaktadır. Video, okul ortamında geçen günlük olayları ve karakterler arasındaki ilişkileri konu almaktadır.
Bu video, Stiles kanalında yayınlanan bir röportaj serisidir. İlk bölümde Vogue Türkiye'nin dijital içerik editörü İnan Kıdem ile, ikinci bölümde Bok Nokta Com. TR'nin içerik editörü ve Almanya'da doğan Londra'da yaşayan bir editör ile, üçüncü bölümde ise marka ve iletişim danışmanı Barış Çakmakçı ile görüşmeler yapılmaktadır.. Röportajlar moda sektöründe editörlük, marka danışmanlığı ve dijital yayıncılık konularını ele almaktadır. İnan Kıdem'in kariyer hikayesi, Mert Alaş ile Londra'da gerçekleştirdiği kapak röportajı ve dijital dünyada editörlük yapmanın zorlukları anlatılırken, Barış Çakmakçı'nın 20 yıllık yayıncılık deneyimi ve Türk tasarımcılarla yaptığı işbirlikleri paylaşılmaktadır.. Röportajlarda ayrıca medya sektöründeki dijital dönüşüm, tasarım dünyasına etkileri ve yerel kültürlerin moda dünyasına entegrasyonu gibi konular da ele alınmaktadır. Niyazi Erdoğan gibi tasarımcılarla yapılan işbirlikleri ve Tarsus'a dönüş temalı kadın koleksiyonu örneği üzerinden yerel kültürlerin moda dünyasına nasıl entegre edildiği detaylı olarak açıklanmaktadır.