Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Ayıplı malda satıcının sorumlulukları:
- Seçimlik haklara saygı: Satıcı, tüketicinin ayıplı mala ilişkin seçimlik haklarını (sözleşmeden dönme, bedelden indirim isteme, ücretsiz onarım veya ayıpsız misli ile değiştirme) yerine getirmekle yükümlüdür 14.
- Masrafların karşılanması: Ücretsiz onarım veya malın ayıpsız misli ile değiştirilmesi durumlarında tüm masraflar (kargo, montaj, sökme, taşıma gibi) satıcıya aittir 4.
- Zamanaşımı: Ayıplı maldan sorumluluk, malın teslim tarihinden itibaren iki yıllık zamanaşımına tabidir 13. Konut veya tatil amaçlı taşınmaz mallarda ise bu süre beş yıldır 13.
- İspat yükü: Ayıplı malın teslim anında mevcut olduğunu tüketici bildirdiğinde, satıcının ayıbın kendisinden kaynaklanmadığını ispat etmesi gerekir 4.
- Ağır kusur durumu: Satıcının ağır kusurlu olması halinde, ayıptan sorumluluk sözleşmesi ile kaldırılamaz 2.
Satıcının sorumluluktan kurtulabilmesi için, ayıbın tüketicinin kullanım hatasından veya malın doğası gereği ortaya çıkan bir sebepten kaynaklandığını ispat etmesi gerekir 4.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: