5510 sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanunu'nun 91. maddesi, afet ve diğer mücbir sebep hallerinde belgelerin verilme süresi ve primlerin ertelenmesini düzenler. Bu maddeye göre: - Ticari veya ekonomik kayıplara uğrayan işverenler, bu durumu belgelemeleri ve prim ödeme aczine düştüklerini kanıtlamaları şartıyla, vakanın veya afetin meydana geldiği tarihten itibaren üç ay içinde talepte bulunabilirler. - Prim borçları, afet tarihinden önce ödeme süresi dolmuş mevcut borçlar ve afetin meydana geldiği tarihten itibaren tahakkuk edecek üç aylık borçlar olmak üzere, olayın meydana geldiği tarihten itibaren bir yıla kadar Kurumca ertelenebilir. - Aylık prim ve hizmet belgeleri, afetin meydana geldiği ayı takip eden üç ay içinde Kuruma verildiğinde, süresinde verilmiş sayılır. - Genel hayatı etkileyen afetlerde, Kurum, prim borçlarının ertelenmesi ve ödeme sürelerinin belirlenmesi konularında yetkili kılınmıştır.