• Buradasın

    Takside fazla para isteyen taksici nereye şikayet?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Taksicinin fazla para istemesi durumunda şikayet edilebilecek yerler:
    • Taksiciler Esnaf Odası: 444 15 23 numaralı telefon aranarak şikayet edilebilir 135.
    • İstanbul Büyükşehir Belediyesi Beyaz Masa: 153 numaralı hat üzerinden şikayet iletilebilir 345.
    Ayrıca, şikayet işlemi İstanbul Büyükşehir Belediyesi ALO 153 hattı üzerinden sosyal medya, Beyazmasa uygulaması, yüz yüze başvuru, SMS ve faks yoluyla da gerçekleştirilebilir 345.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Alo taksi şikayet edince ne olur?

    Alo taksi şikayet edince genellikle şu süreç izlenir: 1. Şikayet alınır. 2. Kayıt altına alınır. 3. İlgili müdürlüğe iletilir. 4. Çözüm üretilir. 5. Çözüm, başvurucuya bildirilir. İstanbul'da taksilere yönelik şikayetler, İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nin (İBB) 153 İhbar Hattı'na yapılır.

    İstanbul taksi sorunu nasıl çözülür?

    İstanbul'daki taksi sorununun çözümü için şu öneriler öne çıkmaktadır: Taksi sayısının artırılması: İstanbul Teknik Üniversitesi öğretim üyesi Prof. Dr. Hüseyin Murat Çelik, İstanbul'da taksiler için arz açığı olduğunu ve çözümün taksi sayısının artırılmasından geçtiğini belirtmiştir. Dijital sistemlerin yaygınlaştırılması: Yıldız Teknik Üniversitesi öğretim üyesi Prof. Dr. Halit Özen, taksi sorununun çözümünde en etkili yöntemin dijital sistemlerin yaygınlaştırılması olduğunu ifade etmiştir. Plaka ihalelerinin yapılması: Danıştay'ın "Taksicilik kamu hizmetidir. Sonsuza kadar devredilemez" kararı doğrultusunda, plaka ihalelerinin süreli yapılması önerilmektedir. Mevcut sistemin kurumsallaştırılması: İBB'nin mülkiyetinde olan taksilerle piyasaya çıkarak kuralları İBB'nin belirlemesi ve taksilerin bireysel olarak değil, kurumsal bir şekilde işletilmesi gerektiği belirtilmektedir. Şoförlere eğitim verilmesi: Yeni İBB yönetiminin taksicilere eğitim vermesi gerektiği ifade edilmektedir. Ayrıca, yolcu ve mesafe seçimi yapan taksiciler için şikayet mekanizmasının geliştirilmesi ve bu tür davranışlar sergileyen sürücülerin cezalandırılması da önerilen çözümler arasındadır.

    Taksi şikayetlerini hangi bakanlık alıyor?

    Taksi şikayetlerini İçişleri Bakanlığı almaktadır.