• Buradasın

    Tüketici hakem heyeti KDV'yi geri alabilir mi?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Evet, tüketiciler, konut kredisi kullanarak aldıkları daireler için ödedikleri KDV'yi geri alabilirler 12.
    Bu konuda, 3095 sayılı Katma Değer Vergisi Kanunu'nun 17. maddesi ve 116 seri numaralı Katma Değer Vergisi Genel Tebliği'nin 4/2 maddesi dayanak olarak gösterilebilir 12. İlgili maddeler, fazla veya yersiz hesaplanan KDV'nin öncelikle satıcı tarafından alıcıya iade edileceğini belirtir 12.
    Tüketiciler, ödedikleri KDV tutarına göre, 2320 liraya kadar bağlı bulundukları Kaymakamlık Hakem Heyetlerine, 2320-3480 lira arasındaki tutarlar için Ticaret İl Müdürlükleri bünyesindeki İl Hakem Heyetlerine, 3480 lira ve üzerinde ise Tüketici Mahkemelerine başvurarak haksız alınan bu bedelin geri iadesini talep edebilirler 12.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Tüketici hakem heyeti kararı ilam niteliğinde mi?

    Evet, Tüketici Hakem Heyeti kararları ilam niteliğindedir. İlam niteliğinde olması, bu kararların mahkeme kararları gibi değerlendirilmesini ve ilamlı icra takibi ile uygulanabilmesini sağlar.

    Tüketici Hakem Heyeti kararı kesinleştikten sonra ne olur?

    Tüketici Hakem Heyeti kararının kesinleşmesinden sonra şu adımlar izlenir: 1. Kararın Tebliği: Karar, taraflara yazılı olarak tebliğ edilir ve e-devlet üzerinden de erişilebilir. 2. Uygulanması: Kararın uygulanması için tüketicinin ve satıcının karar doğrultusunda hareket etmesi gerekir. 3. İcra Takibi: Eğer satıcı veya hizmet sağlayıcı karara uymazsa, tüketici icra takibi başlatabilir. 4. Haciz İşlemleri: Borçlu 7 gün içinde ödeme yapmazsa, haciz işlemleri başlatılır. Önemli Notlar: Tüketici Hakem Heyeti kararları, kesinleştikten sonra mahkeme kararı gibi icra edilebilir ve 10 yıllık zamanaşımına tabidir. Karara itiraz edilmesi durumunda, icra takibi durur.

    Tüketici hakem heyeti KDV'yi kim öder?

    Tüketici hakem heyeti kararında, uyuşmazlığın tüketici lehine sonuçlanması durumunda, tebligat ve bilirkişi ücretleri kararın tebliğinden itibaren bir ay içinde karşı tarafça ilgili vergi dairesi müdürlüğüne ödenir. Bu durumda, KDV'nin kim tarafından ödeneceğine dair bir bilgi bulunamamıştır. Ancak, 3065 sayılı Katma Değer Vergisi Kanunu uyarınca konut satışında vergi mükellef ve sorumlularının, işlemi gerçekleştiren ve tüketiciye konutun teslimini yapan ya da satışa ilişkin faturayı düzenleyen müteahhit veya inşaat şirketi olduğu belirtilmiştir.

    Tüketici Hakları Hakem Heyeti hangi durumlarda dilekçe kabul eder?

    Tüketici Hakları Hakem Heyeti, aşağıdaki durumlarda dilekçe kabul eder: Tüketici işlemi olması. Parasal sınırın altında olması. Yazılı başvuru. Başvuru için, uyuşmazlık konusunu içeren bir dilekçe hazırlanmalı ve varsa konuyla ilgili deliller ile birlikte ilgili hakem heyetine teslim edilmelidir.

    Tüketici Hakem Heyetine şikayette hangi deliller sunulur?

    Tüketici Hakem Heyetine şikayette sunulması gereken deliller, uyuşmazlık konusunu içeren dilekçe ile birlikte aşağıdaki belgeleri kapsar: Başvuru sahibinin bilgileri: Adı, soyadı veya unvanı, T.C. kimlik numarası (vatandaşlar için), pasaport numarası veya yabancı kimlik numarası (diğer ülke vatandaşları için), adresi ve varsa diğer iletişim bilgileri. Şikayet edilene ilişkin bilgiler: Varsa vekilin adı, soyadı, vergi kimlik numarası ve adresi. Uyuşmazlık konusu ve talep: Türk Lirası cinsinden uyuşmazlık değeri ve başvuru sahibinin talebi. Deliller: Varsa delil oluşturan ilgili belgeler. Uyuşmazlık değerinin döviz cinsinden olması durumunda, bu değer başvuru tarihindeki Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası’nın belirlediği efektif döviz satış kuru esas alınarak Türk Lirası'na çevrilir. Başvurunun geçerli olabilmesi için, uyuşmazlıkla ilgili başvuru formunun eksiksiz doldurulması ve varsa bilgi ve belgelerin Tüketici Bilgi Sistemi'ne (TÜBİS) yüklenmiş olması gerekir.

    Hangi durumlarda tüketici hakem heyetine şikayet edilir?

    Tüketici hakem heyetine başvurulabilecek bazı durumlar: Ayıplı mal veya hizmet: Satıcının belirttiği veya ürün/hizmet açıklamalarında belirtilen özelliklerin bulunmaması. Sözleşme şartlarının ihlali: Satış sözleşmesinde belirlenen şartların yerine getirilmemesi. Fazla ücret talebi veya haksız fiyat artışı: Bir ürün ya da hizmet için talep edilen fiyatın, belirlenen fiyatları aşması. Garanti kapsamı ve iade şartları: Ürünlerde garanti süresi içinde yaşanan arızalar ve iade prosedürlerine ilişkin anlaşmazlıklar. Fazla kredi veya taksit talebi: Kredi kartı veya taksitli alışverişlerde, satıcıların sözleşmeye aykırı olarak fazla ödeme talep etmesi. Başvuru için gereken koşullar: Başvuru yapılacak uyuşmazlığın değeri, 2025 yılı için 149.000 TL'nin altında olmalıdır. Başvurular, tüketicinin yerleşim yerinin bulunduğu veya tüketici işleminin yapıldığı yerdeki tüketici hakem heyetine yapılır. Başvuru, e-Devlet üzerinden veya ilgili heyetlere şahsen, posta yoluyla ya da Tüketici Bilgi Sistemi (TÜBİS) aracılığıyla yapılabilir.

    Tüketici Hakem Heyetinden gelen sonuç kesin mi?

    Tüketici Hakem Heyeti kararları bağlayıcıdır, yani tarafları kesin olarak bağlar. Ancak, karara karşı itiraz yolu açıktır.