Ayıplı malda satıcının sorumlulukları: Seçimlik haklara saygı: Satıcı, tüketicinin ayıplı mala ilişkin seçimlik haklarını (sözleşmeden dönme, bedelden indirim isteme, ücretsiz onarım veya ayıpsız misli ile değiştirme) yerine getirmekle yükümlüdür. Masrafların karşılanması: Ücretsiz onarım veya malın ayıpsız misli ile değiştirilmesi durumlarında tüm masraflar (kargo, montaj, sökme, taşıma gibi) satıcıya aittir. Zamanaşımı: Ayıplı maldan sorumluluk, malın teslim tarihinden itibaren iki yıllık zamanaşımına tabidir. İspat yükü: Ayıplı malın teslim anında mevcut olduğunu tüketici bildirdiğinde, satıcının ayıbın kendisinden kaynaklanmadığını ispat etmesi gerekir. Ağır kusur durumu: Satıcının ağır kusurlu olması halinde, ayıptan sorumluluk sözleşmesi ile kaldırılamaz. Satıcının sorumluluktan kurtulabilmesi için, ayıbın tüketicinin kullanım hatasından veya malın doğası gereği ortaya çıkan bir sebepten kaynaklandığını ispat etmesi gerekir.