Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
5510 sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanunu'nun 91. maddesi, afet ve diğer mücbir sebep hallerinde belgelerin verilme süresi ve primlerin ertelenmesini düzenler 12.
Bu maddeye göre:
- Ticari veya ekonomik kayıplara uğrayan işverenler, bu durumu belgelemeleri ve prim ödeme aczine düştüklerini kanıtlamaları şartıyla, vakanın veya afetin meydana geldiği tarihten itibaren üç ay içinde talepte bulunabilirler 12.
- Prim borçları, afet tarihinden önce ödeme süresi dolmuş mevcut borçlar ve afetin meydana geldiği tarihten itibaren tahakkuk edecek üç aylık borçlar olmak üzere, olayın meydana geldiği tarihten itibaren bir yıla kadar Kurumca ertelenebilir 12.
- Aylık prim ve hizmet belgeleri, afetin meydana geldiği ayı takip eden üç ay içinde Kuruma verildiğinde, süresinde verilmiş sayılır 2.
- Genel hayatı etkileyen afetlerde, Kurum, prim borçlarının ertelenmesi ve ödeme sürelerinin belirlenmesi konularında yetkili kılınmıştır 12.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: