• Buradasın

    KamuGörevlileri

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Sendika temsilcileri hangi durumlarda izin alır?

    Sendika temsilcilerinin izin alabileceği bazı durumlar: Mazeret izni: 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'nun 104. maddesinin (Ç) bendine göre, sendika işyeri temsilcileri ve yönetim kurulu üyeleri, sendikal faaliyetlerde bulundukları sürece yılda 10 günü geçmemek üzere mazeret izni alabilirler. Eğitim ve toplantı izinleri: Sendika temsilcileri, konferans, seminer, yönetim, denetim, onur kurulu, temsilciler meclisi gibi toplantılara katılmaları için sendikanın yazılı talebi üzerine yılda toplam 24 gün ücretli izin alabilirler. Genel kurul izinleri: Genel kurullarda görev alacak temsilcilere, genel kurul süresi kadar ücretli izin verilir. Acil durumlar: Sendika temsilcileri, acil ve gerekli hallerde, genel merkez veya şube tarafından aranmaları durumunda, işverene haber vermek ve müsaade almak şartıyla, mesai saatlerinde de olsa sendikacılarla görüşme serbestliğine sahiptir.

    İrtikap nedir?

    İrtikap, kamu görevlisinin, görevinin sağladığı nüfuzu veya güveni kötüye kullanarak, muhatap olduğu kişilerden yarar sağlamaya veya bu kişileri yarar sağlama yönünde vaatte bulunmaya yönlendirmesi ile oluşan bir suçtur. İrtikap suçu üç farklı şekilde işlenebilir: 1. İcbar (zorlama) suretiyle irtikap: Kamu görevlisinin, kendisine veya başkasına fayda sağlaması ya da vaatte bulunması için bir kişiyi zorlaması. 2. İkna suretiyle irtikap: Kamu görevlisinin, hileli davranışlarla kişiyi çıkar sağlamaya veya vaatte bulunmaya ikna etmesi. 3. Hatadan yararlanma suretiyle irtikap: Kişinin hatasından faydalanarak, hukuka aykırı bir şekilde yarar sağlanması. İrtikap suçu, Türk Ceza Kanunu'nun "Kamu İdaresinin Güvenirliğine ve İşleyişine Karşı Suçlar" bölümünde yer alır.

    Aylıksız izindeyken sendikaya üye olunur mu?

    Aylıksız izindeyken sendikaya üye olunabilir, ancak bu durum izne ayrılma sebebine göre değişiklik gösterebilir. Askerlik veya diğer sebeplerle izne ayrılan ve çalışmayan personelin sendika üyeliği askıya alınır. Başka bir kurumda görev yapmak üzere aylıksız izne ayrılan personel, gittiği kurumun hizmet kolu üyesi olduğu sendika ile aynı ise üyeliğini sürdürür; farklı ise üyeliği sona erer. Sendika yöneticisi olarak aylıksız izne ayrılan personelin üyeliği devam eder, ancak üyelik aidatı kesilmez.

    Emniyet müdürü özel plakası nedir?

    Emniyet müdürü özel plakası, beyaz zemin üzerine kırmızı renkli harf ve rakamlardan oluşan, bağlı bulunulan ile ait üst düzey kamu görevlilerinin makam araçlarında kullanılan plakadır. Bu plakalar, rektör, kaymakam ve emniyet müdürü gibi devletin çeşitli kademelerinde görev alan üst düzey yetkililere tahsis edilir.

    265 sayılı kanun nedir?

    265 sayılı kanun, farklı bağlamlarda çeşitli kanunlara atıfta bulunabilir. İşte bazı örnekler: Türk Ceza Kanunu (TCK) Madde 265: "Görevi Yaptırmamak İçin Direnme Suçu" olarak bilinir. Turizm ve Tanıtma Bakanlığı Kanunu: 265 sayılı bu kanuna, 1970 yılında beş madde ve bir geçici madde eklenmesi hakkında bir kanun kabul edilmiştir. Gelir Vergisi Genel Tebliği Seri No 265: Bu tebliğ, 2007 yılında yürürlüğe girmiş ve gerçek ücretlerin vergilendirilmesinde asgari geçim indirimi uygulamasını açıklamıştır.

    5510 sayılı kanunun 4 üncü maddesinin birinci fıkrasının (c) bendi kapsamında sigortalı iken 4688 sayılı kamu görevlileri sendikaları ve toplu sözleşme kanunu uyarınca sendikalar ve konfederasyonlar ile sendika şubelerinin başkanlıkları ve yönetim kurullarına seçilenlerden aylıksız izne ayrılanların prim belgelerinin gönderilmesi ve ödenmesi hakkında duyuru.

    5510 sayılı kanunun 4 üncü maddesinin birinci fıkrasının (c) bendi kapsamında sigortalı iken 4688 sayılı Kamu Görevlileri Sendikaları ve Toplu Sözleşme Kanunu uyarınca sendikalar ve konfederasyonlar ile sendika şubelerinin başkanlıkları ve yönetim kurullarına seçilenlerden aylıksız izne ayrılanların prim belgelerinin gönderilmesi ve ödenmesine ilişkin duyuru, 08/11/2015 tarihli ve 29526 sayılı Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe giren “İşveren Uygulama Tebliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Tebliğ” ile yapılmıştır. Söz konusu tebliğe göre, bu kapsamda görev yapan personelin prim belgelerinin gönderilmesi ve primlerin ödenmesine yönelik açıklamalar şu şekildedir: Prim ödeme yükümlüleri. 5510 sayılı Kanunun geçici 4 üncü maddesi kapsamında olan ve emekli kesenek ve kurum karşılıkları Mülga 5434 sayılı Kanun hükümlerine göre tespit olunan sigortalılar yönünden, aylıksız izinli sayılanlar için aylıksız izinli sayıldıkları kamu kurumlarınca ödenmesi gereken %12 oranındaki genel sağlık sigortası primleri, sendikalar ve konfederasyonlarca tahakkuk ettirilir. 5510 sayılı Kanunun yürürlüğe girdiği Ekim-2008 ayından sonra 4 üncü maddenin birinci fıkrasının (c) bendi kapsamında ilk defa sigortalı sayılanların genel sağlık sigortası primleri ise, primin ilişkin olduğu aydaki kamu personelinin maaşlarının hesabında esas tutulan katsayı rakamı ve taban aylık tutarına göre, aylıksız izne ayrıldıkları tarihteki tespit edilecek prime esas kazançları üzerinden %12 oranında tahakkuk ettirilir. Prim belgelerinin gönderilme şekli, süresi ve ödenmesi. Prim ödeme yükümlüsü kamu idarelerince genel sağlık sigortası prim tutarları, www.sgk.gov.tr internet adresinde bulunan E-SGK/Kesenek Bilgi Sistemindeki “Aylıksız İzinli Personel GSS Bildirimi” bölümünden aylık prim ve hizmet belgesi düzenlenmek suretiyle internet ortamında SGK'ya bildirilecektir. Personelin ücretsiz izne ayrıldığı tarihteki aylık ödenme zamanı dikkate alınarak; Her ayın 15’i ile müteakip ayın 14’ü arasındaki maaşını ayın 15’inde peşin veya çalıştıktan sonra alan sigortalılar için, maaş ödemelerinin yapılması gereken ayın 25’inci günü sonuna kadar prim belgeleri gönderilecek ve son gününe kadar prim tutarları ödenecektir. Her ayın 1’i ile 30’u arasındaki maaşını ayın 1’inde peşin

    Ulusal muhafizler silah taşır mı?

    Evet, Ulusal Muhafızlar silah taşıyabilir. ABD'de, Washington'da konuşlandırılan Ulusal Muhafızlara, görevleri gerektirdiğinde silah taşımalarına izin veren bir yetki tanınmıştır. Ulusal Muhafızlar, güç kullanımına yalnızca son çare olarak ve yalnızca yakın ölüm veya ciddi bedensel zarar tehdidine karşı başvurabilir.

    Ek gösterge cetveli değişti mi?

    Evet, ek gösterge cetveli değişmiştir. 15 Ocak 2023 tarihinden geçerli olmak üzere, 7417 sayılı Kanunla 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'na ekli ek gösterge cetvellerinde değişiklikler yapılmıştır. Ayrıca, Anayasa Mahkemesi'nin 15 Ocak 2023 sonrası atanan memurlara 3600 ek gösterge uygulamasından yararlanma imkanı tanıyan bir kararı bulunmaktadır.

