Tez, öğrencinin özgün yorumlarını ve katkılarını içeren kapsamlı bir çalışmadır. Yüksek lisans tezi 20 bin, doktora tezi 70 bin kelime olmalıdır. Tez en az iki bölümden oluşmalı, giriş ve sonuç üçte birini geçmemelidir
Makale örnekleri akademik yazım yapısını ve stilini anlamayı sağlar. Örnekler özgün fikirler geliştirmeye ve yaygın hatalardan kaçınmaya yardımcı olur. Farklı disiplinlerden örnekler atıf stilleri ve biçimlendirme kurallarını öğretir
Bu video, bir eğitim içeriği olup, konuşmacı Ulusal Tez Merkezi'nde literatür taraması yapma yöntemlerini göstermektedir.. Video, Ulusal Tez Merkezi'nde literatür taraması yapma adımlarını detaylı şekilde anlatmaktadır. Konuşmacı, konu bazlı, danışman bazlı, üniversite bazlı, kelimeler bazlı ve konum bazlı arama yöntemlerini göstermektedir. Ayrıca, izinli tezleri arama, tezleri tarihe göre sıralama ve PDF olarak indirme gibi pratik bilgiler de paylaşılmaktadır. Video, bir serinin parçası olup, bir sonraki videoda makale arama konusunun anlatılacağı belirtilmektedir.
Literatür taraması, önceki araştırmaları analiz eden akademik bir çalışma türüdür. Tezin konusuyla ilgili güvenilir kaynakları araştırıp derler. Ana düzenleme ilkesi gereği genelden özele doğru ilerler
Bilimsel araştırma, sistematik yöntemlerle bilgi arayışı sürecidir. Araştırma konusu seçimi, literatürün yakından takip edilmesiyle başlar. Problem belirleme, araştırmanın merkezinde yer alır ve ilgi ile başlar. Hipotezler, sorunun geçici çözüm önerileri olarak geliştirilir
Literatür taraması, akademik makalenin bağlamını inceleyen bir incelemedir. Tez, araştırma makaleleri ve hibe tekliflerinde sıkça kullanılır. Konuya göre 8-30 arası kaynak analiz edilmelidir
Bu video, bir eğitim içeriği olup, konuşmacı literatür taraması yapma ve yazma sürecini adım adım anlatmaktadır.. Video, literatür taramasının önemi ve nasıl yapılacağı konusunu ele almaktadır. Konuşmacı, Google Academic, Dergipark, YÖK Tez Merkezi gibi platformları kullanarak arazi kullanım değişimi örneği üzerinden literatür taraması yapma sürecini göstermektedir. Ayrıca, taranan kaynakların nasıl kaydedileceği, not alınacağı ve literatür taraması bölümünün nasıl yazılacağı konusunda pratik bilgiler sunulmaktadır. Video, lisansüstü çalışmalar, yüksek lisans, doktora tezleri ve makale çalışmaları için literatür taraması yapmak isteyenler için faydalı bir rehber niteliğindedir.
Kitap üç ana araştırma yaklaşımını (postpozitivist, yapılandırmacı, dönüştürücü) ele alır. Literatür taraması ve araştırma tasarımı teknikleri detaylı şekilde açıklanır. Araştırmalarda teori kullanımı ve yazma stratejileri incelenir
Bu video, Gazi Üniversitesi Beslenme ve Diyetetik Bölümü 4. sınıf öğrencisi Esma Duran'ın Doçent Doktor Metin Aytekin'in sunduğu eğitim etkinliğidir. Metin Aytekin, Viyana Tıp Üniversitesi'nde doktor unvanı almış ve Amerika'da moleküler tıp alanında uzmanlaşmış bir akademisyendir.. Video, bilimsel literatür taraması ve özeti yazma konusunu kapsamlı şekilde ele almaktadır. İçerikte Web of Science, PubMed, Scopus gibi veritabanlarının kullanımı, literatür özeti yazarken dikkat edilmesi gereken noktalar, atıf yapma kuralları ve makale okuma teknikleri anlatılmaktadır. Ayrıca, TÜBİTAK 2219 A ve B projeleri hakkında bilgiler verilmekte ve öğrencilerin bu projelere başvurması tavsiye edilmektedir.. Eğitim, interaktif bir şekilde ilerlemekte olup, izleyicilerin sorularına cevap verilmektedir. Konuşmacı, bilimsel makale arama ve indirme teknikleri, literatür taramasında yapılan hatalar, makalelerin güncel olmasının önemi ve dergilere gönderim süreci hakkında pratik bilgiler sunmaktadır.
Bu video, bilimsel araştırma teknikleri dersinin dördüncü ünitesi olan "Veri Türleri ve Kaynak Taraması" konusunu anlatan bir eğitim içeriğidir.. Video, veri türlerini (birincil ve ikincil veriler) detaylı olarak açıklamakta, her birinin avantaj ve dezavantajlarını karşılaştırmaktadır. Ardından literatür taraması konusuna geçilerek, iyi bir literatür taramasında olması gereken özellikler, kaynak taraması aşamaları ve elektronik ortamda kaynak taraması için kullanılabilecek kaynaklar (konu katalogları, arama motorları, indeksler, Google Akademik, ULAQVIM gibi) anlatılmaktadır. Video, literatür taramasının sunumu için "D4N1K" kuralını kullanarak tüm çalışmaların nasıl özetlenebileceğini açıklamaktadır.
