• Buradasın

    Memurluk

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Genel affa uğrayan kişi memur olabilir mi?

    Genel affa uğrayan kişi, 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'nun 48/A-5 maddesinde sayılan suçlardan mahkum olmadığı takdirde memur olabilir. Bu maddede yer alan suçlar şunlardır: Devletin güvenliğine karşı suçlar; Anayasal düzene ve bu düzenin işleyişine karşı suçlar; Zimmet, irtikap, rüşvet, hırsızlık, dolandırıcılık, sahtecilik; Güveni kötüye kullanma, hileli iflas. Genel af, ceza mahkûmiyetini ve sonuçlarını bir bütün olarak ortadan kaldırır. Memuriyete dönüş için, ilgili kurumun yönetmelikleri ve yasal prosedürler doğrultusunda Danıştay veya İdare Mahkemesi'ne başvuru yapılabilir.

    125/A kınama cezası nedir?

    125/A kınama cezası, 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'nun 125. maddesinin A bendinde belirtilen disiplin cezalarından biridir. Kınama cezası, memura görevinde ve davranışlarında kusurlu olduğunun yazı ile bildirilmesidir. Kınama cezasını gerektiren bazı fiil ve haller şunlardır: Hizmet dışında devlet memurunun itibar ve güven duygusunu sarsacak nitelikte davranışlarda bulunmak; Devlete ait resmi araç, gereç ve benzeri eşyayı özel işlerinde kullanmak; Devlete ait resmi belge, araç, gereç ve benzeri eşyayı kaybetmek. Kınama cezası, disiplin amirleri tarafından verilir.

    40 yaş üstü alim olur mu?

    Evet, 40 yaş üstü alımlar olabilir. Bazı kamu kurumlarında yaş sınırı aranmazken, bazılarında üst yaş sınırı bulunabilir. Ayrıca, girişimcilik gibi alanlarda da 40'lı yaşlar, deneyim ve bilgi birikimi sayesinde başarılı olunabilecek bir dönem olarak değerlendirilmektedir.

    Sayıştay denetçi yardımcılığı memur mu?

    Evet, Sayıştay denetçi yardımcılığı memurdur. Sayıştay denetçi yardımcıları, 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'nun 48. maddesinde belirtilen genel nitelikleri taşımak zorundadır.

    Belediyede çalışan işçi başka bir kuruma nasıl atanır?

    Belediyede çalışan bir işçinin başka bir kuruma atanması, teknik olarak mümkün değildir çünkü bu konuda yasal bir düzenleme bulunmamaktadır. Ancak, belediyeden istifa ederek ve yeni kurumla iş sözleşmesi yaparak geçiş yapılabilir. Özel bir kanun ile düzenleme yapılması durumunda, işçi nakli mümkün olabilir.

    Sözleşmeli memurlar hangi haklardan yararlanamaz?

    Sözleşmeli memurların yararlanamadığı bazı haklar şunlardır: Kademe ilerlemesi: Sözleşmeli personel, hizmet sözleşmesi esaslarına aykırı hareket etmesi nedeniyle kademe ilerlemesinin durdurulması veya üstü ceza gerektiren fiil ve hâllerde disiplin kurulunun kararı ve atamaya yetkili amirin onayı ile görevinden alınabilir. İş sonu tazminatı: Sözleşmeli personel, belirli koşulları sağlamadığı sürece iş sonu tazminatı alamaz. Başka bir işte çalışma: Sözleşmeli personel, görev yeri dışında ve başka bir işte çalıştırılamaz. Proje süresi dolması: Bir proje kapsamında işe alınan sözleşmeli personel, istihdam edildiği projenin sözleşmede öngörülen süreden önce tamamlanması durumunda görevinden alınır. Ayrıca, sözleşmeli personel, belirli durumlarda (örneğin, niteliklerini kaybetmesi, mazeretsiz göreve gelmemesi) sözleşmesi feshedilerek herhangi bir tazminat alamaz.

    KPSS p93 ile hangi memurluklar var?

    KPSS P93 puan türü ile alım yapılan bazı memurluklar: Zabıta memuru (belediyelerde); Şoför (kamu kurumlarında); Memur (üniversiteler ve kamu kurumlarında); İşletmen ve kontrolör; Veri hazırlama ve kontrol işletmeni; Anbar memuru; Hizmetli; Kaloriferci; Polis; Astsubay; Sekreter. Ayrıca, 2025 yılı için Gelir İdaresi Başkanlığı gibi kurumlar memur ve denetim elemanı pozisyonları için 80-85 puan aralığında alım yapmaktadır. KPSS P93 puanı, üniversitelerin önlisans bölümlerinden mezun olan adayların katıldığı KPSS önlisans sınavı sonrası oluşur.

    Memurların uyması gereken kurallar nelerdir?

    Memurların uyması gereken bazı kurallar: Sadakat ödevi: Anayasa ve kanunlara bağlı kalmak, milletin hizmetinde kanunları uygulamak. Tarafsızlık: Siyasi partilere üye olamazlar ve siyasi davranışlarda bulunamazlar. Basına bilgi verme yasağı: Görevleri hakkında basına bilgi veya demeç veremezler. Ticaret yasağı: Ticaret ve diğer kazanç getirici faaliyetlerde bulunamazlar. Resmi belge ve gereçleri iade etme: Görevleri sona erdiğinde resmi belge ve gereçleri iade etmek zorundadırlar. İşbirliği içinde çalışma: Amirleri ve çalışma arkadaşlarıyla iş birliği içinde çalışmak zorundadırlar. Kılık ve kıyafet: "Kamu Kurum ve Kuruluşlarında Çalışan Personelin Kılık ve Kıyafetine Dair Yönetmelik" hükümlerine uymak zorundadırlar. Kanunlara uyma: Emirlere uymak zorundadır, ancak Anayasa, kanun ve diğer mevzuat hükümlerine aykırı emirleri yerine getirmezler.

    Teknik öğretmen 3600 ek göstergeden yararlanabilir mi?

    Evet, teknik öğretmen 3600 ek göstergeden yararlanabilir, ancak bu, ilk atama sırasında 1 ila 4. dereceli bir kadroya atanma şartına bağlıdır. Eğer teknik öğretmen, Genel İdare Hizmetleri Sınıfına (GİH) ilk geçişinde 1 ila 4. dereceli bir kadroya atanmışsa, daha sonra kazanılmış hak aylığı birinci dereceye geldiğinde, eğitim ve öğretim hizmetleri sınıfında birinci derece için belirlenen 3600 ek göstergeden emeklilik işlemlerinde yararlanabilir. Ancak, ilk atamasının 1 ila 4. dereceli kadrolarda yapılmamış olması durumunda, daha sonra kazanılmış hak aylığı 1-4 arasına gelse bile, teknik öğretmen 3600 ek göstergeden yararlanamaz.

    Engelli memur refakat izni nasıl kullanılır?

    Engelli memur refakat izninin nasıl kullanılacağına dair bilgi bulunamadı. Ancak, genel olarak refakat izni kullanımı şu adımları içerir: 1. Sağlık Raporu: Yakınının rahatsızlığını kanıtlayan sağlık raporu alınır. 2. Dilekçe: Çalışılan kuruma, refakat izni talebini içeren bir dilekçe sunulur. 3. Onay: Kurum, belgeleri inceleyerek izni onaylar. Özel Sektörde Durum: Özel sektörde refakat izni, işveren ile işçi arasındaki anlaşmaya bağlıdır.

    İklimlendirme bölümü memurluk yapabilir mi?

    İklimlendirme ve Soğutma Teknolojisi bölümü mezunları, memurluk yapabilir. İklimlendirme ve Soğutma Teknolojisi, 2 yıllık bir ön lisans programıdır ve mezunları "iklimlendirme soğutma teknikeri" olarak adlandırılır. Atama süreci ve gerekli puanlar zamanla değişebileceğinden, güncel bilgiler için ilgili kurumların resmi web siteleri ziyaret edilmelidir.

    Yüz kızartıcı suç memurluğa engel mi?

    Evet, yüz kızartıcı suçlar memuriyete engeldir. 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'nun 48/5. maddesinde sayılan yüz kızartıcı suçlardan mahkum olan kişiler, devlet memuru olamaz; eğer devlet memuru iseler memuriyetleri sona erer. Bu suçlar arasında anayasal düzene karşı suçlar, zimmet, irtikap, rüşvet, hırsızlık, dolandırıcılık, sahtecilik, güveni kötüye kullanma, hileli iflas, ihaleye fesat karıştırma, edimin ifasına fesat karıştırma, suçtan kaynaklanan malvarlığı değerlerini aklama ve kaçakçılık suçları yer alır. Ancak, hükmün açıklanmasının geri bırakılması (HAGB) kararı, tek başına memuriyete engel değildir.

    Hükümlü memur kamuda çalışabilir mi?

    Hükümlü bir kişinin kamuda çalışabilmesi, aldığı cezanın türüne ve süresine bağlıdır: 1 yıl veya daha fazla hapis cezası: Kasten işlenen bir suçtan ötürü 1 yıl veya daha fazla süreyle hapis cezasına hükmedilmiş kişiler, memur olarak kabul edilmez ve memuriyetleri sona erer. Ertelenen hapis cezası: Ertelenen hapis cezası 1 yıl veya daha fazla ise, kişi devlet memurluğuna kabul edilmez; ancak ceza 1 yılın altındaysa, memuriyet statüsüne son verilmez, kişi denetim süresi boyunca görevden uzaklaştırılır. Affa uğramış cezalar: 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'na göre, affa uğramış olsa bile belirli suçlardan mahkum olanlar memur olamaz. Eski hükümlüler ise, belirli koşulları sağladıklarında kamu kurum ve kuruluşlarında işçi olarak istihdam edilebilirler.

    Ortaöğretim memurluk tercihleri nasıl yapılır?

    Ortaöğretim memurluk tercihleri şu şekilde yapılır: 1. KPSS puanının öğrenilmesi. 2. İlgili meslek gruplarının belirlenmesi. 3. Çeşitli kadro ilanlarının araştırılması. 4. Başvuru koşullarının incelenmesi. 5. Özgeçmişin güncellenmesi. 6. Vakıf ve kamu kurumlarının takip edilmesi. 7. Başvuru tarihinin takvim üzerinde işaretlenmesi. Tercih işlemleri, 10-17 Temmuz 2025 tarihleri arasında, ÖSYM'nin ais.osym.gov.tr adresinden T.C. kimlik numarası ve aday şifresiyle bireysel olarak yapılacaktır. Tercih yaparken dikkat edilmesi gereken bazı önemli noktalar: Kendi ilgi alanları, yetenekleri ve kariyer hedefleri göz önünde bulundurulmalıdır. Tercih edilecek kadroların gereksinimleri dikkate alınmalıdır. Başarı sıralaması ve iş imkanları araştırılmalıdır. Detaylı bilgi için ÖSYM'nin KPSS-2025/1 Tercih Kılavuzu'na başvurulabilir.

    Memur olmadan önce sigortalı çalışma süresi nasıl değerlendirilir?

    Memur olmadan önce sigortalı çalışma süresi, 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'na göre şu şekillerde değerlendirilebilir: Kazanılmış hak aylığında artış: Teknik hizmetler, sağlık hizmetleri, avukatlık hizmetleri ve basın hizmetleri gibi belirli meslek gruplarında, memuriyet öncesi sigortalı çalışma süresi, belirli oranlarda dikkate alınarak kazanılmış hak aylığında artış sağlanabilir. Emekli keseneğine esas ayda artış: Memurluk öncesi ve sonrası hizmetlerin birleştirilmesi şartıyla, emekli keseneğine esas ayda artış mümkün olabilir. Kademe ve derece ilerlemesinde etki: Memurluk öncesi sigortalı çalışma süresi, maaşları doğrudan etkilemese de emekli aylıklarını artırabilir. Değerlendirmenin yapılabilmesi için hizmet birleştirmesinin memuriyete girişte yapılması gereklidir. Ayrıca, memuriyet öncesi sigortalı çalışılan süreler, yalnızca emeklilik sürelerine eklenir ve bu süreler için ikramiye alınamaz; yalnızca memur olarak geçirilen süreler için ikramiye hak edilebilir.

    657 ek gösterge tablosu nedir?

    657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'na tabi kurumların kadrolarında bulunan personelin aylık ve ek göstergeleri, "ek gösterge tablosu" ile belirlenir. Ek gösterge tablosu, hizmet sınıfları, görev türleri ve aylık alınan dereceler dikkate alınarak, bu kanuna ekli I ve II sayılı cetvellerde gösterilen ek gösterge rakamlarının eklenmesi suretiyle hesaplanır. Bu ek göstergeler, ilgililerin belirtilen sınıf ve görevlerde bulundukları sürece ödemelere esas alınır, ancak terfi bakımından kazanılmış hak sayılmaz. Ek gösterge tablosuna şu sitelerden ulaşılabilir: sason.meb.gov.tr; mevzuat.gov.tr; kamusen.org.tr.

    Kurumlar arası geçiş neden zor?

    Kurumlar arası geçişin zor olmasının bazı nedenleri şunlardır: Muvafakat eksikliği. Kademe denkliğinin sağlanmaması. Asalet tasdikinin yapılmamış olması. Kurumların yapısal farklılıkları. Yasal şartların sağlanmaması. Bu süreçte yaşanan zorluklar, idari yargı mercilerinde iptal davası açma hakkı doğurabilir.

    1 kademeden 2 kademeye geçiş nasıl yapılır?

    1 kademeden 2 kademeye geçiş, yani kademe ilerlemesi, belirli şartların sağlanması durumunda gerçekleşir: En az bir yıl çalışma: Memurun bulunduğu kademede en az bir yıl çalışmış olması gerekir. Olumlu sicil: O yıl içinde olumlu sicil almış olmalıdır. İlerleyebilecek kademe bulunması: Çalıştığı derecede daha ileri bir kademenin olması gereklidir. Kademe ilerlemesi, memurun maaş ve kıdeminin artmasını sağlar, ancak görev, yetki ve sorumluluklarda değişiklik yapmaz. İstisnai durumlar: Muvazzaf askerlik: Askerlik hizmeti yapan ve aday memur olarak atanan kişiler, askerlik sürelerinin değerlendirilmesiyle kademe ilerlemesi yapabilir. Özel sektör deneyimi: 36. maddenin (E) bendine göre, özel sektörde geçen hizmet süreleri de kademe ve derece ilerlemesinde değerlendirilebilir.

    Hangi memurluklar işçi olarak alınır?

    Hangi memurlukların işçi olarak alındığına dair bilgi bulunamadı. Ancak, kamu kurum ve kuruluşlarında işçi olarak istihdam edilebilecek bazı gruplar şunlardır: Engelli ve eski hükümlüler. Kamulaştırmayı yapan kamu kurum ve kuruluşları. Terörle mücadelede yaralananlar ve üstün başarılı personel. Kamu kurum ve kuruluşlarının işçi alımlarıyla ilgili güncel bilgilere Türkiye İş Kurumu'nun (İŞKUR) internet sitesinden ulaşılabilir.

    657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'na göre sözleşmeli personel çalıştırma esasları nelerdir?

    657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'na göre sözleşmeli personel çalıştırma esaslarından bazıları şunlardır: Sözleşme süresi: Sözleşmeli personel ile imzalanacak hizmet sözleşmeleri, mali yıl ile sınırlıdır. Görev yeri: Personel, sözleşmelerinde belirtilen görev yeri dışında çalıştırılamaz. Ücret: Personelin ücreti; pozisyon unvanı, eğitim düzeyi ve hizmet süresi dikkate alınarak tespit edilir. Başka işte çalıştırılma: İlgililer, sözleşmelerinde belirtilen görev dışında başka bir işte çalıştırılamaz. Emeklilik: 65 yaşını bitirmiş olanlar sözleşmeli olarak çalıştırılamaz. İzin: Personele, eşinin doğum yapması halinde iki gün, kendisinin veya çocuğunun evlenmesi, annesinin, babasının, eşinin, çocuğunun veya kardeşinin ölümü halinde ve her olay için üç gün ücretli mazeret izni verilir. Atama: Sözleşmeli personelden aynı kurumda üç yıllık çalışma süresini tamamlayanlar, talep etmeleri halinde bulundukları yerde aynı unvanlı memur kadrolarına atanır.