    4688'e göre sendika üyesi kimler olamaz?

    4688 sayılı Kamu Görevlileri Sendikaları ve Toplu Sözleşme Kanunu'na göre sendika üyesi olamayacaklar şunlardır: Türkiye Büyük Millet Meclisi Genel Sekreterliği, Cumhurbaşkanlığı Genel Sekreterliği ile Millî Güvenlik Kurulu Genel Sekreterliğinde çalışan kamu görevlileri. Yüksek yargı organlarının başkan ve üyeleri, hâkimler, savcılar ve bu meslekten sayılanlar. Bu Kanun kapsamında bulunan kurum ve kuruluşların müsteşarları, başkanları, genel müdürleri, daire başkanları ve bunların yardımcıları, yönetim kurulu üyeleri, merkez teşkilâtlarının denetim birimleri yöneticileri ve kurul başkanları, hukuk müşavirleri. 100 ve daha fazla kamu görevlisinin çalıştığı işyerlerinin en üst amirleri ile yardımcıları, belediye başkanları ve yardımcıları. Yükseköğretim Kurulu Başkan ve üyeleri ile Yükseköğretim Denetleme Kurulu Başkan ve üyeleri, üniversite ve yüksek teknoloji enstitüsü rektörleri, fakülte dekanları, enstitü ve yüksek okulların müdürleri ile bunların yardımcıları. Mülkî idare amirleri. Silahlı Kuvvetler mensupları. Millî Savunma Bakanlığı ile Türk Silahlı Kuvvetleri kadrolarında (Jandarma Genel Komutanlığı ve Sahil Güvenlik Komutanlığı dahil) çalışan sivil memurlar ve kamu görevlileri. Millî İstihbarat Teşkilâtı mensupları. Bu Kanun kapsamında bulunan kurum ve kuruluşların merkezi denetim elemanları. Emniyet hizmetleri sınıfı ve emniyet teşkilâtında çalışan diğer hizmet sınıflarına dahil personel. Ceza infaz kurumlarında çalışan kamu görevlileri.

    Encümen kararı ile emekliye sevk ne demek?

    Encümen kararı ile emekliye sevk, 5510 sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanunu'na göre, belediye başkanlarının emekliye sevk işlemlerinin belediye encümeni tarafından onaylanması anlamına gelir. Bu süreçte, belediye başkanlarının emeklilik istek dilekçesinden itibaren en geç bir ay içinde belediye encümeni tarafından emekliye sevk onayının verilmesi zorunludur; encümenin bu onayı vermeme gibi bir yetkisi bulunmamaktadır.

    5510 4 madde 1 fıkra c bendi nedir?

    5510 sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanunu'nun 4. maddesinin 1. fıkrasının (c) bendi, aşağıdaki kişileri kapsar: Kuruluş ve personel kanunları veya diğer kanunlar gereğince seçimle veya atama yoluyla kamu idarelerinde göreve gelenlerden; bu görevleri sebebiyle kendilerine ilgili kanunlarında devlet memurları gibi emeklilik hakkı tanınmış olanlar ve hizmet akdi ile çalışmayanlar. Cumhurbaşkanı, başbakan, bakanlar, Türkiye Büyük Millet Meclisi üyeleri, belediye başkanları, il daimi komisyonu üyeleri. Birinci fıkranın (c) bendi kapsamında iken, bu kapsamdaki kişilerin kurduğu sendikaların veya sendika konfederasyonlarının yönetim kurullarına seçilenler. Bu fıkra kapsamındaki kişiler hakkında, 4. maddenin birinci fıkrasının (a) ve (b) bentleri kapsamında olanlar için belirlenen iş kazası ve meslek hastalığı sigortası ile genel sağlık sigortası hükümleri uygulanır.

    Zabıta memuru kaç yıl görev yapar?