Bu eğitim videosunda Sait Özcan, e-teknoloji YouTube kanalında eğitim ve teknoloji konularıyla ilgili videolar paylaşan bir öğrenme tasarımcısı, ChatGPT yapay zeka aracının Scholar GPT alt GPT'sini kullanarak literatür taraması yapma yöntemini gösteriyor.. Video, ChatGPT'nin Scholar GPT alt GPT'sini kullanarak bir yüksek lisans tezinin künyesini, araştırma desenini, yöntemlerini, sonuçlarını ve tartışma bölümünü nasıl kolayca çıkarabileceğimizi adım adım anlatıyor. Sait Özcan, kendi yüksek lisans tezini örnek olarak kullanarak, prompt yazma tekniklerini gösteriyor ve ChatGPT'nin tezin künyesini, özetini, araştırma desenini, veri toplama araçlarını, bulguları ve APA 7 formatına uygun atıf kaynakça formatını nasıl çıkardığını detaylı şekilde açıklıyor. Ayrıca, aynı tezin konusu ile ilgili alternatif makaleler bulma özelliğini de gösteriyor.
Bu video, bir eğitim içeriği olup, konuşmacı bilimsel çalışmalarda giriş bölümünün nasıl yazılacağını anlatmaktadır.. Video, giriş bölümünün dört temel bölümden oluştuğunu açıklamaktadır: problem tanımı, literatürdeki çalışmalar ve eksiklikler, önerilen çözüm yöntemleri ve çalışma bölümlerinin özetlenmesi. Konuşmacı, vücut yağ hücresi örneği üzerinden giriş bölümünün nasıl yapılandırılacağını, kısaltmaların nasıl kullanılacağını ve literatürdeki eksiklikleri nasıl belirtmenin önemini detaylı şekilde anlatmaktadır.
Bu video, orta anatomi laboratuvarında çalışan bir akademisyen tarafından sunulan, derleme makaleleri yazma konusunda kapsamlı bir eğitim içeriğidir.. Video, derleme makalelerinin temel prensiplerini, türlerini ve yazım sürecini detaylı şekilde ele almaktadır. İlk bölümde derleme makalelerinin tanımı, konu belirleme, literatür taraması, not alma teknikleri ve EndNote programının kullanımı anlatılırken, ikinci bölümde sistematik derleme ve meta analiz arasındaki farklar, derleme makalesinin yapısal özellikleri (giriş, metot, ana bölüm, tartışma ve sonuç) ve Pubmed üzerinden örnek makaleler gösterilmektedir.. Videoda ayrıca derleme yazmanın doçentlik puanına etkisi olmadığı, derleme yazacak kişinin konudaki uzmanlığı gerektiği ve derleme yazımında kullanılan kronolojik, tematik ve metodolojik yapılar hakkında bilgiler de paylaşılmaktadır.
Bu video, bir eğitim içeriği olup, konuşmacı Ulusal Tez Merkezi'nin (Göktez Merkezi) web sitesinde literatür taraması yapma yöntemlerini anlatmaktadır.. Video, Ulusal Tez Merkezi'nin web sitesinin nasıl kullanılacağını iki farklı tarama yöntemiyle açıklamaktadır: basit tarama ve detaylı tarama. Konuşmacı, anahtar kelime seçimi, izin durumu, tez türü, yıl aralığı, dil ve üniversite gibi filtreleme seçeneklerini örneklerle göstermektedir. Özellikle yüksek lisans tezleri üzerinden "yenilenebilir enerji" konusu üzerinden tarama yaparak, tezlerin özetlerini inceleyerek ve kaynakça bölümlerini inceleyerek literatür taraması yapma sürecini adım adım anlatmaktadır.
Bu video, akademik yazıma yeni başlayanlar için hazırlanmış bir eğitim içeriğidir. Konuşmacı, özellikle lisans ve lisansüstü düzeydeki araştırmacıların literatür taraması aşamasında yaşadığı zorlukları ele alarak Google Scholar'ın nasıl kullanılacağını göstermektedir.. Video, Google Scholar'ın ne olduğu, faydaları ve kullanım alanları hakkında bilgiler sunarak başlıyor, ardından basit ve gelişmiş arama özellikleri detaylı olarak anlatılıyor. Gelişmiş arama kısmında kullanılan komutlar (all in title, tırnak işareti, or bağlacı, end bağlacı, eksi işareti, outer komutu, source komutu) ve yıla göre filtreleme gibi özellikler uygulamalı olarak gösteriliyor. Ayrıca, arama sonuçlarını sıralama, kaynak kaydetme, tırnak işareti simgesinin kaynakça bilgisi sunma özelliği ve farklı versiyonları bulma gibi fonksiyonlar da açıklanıyor.. Video, "harmanlanmış ya da hibrit modelle yapılan öğretimin akademik başarı etkisi üzerindeki çalışmalara" ilişkin bir örnek arama üzerinden, literatür taraması yaparken nasıl atıf yapılacağı, metin içi atıf yapma teknikleri ve kaynakça bilgilerinin nasıl aktarılacağı adım adım anlatılmaktadır. Konuşmacı, akademik yazımın deneyimle kazanılabilecek bir beceri olduğunu ve farklı veritabanlarını kullanmanın önemini vurgulamaktadır.