    Zabıta memurlarının görev süresi, en fazla 48 saat olacak şekilde haftalık olağan çalışma saatleri ile sınırlıdır. Zabıta memurlarının terfi ederek yükselebilecekleri bazı unvanlar ve bu unvanlara atanmak için gerekli hizmet süreleri: Zabıta amirliğine atanmak için: En az lise mezunu olanlar, 4 yıllık yükseköğrenim mezunları için 2 yıl, 2 yıllık yüksekokul mezunları için 3 yıl, lise ve dengi okul mezunları için 4 yıl zabıta komiseri olarak çalışmış olmalıdır. Zabıta komiserliğine atanmak için: En az lise mezunu olanlar, 4 yıllık yükseköğrenim mezunları için 2 yıl, 2 yıllık yüksekokul mezunları için 3 yıl, lise ve dengi okul mezunları için 4 yıl zabıta memuru olarak çalışmış olmalıdır. Zabıta memurlarının emeklilik şartları ise 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu ve 5510 sayılı Sosyal Sigortalar Kanunu hükümlerine göre belirlenir.

    Etik ilke ve standartlar hangi mevzuatta yer alır?

    Etik ilke ve standartlar, 2004 yılından itibaren 5176 sayılı Kamu Görevlileri Etik Kurulu Kurulması ve Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun ve bu kanuna dayanarak çıkarılan "Kamu Görevlileri Etik Davranış İlkeleri ile Başvuru Usul ve Esasları Hakkında Yönetmelik"te yer almaktadır. Bu mevzuat, kamu görevlilerinin uyması gereken etik davranış ilkelerini belirler ve kamu yönetiminde etik kültürün yerleştirilmesini amaçlar. Ayrıca, etik ilke ve standartlar, Anayasa, 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu ve diğer çeşitli yasa ve yönetmeliklerde de dolaylı olarak mevcuttur.

    Görevi kötüye kullanma suçunda zarar şartı var mı?

    Evet, görevi kötüye kullanma suçunda zarar şartı vardır. Türk Ceza Kanunu'nun 257. maddesine göre, suçun oluşabilmesi için kamu görevlisinin görevin gereklerine aykırı hareket etmesi veya görevin gereklerini yapmakta ihmal veya geciktirme göstermesi ve bu fiil nedeniyle aşağıdaki sonuçlardan birinin gerçekleşmesi gerekir: kişilerin mağduriyetine yol açılması; kamunun zararına neden olunması; kişilere haksız bir menfaat sağlanması. Bu şartlardan herhangi biri gerçekleşmediği takdirde fail cezalandırılamaz.

    Kar yağışı öncesi çalışanlara çift maaş verilecek mi?

    Kar yağışı öncesi çalışanlara çift maaş verilmesi planlanmamaktadır. Kamu görevlilerinin çift maaş almasına sınırlama getiren düzenleme, 1 Ocak 2025 tarihinde yürürlüğe girecektir.

    Memur suçları soruşturma bürosu ne iş yapar?

    Memur Suçları Soruşturma Bürosu, 657 sayılı yasaya tabi devlet memurlarının, görevleri sırasında veya görevleri sebebiyle işledikleri suçlar hakkındaki soruşturmaları yürütür. Bu büronun görev yaptığı bazı alanlar şunlardır: 3628 sayılı Mal Bildiriminde Bulunulması, Rüşvet ve Yolsuzluklarla Mücadele Kanunu’na muhalefet edenler hakkındaki soruşturmalar; 399 sayılı KHK’nin 11. maddesinde tanımlanan, kamu iktisadi teşebbüslerinin genel müdürü, yönetim kurulu üyeleri ve diğer personelinin görevleri sırasında ve sebebiyle işledikleri suçlarla ilgili soruşturmalar; Vakıf yönetici ve çalışanlarının görevlerine ilişkin suçlara ait soruşturmalar; 5411 sayılı Bankalar Kanunu’nu ihlal edenler hakkındaki soruşturmalar; SPK’ya tabii suçlara ilişkin soruşturmalar; 2531 sayılı Kamu Görevlerinden Ayrılanların Yapamayacakları İşler Hakkında Kanun’a aykırı davrananlar hakkındaki soruşturmalar; TCK’nın 299. maddesinde düzenlenen Cumhurbaşkanına hakaret, 300. maddesinde düzenlenen devletin egemenlik alametlerini aşağılama ve 301. maddesinde düzenlenen Türk Milletini, Türkiye Cumhuriyeti Devletini, devletin kurum ve organlarını aşağılama suçlarına ilişkin soruşturmalar. Ayrıca, bu büro, üçüncü kişilerin suça iştiraki halinde soruşturmayı bir bütün olarak yürütür ve taksirli suçların, izne tabi kişilerle birlikte işlenmesi halinde de dosyayı takip eder.

    Araştırma görevlisi yeşil pasaport alabilir mi?

    Araştırma görevlilerinin yeşil pasaport alıp alamayacağı, görev yaptıkları üniversiteye göre değişiklik göstermektedir: Devlet üniversitelerinde görev yapan araştırma görevlileri, 2914 sayılı Yükseköğretim Personel Kanunu'ndaki 2018 değişikliği sayesinde 1-3. derece kadrolarda yer aldıklarında yeşil pasaport alabilirler. Vakıf üniversitelerinde görev yapan araştırma görevlilerinin yeşil pasaport alabilmesi için en az 15 yıl hizmet vermesi gerekmektedir. Yeşil pasaport alabilmek için birinci, ikinci ve üçüncü derece kadrolarda bulunmak veya bu kadrolara karşılık gösterilerek sözleşmeli olarak çalıştırılmak gerekmektedir.

    Kamu görevlileri hangi davranışlardan kaçınmalıdır?

    Kamu görevlilerinin kaçınması gereken bazı davranışlar şunlardır: Hediye alma ve menfaat sağlama: Ekonomik değeri olan ya da olmayan her türlü eşya ve menfaati kabul etmemeleri gerekir. Görevin menfaat sağlamak amacıyla kullanılması: Görev, unvan ve yetkilerini kullanarak kendileri, yakınları veya üçüncü kişiler lehine menfaat sağlamamaları gerekir. Kamu mallarının kötüye kullanımı: Kamu bina ve taşıtları ile diğer kamu malları ve kaynaklarını kamusal amaçlar dışında kullanmamaları gerekir. Savurganlık: Mesai süresi, kamu malları, kaynakları, işgücü ve imkanları kullanırken israf ve savurganlıktan kaçınmaları gerekir. Bağlayıcı açıklamalar ve gerçek dışı beyanlar: Aldatıcı ve gerçek dışı beyanat vermemeleri gerekir. Çıkar çatışması: Görevlerini tarafsız ve objektif şekilde icra etmelerini etkileyen çıkar çatışmalarından kaçınmaları gerekir. Yetkili makamlara bildirim: Etik davranış ilkeleriyle bağdaşmayan veya yasadışı iş ve eylemlerde bulunulmasını yetkili makamlara bildirmemeleri gerekir.

    4C029 ne işe yarar?

    4C029, 4 kablolu bir oto soketi olup, far, oksijen sensörü ve klima sistemlerinde kullanılır. 4C029 ayrıca, SGK işten çıkış kodu olarak da kullanılmıştır. Ancak, 2021 yılında bu kod, işverenlerin kötüye kullanımı nedeniyle kaldırılmıştır.

    Kamu emeklilik işlemleri nasıl yapılır?

    Kamu emeklilik işlemleri için aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. 4C (Emekli Sandığı) kapsamında emeklilik başvurusu: Kamu kurumu üzerinden: "Emeklilik Talep Formu" ile çalışılan kurumun personel birimine başvuru yapılır. e-Devlet üzerinden: e-Devlet Kapısı'nda bulunan "4C Kapsamında Yaşlılık Aylığı Bağlanması" sekmesi üzerinden online başvuru yapılabilir. Kamu Görevlileri Emeklilik Daire Başkanlığı üzerinden: Aktif çalışmayan kamu çalışanları, bu daire başkanlığına başvuru yaparak işlemlerini tamamlayabilirler. 2. Emeklilik başvurusu genel şartlar: Başvuru, prim gün sayısı ve yaş şartlarının tamamlanmasıyla gerçekleştirilir. Başvurular, e-Devlet üzerinden veya SGK il/merkez müdürlükleri aracılığıyla yapılabilir. Emeklilik işlemlerinde dikkat edilmesi gerekenler: Memurlar, emeklilik dilekçelerinde emekli olmak istedikleri tarihi belirtirler ve bu tarih esas alınır. Kurum, emeklilik talebini onaylamazsa, memurun görevi talep tarihinden 1 ay sonra otomatik olarak sona erer. Emeklilik süreci ve gerekli belgeler hakkında en güncel bilgileri Sosyal Güvenlik Kurumu'ndan edinmek önemlidir.