Bu video, bir eğitim içeriği olup, konuşmacı Google Akademik platformunun kullanımını detaylı şekilde anlatmaktadır.. Video, Google Akademik'in temel özelliklerini adım adım göstermektedir. Öncelikle profil oluşturma ve giriş yapma, ardından arama yapma, kitaplık oluşturma ve etiketleme, uyarı listesi oluşturma, yazar takibi, metrikler ve gelişmiş arama özellikleri gibi fonksiyonlar örneklerle açıklanmaktadır. Özellikle araştırmacılar için literatür taraması ve takibi yapmak isteyenler için faydalı bilgiler içermektedir.
Bu eğitim videosunda, Çankırı Karatekin Üniversitesi Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü yüksek lisans öğrencisi Turan Kambu, literatür taraması veya kaynak taraması ile ilgili stratejileri anlatıyor.. Video, bilgi erişim kuralını açıklayarak başlıyor ve ardından gelişmiş arama fonksiyonlarının nasıl kullanılacağını detaylı şekilde gösteriyor. "AND" ve "OR" mantığı, çift tırnak kullanımı, başlık filtreleme ve yazar filtreleme gibi teknikler örneklerle açıklanıyor. Turan Kambu, bilgi okuryazarlığı konusuyla ilgili senaryo üzerinden Dergipark ve DOAJ gibi veritabanlarında pratik filtreleme uygulamaları yapıyor ve izleyicilere nasıl etkili bir tarama yapabileceklerini gösteriyor.
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan akademik yazım sürecinde literatür taraması yapma konusunda kapsamlı bir eğitim içeriğidir.. Video, literatür taramasının araştırma sürecindeki önemi ile başlayıp, Mendeley programının temel özelliklerini ve kullanımını adım adım göstermektedir. İçerikte programın nasıl indirileceği, kurulacağı, arayüzü tanıtılmakta, literatür kaynaklarının sınıflandırılması anlatılmakta ve örnek bir araştırma sorusu üzerinden (üniversite öğrencilerinin uzaktan eğitime yönelik tutumları) literatür taraması süreci gösterilmektedir.. Eğitimde ayrıca Dergipark ve YÖK Tez Merkezi gibi Türkçe kaynakların nasıl kullanılacağı, PDF dosyalarında arama yapma, atıf yapma, kaynakça oluşturma işlemleri ve programın otomatik bilgi toplama özelliği detaylı olarak açıklanmaktadır. Video, akademik yazım kuralları hakkında bilgiler de içermektedir.
Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan akademik çalışmalarda literatür taraması ve sonuç bölümlerinin nasıl hazırlanacağını anlatan kapsamlı bir eğitim içeriğidir.. Video, literatür taramasının ne olduğunu, kaynak taramasından farkını ve farklı düzenleme şekillerini açıklayarak başlıyor. Ardından kavram analizi yaparken dikkat edilmesi gereken temel başlıklar (tanımlar, bileşenler, boyutlar, özellikler, kavramın önemi, etkileri, etkileyen faktörler) örneklerle anlatılıyor. Son bölümde ise araştırma sonuçlarının nasıl sunulacağı, tartışma bölümünün önemi ve sonuç bölümünde ana sonuçların ve önerilerin nasıl belirtilmesi gerektiği açıklanıyor.. Eğitim içeriğinde tükenmişlik kavramı üzerinden literatür taraması yapma süreci adım adım gösterilmekte, yabancı ve yurtiçi çalışmaların nasıl değerlendirilmesi gerektiği, bulguların nasıl özetlenmesi gerektiği ve tartışma bölümünün okuyucunun kendi kararını vermesine olanak sağlayacağı vurgulanmaktadır.
Bu video, "Yapay Zeka Günlükleri" serisinin bir parçası olup, konuşmacı sosyal medyada sıkça sorulan "yapay zekayı kullanarak tez veya makale nasıl yazabiliriz?" sorusuna cevap veriyor.. Videoda, Microsoft'un Bing yapay zeka aracının nasıl kullanılacağı adım adım gösteriliyor. Konuşmacı, Bing'i eğitmek için önce bir çerçeve çizmenin önemini vurguluyor ve ardından Dergipark sitesinden yararlanarak literatür taraması yapma sürecini uygulamalı olarak gösteriyor. Video, yapay zekayı tez ve makale yazma sürecinde nasıl etkili bir şekilde kullanabileceğinizi gösteren pratik bir rehber niteliğindedir.